Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

:vinke: *tørke støv igjen*

 

Håper dere og hadde en fin-fin jul og at nyttåret ikke var like aktivt på deres kant av landet som det var her (45 gressbranner på en kveld var litt mye, liksom..) og at julepynten i år pent og pyntelig pakket seg selv tilbake i esken. :ler: 

 

Amaryllis til jul er ikke min ting: jeg fikk 4 blad, jeg. :klo: 

 

Og så har jeg sådd chili. (Yes: The chili is back..) :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått 3 små babychiliplanter. Tacoen er berget. :opplyser:

Og (den hersens) snøen driver og smelter. Først 60 cm snø i ett ras og så 10 plussgrader og regn. Det er jo virkelig ikke noen som helst mening i vintervær. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

  • 1 måned senere...
Den 6. april 2016 at 13.34, Rumle skrev:

Hvordan går det med chilispirene? :duskedame: 

:vinke: Long time no see. Bra dere lufter. Hvordan går det?

 

 Chiliespirene er blitt til chiliplanter. Med chili på. I stua, fordi våren 2016 har vært en grøsskald vår.

 

Og så har jeg et sitrontre i stua. Det er nesten like høyt som meg (ikke at jeg er spesielt høy). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 22.57, Anje skrev:

:vinke: Long time no see. Bra dere lufter. Hvordan går det?

 

 Chiliespirene er blitt til chiliplanter. Med chili på. I stua, fordi våren 2016 har vært en grøsskald vår.

 

Og så har jeg et sitrontre i stua. Det er nesten like høyt som meg (ikke at jeg er spesielt høy). 

Så koselig å se deg her inne! :)

Jeg synes april og mai har vært ganske varme her i alle fall, alt er kommet ut her, og det totalte kaos regjerer på terrassen (som vanlig). Håper du får chiliene ut snart også :jepp: Jeg har plantet noen i år, men mulig jeg var altfor sent, eller noe er gale med de, men de er veldig små altså :sukk: så har mine tvil om de blir store nok til å gi noe særlig frukt? :vetikke: 

I år har jeg ellers krøpet til korset og kjøpt en fiks ferdig squashplante, så hvis ikke jeg får den til en gang, så kan det være det samme med hele squashen! :ler: Har du sådd det i år? :) 

 

Ellers noe nye nytt på dine kanter? :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 28. mai 2016 at 15.39, Rumle skrev:

Så koselig å se deg her inne! :)

Jeg synes april og mai har vært ganske varme her i alle fall, alt er kommet ut her, og det totalte kaos regjerer på terrassen (som vanlig). Håper du får chiliene ut snart også :jepp: Jeg har plantet noen i år, men mulig jeg var altfor sent, eller noe er gale med de, men de er veldig små altså :sukk: så har mine tvil om de blir store nok til å gi noe særlig frukt? :vetikke: 

I år har jeg ellers krøpet til korset og kjøpt en fiks ferdig squashplante, så hvis ikke jeg får den til en gang, så kan det være det samme med hele squashen! :ler: Har du sådd det i år? :) 

 

Ellers noe nye nytt på dine kanter? :) 

 

 

:vinke: Koselig å se deg og. Selv om jeg titter innom sjelden. 

Mine chili og paprika ble angrepet av det jeg tror er spinnmidd. :bond: Mistet nesten alle bladene og strøk nesten med hele hurven. Jeg fikk reddet restene med såpevann, men de har først fått nye blad og sånt nå. :sukk: Så det blir en laber chilisesong.

Chili tar tid, men når de først kommer i gang så produserer de bra. Plantene mine heller er ikke store - typ 30-40 cm. Det hender det er mer frukt enn blad på dem i september. :ler: 

 

Jeg sådde en squash. Den er enda rimelig liten, så mulig jeg sådde den for sent. :vetikke: Men jeg har nå en. Også har jeg bønner. Hvem vet om de blir noe av.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :blomst: 

 

Huff er så kjedelig når plantene blir full av udyr. Men, er vel ikke så mye å gjøre med det. Håper du får noen chili til slutt da likevel :) Mine planter vokser stadig utrolig sent! Er ikke antydning til frukt på noen av de enda heller, så jeg tror vel kanskje at jeg bare kan gi de opp, eller hva tror du? :klo: 

Jeg fikk 2 squash av min innkjøpte plante, før den ga opp (?) og nå synger den på siste verset :dry: Vet ikke hva det er med meg og squash altså, en gang må vel jeg få det til jeg også :ler: 

 

Håper du har fine sommerdager (i regnet) :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. juli 2016 at 12.12, Rumle skrev:

Hei hei :blomst: 

 

Huff er så kjedelig når plantene blir full av udyr. Men, er vel ikke så mye å gjøre med det. Håper du får noen chili til slutt da likevel :) Mine planter vokser stadig utrolig sent! Er ikke antydning til frukt på noen av de enda heller, så jeg tror vel kanskje at jeg bare kan gi de opp, eller hva tror du? :klo: 

Jeg fikk 2 squash av min innkjøpte plante, før den ga opp (?) og nå synger den på siste verset :dry: Vet ikke hva det er med meg og squash altså, en gang må vel jeg få det til jeg også :ler: 

 

Håper du har fine sommerdager (i regnet) :blomst: 

Hm. Jeg vet sannelig ikke. Chili (alle planter) gjør som de vil. :opplyser: De gjør i alle fall ikke som jeg vil. :ler: Jeg ville nok bare gitt dem mer tid: om du først får frem chili så varer sesongen ut september. :jepp: 

 

Det er liksom ikke helt sommer enda. :glare: Altfor kaldt. Men om ikke annet så har jeg gått mer i sommer enn på årevis. Når det er for kaldt til å sitte ute tar jeg på meg ulljakka(!) og går laaaang tur med lydbok på øret. Og når lydboka blir spennende går jeg omveier hjem. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anje skrev:

Hm. Jeg vet sannelig ikke. Chili (alle planter) gjør som de vil. :opplyser: De gjør i alle fall ikke som jeg vil. :ler: Jeg ville nok bare gitt dem mer tid: om du først får frem chili så varer sesongen ut september. :jepp: 

 

Det er liksom ikke helt sommer enda. :glare: Altfor kaldt. Men om ikke annet så har jeg gått mer i sommer enn på årevis. Når det er for kaldt til å sitte ute tar jeg på meg ulljakka(!) og går laaaang tur med lydbok på øret. Og når lydboka blir spennende går jeg omveier hjem. :fnise:

Ja, du har jo rett i det, de gjør jo akkurat som de vil hele gjengen :ler: Inspiserte litt nøyere i går kveld, og så at det kanskje var noen bittesmå knopper likevel :jepp: 

Lang tur med lydbok på øret høres veldig koselig ut, med og uten omveier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...