Anje Skrevet 21. august 2015 Forfatter #1281 Del Skrevet 21. august 2015 Du kan jo pushe det til kidza, da, som en utfordring? Nei? Barnevernet sier du? Det går vel fint når de bare har blitt 12-15? I den alderen er det nemlig mang en guttunge som har trøkt i seg chili etter chili mens hudfargen sakte endres fra lys lakserosa til intens brannbilrød. Husker jeg gikk på skole med en som klarte et helt krydderglass fullt før han måtte gi seg. Han var ikke helt seg selv den kvelden, da... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 18. september 2015 Forfatter #1282 Del Skrevet 18. september 2015 September er tydeligvis den nye august? Det er i alle fall sommer i chili-land. Stemningsrapport fra verandaen: Jeg har en mengde sånne her: Som er paprika med chili-smak. Unikt konsept - god mat. Og så har jeg sånne her: Bare at mine har misforstått litt og tror de er runde paprika, ikke lange paprika. Og så har jeg noe jeg kaller "mystery chili" som ligner farlig på de her (Cayenepepper): Jeg kan ikke huske å ha sådd de. Jeg kan huske å ha sådd gule chili og noen miniputt-chilier. Men det var de her jeg fikk. Jeg har også en underlig paprika som vokser rett opp. Sånn her: Bare at min altså har svære paprika stikkende rett til værs. Og så har jeg en bråte reddiker. (endelig fikk de stå i fred for de hersens lusekrypene ) Såh. Hagerapport. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. september 2015 #1283 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Jøss! For en fangst - kommer til å bli mange hotte retter hos deg utover vinteren forstår jeg Jeg høstet min aller første modne tomat i går - 16. september errr 17. september!? Helt sprøtt Jeg håper inderlig at oktober følger opp med å bli den nye september også Edit del 3; jeg har heller ikke fått en eneste rød paprika Tror du det går fint å høste de når de er passe størrelse og bare la de ligge i vinduskarmen, mon tro? :vetikke Endret 18. september 2015 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 19. september 2015 Forfatter #1284 Del Skrevet 19. september 2015 Jøss! For en fangst - kommer til å bli mange hotte retter hos deg utover vinteren forstår jeg Jeg høstet min aller første modne tomat i går - 16. september errr 17. september!? Helt sprøtt Jeg håper inderlig at oktober følger opp med å bli den nye september også Edit del 3; jeg har heller ikke fått en eneste rød paprika Tror du det går fint å høste de når de er passe størrelse og bare la de ligge i vinduskarmen, mon tro? :vetikke Oktober blir den nye august #2. Bare vi ønsker sterkt nok så skjer det nok. *kryssefingre* Men altså, ting vokser jo nesten bedre nå enn i sommer. Jeg har ofte høstet mine paprika grønne. Da smaker de som grønn paprika fra butikken. Og om du lar dem ligge så blir de røde (og litt visne, men om du kapper og putter i iskaldt vann så blir de freshe igjen). jeg har et liiiiite chilioverskudd.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. september 2015 #1285 Del Skrevet 19. september 2015 Oktober blir den nye august #2. Bare vi ønsker sterkt nok så skjer det nok. *kryssefingre* Men altså, ting vokser jo nesten bedre nå enn i sommer. Jeg har ofte høstet mine paprika grønne. Da smaker de som grønn paprika fra butikken. Og om du lar dem ligge så blir de røde (og litt visne, men om du kapper og putter i iskaldt vann så blir de freshe igjen). jeg har et liiiiite chilioverskudd.. Da prøver jeg det Kanskje det setter fart i de andre som ikke vil bli større. Hva skal du gjøre med all chilien? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 19. september 2015 Forfatter #1286 Del Skrevet 19. september 2015 Da prøver jeg det Kanskje det setter fart i de andre som ikke vil bli større. Hva skal du gjøre med all chilien? Jeg har store planer. En god del skal jeg tørke og male opp til chiliflak (prøvde det i fjor og det blir god chili) Noen har jeg puttet hele i fryseren til vinteren. Og så har jeg tenkt å endelig prøve sweet and sour chilisaus. (Noe jeg har hatt planer om i ca 2 år, så her går ting raskt.. ) Og så tenker jeg å kanskje lage chili-salt. Det virker som ne ok løsning når bare noen av de som skal spise liker chili - bare strø litt chili-salt på din egen porsjon. Prøv det. Å plukke av paprika bruker å sette fart i resten. Hvordan går det i rumlehagen? Har det vært like mye regn der de siste dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. september 2015 #1287 Del Skrevet 19. september 2015 Så mye spennende! Chilisalt høres spesielt spennende ut! Kanskje noe å prøve for en chilipyse som meg også Jo det har regnet en del her, men det ser ut som det blir noen fine dager fremover nå, så nå gjelder det å få unna litt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. september 2015 #1288 Del Skrevet 19. september 2015 --- Prøv det. Å plukke av paprika bruker å sette fart i resten. --- Ja, det var det jeg tenkte - prøver i morgen Har en som er nesten ferdig, 3-4 som er sånn 1/4 dels ferdig og kanskje 30-40 som er bittesmå Nu har jeg mikset meg lørdagscocktail av frosne plommer (norske!) med honning, hvit rom og indian tonic - kan anbefales! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 22. september 2015 Forfatter #1289 Del Skrevet 22. september 2015 Ja, det var det jeg tenkte - prøver i morgen Har en som er nesten ferdig, 3-4 som er sånn 1/4 dels ferdig og kanskje 30-40 som er bittesmå Nu har jeg mikset meg lørdagscocktail av frosne plommer (norske!) med honning, hvit rom og indian tonic - kan anbefales! Oooh! Her har jeg fått sesongens tredje(!) invasjon av lus. Ekle små kryp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 22. september 2015 Forfatter #1290 Del Skrevet 22. september 2015 Og: se Rumle. http://www.motherofahubbard.com/say-i-love-you-with-seeds/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. september 2015 #1291 Del Skrevet 22. september 2015 *stakkato robotstemme* "Jeg er Rumles automatiske stedfortreder når hun har annet å gjøre. Jeg tok en titt. Fenomenalt!" *mekanisk lyd - automatikk slått av* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. september 2015 #1292 Del Skrevet 22. september 2015 Og: se Rumle. http://www.motherofahubbard.com/say-i-love-you-with-seeds/ Så genialt! Perfekt gave til hagefolk jo! Og enda bedre; jeg kan kjøpe en fin konfekteske, spise all sjokoladen selv, og så fylle den med frø og gi bort! *stakkato robotstemme* "Jeg er Rumles automatiske stedfortreder når hun har annet å gjøre. Jeg tok en titt. Fenomenalt!" *mekanisk lyd - automatikk slått av* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. september 2015 #1293 Del Skrevet 22. september 2015 Oooh! Her har jeg fått sesongens tredje(!) invasjon av lus. Ekle små kryp. Jeg har nesten resignert over de jeg .. det er jo umulig å bli kvitt dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 22. september 2015 Forfatter #1294 Del Skrevet 22. september 2015 *stakkato robotstemme* "Jeg er Rumles automatiske stedfortreder når hun har annet å gjøre. Jeg tok en titt. Fenomenalt!" *mekanisk lyd - automatikk slått av* En robot-Rumle? En Rumlerobot? En humlerumlerobot? Så genialt! Perfekt gave til hagefolk jo! Og enda bedre; jeg kan kjøpe en fin konfekteske, spise all sjokoladen selv, og så fylle den med frø og gi bort! Ikke bare kan du spise konfekten selv, du gjør den kjære mottaker en tjeneste - godteri er jo usunt. Jeg har nesten resignert over de jeg .. det er jo umulig å bli kvitt dem Jeg endte opp med å klippe ned mye av plantene. Fikk høstet inn det som er modent eller nesten-modnet. Det var så mye lus på enkelte blad at det var mere lus enn blad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. november 2015 #1295 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) *blåser støv av anje-dagboken*Her var det stille, gitt! Hvordan står det til? Endret 6. november 2015 av Rumle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 6. november 2015 #1296 Del Skrevet 6. november 2015 Jeg fulgte etter Rumlemor inn her, og vil bare fortelle deg Anje, at selv om du aldri hører noe fra meg så tenker jeg ofte på deg. Spesielt når jeg ser sånne chilisamlinger som jeg fant her på Mathallen i Barcelona. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 6. november 2015 #1297 Del Skrevet 6. november 2015 *lage litt høststemning* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. november 2015 #1298 Del Skrevet 6. november 2015 *skjenker oppi et glass uaminnelig gooooooood :vin: til anje* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 12. november 2015 Forfatter #1299 Del Skrevet 12. november 2015 *blåser støv av anje-dagboken*Her var det stille, gitt! Hvordan står det til? Alt står bra til. Men jeg liker virkelig ikke denne nye forum-"oppgraderingen". Hvitt i hvitt og bitteliten skrift og fra nettbrett ser det ut som noe laget på 70-tallet. Jeg fulgte etter Rumlemor inn her, og vil bare fortelle deg Anje, at selv om du aldri hører noe fra meg så tenker jeg ofte på deg. Spesielt når jeg ser sånne chilisamlinger som jeg fant her på Mathallen i Barcelona. Hei Aldri! Jeg har tenkt på deg og. Hvor i verden er Aldriene på tur, har jeg lurt på. Hvordan står det til? Har du vært i Barcelona nå i høst? Jeg var på det markedet. Jeg spiste og drakk til jeg nesten trillet ut igjen. Prøvde til og med muslinger. Og så var jeg på et knøttlite marked rett nedi gata fra det og kjøpte herlig lokalprodusert honning. *lage litt høststemning* Halloen! Der var det pent. Her er det ennå skikkelig tidlig-høst i temperaturen. Hvordan er det med dere? Snø?*skjenker oppi et glass uaminnelig gooooooood til anje* Oooh. Takketakk! Jeg tar meg et glass - det er jo helg i morgen. Hvordan går det i Rumlehagen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 12. november 2015 #1300 Del Skrevet 12. november 2015 Anje! jeg er egentlig enig med deg ang. nytt forum, men jeg synes de siste oppdateringene har hjulpet en del, jeg har i alle fall vent meg til det sånn noenlunde. Går bra i Rumlehagen, men er (som vanlig) langt fra ferdig til vinter - så enda bra at det stadig er ualminnelig mildt! Hvordan går det med Anje-balkongen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå