Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

Når du sier det har faktisk rumler og humler urovekkende mange fellestrekk! :laugh:

Dersom humlene får være uforstyrret, er de svært fredelige :jepp:

Humler finner man stort sett alle steder der man finner blomsterplanter :rodmer:

Humler er sårbare ovenfor endringer i naturen :sukk:

Humler kjennetegnes på sin noe tykke og brede kropp, som ofte er tett behåret :overrasket::jolie:

:fnise:

Så gøy med eget sitrontre fra stein da! Kommer det frukt på det? :)

Mitt er ikke sitron med calamodin . .når jeg kjøpte det så det slik ut;

flor_pagano_piante_mediterranee_calamond

Og det artige var at når jeg plukket ferdige frukt,fortsatte det bare å lage nye :jepp: Leste senere at de visstnok produserer non-stop, om de har godt nok lys/forhold, så det er jo litt gøy. Håper de kommer skikkelig i gang nå! :danse:

Noen planer for helgen? Her holder vi på å blåse bort i dag - mye vind hos deg også kanskje? :)

:ler: Kanskje minus det med hårete? :klo:

Planer for helgen: :vin: + hyggelig selskap + mat. :ler:

Men ja, det er mye vind her i dag. Gjør meg egentlig ingen verdens ting, for det har endelig sluttet å være bitende kaldt ute. Og når det er bitende kaldt må min stakkars rosmarin bo helt alene i en mørk bod fordi jeg er redd den skal fryse ihjel ute. :trist: Men nå kan jeg kanskje slippe den ut i morgen. :nigo:

Sitrontreet mitt har vel 1-2 år før det er såpass stort at jeg har håp om frukt. Men jeg har planer om å gjøre intensiv innsats for å få pasjonsfrukt-vilnisset mitt til å blomstre i år. :jepp: Nå må den være stor nok.

Så artig sitrusfrukt. Er den spiselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Kanskje minus det med hårete? :klo:

Planer for helgen: :vin: + hyggelig selskap + mat. :ler:

Men ja, det er mye vind her i dag. Gjør meg egentlig ingen verdens ting, for det har endelig sluttet å være bitende kaldt ute. Og når det er bitende kaldt må min stakkars rosmarin bo helt alene i en mørk bod fordi jeg er redd den skal fryse ihjel ute. :trist: Men nå kan jeg kanskje slippe den ut i morgen. :nigo:

Sitrontreet mitt har vel 1-2 år før det er såpass stort at jeg har håp om frukt. Men jeg har planer om å gjøre intensiv innsats for å få pasjonsfrukt-vilnisset mitt til å blomstre i år. :jepp: Nå må den være stor nok.

Så artig sitrusfrukt. Er den spiselig?

Får det nok lys der det står? Mitt har vokst og sett ut til å trives, men det var først under lys det begynte å sette blomsterkart, så regner med at de trenger en del. Tja, de smaker ikke supergodt (suuure) men jeg spiser de likevel! :laugh: og så lukter de helt fantastisk godt :rodmer: Men, har egentlig mest lyst å prøve å legge de i rom med litt sukker :lur: tror det kan bli meget bra :jepp: For de som liker marmelade, kan jeg tenkte meg at de hadde vært ypperlig til det også.

Fine helgeplaner! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det nok lys der det står? Mitt har vokst og sett ut til å trives, men det var først under lys det begynte å sette blomsterkart, så regner med at de trenger en del. Tja, de smaker ikke supergodt (suuure) men jeg spiser de likevel! :laugh: og så lukter de helt fantastisk godt :rodmer: Men, har egentlig mest lyst å prøve å legge de i rom med litt sukker :lur: tror det kan bli meget bra :jepp: For de som liker marmelade, kan jeg tenkte meg at de hadde vært ypperlig til det også.

Fine helgeplaner! :jepp:

Suuuure frukter lagt på rom tror jeg og blir bra. :jepp:

Jeg kjøpte her i høst sitronmarmelade. Det var gode saker det. :daane: Surt og søtt og bittert: nom!

Sitron"treet" mitt kom til verden fra et frø i fjor vår (tror jeg...). Det er for et babytre å regne.

