Rumle Skrevet 12. mars 2015 #1121 Del Skrevet 12. mars 2015 Etter min erfaring blir det alltid for mange planter - uansett hvor mye plass man har 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 1. april 2015 Forfatter #1122 Del Skrevet 1. april 2015 *tørke støv av* Det er april alt. Jeg har en håndfull påskeliljer som jeg fikk i fjor, og som jeg lagret over vinteren i en bod (ikke fordi jeg glemte av dem, altså. Neida! ) og plantet ut i mars engang (var da de dukket opp igjen fra boda, som av og til fungerer som et sort hull - ting går inn og kommer aldri ut igjen..). Nå er de sånn ca 5 cm høye. Og snart i blomst. dvergpåskeliljer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 1. april 2015 #1123 Del Skrevet 1. april 2015 Jeg leste "5 meter lange" og bare... Dverg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. april 2015 #1124 Del Skrevet 2. april 2015 Nommen minipåskelijer høres koselig ut! Jeg har et par sånne perleblomster på gang - de har ganske store blader, men bare 2-3 cm stilk opp til blomsten God påske 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 2. april 2015 Forfatter #1125 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg leste "5 meter lange" og bare... Dverg? Har du startet på påskeøla? Nommen minipåskelijer høres koselig ut! Jeg har et par sånne perleblomster på gang - de har ganske store blader, men bare 2-3 cm stilk opp til blomsten God påske Det er kanskje et tilsvar på været i det siste? I dagtidlig snødde det nemlig igjen. God påske, Rumle. Og alle andre som rusler forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. april 2015 #1126 Del Skrevet 2. april 2015 God spirepåske til deg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 4. april 2015 Forfatter #1127 Del Skrevet 4. april 2015 God spirepåske til deg også. Takk. Jeg har flyttet mine paprika opp i krukkestørrelse 3. Det betyr at vi er forran skjema. solide 10 cm høye planter i starten av april. Jeg funderer på å så erter. Ute. Det er et eksperiment i hvor hardføre de egentlig er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 4. april 2015 #1128 Del Skrevet 4. april 2015 Kan du ikke prøve da? Nå mot 17.mai blir det jo mindre nattefrost 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 6. april 2015 #1129 Del Skrevet 6. april 2015 Vel overstått påske Anje? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 6. april 2015 Forfatter #1130 Del Skrevet 6. april 2015 Kan du ikke prøve da? Nå mot 17.mai blir det jo mindre nattefrost Det skal jeg jammen gjøre. Vel overstått påske Anje? Påsken er over. Som vanlig etter en slik lang ferie har jeg skrevet en lang handleliste med ferskvarer. Sushi. Spiser vanligvis ikke sushi så ofte, så hvem vet hvorfor jeg savner det når jeg ikke får tak på. Jeg vil tro det ble sous-videt i det aldrisure hjem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 7. april 2015 #1131 Del Skrevet 7. april 2015 Så typisk sånn *det man ikke får tak i fyser man på*. Sushi er nam og passer godt etter en påske med lammesteik og fete sauser?! Ja du, sous-viden har gått varm denne påsken og har inneholdt både lammekjøtt, fisk og kalkun. Ha en fin tirsdag Anje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 7. april 2015 #1132 Del Skrevet 7. april 2015 Så typisk sånn *det man ikke får tak i fyser man på*. Sushi er nam og passer godt etter en påske med lammesteik og fete sauser?! Ja du, sous-viden har gått varm denne påsken og har inneholdt både lammekjøtt, fisk og kalkun. Ha en fin tirsdag Anje. Det bare er sous vidt den har stått stille...? Jeg har kjøpt meg balkongkasse, pottejord og litt frø! Hva slags urter egner seg i en balkongkasse med frokostsol, mon tro? :niho: Skal i hvert fall ha redikker der. Og melkekartonggulrøtter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 7. april 2015 Forfatter #1133 Del Skrevet 7. april 2015 Så typisk sånn *det man ikke får tak i fyser man på*. Sushi er nam og passer godt etter en påske med lammesteik og fete sauser?! Ja du, sous-viden har gått varm denne påsken og har inneholdt både lammekjøtt, fisk og kalkun. Ha en fin tirsdag Anje. Men det er akkurat det. Folk er blitt lei av fete sauser så i påska var det kun en mektig middag. Men det var til gjengjeld en herlig lammeknoke. Det er godt å høre dere nyter den fancy koke-tingen. En riktig fin tirsdag til deg også. I ro og mak og med fargestifter til, kan hende? Det bare er sous vidt den har stått stille...? Jeg har kjøpt meg balkongkasse, pottejord og litt frø! Hva slags urter egner seg i en balkongkasse med frokostsol, mon tro? :niho: Skal i hvert fall ha redikker der. Og melkekartonggulrøtter! Balkongkasse! Jeg tenker at persille er en fin urt. Persille tror jeg nemlig det er helt umulig å ta livet av. Selv når en prøver. Og så kan den brukes til så mangt. Litt ekstra smak i suppen? Putt i noe persille. Fancy egg til frokost? En kvast persille på et helt vanlig egg. (om noen nå tenker på fjernsynskjøkkenet, så er dere ikke alene..) Og mynte. Også en hardfør rakker. God i rent vann. Som te. På lammesteiken. Til mojitos. Og noe gressløk, kanskje? Timian, rosmarin, estragon, oregano, salvie og lavendel er mer solglade sjeler, men de lever fint med bare morgensol, altså. Og det dekker vel de helt vanlige urtene? (Gjør som meg: plant en av hver! ) Og et tips fra meg: sukkererter (eller helt vanlige tørkede erter) spirer helt supert og vokser raskt. Hele planten er spiselig og smaker sukkerert. Fin i salat eller bare til å gresse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. april 2015 #1134 Del Skrevet 7. april 2015 Det bare er sous vidt den har stått stille...? Jeg har kjøpt meg balkongkasse, pottejord og litt frø! Hva slags urter egner seg i en balkongkasse med frokostsol, mon tro? :niho: Skal i hvert fall ha redikker der. Og melkekartonggulrøtter! Jeg leste ballongkasse. Trodde du mente den kurven under ballonger og ble litt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. april 2015 #1135 Del Skrevet 7. april 2015 Prøv sukkererter med litt fiberduk over kanskje? OM det ikke går kan du jo bare så nye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 7. april 2015 Forfatter #1136 Del Skrevet 7. april 2015 Jeg har sådd erter. Om 2-3 uker skjer det enten ikke noe som helst, eller så får jeg en skikkelig bisarr mix av påskeliljer og ertespirer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. april 2015 #1137 Del Skrevet 7. april 2015 Spennende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. april 2015 #1138 Del Skrevet 15. april 2015 Hei og hopp i jungelen! hvordan går det med spirene dine? Her går det treigt fremover - men har fått midlertidig plantet en haug med nye roser, så det er jo noe Ellers har jeg en haug med hvitløk i full vekst - om det ikke skjer noe uventet kommer jeg til å hauger med hvitløk utpå sommeren! På tide å lære seg å flette hvitløk tror jeg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 15. april 2015 Forfatter #1139 Del Skrevet 15. april 2015 Hei og hopp i jungelen! hvordan går det med spirene dine? Her går det treigt fremover - men har fått midlertidig plantet en haug med nye roser, så det er jo noe Ellers har jeg en haug med hvitløk i full vekst - om det ikke skjer noe uventet kommer jeg til å hauger med hvitløk utpå sommeren! På tide å lære seg å flette hvitløk tror jeg! Hei og hopp! Paprikaene vokser som bare det. Jeg har knepet toppene av dem alt, og det er tidligere enn i fjor. De andre spirene vet jeg ikke. Sådde noe erter og beter forrige helg, men ikke noe tegn til liv så langt. Er sikkert altfor tidlig, men jeg er bittelitte granne utålmodig. Og så har jeg sådd bønner. Tidlig-bønner? Tror jeg har startet tidlig i år. Hvitløk? Plantet du dem i fjor? Jeg forsøkte dette forrige vinter, men de var smuldret bort til ikkenoe da våren kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. april 2015 #1140 Del Skrevet 15. april 2015 Hei og hopp! Paprikaene vokser som bare det. Jeg har knepet toppene av dem alt, og det er tidligere enn i fjor. De andre spirene vet jeg ikke. Sådde noe erter og beter forrige helg, men ikke noe tegn til liv så langt. Er sikkert altfor tidlig, men jeg er bittelitte granne utålmodig. Og så har jeg sådd bønner. Tidlig-bønner? Tror jeg har startet tidlig i år. Hvitløk? Plantet du dem i fjor? Jeg forsøkte dette forrige vinter, men de var smuldret bort til ikkenoe da våren kom. Spennende! Så gøy med paprikaene! Jeg har ikke fått sådd noe særlig enda, så det ser ut til at jeg må kjøpe paprikaplanter i år igjen Men jeg har en som har overlevd i stuen da .. og to tomatplanter Spennende med bønnene og ertene! Må snart prøve å så det jeg også Hvitløkene plantet jeg i fjor høst ja. Kjøpte sånne settehvitløk og plantet feddene - en del av de skjøt opp med en gang, men kanskje 2/3 kom ikke før nå i vår, var litt bekymret for at de var ødelagt, men nå vokser de som bare det! Gleder meg til fersk hvitløk altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå