Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

:laugh: Bra jeg ikke er alene :fnise: det er en av grunnene til at jeg kan se f.eks Poirot og Miss Marple i ørten repriser også.

Jaaaa.. :daane: Tenker Anje vil ha en sånn også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nå er klokken jammen snart 3 igjen! :bond: Tror jeg må få meg kg-lås på natten :ler:

Natta - sov godt :natti::vinke:

Natta, sov godt! :klemmer:

:fnise: nattlås ja.. :vinke:

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: Bra jeg ikke er alene :fnise: det er en av grunnene til at jeg kan se f.eks Poirot og Miss Marple i ørten repriser også.

Jaaaa.. :daane:Tenker Anje vil ha en sånn også :jepp:

Nattlås mener du?  :laugh:

 

 

 

Okay .. *pooooooof * :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei natteranglere!

 

Hmm ja, da tror jeg jammen jeg følger din metode. Hvis jeg klarer å la være å knipe!

 

Så utrolig irriterende med lus og åmer og snegler altså! :bond: Kan de ikke forstå at de skal holde seg borte fra .. eh naturen?  :laugh: *Kremt* nu vel .. jeg har vel egentlig ikke såå mye åmer, men, til gjengjeld har jeg snegler i bøtter og spann! Blir en smule koko av det for å si det mildt ..

 

Så gøy med høstplanting! :hoppe: Jeg har også mye på gang!  Reddiker har jeg sådd i omganger hele sommeren, og har planer om å ta bort noe salat jeg ikke har fått brukt opp :sjenert: og så spinat der en av dagene. Ellers har jeg mer salat, grønnkål, sannsynligvis rosenkål og cime di rapa på plakaten. Har nettopp høstet de første av disse og venter på at en ny omgang skal bli ferdig (de vokser superfort!). Første gangen jeg prøver de, men det blir ikke siste altså, de var ganske så gode stekt lett i godt smør :nigo: Og de tar bare 40 eller 60 dager fra frø til...

 

Ellers kan jeg melde om at squash-forbannelsen stadig hviler over rumlehagen .. jeg tror nesten jeg må ta et bilde av den deprimerende lille planten og vise deg - det er helt utrolig at jeg ikke skal få det til altså! 

Oooh. Den har jeg ikke hørt om før. Jeg skal forsøke mer salatvekster neste år. Jeg måtte nemlig ta et pauseår fordi absolutt alt av slikt ble gnagd opp av åmer i fjor. :glare: I år er det lus.

 

Du og squashen, altså. Jeg tror nesten det må være en helt ekte forbannelse. :ninja:

 

Det er du da absolutt ikke! :blomst: Jeg kan trøste deg med at det er mye som ikke funker her heller altså!  :laugh: Er nok bare jeg som er i overkant ivrig med eksperimentering

Det er ofte om å gjøre å plante såpass mye at en plante eller 10 tapt til kulde/varme/åmer/snegler/lus ikke vises i mengden av andre planter. :P For det er mye tap i løpet av en sesong. :jepp:

 

Det var veldig fint sagt :jepp: Ja det er nettopp det som er viktig, å glede seg over det man får til, passe på å nyte blomstene man har mens de er der  Drømmer er fine, man må bare passe seg så de ikke bikker over til tanker om det som virker håpløst. Holde oppe horisonten
 

Og huske på at det ikke er et nederlag at noe ikke vil vokse. Det er et steg opp og frem: for nå vet du mer enn du visste før. :jepp: Jeg har for eksempel lært kjempemye om tomatplanter de siste 5 årene. Har knapt spist en selvdyrket tomat, men jeg vet akkurat hvordan man ikke dyrker dem. :hoho:

 

Fant en fin drøm her :rodmer:

Kent-garden-greenhouse.jpg

:rodmer:  Jatakk!

 

Edit: måtte ta vekk masse smileys...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei natteranglere!

 

Oooh. Den har jeg ikke hørt om før. Jeg skal forsøke mer salatvekster neste år. Jeg måtte nemlig ta et pauseår fordi absolutt alt av slikt ble gnagd opp av åmer i fjor. :glare: I år er det lus.

 

Du og squashen, altså. Jeg tror nesten det må være en helt ekte forbannelse. :ninja:

 

--

Ja, den må du prøve! :jepp: Ellers er jeg helt enig i at det ser ut som en ekte squashforbannelse, ja! :redd: Kanskje jeg har en ånd som surrer rundt på terrassen om natten, og virkelig hater squash?  :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goddagen Anje :vinke:

:kaffekopp: ? :ler: Jeg vet også litt om hvordan å IKKE dyrke tomater på balkongen min! Tror også det er for lite sol her, fikk vel to modne tomater en gang i september :hoho: Det er veldig koselig å ha litt hageselskap her :Nikke: Kanskje squash er ekstra vanskelig? :klo: Og, etter åme/snile/luspraten tenker jeg at det kan jo være diverse sånt som spiser opp det jeg planter på hytta. Drueplanten min der (nr 2, den første døde barfrostvåren) har stått med sine tre blader hele sommeren selv om det har vært nok vann. Håper den finner på å like seg til neste år :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den må du prøve! :jepp: Ellers er jeg helt enig i at det ser ut som en ekte squashforbannelse, ja! :redd: Kanskje jeg har en ånd som surrer rundt på terrassen om natten, og virkelig hater squash?  :laugh:

:vinke: Uhuuuuu :redd::ninja:

:laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tror at squash meget mulig er den aller vanskeligste planten å dyrke av absolutt alle! :jolie:

Da har du helt sikkert helt rett i det :jepp:

:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tror at squash meget mulig er den aller vanskeligste planten å dyrke av absolutt alle! :jolie:

Jeg stemmer for at det er salat. :opplyser: Ikke før har jeg sådd salat og fått spirer før *noe* spiser det opp. I fjor ble krukken med salat til de hengende hager - bare at den "hengende" biten var åmer som hang ned fra oppspiste stilker. :overrasket:

 

italian-breakfast.jpg

:vinke: ? :jepp::nigo:

Jatakk. :spise:

 

Hvordan lage dine egne hage-Hatifnatter (jeg er sikker på at desse skremmer bort selv det sultneste innsekt!):

00c3b68c02af3438a3e1767210ad2d66.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har (på grunn av den over nevnte feilplantingen :ler:) 4 chiliplanter. Hver av dem har mellom 25 og 35 chili...

Altså: hva gjør en egentlig med så mye chili? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tørket chili skal det bli mye av. :jepp: og jeg liker chili.

Det er bare to små problemer med det: jeg har igjen en haug tørket chili fra i fjor. :fnise: Og den ene chilien jeg har søkt på var ryke-utav-ørene-sterk. :overrasket:

Jeg får lære meg å lage Peruansk fusion mat eller no'. :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...