Lutetium 71 Skrevet 12. oktober 2013 #101 Skrevet 12. oktober 2013 Du har skrevet 714 innlegg på kvinneguiden på en måned, et nettsted ingen må innom for å leve i 2013, likevel bruker du tiden din her inne og du er bekymret for barns pc bruk. Det blir for meg som å skyte seg selv i foten og klage på at det blør etterpå. Jeg kjenner også andre som mener internett har tatt litt for mye over, men da bruker en selv ikke tiden sin på å diskutere med folk på nettet om at de ønsker mer kvalitetstid. Just saying 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #102 Skrevet 12. oktober 2013 Du er klar over at vi er på et diskusjons forum nå sant Viss du ikke var klar over det så er det det vi er. Bare en generell undring siden du spør slik. Ja, det vet jeg. Jeg skjønner bare ikke behovet ditt for å messe om det samme til det kjedsommelig i en tråd du er uenig i. La nå folk holde på, grinch. Anonymous poster hash: d5160...314 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #103 Skrevet 12. oktober 2013 Tidsturisme kan ha uante konsekvenser. Som dokumentert her. Ja, så jo bare hva som skjedde da Homer Simpson prøvde seg. Men folk kommer sikkert til å reise uansett Anonymous poster hash: 8f5c7...970
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #104 Skrevet 12. oktober 2013 Du har skrevet 714 innlegg på kvinneguiden på en måned, et nettsted ingen må innom for å leve i 2013, likevel bruker du tiden din her inne og du er bekymret for barns pc bruk. Det blir for meg som å skyte seg selv i foten og klage på at det blør etterpå. Jeg kjenner også andre som mener internett har tatt litt for mye over, men da bruker en selv ikke tiden sin på å diskutere med folk på nettet om at de ønsker mer kvalitetstid. Just saying Vi får vel nesten bare være enige om å være uenige her, men ikke har jeg flust av barn og ikke er jeg en karriere jagende kvinne, men jeg er en kvinne som liker å være kvinne med alle de rettighetene, pliktene, valgmulighetene og privilegiene vi har i dag. Og nok en gang kommer du med internett som ett argument? Nå var det ikke snakk om internett lengre. Just saying Og hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver så skrev jeg over her om hvordan ting er her. Tror du jeg hadde sittet her slik hvis jeg ikke bodde på en annen kant av landet i forhold til alle mine nærmeste? Og ja, jeg er helt enig! La oss være enige om at vi er uenige. Godt jeg ikke skal styre ditt lov og du ikke skal styre mitt liv! :D
Lutetium 71 Skrevet 12. oktober 2013 #105 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, så jo bare hva som skjedde da Homer Simpson prøvde seg. Men folk kommer sikkert til å reise uansett Anonymous poster hash: 8f5c7...970 Artig at du skulle dra inn Homer, denne novellen ble faktisk parodiert i Simpsons episoden "Treehouse of Horror V"! 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #106 Skrevet 12. oktober 2013 Artig at du skulle dra inn Homer, denne novellen ble faktisk parodiert i Simpsons episoden "Treehouse of Horror V"! Var derfor jeg dro ham inn, Homer kan brukes til å forstå det meste her i verden Anonymous poster hash: 8f5c7...970
