Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har det vært snø en dag, og det er meldt potensielt snøfall i natt og og over helga. Men det kan godt holde seg borte litt til :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anje! :strix:

jeg er egentlig enig med deg ang. nytt forum, men jeg synes de siste oppdateringene har hjulpet en del, jeg har i alle fall vent meg til det sånn noenlunde. 

 

Går bra i Rumlehagen, men er (som vanlig) langt fra ferdig til vinter - så enda bra at det stadig er ualminnelig mildt! :ler:

Hvordan går det med Anje-balkongen? :) 

Anje-balkongen er vintersikret. :opplyser: Og nesten all chilien er i  hus. Men det er noe igjen der ute.

Og så har jeg fått meg en pen julerose som står ute og er klar for all slags vintervær. :jepp: Så fint med sånne blomstrer som trives i kulde.

Her har det vært snø en dag, og det er meldt potensielt snøfall i natt og og over helga. Men det kan godt holde seg borte litt til :fnise: 

 

Ikkeno' snø før tidligst neste år er mitt moto. Jeg er ikke noe glad i kulde og kunne heller hatt regn i 4 mnd i  strekk. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snødde det natt til lørdag, og det er meldt en god del snø imorra igjen :) 

Jeg gleder meg på en måte til snøen ligger her, for veien blir jevnere :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

:sno:                                                                                                                                                     :ler:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host og hark og pføy!*  Hallo selv! :goodbye:  Står det til liv i støvføyken? 

Joda. Det er supermild vinter, og jeg liker sånt. Hvordan står det til med Hoppe?

 

Og sånn apropos støv så kan jeg melde å ha kjøpt meg en robotstøvsuger. :opplyser: Her i høst tok min gamle kvelden, så nå tusler det rundt en sak og ordner dette helt selv. :nigo: Den er stokk dum og har meget dårlig syn, men støvfritt blir det lell.

 

 

Hvordan går det med deg? Klar for juuuulefeiring? :hoppe:

Jeg har hengt opp lyslenker og fått i hus masse stearinlys. Så da kan bare jula komme. :jepp: Hvordan går det med Rumlen?

 

Jeg har forresten gravd frem en amaryllis (den heter noe slikt..) fra i fjor. Lurer på om den blir noe tess i år? Har du forsøkt før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Joda. Det er supermild vinter, og jeg liker sånt. Hvordan står det til med Hoppe?

 

Og sånn apropos støv så kan jeg melde å ha kjøpt meg en robotstøvsuger. :opplyser: Her i høst tok min gamle kvelden, så nå tusler det rundt en sak og ordner dette helt selv. :nigo: Den er stokk dum og har meget dårlig syn, men støvfritt blir det lell.

Jeg har hengt opp lyslenker og fått i hus masse stearinlys. Så da kan bare jula komme. :jepp: Hvordan går det med Rumlen?

 

Jeg har forresten gravd frem en amaryllis (den heter noe slikt..) fra i fjor. Lurer på om den blir noe tess i år? Har du forsøkt før?

Høres bra ut :Nikke: Ligger som vanlig noe etter skjema - men det er man jo vant med etterhvert :P 

 

Ja, amaryllis fra i fjor ja! Har pågående forsøk med det (som har vart over flere år) med relativt lite hell. Når man leser om det sies det at de trenger en litt kaldere tørkeperiode for å sette nye løker, men jeg synes å huske at Bulben fortalte om bestemoren som hadde de i stuen året rundt, og at de blomstret hver jul. Så jeg vet ikke :vetikke: Skader i alle fall ikke å prøve! Men, prøv dette i alle fall. Vann den en gang og sett den så frem og ikke vann før du ser antydning til knopp - mener det er slik (det i teorien) skal funke. Hvis du vanner for mye legger du bare til rette for mengder av bladvekst. Noe jeg forøvrig er gråååådig flink til :Nikke:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :Nikke: Ligger som vanlig noe etter skjema - men det er man jo vant med etterhvert :P 

 

Ja, amaryllis fra i fjor ja! Har pågående forsøk med det (som har vart over flere år) med relativt lite hell. Når man leser om det sies det at de trenger en litt kaldere tørkeperiode for å sette nye løker, men jeg synes å huske at Bulben fortalte om bestemoren som hadde de i stuen året rundt, og at de blomstret hver jul. Så jeg vet ikke :vetikke: Skader i alle fall ikke å prøve! Men, prøv dette i alle fall. Vann den en gang og sett den så frem og ikke vann før du ser antydning til knopp - mener det er slik (det i teorien) skal funke. Hvis du vanner for mye legger du bare til rette for mengder av bladvekst. Noe jeg forøvrig er gråååådig flink til :Nikke:

Min har stått i en mørk, uoppvarmet bod siden januar. Sikkert ikke de beste vokseforhold. Men den er nå i live: siden i går har jeg fått to anemiske lysegrønne blad. Jeg har vannet den grundig en gang. Så da lar jeg den stå i  fred og så ser jeg hva det blir. :jepp:

