Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg plukker mine i fiskedisken. :laugh: Har forstått at de kommer fra et ryddig hjem i et blåskjelloppdrettsanlegg. :Nikke:

Gode er de og! :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: Åhh, dett så godt ut Anje! Jeg elsker blåskjell! :wow:

Lager saus av litt creme-fraiche, fløte, hvitvin, hvitløk og masse purre og så trekker jeg blåskjellene i sausen/suppen, dypper loff og putter det hele midt i fjeset! (nesten midt i fjeset da) :fnise:

Nam-nam! :sikle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med-blåskjellelsker! Folk er ofte så skeptiske. :dry: Men blåskjell er jo kjempegodt! :strix:

Her trekkes de i løk, hvitløk og øl (denne gangen en stout). Salat, aioli, avokado og loff til og jeg er en lykkelig Anje. Mer skal det ikke til. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, det høres veldig godt ut. :wow:

Det er en tråd her inne hvor man kan skrive ned mat man ikke klarer spise. Jeg liker alt jeg. Klarer ikke å finne én ting jeg ikke liker. :fnise:

Eller forresten. Etter at den ekle brunsneglen innvaderte hagene våre, er jeg ikke lenger så begeistret for escargots med hvitløk og persillesmør. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Aldri da! :hakeslepp:

Lar du brunsneglen ødelegge din apetitt for escargot? :daane: Det som er så godt! :sikle:

Jeg liker ikke ertestuing. Klarer å spise det om det er på talerkenen, men synes det smaker helt gruelig. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør de? Har jeg aldri tenkt over..

Jeg synes godt brunsneglen kunne vært spiselig, jeg. Tenk så mye mat vi hadde hatt bare etter en runde i hagen! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis den forhatte brunsneglen! Velbekomme? :ler:

Blåskjell er så gooooodt! :rodmer:

Og jeg likte faktisk escargot da jeg smakte det i Paris også! :jepp:

Ble plutselig skeptisk, jeg, Tekola. :fnise: Men hadde brunsneglen invadert Kina så hadde de vel spist den opp?

Og escargot i Paris er NOM. :wow:

God morgen til deg! :goodbye:

God morgen! :blomst:

Så tidlig dere to er oppe da. :kaffekopp: anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i presskannekaffe med meg. Og jeg erklærer den beskjedent for velbrygget! :opplyser:

I dag har jeg planer om å lage cookies. Tror ikke jeg har laget det på et år. I alle fall ikke som jeg kan huske. :fnise: Stooore cookies med pistasjenøtter, sjokoladebiter og tørket frukt i. :arwen: Gleder meg alt til å smake.

Har du noen planer Hoppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, takk! Her var det opp 05:30, da ville ikke vesla sove lenger :ler:

Men jeg har kokt egg (egg og kaviar på brødskiva, omnomnom) og støvsuget, og er nå i gang med å legge ut to lenestoler vi har stående for salg :)

Oooh, nam! Cookies!

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt egg. Nom. Jeg vurderte kokt egg til frokost, men var så sulten at det ble eggerøre i steden. Hurtig frokost var ønsket! :laugh:

Og så blir det vel Risotto ala Milanese til middag.

2fe4b4882c5261834bcd74cc10c6f601.jpg

Rene matdagboken. :fnise: Men jeg er litt matvrak for tiden. Jeg skylder på været. I går haglet det. Sidelengs. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du noen planer Hoppe?

Jeg skal sitte ganske stille og fortsette på mitt håndarbeid...og kanskje starte opp et til for avvekslingens skyld... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risotto har jeg alltid hatt lyst til å prøve meg på! Men jeg har faktisk ikke smakt det :sjenert:

Men det må du gjøre noe med! :nigo:

http://www.laurainthekitchen.com/recipes/risotto-alla-milanese/

Oppskrift! :opplyser: Det går fint an å kutte ut safranen, eller bytte ut med litt gurkemeie. Og så er det godt med osso buco (oksekjøtt) til. Dette er risotto i sin reneste form. Denne og risotto verde (risotto med ferske grønne vårgrønnsaker) er mine favoritter. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Hvorfor blir jeg alltid sulten når jeg besøker boka til Anje? :ler:

Håper dagen din har vært en fin en Anje! :roser:

Takk Aldri. Det har vært en fin dag. Sånn for mandager å være. :fnise: Håper din dag er fin også. Min har vært lang. :Gjesp:

Men hvorfor du blir sulten? :vetikke:

Hjemmelagde kjeks anyone? :plystre:

post-60421-0-69396300-1385413278_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...