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #107 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, det vet jeg. Jeg skjønner bare ikke behovet ditt for å messe om det samme til det kjedsommelig i en tråd du er uenig i. La nå folk holde på, grinch. Anonymous poster hash: d5160...314 La oss ta en A-B-C punktvis liste her. Her så kan en svare i de trådene en ønsker, være uenige i de menneskene man er uenige i, at du blant annet ønsker en rosenrød tråd hvor folk bare er enig med ts, bare ønsker enkle tråder, ingen diskusjon, bare føye seg og legge seg på ryggen får være opp til deg. Å gå inn i en tråd for å skrive at noen burde gå ut av en tråd fordi de ikke liker det jeg skriver er ikke akkurat en innertier. deal with it me! Og nok en gang kommer du med internett som ett argument? Nå var det ikke snakk om internett lengre. Just saying Og hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver så skrev jeg over her om hvordan ting er her. Tror du jeg hadde sittet her slik hvis jeg ikke bodde på en annen kant av landet i forhold til alle mine nærmeste? Og ja, jeg er helt enig! La oss være enige om at vi er uenige. Godt jeg ikke skal styre ditt lov og du ikke skal styre mitt liv! :D Jeg bare mener det er et litt morsomt paradoks, det er det hele. Og du skrev jo i innlegget jeg siterte deg fra "Og ja da, du har helt rett i at det er bare å begrense barnets bruk av pc. Men det betyr jo ikke at barnet ikke blir påvirket av de rundt seg. "alle de andre" får jo sitte på dataen hele dagen. Og da blir det dprlig stemning i heimen Og bare fordi jeg begrenser databruken så betyr ikke det at jeg da ikke fortsatt bekymrer meg for ANDRE barn sin databruk. Men det er ikke bare for meg å begrense den.". Men jeg skjønner jo at det ikke er så kjekt når det pirkes i det paradokset, men all den tid og stund du fortsatt blander internett inn i diskusjonen om fortid og nåtid så. Og ja barn blir påvirket av andre, størst påvirkningskraft har foreldrene, ønsker du å begrense barns internett vaner kan det jo være greit å begynne selv.
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #108 Skrevet 12. oktober 2013 La oss ta en A-B-C punktvis liste her. Her så kan en svare i de trådene en ønsker, være uenige i de menneskene man er uenige i, at du blant annet ønsker en rosenrød tråd hvor folk bare er enig med ts, bare ønsker enkle tråder, ingen diskusjon, bare føye seg og legge seg på ryggen får være opp til deg. Å gå inn i en tråd for å skrive at noen burde gå ut av en tråd fordi de ikke liker det jeg skriver er ikke akkurat en innertier. deal with it me! Jeg bare mener det er et litt morsomt paradoks, det er det hele. Og du skrev jo i innlegget jeg siterte deg fra "Og ja da, du har helt rett i at det er bare å begrense barnets bruk av pc. Men det betyr jo ikke at barnet ikke blir påvirket av de rundt seg. "alle de andre" får jo sitte på dataen hele dagen. Og da blir det dprlig stemning i heimen Og bare fordi jeg begrenser databruken så betyr ikke det at jeg da ikke fortsatt bekymrer meg for ANDRE barn sin databruk. Men det er ikke bare for meg å begrense den.". Men jeg skjønner jo at det ikke er så kjekt når det pirkes i det paradokset, men all den tid og stund du fortsatt blander internett inn i diskusjonen om fortid og nåtid så. Og ja barn blir påvirket av andre, størst påvirkningskraft har foreldrene, ønsker du å begrense barns internett vaner kan det jo være greit å begynne selv. Snakk om å henge seg opp å komme med argumenter som ikke henger sammen da.. Hva har hvor mange innlegg jeg har skrevet på ett forum med barns internett vaner? Jeg sitter ikke her inne fordi alle dere andre sitter her jeg. Jeg er her fordi her er det interessante tema å diskutere, ikke fordi det sto 10 stk rundt meg å sa "åh kom igjen da, kg er så genialt! Du MÅ komme inn på kg!".og som jeg også har sagt tidligere, jeg klarer meg godt uten nett også jeg. Men folk er avhengig av å ha en viss sosial kontakt med omverden. Jeg er merkelig nok fra før, hadde jeg ikke hatt kontakt med noen så hadde jeg da blitt helt spenn hakke gal Jizzez! Det er da ikke JEG som blander inn internett. Det er jo du som tar opp det gang på gang. Jeg svarer da på de tingene du tar opp.