 

Kanskje er det med den som med julekaktusen? Jeg fikk en avlegger i vår som står og blomstrer nå. Jeg har (med vilje) brutt alle råd jeg fikk om å sette den mørkt, kaldt, tørt og så videre. Den har stått varmt og lyst og fått masse vann. Det trives den med, altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har stått i en mørk, uoppvarmet bod siden januar. Sikkert ikke de beste vokseforhold. Men den er nå i live: siden i går har jeg fått to anemiske lysegrønne blad. Jeg har vannet den grundig en gang. Så da lar jeg den stå i  fred og så ser jeg hva det blir. :jepp:

 

Kanskje er det med den som med julekaktusen? Jeg fikk en avlegger i vår som står og blomstrer nå. Jeg har (med vilje) brutt alle råd jeg fikk om å sette den mørkt, kaldt, tørt og så videre. Den har stått varmt og lyst og fått masse vann. Det trives den med, altså. :ler:

Blir spennende å høre hvordan det går :jepp:

 

Jeg kjøpte en julekaktus i fjor, og har i grunnen nesten glemt hele planten i en hylle siden den var ferdig å blomstre, bare gitt den en slant vann i ny og ne. Skulle sjekke formen på den her om dagen, og da så jeg haugevis av små blomsterskudd gitt! Og ja, den har også stått lyst og varmt, dog relativt tørt, men den trives visst med det :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen er at plantene ikke vil føle seg helt glemt, bare delvis ignorert en stund? :fnise:

Jeg har fortsatt ikke gjort noe med timianen og persillen i balkongkassen... Burde kanskje tømme den før snøen kommer? Ikke at det er fare for det med det første :ler:

Og amarlyllisen jeg fikk for et par uker siden blomstrer skikkelig... Så da får jeg se om jeg kan lure den til å blomstre nærmere jul til neste år :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å høre hvordan det går :jepp:

 

Jeg kjøpte en julekaktus i fjor, og har i grunnen nesten glemt hele planten i en hylle siden den var ferdig å blomstre, bare gitt den en slant vann i ny og ne. Skulle sjekke formen på den her om dagen, og da så jeg haugevis av små blomsterskudd gitt! Og ja, den har også stått lyst og varmt, dog relativt tørt, men den trives visst med det :jepp:

Jge mistenker at sannheten om kaktuser er at det skal en innsats til for å ta livet av dem. :fnise:

Moralen er at plantene ikke vil føle seg helt glemt, bare delvis ignorert en stund? :fnise:

Jeg har fortsatt ikke gjort noe med timianen og persillen i balkongkassen... Burde kanskje tømme den før snøen kommer? Ikke at det er fare for det med det første :ler:

Og amarlyllisen jeg fikk for et par uker siden blomstrer skikkelig... Så da får jeg se om jeg kan lure den til å blomstre nærmere jul til neste år :nigo:

 

Omtrent som tennåringer? Ikke overvåket (særlig når de gjør noe de ikke burde gjort) men definitivt sett (særlig når de har gjort noe de burde gjort for lenge siden). :ler:

 

Jeg kan ikke gi tips om urter. Min strategi er den samme i år som i fjor: la alt stå og se til våren hva som er i live. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎14‎.‎12‎.‎2015 at 17.57, Tekola skrev:

Bra holdning! :nigo:

:ler: Det blir visst min taktikk også! 

 

:5:

 

Hvordan går det med jula for alle sammen? Sniker den seg innpå som et sultent rovdyr og tar dere uforberedt og paniske eller er dere modige løvetemmere som har den under kontroll? :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm...her er alt av gaver ordnet, bagen er mer eller mindre pakket for et par netter borte, mat er kjøpt inn for de dagene vi er hjemme.. Det jeg kan kontrollere kan påstås å være under kontroll :fnise: 

Det eneste jeg lurer på er hvordan vi løser det praktiske rundt legetimen jeg har på morgenen lille julaften :klo: Skal vi begge

tiiiidlig opp, skal vi begge sove over i leiligheten svigermor har i nærheten av legekontoret eller skal jeg være der alene og HerrN hente meg før vi drar nedover til julefeiringen hos svigermor? :vetikke: Så er det selvfølgelig å håpe lillemor ikke vil komme som en julepresang :ler: 

Håper du får en finfin jul, Anje :jepp:

 1800flowers-all-wrapped-up1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula kom plutselig, med sykdom i adventstiden og alt som hører med :ler:

Men det ble bakt brune pinner og pepperkaker, pluss en runde med lussekatter, så jeg er fornøyd jeg! Kom ikke i mål med alle gavene som skulle lages, men å vente på noe fint er også en glede, eller noe sånt :nigo:

Håper du og alle andre i det lune hjørnet får en god jul! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...