Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

:vetikke: Åssen er det du gjør når du putter krydder i telysholderne Anje? Det vil jeg gjøre også, men forstår ikke helt....

Hmm..noe for deg Anje? :kalle:

xzVoacg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nom! :wow: Det var julelikør det!

Minnet meg på at jeg er glad i peppermyntegodteri nå på vinteren. I fjor laget jeg kakao med peppermynte og mintpletter og slikt. I år har jeg rett og slett ikke kommet så langt! :bond:

Altså, det med krydderet avhenger litt av lysestaken. For ideen er at det må bli lunkent, for da sprer det seg herlig juleduft i heimen. Men så må det ikke bli farlig varmt.. :glare: Så jeg har et slikt lysfat i tinn, og oppå det sprer jeg hele krydder (nellikk, kardemomme, kanskje kanel, tørket ingefær, anis og slikt) og så setter jeg mine telys i slike små lysestaker oppå/nedi krydderet. Om det gir mening. :ler: Av og til setter jeg vanlige lys der også, men da må man jo passe på å huske dem! :opplyser:

Edit: så egentlig putter jeg vel telysholderne i krydder og ikke omvendt! :fnise:

Endret av Anje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, jeg skjønner! :blomst: Hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før? :klo:

Jeg elsker når det lukter krydder i huset, så jeg pleier å bruke en sånn røkelseholder hvor jeg putter litt appelsinskall (i små biter) nellikspiker, anis og sånt, det funker også - på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekrydderduft. :rodmer:

Jeg hadde heller ikke tenkt på det før for en, kanskje to juler siden. Da så jeg et slikt bilde av telys og krydder og det gikk opp et (jule)lys for meg. :fnise: Men det funker ikke med alle telysholdere, da. Noen er rett og slett for tykke og solide til at de slipper gjennom varme. Hvem lager slike solide saker? :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si. :fnise: Jeg tror jeg helt sikkert skal finne noe som er tynt nok. :wow:

Det blir ikke ordentlig julestemning uten krydderlukt.

Lille julaften koker herr Aldri surkål og rødkål, den duften hjelper godt på julestemningen det også. :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja detta blir bra! :fnise: Jeg setter ham på nattbussen til Vest i landet når han er ferdig med kålkokingen sånn rundt midnatt på lille julaften. :buss::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha! :hoho: Det har vel hendt i løpet av et langt samliv at jeg har hatt lyst til å sette ham på en buss som muligens kan velte i høststormen! :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kommer det en himmelsk duft av hjemmelaget rødkål fra kjøkkenet, og du bestemmer deg for at det er greitt å beholde han en stund til! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krydderlukt hører virkelig julen til ja :rodmer:

Apropos god lukt .. i dag lagde jeg krans av lavendelkvister og eucalyptus - det luktet goooooodt det :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydderlukt hører virkelig julen til ja :rodmer:

Apropos god lukt .. i dag lagde jeg krans av lavendelkvister og eucalyptus - det luktet goooooodt det :daane:

Lavendel og eucalyptus! :rodmer: Det hørtes herlig ut. Selger de slikt på blomsterbutikker? :klo: Tror jeg må finne ut av det her.

Jeg har kjøpt meg juleblomsterbukett. :strix: Er den like holdbar som den siste så varer den til godt over nyttår. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver vi med manneutleie, nå? ...jeg har en som er en jævel på å steke laks og lage te. (han lager ikke laksete, altså)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Driver vi med manneutleie, nå? ...jeg har en som er en jævel på å steke laks og lage te. (han lager ikke laksete, altså)

Jupp! Men han måla noe å tilby! :opplyser: Nytter ikke å gi han bort fordi du er lei. :fnise: Så derfor er jeg veldig glad han ikke lager laksete! Tror ikke jeg har så lyst på det.

Om noen har en mann som er sabla god til å vaske og rydde, nå. Anyone? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Han med kålen er også hovedansvarlig for vinduspussing, gulvvasking,

støvsuging og vasking av badet altså. :sjenert:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Han med kålen er også hovedansvarlig for vinduspussing, gulvvasking,

støvsuging og vasking av badet altså. :sjenert:

:hoho:

Da må jeg få advare om at det kan hende jeg bare beholder han! :opplyser: Går og steller til gjesterommet og kjøper inn nye mopper, jeg. :strix:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...