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #109 Skrevet 12. oktober 2013 Det uthevede er jeg helt enig med deg i, og jeg er også enig i at fortid, nåtid eller fremtid... det spiller ingen rolle til syvende og sist, vi kommer til å sitte å okke oss samme hva. Det er som med været, en av de få tingene vi mennesker ikke har kontroll over vi elsker vi å snakke om, klage på og muligens en sjelden dag eller to være optimistiske om, men fornøyd er vi sjelden og det opptar oss noe utrolig mye når du tenker på hvor lite vi faktisk får gjort med det. Vi snakker om været mye mer enn hva vi opplever det tror jeg, det føles i alle fall slik av og til. Tiden og klokken likeså. Vi er utrolig opptatt av tid, av å spare tid, gå tilbake i tid, oppleve tiden igjen, tidspress, tidsklemma, tid, datoer årstall og jeg bare undrer over hvorfor denne fascinasjonen over å leve i fortiden kommer fra? Om du har opplevd meg frekk på noen måte i diskusjonen så var ikke det meningen min (kanskje fort gjort når diskusjonen blir varm, og vi har forskjellige synspunkter) Men det bare slår meg så underlig at så utrolig mange er så opptatt av fortiden at man ødsler vekk nåtiden. Vi lever jo ikke i 1980 eller 1960 eller i 1546 er det ikke da bedre å tenke på hvordan du lever her og nå? Den valgmuligheten du står ovenfor i dag kontra da (hva nå enn menes med da) Ang innlegget til Cordelia kom jeg på at jeg leste en gang et intervju med Erna Solberg, statsministeren som tilfeldigvis har dysleksi. Hun sa at på skolebenken ble hun kalt dum, idiot, tosk osv.. På den tiden da og tidligere var det normalt at barn ble kalt idioter av læreren, i dag vet vi bedre. I dag har en all slags hjelpemidler slik at folk kan få et enklere liv og slipper å bli kalt idiot av voksne mennesker.. Vi er ikke og laaaaangt derifra perfekte mennesker som lever i det perfekte tidsepoken alla 2013 men jeg tror vi har det ufattelig godt, så godt som en selv velger ut i fra gitte omstendigheter. Alle, i alle fall de fleste fokuserer jo på hvordan vi lever nå, det er bare i blant man kanskje drømmer seg tilbake. Og det synes ikke jeg skal være noe problem. Det er alt. Det er ikke det at jeg såå gjerne skulle ønske jeg levde for 50-60 år siden, og aldri fokuserer på livet mitt nå. Det er jo dagens samfunn jeg lever i og fokuserer på hver dag. Og det tror jeg alle gjør. Men man har jo lov å drømme seg tilbake i tid, bare for å føle hvordan det var å ha en sommerromanse med en gutt med sellebukser og hatt, ligge i gresset ved en elv eller dra på en liten butikk og kjøpe godteri og is som koster 50 øre, eller dra på tivoli. Det var det som var poenget med det innlegget mitt, å drømme seg bort. Men vi lever jo i dag, og det vet jo alle. Jeg burde skrevet det tydeligere. Det finnes sikkert mennesker som hater å leve i 2013. Det virket som du trodde jeg var en av dem, men det er jo helt feil. Jeg er en av de som av og til drømmer seg bort, ser for seg hvordan det var å være ung i 1920 f.eks. Det er jo helt naturlig å undre, sant..? Anonymous poster hash: 04ffe...3d7 1
Gjest BettyBoop Skrevet 12. oktober 2013 #110 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Ts her. JA! Jeg vokste opp på 90-tallet, og bare fra den tiden til nå har alt forandret seg drastisk. Man var faktisk ute og lekte som barn, folk kom og gikk på besøk, man var mer sosial . Nå er det mye lettere å avlyse besøk fordi vi har mobiler og facebook... Det er trist.Anonymous poster hash: 04ffe...3d7 Enig. Fb har gjort folk så usosiale.virker som det å besøke folk har blitt mer stress enn glede for folk. Endret 12. oktober 2013 av BettyBoop 1
