Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg plukker mine i fiskedisken. :laugh: Har forstått at de kommer fra et ryddig hjem i et blåskjelloppdrettsanlegg. :Nikke:

Gode er de og! :spise:

• Liker 1
Skrevet

:hoppendeglad: Åhh, dett så godt ut Anje! Jeg elsker blåskjell! :wow:

Lager saus av litt creme-fraiche, fløte, hvitvin, hvitløk og masse purre og så trekker jeg blåskjellene i sausen/suppen, dypper loff og putter det hele midt i fjeset! (nesten midt i fjeset da) :fnise:

Nam-nam! :sikle:

• Liker 1
Skrevet

En med-blåskjellelsker! Folk er ofte så skeptiske. :dry: Men blåskjell er jo kjempegodt! :strix:

Her trekkes de i løk, hvitløk og øl (denne gangen en stout). Salat, aioli, avokado og loff til og jeg er en lykkelig Anje. Mer skal det ikke til. :opplyser:

Skrevet

Mm, det høres veldig godt ut. :wow:

Det er en tråd her inne hvor man kan skrive ned mat man ikke klarer spise. Jeg liker alt jeg. Klarer ikke å finne én ting jeg ikke liker. :fnise:

Eller forresten. Etter at den ekle brunsneglen innvaderte hagene våre, er jeg ikke lenger så begeistret for escargots med hvitløk og persillesmør. :grine:

Skrevet

Men Aldri da! :hakeslepp:

Lar du brunsneglen ødelegge din apetitt for escargot? :daane: Det som er så godt! :sikle:

Jeg liker ikke ertestuing. Klarer å spise det om det er på talerkenen, men synes det smaker helt gruelig. :rodme:

Skrevet

Ja, de sneglene minner altfor mye om hverandre! :laugh:

Ertestuing ja, noe skal man vel ikke like. :rolleyes:

Skrevet

Gjør de? Har jeg aldri tenkt over..

Jeg synes godt brunsneglen kunne vært spiselig, jeg. Tenk så mye mat vi hadde hatt bare etter en runde i hagen! :skratte:

Skrevet

God morgen til deg! :goodbye:

Skrevet

Spis den forhatte brunsneglen! Velbekomme? :ler:

Blåskjell er så gooooodt! :rodmer:

Og jeg likte faktisk escargot da jeg smakte det i Paris også! :jepp:

Ble plutselig skeptisk, jeg, Tekola. :fnise: Men hadde brunsneglen invadert Kina så hadde de vel spist den opp?

Og escargot i Paris er NOM. :wow:

God morgen til deg! :goodbye:

God morgen! :blomst:

Så tidlig dere to er oppe da. :kaffekopp: anyone?

Skrevet

Jatakk, jeg tar gjerne en liten kopp velbrygget kaffe. :)

Skrevet

Det går i presskannekaffe med meg. Og jeg erklærer den beskjedent for velbrygget! :opplyser:

I dag har jeg planer om å lage cookies. Tror ikke jeg har laget det på et år. I alle fall ikke som jeg kan huske. :fnise: Stooore cookies med pistasjenøtter, sjokoladebiter og tørket frukt i. :arwen: Gleder meg alt til å smake.

Har du noen planer Hoppe?

Skrevet (endret)

Ja, takk! Her var det opp 05:30, da ville ikke vesla sove lenger :ler:

Men jeg har kokt egg (egg og kaviar på brødskiva, omnomnom) og støvsuget, og er nå i gang med å legge ut to lenestoler vi har stående for salg :)

Oooh, nam! Cookies!

Endret av Tekola
Skrevet

Kokt egg. Nom. Jeg vurderte kokt egg til frokost, men var så sulten at det ble eggerøre i steden. Hurtig frokost var ønsket! :laugh:

Og så blir det vel Risotto ala Milanese til middag.

2fe4b4882c5261834bcd74cc10c6f601.jpg

Rene matdagboken. :fnise: Men jeg er litt matvrak for tiden. Jeg skylder på været. I går haglet det. Sidelengs. :glare:

Skrevet

Risotto har jeg alltid hatt lyst til å prøve meg på! Men jeg har faktisk ikke smakt det :sjenert:

Skrevet

Har du noen planer Hoppe?

Jeg skal sitte ganske stille og fortsette på mitt håndarbeid...og kanskje starte opp et til for avvekslingens skyld... :jepp:

Skrevet

Risotto har jeg alltid hatt lyst til å prøve meg på! Men jeg har faktisk ikke smakt det :sjenert:

Men det må du gjøre noe med! :nigo:

http://www.laurainthekitchen.com/recipes/risotto-alla-milanese/

Oppskrift! :opplyser: Det går fint an å kutte ut safranen, eller bytte ut med litt gurkemeie. Og så er det godt med osso buco (oksekjøtt) til. Dette er risotto i sin reneste form. Denne og risotto verde (risotto med ferske grønne vårgrønnsaker) er mine favoritter. :spise:

Skrevet

:klo: Hvorfor blir jeg alltid sulten når jeg besøker boka til Anje? :ler:

Håper dagen din har vært en fin en Anje! :roser:

Skrevet

:klo: Hvorfor blir jeg alltid sulten når jeg besøker boka til Anje? :ler:

Håper dagen din har vært en fin en Anje! :roser:

Takk Aldri. Det har vært en fin dag. Sånn for mandager å være. :fnise: Håper din dag er fin også. Min har vært lang. :Gjesp:

Men hvorfor du blir sulten? :vetikke:

Hjemmelagde kjeks anyone? :plystre:

post-60421-0-69396300-1385413278_thumb.j

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...