Jeg lurer på om jeg skal starte å så chili denne helga eller neste. Kanskje er det litt tidlig? :klo:

(Neida, Anje er ikke overivrig etter vår! :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmarmelade høres spennende ut :jepp: Dessverre liker jeg ingen sitrusmarmelader i det hele tatt :sukk: og det irriterer meg, for det ser jo såååå godt ut! :ler:

Hmm kanskje litt tidlig .. men hvis du har nok lys bør det vel gå helt fint? :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmarmelade høres spennende ut :jepp: Dessverre liker jeg ingen sitrusmarmelader i det hele tatt :sukk: og det irriterer meg, for det ser jo såååå godt ut! :ler:

Hmm kanskje litt tidlig .. men hvis du har nok lys bør det vel gå helt fint? :jepp:

Du får ta det igjen med en likør eller to. :lur: Det er jo viktig å få i seg sine c-vitaminer.. :sjenert:

Jeg klør i fingrene etter å starte, men drøyer det helt til neste helg. Men da klarer jeg nok ikke vente lengre. :ler:

I mellomtiden:

720f4cc3fad2e779b69ded67e460211e.jpg

e77a44ac7aae8bd063e34f2d9517e75b.jpg

260df4f529175e91ee432ce5edbcc094.jpg

:hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta det igjen med en likør eller to. :lur: Det er jo viktig å få i seg sine c-vitaminer.. :sjenert:

Jeg klør i fingrene etter å starte, men drøyer det helt til neste helg. Men da klarer jeg nok ikke vente lengre. :ler:

I mellomtiden:

720f4cc3fad2e779b69ded67e460211e.jpg

e77a44ac7aae8bd063e34f2d9517e75b.jpg

260df4f529175e91ee432ce5edbcc094.jpg

:hoppendeglad:

Åhh så frodig og fint :rodmer:

C-vitaminer er viktig ja! :Nikke:

_0002_Sorrento-_-_Limone_e_limoncello.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:daane:

Akkurat sånn skulle vi hatt det. Hele året. :jepp:

God helg til deg også Rumle. :blomst:

Jeg har sådd mine chilier i dag, :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane:

Akkurat sånn skulle vi hatt det. Hele året. :jepp:

God helg til deg også Rumle. :blomst:

Jeg har sådd mine chilier i dag, :hoppendeglad:

Ja, ikke sant? Det hadde jammen vært noe :jepp:

Hurra for chilisåing! Da er det vel nesten vår?!! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Det hadde jammen vært noe :jepp:

Hurra for chilisåing! Da er det vel nesten vår?!! :hoppendeglad:

Det var nesten vår. Så begynte det å snø. :kalle::fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnØ? :overrasket:

Ja. :glare:

Og verre enn det: det er slik lett, fluffy julekort-snø som legger seg på alt av grener og busker. Så nå ser det ut som et idyllisk God Jul-kort her. :ler:

Helt håpløst å tenke på vår under slike forhold. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :glare:

Og verre enn det: det er slik lett, fluffy julekort-snø som legger seg på alt av grener og busker. Så nå ser det ut som et idyllisk God Jul-kort her. :ler:

Helt håpløst å tenke på vår under slike forhold. :daane:

Åhh men nå får du det jo til å høres nydelig ut da .. Jul! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh men nå får du det jo til å høres nydelig ut da .. Jul! :rodmer:

JA MEN DET ER JO FEBRUAR! :bond: Kan ikke ha jul nå igjen!

Bortsett fra det (og at jeg er klar for nusselige gåsunger, hestehov og vårens første krokus) så er det pent, altså. :fnise:

Endret av Anje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj! :sjokkert: Det var litt av et snøfall!

Er det du som har tatt bilde Anje? I såfall kan det vel bli en stund til chilisåing? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! :sjokkert: Det var litt av et snøfall!

Er det du som har tatt bilde Anje? I såfall kan det vel bli en stund til chilisåing? :bond:

Det er jeg som har tatt bilde. :jepp: men dette er ikke riktig "hjemme", for der jeg bor er det 15 cm mere snø. :daane:

Chiliene er sådd de. :hoppendeglad: Nå venter jeg på små, søte chilispirer.

Og snøen kommer til å smelte til helga. :ler:

Jøss, så mye snø dere har fått da. Her er det bare isete her.

Det får vi også om noen dager. Is, altså. :sukk:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...