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #111 Skrevet 12. oktober 2013 Snakk om å henge seg opp å komme med argumenter som ikke henger sammen da.. Hva har hvor mange innlegg jeg har skrevet på ett forum med barns internett vaner? Jeg sitter ikke her inne fordi alle dere andre sitter her jeg. Jeg er her fordi her er det interessante tema å diskutere, ikke fordi det sto 10 stk rundt meg å sa "åh kom igjen da, kg er så genialt! Du MÅ komme inn på kg!".og som jeg også har sagt tidligere, jeg klarer meg godt uten nett også jeg. Men folk er avhengig av å ha en viss sosial kontakt med omverden. Jeg er merkelig nok fra før, hadde jeg ikke hatt kontakt med noen så hadde jeg da blitt helt spenn hakke gal Jizzez! Det er da ikke JEG som blander inn internett. Det er jo du som tar opp det gang på gang. Jeg svarer da på de tingene du tar opp. Som sagt ønsker du en hverdag med mindre internett så skader det jo ikke akkurat for deg å logge deg av kg og eventuelt skrive litt mindre her inne Jeg svarer deg jeg også på ting du nevner i innleggene dine. Tja sosial kontakt hadde de vel på 60 tallet uten internett også hadde de ikke? "Alt var bedre før, internett hadde de ikke, men tar du internett fra meg nå ville jeg blitt spenna galen, men de hadde det laangt bedre før da de ikke hadde det..." Noe er galt med denne logikken din. Igjen så mener jeg at noen er fryktelig rask med å glamorisere de gamle bondedagene og samtidig ta for gitt hvordan vi har det i dag. Du mener jeg svartmaler gamledager, men har du lest linken min om hverdagen for kvinnene på 50-60 tallet? Hva mener du f.eks om Botch sitt innlegg #97? Du er så opptatt av å kverulere med meg at du ikke legger merke til andres synspunkter i tråden som også hever det kritiske øyet på at alt var så meget bedre før, og du har trukket frem det som var godt før, men jeg synes Botch sier det bedre enn hva jeg selv gjør her "Ønsket man å leve slik vi gjør i 2013 på 50–60-tallet, da skulle man helst være klar til å tåle å bli utstøtt fra samfunnet, arrestasjon, fysisk vold eller verre." Men du må ikke tåle arrestasjon, du må ikke tåle å bli utstøtt så det svir både her og der om du velger å ta 60 tallet inn i nåtiden. Lev livet ditt slik du ønsker, ingen nekter deg det, men folk kunne ikke det før. Likevel var fortiden bedre
Gjest BettyBoop Skrevet 12. oktober 2013 #112 Skrevet 12. oktober 2013 Ja der kvinner ikke ble uglesett eller baksnakket om de valgte være hjemme med barna og ta seg av dem I dag skal barnehagene og sfo oppdra barna, og vi ser jo hvordan det går.......elendig! Unge jenter på 12 som går i miniskjørt og skriker etter oppmerksomhet, se meg-hør meg. Pga begge foreldre i full jobb og som ikke har tid til sine egne barn. Og gutter som sitter pal foran en datamaskin og får diagnosen adhd om de løper litt inne og er litt aktive. Ingen som tror at det kan skyldes mangel på voksenkontakt? Mangel på tilstedeværelse av foreldre??Flere og flere barn som må ha hjelp på Bup. For en oppvekst disse barna får :(Anonymous poster hash: 309af...fe9 du må ikke glemme at det fantes en tid der kvinner ble uglesett og baksnakket om de ønsket ut i arbeidslivet og for ikke å snakke om kvinner som var ugifte 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #113 Skrevet 12. oktober 2013 La oss ta en A-B-C punktvis liste her. Her så kan en svare i de trådene en ønsker, være uenige i de menneskene man er uenige i, at du blant annet ønsker en rosenrød tråd hvor folk bare er enig med ts, bare ønsker enkle tråder, ingen diskusjon, bare føye seg og legge seg på ryggen får være opp til deg. Å gå inn i en tråd for å skrive at noen burde gå ut av en tråd fordi de ikke liker det jeg skriver er ikke akkurat en innertier. deal with it me! Selvfølgelig kan du skrive og diskutere så mye du vil, jeg skjønner bare ikke store behovet for å bevise at du har rett når du aldri kommer til å overbevise disse som mener det motsatte likevel. Anonymous poster hash: d5160...314 2
Gjest BettyBoop Skrevet 12. oktober 2013 #114 Skrevet 12. oktober 2013 Før måtte vel kvinner jobbe ved husmorskolen (om hun ønsket å jobbe ute) dag kan en bli formgivings lærer om en ønsker. En kvinne kan også bli trailersjåfør om hun ønsker. Eller kokk, men menn som ønsket å lage mat som Eivind Hellstrøm og Gordon Ramsy hadde ikke eksistert før i tiden. De hadde blitt tvunget inn i et annet yrke, bare fordi de var menn. Som sagt hva vi ønsker å gjøre ut av livene våre er blitt mer vektlagt og en kan gjøre som en vil i dagens samfunn omtrent. I dag er det lagt opp til at verken kvinner eller menn skal bruke kjønnet sitt som en funksjonshemning, hvor mange menn var det ikke som nesten sultet i hjel fremfor kjøleskapet før i tiden fordi de ikke kunne lage mat? I dag bør vel hver kvinne og hver mann lære seg til å være et selvstendig menneske.men var man voksen da man gikk husmorskolen? Trodde det var på videregående nivå? At de var under 18? Vet ikke. Noen som har mer peil?
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #115 Skrevet 12. oktober 2013 men var man voksen da man gikk husmorskolen? Trodde det var på videregående nivå? At de var under 18? Vet ikke. Noen som har mer peil? Jeg snakker om å jobbe på husmorskolen, som i å være en lærer ved husmorskolen. Som Kiarapus så fint prøvde å selge oss om alle de valgmulighetene kvinner hadde i arbeidslivet før i tiden da de enten kunne jobbe ved husmorskolen eller som jordmor. Mens i dag så kan kvinner om de ønsker det jobbe adskillig flere steder. Men jeg antar at lærere ved husmorskolen var noe eldre enn under 18.
Gjest BettyBoop Skrevet 12. oktober 2013 #116 Skrevet 12. oktober 2013 Og da må du lengre tilbake enn til 80 tallet for å si det slik, for tv hadde de da også. Og barn og ungdommen satt inne og så på midt i smørøyet, pompel og pilt og labetuss.. Og når du går tilbake til akkurat det året du mener de hadde det helt problemfritt og fantastisk så oppdager du at også da var nostalgien til de eldre er nett lik den du har nå. Som sagt Sokrates klagde på ungdommen han også, han også mente ting var bedre "før", og det var lenge før internett. men forskjellen var jo at barnetv varte en halvtime og det var noe man gledet seg til etter å ha vært ute å lekt. Nå har barn tilgang på barnetv hele dagen lang 1
Gjest BettyBoop Skrevet 12. oktober 2013 #117 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg snakker om å jobbe på husmorskolen, som i å være en lærer ved husmorskolen. Som Kiarapus så fint prøvde å selge oss om alle de valgmulighetene kvinner hadde i arbeidslivet før i tiden da de enten kunne jobbe ved husmorskolen eller som jordmor. Mens i dag så kan kvinner om de ønsker det jobbe adskillig flere steder. Men jeg antar at lærere ved husmorskolen var noe eldre enn under 18.åå sånn og forstå ja
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #118 Skrevet 12. oktober 2013 men forskjellen var jo at barnetv varte en halvtime og det var noe man gledet seg til etter å ha vært ute å lekt. Nå har barn tilgang på barnetv hele dagen lang Man har så mye tilgang som foreldrene selv legger opp til. Flode utkonkurrerte radioens barnetimer på 80 tallet og det var det ikke få av den eldre garde som reagerte på "hva, noe så uhørt, ser de på tv fremfor å lytte til radio, dagens samfunn, fysja meg.. Som sagt et hvert tiår har sine goder og sine negative ting, så får en gjøre det beste av det.
