Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bump! Har nettopp sett Midnight in Paris og drømmer meg bort. Om ikke bare noen år tilbake, da gamle Nokia-telefoner var stor stas, klatring i trær var mer vanlig enn iPad-spilling, lørdagsgodteposen var ukens høydepunkt og venner ringte på døren i stedet for å sende en melding på facebook.. Nostalgi <3

Anonymous poster hash: de37f...340

Midnight in Paris er en såå gøy og inspirerende film!! Har så lyst på en tidsmaskin eller noe… :rolleyes:

Anonymous poster hash: 65bfc...720

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, den må jeg se!! :) Har du sett Water for Elephants? Den er fin! :)

-Ts

Anonymous poster hash: 04ffe...3d7

Har det kommet film av den? Jeg likte så godt boken :) *stikker inn på imdb*

AnonymBruker
Skrevet

Midnight in Paris er en såå gøy og inspirerende film!! Har så lyst på en tidsmaskin eller noe :rolleyes:

Haha. Vet ikke om du mente det ironisk eller noe? Men jeg synes i alle fall det er en koselig film :)

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Vet ikke om du mente det ironisk eller noe? Men jeg synes i alle fall det er en koselig film :)

Mente det ikke ironisk, huff! Bummet litt på smileyen, skulle ha denne " :rodmer: ". Litt forskjell mellom de to ja.. :P Synes også det er en kjempekoselig film! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og nok en gang kommer du med internett som ett argument? Nå var det ikke snakk om internett lengre. Just saying ;) Og hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver så skrev jeg over her om hvordan ting er her. Tror du jeg hadde sittet her slik hvis jeg ikke bodde på en annen kant av landet i forhold til alle mine nærmeste?

Og ja, jeg er helt enig! La oss være enige om at vi er uenige. Godt jeg ikke skal styre ditt lov og du ikke skal styre mitt liv! :D

Hvorfor skriver du ikke brev og sender i posten til dine nærmeste, på andre siden av landet, som du sier. Det var det de gjorde i gamle dager.

Anonymous poster hash: e2654...b51

Skrevet

Tror de fleste som drømmer om fortiden ville blitt dypt skuffet og vært villige til å gjort omtrent hva som helst for å komme tilbake til nåtiden om de plutselig hadde blitt sendt tilbake til f.eks 50-tallet som mange nevner som ideelt.

Eller mener dere virkelig at dere ikke ville savnet prevensjon, tamponger, skikkelige bind du ikke måtte sy eller strikke selv, div gode shampoer og hårprodukter, vannfast sminke du ikke fikk kløe og utslett av, behagelige truser og bh'er.

Ville dere heller ikke savnet å kjøre bil selv, skikkelig vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, kjøleskap, fryser osv. Eller å ikke kunne jobbe med det dere selv ville? Eller kanskje ikke få jobbe i det helle tatt om mannen deres ikke syntes at dere skulle det.

Ville dere syntes det var greit at de fleste menn så på dere som idioter som ikke kunne delta i en samtale om annet enn hus og hjem. At dere måtte godta å bli snakket til som barn. "Dette har ikke du hode til å forstå kjære deg." Og et overbærende smil på kjøpet.

Osv osv.

Nei. Jeg er ekstremt glad for å leve i den tiden jeg gjør. Hvor jeg har alle muligheter åpne og kan styre mitt eget liv som jeg vil.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kanskje vi lever lenger, men jeg tror folk var mer lykkelige før...

Var de egentlig det? De var kanskje fornøyd med mindre men lykkelig, det kom kanskje an på hvor man var plassert i samfunnet. Ikke for det, å være fattig var ikke ensbetydende med å være ulykkelig. Det gjorde livet vanskelig men de fant lykken i de små ting... tror jeg.

Jeg foretrekker å se filmer og bøker om denne tiden, ikke å leve i den. Ikke sikkert at jeg hadde tilhørt den priviligerte middelklassen/overklassen. Jeg hadde nok vært en sliten arbeider.

Endret av NoFuss
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At dere måtte godta å bli snakket til som barn. "Dette har ikke du hode til å forstå kjære deg." Og et overbærende smil på kjøpet.

Det er jo sånn jeg blir snakket til på KG. :fnise: Men ser ellers poenget ditt.

Anonymous poster hash: 8f5c7...970

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...