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #119 Skrevet 12. oktober 2013 åå sånn og forstå ja Ja slik å forstå, å si at kvinner hadde mange alternativer i arbeidslivet for så å liste opp tre yrker som egentlig går ut på det samme, da må man jo kunne le litt Kvinner ble uglesett i arbeidslivet før, det er ikke å svartmale situasjonen det plukk all den tid og stund det faktisk var slik det var.
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #120 Skrevet 12. oktober 2013 Som sagt ønsker du en hverdag med mindre internett så skader det jo ikke akkurat for deg å logge deg av kg og eventuelt skrive litt mindre her inne Jeg svarer deg jeg også på ting du nevner i innleggene dine. Tja sosial kontakt hadde de vel på 60 tallet uten internett også hadde de ikke? "Alt var bedre før, internett hadde de ikke, men tar du internett fra meg nå ville jeg blitt spenna galen, men de hadde det laangt bedre før da de ikke hadde det..." Noe er galt med denne logikken din. Igjen så mener jeg at noen er fryktelig rask med å glamorisere de gamle bondedagene og samtidig ta for gitt hvordan vi har det i dag. Du mener jeg svartmaler gamledager, men har du lest linken min om hverdagen for kvinnene på 50-60 tallet? Hva mener du f.eks om Botch sitt innlegg #97? Du er så opptatt av å kverulere med meg at du ikke legger merke til andres synspunkter i tråden som også hever det kritiske øyet på at alt var så meget bedre før, og du har trukket frem det som var godt før, men jeg synes Botch sier det bedre enn hva jeg selv gjør her "Ønsket man å leve slik vi gjør i 2013 på 50–60-tallet, da skulle man helst være klar til å tåle å bli utstøtt fra samfunnet, arrestasjon, fysisk vold eller verre." Men du må ikke tåle arrestasjon, du må ikke tåle å bli utstøtt så det svir både her og der om du velger å ta 60 tallet inn i nåtiden. Lev livet ditt slik du ønsker, ingen nekter deg det, men folk kunne ikke det før. Likevel var fortiden bedre Fy faen som du sitter å vrir å vender på det jeg skriver! Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv for at du skal forstå? Nei du vil jo ikke forstår du... Siden du er så glad i å ta ting punkt for punkt så kan du få det matet inn punkt for punkt også. - Jeg bor i dag på en annen kant av landet enn mine venner og familie. - Hvis jeg kaster dataen i peisen og setter meg på fortauet for å få kontakt med folk så har uansett ikke andre folk forandret sitt liv så de lever lever slik jeg gjør. Andre har fortsatt ikke tid å interesse av å bli kjent med naboen. - Hadde jeg fortsatt bod der jeg kommer fra så hadde det vært en helt annen sak. Da hadde det vært en befrielse å bli "kvitt" dataen. Forsto du det NÅ?? Og ja, jeg mener du svartmaler 50-60 tallet. Ikke fordi de tingene du nevner ikke stemmer, men fordi du KUN fokuserer på de negative sidene. Og legger en større vekt på en del av tingene enn det strengt tatt er nødvendig. Og ja da, jeg er enig i og har full forståelse for at hvis jeg var lesbisk, eller mørkhudet eller de med interesse av å skulle jobbe som noe utenom de vanlige tingene på den tiden eller noe slik så er 2013 hundre ganger bedre enn 50-60 tallet. Men nå er jeg da altså en hvit hetrofil dame som ikke drømmer om å være rørlegger. Det betyr ikke at jeg da sier at alle folk hadde hatt det bedre med å leve slik det var før. Men for meg, med mine interesser og verdier så hadde det ikke gjort meg noe å leve da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå