skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #81 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Ja men så godt for deg at du klarer deg uten facebook da. Da har du enten ett ensomt liv eller du er så heldig å ha dine nærmeste rundt deg. Håper for din del at det er det siste alternativet. Før jeg flyttet hit levde jeg ett helt år uten noe internett. Null problem. For da hadde jeg venner og familie rundt meg. Nå bor jeg 70 mil unna de, og hadde jeg ikke hatt facebook så hadde jeg kun hatt kontakt med samboeren min, mamma, og diskutert med folk her inne. Hadde det vært før i tiden, da folk hadde tid og var interessert i å slå an en prat så hadde jeg sikkert hatt kontakt med naboene rundt her. Men nå for tiden så er jo ikke folk interessert i å bli kjent med naboen engang, og da blir folk avhengige av å ha en alternativ måte å holde kontakten med de man alt har i livet sitt. Jeg tror det er viktig å tenke over hvorfor folk klager på internett. Folk klager ikke på den sosiale biten, men sikter nok heller til gaming. Det er det alt for mange som er avhengige av. Folk lever seg så inn i den virtuelle verden at de glemmer hva som er ett spill og hva som er det virkelige livet. Og ja da, du har helt rett i at folk kan styre LIVET sitt. Men du skrev av folk kan styre reaksjonen sin. Det blir en helt annen ting. Folk kan ikke styre de spontane reaksjonene sine. Men man kan ved tid velge hvordan man lar reaksjonene styre seg. Tror du virkelig jeg er det eneste mennesket i Norge som ikke har fb? http://www.bt.no/meninger/Nekrolog-over-min-folgesvenn-2896789.html#.UliiHMg4XIV Fryktelig mange har kommet til samme konklusjon, men en kan ikke klage over fb og hvor grusomt det er om en ikke ønsker å slette seg, og man blir ikke mindre sosial om man tar livet av fb profilen sin, sosiale nettverk er faktisk ganske usosiale men det viste du vel sikkert ikke sant? Når man lar fortidens glansbilde styre nåtidens tanker så styres jo reaksjonen av det, om en tar med medaljens bakside for å få et mer nyansert bilde av historien opp igjennom styres reaksjonen av det. Det er forresten fortsettelsen av ordtaket.. Joda lykken er for de lykkelige men en kan også gjøre mye med lykken og det har en faktisk hovedansvar for selv her i livet. Endret 12. oktober 2013 av skreppamedleppa
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #82 Skrevet 12. oktober 2013 Tror du virkelig jeg er det eneste mennesket i Norge som ikke har fb? http://www.bt.no/meninger/Nekrolog-over-min-folgesvenn-2896789.html#.UliiHMg4XIV Fryktelig mange har kommet til samme konklusjon, men en kan ikke klage over fb og hvor grusomt det er om en ikke ønsker å slette seg. Eh, har jeg sakt at du er den eneste? Jeg vet også om folk som ikke har facebook. Men de fleste har det. Og hvorfor henger du deg så veldig opp i facebook? Hvis du leser så kommer faktisk med andre eksempler på ting som er annerledes nå i dag kontra før i tiden enn bare facebook og internett altså.
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #83 Skrevet 12. oktober 2013 Eh, har jeg sakt at du er den eneste? Jeg vet også om folk som ikke har facebook. Men de fleste har det. Og hvorfor henger du deg så veldig opp i facebook? Hvis du leser så kommer faktisk med andre eksempler på ting som er annerledes nå i dag kontra før i tiden enn bare facebook og internett altså. Ja det er sant at det har vært andre eksempler, men nå er det faktisk slik at det er "mobil og internett" som har godt igjen her i tråden. Kanskje du nå er kommet til grunnen av problemstillingen her, hva alle har, hva de fleste har. Må en følge strømmen som en død sild? Om de fleste ber deg hoppe spør du da hvor høyt? Kanskje det er det folk bør ha fokuset litt mer på i dagens samfunn å velge sine egne stier, ikke fortid eller fremtid men å gjøre det de selv ønsker.. Ønsker ts eller noen andre i tråden å gå med 60 talls kjoler så gjør nå det da men det er forskjell på å gå med 60 talls kjoler og det å skulle ønske en levde på 60 tallet med hvordan kvinner (og menn) hadde det da i etterkrigsårene.
Cordelia Skrevet 12. oktober 2013 #84 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Ja det er mange positive sider, med før i tiden. Men ikke søren om jeg ville levd i den tiden. Jeg liker retro stilen , og er vokst opp i åtti-og nittiårene. Så mange av verdiene der ved å vokse opp på gård tar jeg med meg. Men å være kvinne i før- og etterkrigstiden, nei. Få jobbet etter de giftet seg og fikk barn. Fikk man utdannelse var det husmorskolen el. Jeg hater husarbeide, så det hadde blitt et mareritt. Var man litt annet enn A4, falt man utenfor samfunnet og ble fryst ut. Jeg trenger vel ikke nevne fattigdommen. Ble man gravid, ihvertfall før krigen var både barnet og mors liv betydelig i fare. Det er vel omtrent ikke den familie hvis man ser litt bakover i generasjonene hvor man hadde dødsfødsler- eller barnedødsfall. I søskenflokken til oldefaren min var de opprinnelig ti barn, åtte levde opp, og det finnes vesentlig verre skjebner en det. Prevensjon i seg selv. Tenk på slitasjen mødre hadde ved gjentatte barnefødsler. Dette er jo forskjellig med tidsperiodene, men poenget er der. Og dette med gutter og adhd, Bullshit! Satt man ikke stille i klasserommet ble man stemplet som bråkmaker, og fikk en real smekk av linjalen. Man kan fremdeles styre barns oppvekst. Man finner retro klær og møbler overalt. Det finnes kurs i tradisjonsmat, og håndarbeid. Man kan kjøpe seg et småbruk på landet hvis man har råd til det. Og vi kvinner har nok selvstendighet idag til at vi kan ta de valgene selv uten foreldres eller ektefelles tillatelse. (Edit.) Endret 12. oktober 2013 av Cordelia 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #85 Skrevet 12. oktober 2013 Ja men så godt for deg at du klarer deg uten facebook da. Da har du enten ett ensomt liv eller du er så heldig å ha dine nærmeste rundt deg. Håper for din del at det er det siste alternativet. Før jeg flyttet hit levde jeg ett helt år uten noe internett. Null problem. For da hadde jeg venner og familie rundt meg. Nå bor jeg 70 mil unna de, og hadde jeg ikke hatt facebook så hadde jeg kun hatt kontakt med samboeren min, mamma, og diskutert med folk her inne. Hadde det vært før i tiden, da folk hadde tid og var interessert i å slå an en prat så hadde jeg sikkert hatt kontakt med naboene rundt her. Men nå for tiden så er jo ikke folk interessert i å bli kjent med naboen engang, og da blir folk avhengige av å ha en alternativ måte å holde kontakten med de man alt har i livet sitt. Jeg tror det er viktig å tenke over hvorfor folk klager på internett. Folk klager ikke på den sosiale biten, men sikter nok heller til gaming. Det er det alt for mange som er avhengige av. Folk lever seg så inn i den virtuelle verden at de glemmer hva som er ett spill og hva som er det virkelige livet. Og ja da, du har helt rett i at folk kan styre LIVET sitt. Men du skrev av folk kan styre reaksjonen sin. Det blir en helt annen ting. Folk kan ikke styre de spontane reaksjonene sine. Men man kan ved tid velge hvordan man lar reaksjonene styre seg. Enig! Skulle gjerne kunne kunnet leve uten facebook,men da hadde jeg kun hatt kontakt med samboeren og katta mi. Ikke særlig til sosial liv lenger da.. Jeg bor jo milevis fra venner og familie,og facebook er redningen da. Akkurat det som er problemstillingen for tiden. Internett er jo en arena der vi kan snakke ut om ting, og spesielt her på KG, her er det meningen at vi skal få ut tankene våre og få råd, eller rett og slett diskutere.. Uansett om man noen ganger skulle ønske Internettet ikke fantes, betyr det ikke at man trenger å leve et helt liv uten; Vi HAR Internett nå, vi blir nok ikke kvitt det noen gang heller. Derfor bruker jeg Internett, fordi det er her folk er. Det er her jeg kan få ut tankene mine, og høre andres. Fordi sånn er det nå i dagens samfunn. Det skumle er at over nett, skjer misforståelser mye lettere. Vi kan verken se hverandre eller høre hverandre. Jeg kan tolke setningen din helt annerledes enn det du gjør.. Det har både positive og negative følger, akkurat som alt annet. Anonymous poster hash: 04ffe...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #86 Skrevet 12. oktober 2013 Ja det er sant at det har vært andre eksempler, men nå er det faktisk slik at det er "mobil og internett" som har godt igjen her i tråden. Kanskje du nå er kommet til grunnen av problemstillingen her, hva alle har, hva de fleste har. Må en følge strømmen som en død sild? Om de fleste ber deg hoppe spør du da hvor høyt? Kanskje det er det folk bør ha fokuset litt mer på i dagens samfunn å velge sine egne stier, ikke fortid eller fremtid men å gjøre det de selv ønsker.. Ønsker ts eller noen andre i tråden å gå med 60 talls kjoler så gjør nå det da men det er forskjell på å gå med 60 talls kjoler og det å skulle ønske en levde på 60 tallet med hvordan kvinner (og menn) hadde det da i etterkrigsårene. Å kom igjen folkens! Lets be positive Vi kan jo drømme oss bort i en tid der alt er perfekt da. Der alle barn har folkeskikk, der folk smiler til hverandre i gata, der ingen dømmer hverandre, der penger vokser på trær , og ingen er utro eller ulykkelig i forhold. Vi kan bare håpe.. Vi er nok utdødd før dette skjer. Fordi livet, samfunnet aldri vil bli slik alle ønsker det. Anonymous poster hash: 04ffe...3d7 1
Gjest Gaea Skrevet 12. oktober 2013 #87 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg er glad for at jeg lever nå, og ikke ''før i tiden'' jeg (når enn man sikter til). Om man i sitt eget hode ser for seg fortiden rosenrødt og attpåtil svartmaler nåtiden ender man bare opp med å være utilfreds. Mye av det som nevnes her er ting som man i mange tilfeller kan gjøre noe med - men det er jo morsommere (?) å klage? Vil du være bare jobbe deltid når du har barn, kanskje til og med være hjemmeværende, er ikke det noe som er umulig for mange. Her kommer materialismen inn, vi må tjene så mye at vi kan bo rett ved jobben i storby i stedet for å pendle, vi må ha diverse duppeditter, vi må minst en ferie i året. Redd for at barna skal bli avhengig av pc, mobil og spill? Sett begrensinger på det da, ikke kjøp en iPhone til 4-åringen, og sett et godt eksempel selv (ikke sitt på pcen dagen lang etter jobb...). Dra med ungene ut på tur og lek mye ute fra de er små, da er det ikke umulig at de liker det når de er eldre heller. I mine øyne er den største forskjellen på nå og ''før i tiden'' at man faktisk har et valg. Man kan velge å leve med tradisjonelle kjønnsroller, gå på tur i skogen hver dag og ikke ha tv i dag også. Hadde man like mange valg før i tiden? Tvunget oppførsel bestemt av normer i samfunnet som mange forbinder med en ''gentleman'' ser jeg ikke hvorfor man skal trakte etter - type gifte seg med en dame man ikke elsker om hun blir gravid, være den som forsørger familien (selv om man kanskje ønsker å være hjemme med barna selv), og så videre, og så videre. Samme gjelder for kvinner også for så vidt.
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #88 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Å kom igjen folkens! Lets be positive Vi kan jo drømme oss bort i en tid der alt er perfekt da. Der alle barn har folkeskikk, der folk smiler til hverandre i gata, der ingen dømmer hverandre, der penger vokser på trær , og ingen er utro eller ulykkelig i forhold. Vi kan bare håpe.. Vi er nok utdødd før dette skjer. Fordi livet, samfunnet aldri vil bli slik alle ønsker det. Anonymous poster hash: 04ffe...3d7 Det uthevede er jeg helt enig med deg i, og jeg er også enig i at fortid, nåtid eller fremtid... det spiller ingen rolle til syvende og sist, vi kommer til å sitte å okke oss samme hva. Det er som med været, en av de få tingene vi mennesker ikke har kontroll over vi elsker vi å snakke om, klage på og muligens en sjelden dag eller to være optimistiske om, men fornøyd er vi sjelden og det opptar oss noe utrolig mye når du tenker på hvor lite vi faktisk får gjort med det. Vi snakker om været mye mer enn hva vi opplever det tror jeg, det føles i alle fall slik av og til. Tiden og klokken likeså. Vi er utrolig opptatt av tid, av å spare tid, gå tilbake i tid, oppleve tiden igjen, tidspress, tidsklemma, tid, datoer årstall og jeg bare undrer over hvorfor denne fascinasjonen over å leve i fortiden kommer fra? Om du har opplevd meg frekk på noen måte i diskusjonen så var ikke det meningen min (kanskje fort gjort når diskusjonen blir varm, og vi har forskjellige synspunkter) Men det bare slår meg så underlig at så utrolig mange er så opptatt av fortiden at man ødsler vekk nåtiden. Vi lever jo ikke i 1980 eller 1960 eller i 1546 er det ikke da bedre å tenke på hvordan du lever her og nå? Den valgmuligheten du står ovenfor i dag kontra da (hva nå enn menes med da) Ang innlegget til Cordelia kom jeg på at jeg leste en gang et intervju med Erna Solberg, statsministeren som tilfeldigvis har dysleksi. Hun sa at på skolebenken ble hun kalt dum, idiot, tosk osv.. På den tiden da og tidligere var det normalt at barn ble kalt idioter av læreren, i dag vet vi bedre. I dag har en all slags hjelpemidler slik at folk kan få et enklere liv og slipper å bli kalt idiot av voksne mennesker.. Vi er ikke og laaaaangt derifra perfekte mennesker som lever i det perfekte tidsepoken alla 2013 men jeg tror vi har det ufattelig godt, så godt som en selv velger ut i fra gitte omstendigheter. Endret 12. oktober 2013 av skreppamedleppa
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #89 Skrevet 12. oktober 2013 Ja det er sant at det har vært andre eksempler, men nå er det faktisk slik at det er "mobil og internett" som har godt igjen her i tråden. Kanskje du nå er kommet til grunnen av problemstillingen her, hva alle har, hva de fleste har. Må en følge strømmen som en død sild? Om de fleste ber deg hoppe spør du da hvor høyt? Kanskje det er det folk bør ha fokuset litt mer på i dagens samfunn å velge sine egne stier, ikke fortid eller fremtid men å gjøre det de selv ønsker.. Ønsker ts eller noen andre i tråden å gå med 60 talls kjoler så gjør nå det da men det er forskjell på å gå med 60 talls kjoler og det å skulle ønske en levde på 60 tallet med hvordan kvinner (og menn) hadde det da i etterkrigsårene. Det er faktisk de som ønsker å leve mer som på etterkrigsårene enn bare det å gå i slike klær. Jeg og samboeren min er enige om at vi skal flytte å leve mer "naturlig" om noen år. (altså når hans sønn har blitt eldre slik at det passer bedre med pendling med fly). Da skal jeg ha drivhus og grønnsakshage og bærbusker, og vi skal kun kjøpe ting som ikke vokser i hagen Men for all del, jeg er fullstendig klar over at folk ikke har samme ønskene som jeg (vi) har. Poenget mitt her er at bare fordi tiden selv ikke er slik nå så er det faktisk folk som faktisk ønsker å leve mer slik de gjorde før. Å ikke bare gå i butikken å kjøpe ferdiglaget mat som er fulle av all slags farlige sprøytemidler og E-stoffer. Enig! Skulle gjerne kunne kunnet leve uten facebook,men da hadde jeg kun hatt kontakt med samboeren og katta mi. Ikke særlig til sosial liv lenger da.. Jeg bor jo milevis fra venner og familie,og facebook er redningen da. Akkurat det som er problemstillingen for tiden. Internett er jo en arena der vi kan snakke ut om ting, og spesielt her på KG, her er det meningen at vi skal få ut tankene våre og få råd, eller rett og slett diskutere.. Uansett om man noen ganger skulle ønske Internettet ikke fantes, betyr det ikke at man trenger å leve et helt liv uten; Vi HAR Internett nå, vi blir nok ikke kvitt det noen gang heller. Derfor bruker jeg Internett, fordi det er her folk er. Det er her jeg kan få ut tankene mine, og høre andres. Fordi sånn er det nå i dagens samfunn. Det skumle er at over nett, skjer misforståelser mye lettere. Vi kan verken se hverandre eller høre hverandre. Jeg kan tolke setningen din helt annerledes enn det du gjør.. Det har både positive og negative følger, akkurat som alt annet. Anonymous poster hash: 04ffe...3d7 Jeg er helt enig i det du skriver her. Og du har ett godt poeng med dette at det er lett med missforståelser når man skriver i stede for å prate face to face. Det har jeg opplevd litt for mange ganger, og derfor er jeg litt "smiley avhengig", for at jeg skal få understreket hva jeg mener om en sakt Ang innlegget til Cordelia kom jeg på at jeg leste en gang et intervju med Erna Solberg, statsministeren som tilfeldigvis har dysleksi. Hun sa at på skolebenken ble hun kalt dum, idiot, tosk osv.. På den tiden da og tidligere var det normalt at barn ble kalt idioter av læreren, i dag vet vi bedre. I dag har en all slags hjelpemidler slik at folk kan få et enklere liv og slipper å bli kalt idiot av voksne mennesker.. Tenk så deilig det hadde vært om det faktisk var sant at det ALDRI kom noe stygge kommentarer fra voksne til barn. Men dessverre forekommer det fortsatt. Kanskje når den eldste generasjonen av lærere som er i dag har gått av med pensjon, så blir det mindre. Men det forekommer i dag også. Jeg fikk selv ikke noe hjelp før jeg begynte på vgs, selv om at jeg følte jeg trengte å få undersøkt om jeg hadde dysleksi. Nei da, jeg var bare dum og lat og en hel drøss med andre enda værre stygge ting. Og det var lenge etter erna solberg gikk på skolen. Så ting er ikke så veldig perfekt i dag heller.
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #90 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Det er faktisk de som ønsker å leve mer som på etterkrigsårene enn bare det å gå i slike klær. Jeg og samboeren min er enige om at vi skal flytte å leve mer "naturlig" om noen år. (altså når hans sønn har blitt eldre slik at det passer bedre med pendling med fly). Da skal jeg ha drivhus og grønnsakshage og bærbusker, og vi skal kun kjøpe ting som ikke vokser i hagen Men for all del, jeg er fullstendig klar over at folk ikke har samme ønskene som jeg (vi) har. Poenget mitt her er at bare fordi tiden selv ikke er slik nå så er det faktisk folk som faktisk ønsker å leve mer slik de gjorde før. Å ikke bare gå i butikken å kjøpe ferdiglaget mat som er fulle av all slags farlige sprøytemidler og E-stoffer. Ja men da ønsker du/dere å leve i 1960 så kan jeg/vi leve i 2013, men som sagt da er det også viktig å tenke på hva andre ting enn fine kjoler som var i samfunnet i 1960. Ønsker en å glamorisere 1960 tallet så er det også viktig å ta med baksiden av medaljen. Og jeg har faktisk ikke gjort noe annet enn å informere om det her i denne tråden, men da blir det ragnarokk fordi "det var ikke det som mentes fordi man ønsket seg bare de blomstrete kjolene". Som sagt jeg er absolutt for at folk staker sin egen vei, at dere gjør det dere ønsker, jeg tror det er den beste muligheten for å få et best mulig liv. Men å si at man ønsker seg tilbake til fortiden fordi da var alt så meget bedre og når man da informerer om at jaggusanten hadde de det sritt i gamle dager (også?) så blir det jo noe litt naivt å tenke på bær, grønnsaker, drivhus og glamorøse kjoler. Jeg antar du har lest "tips for et lykkelig samliv" fra 1950 tallet "å arbeidet unnagjort Planlegg oppgavene dine nøye, og hold øye med klokken. Bli ferdig en time før han ventes hjem. Mannen føler ikke at varmen strømmer mot han når han hører deg bryte ut «Er du hjemme allerede?». Ha middagen klar Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om han og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten. Forbered deg selv Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha, og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren. Mens du hviler kan du tenke på avtaler og ting du kan gjøre for å gi han åndelig oppløfting. Når du står opp, ta hånd om utseendet ditt. Fiks på sminken, sett et bånd i håret og se frisk og opplagt ut. Han har nettopp vært sammen med mange frustrerte og arbeidstrette mennesker. Vær litt mer festlig og interessant enn vanlig. Han kan trenge en oppkvikker etter den lange arbeidsdagen. Rydd vekk rotet Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hjem, samle opp skolebøker, leker, papir osv. i en bøtte eller søppelkurv og legg dem i soverommet for senere sortering. Så går du over bordene med en støvklut. Mannen i ditt liv må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også føle deg mer avslappet. Å ha orden i huset er nok en måte å vise ham at du vrkelig bryr deg om hans hjemkomst. Forbered barna Bruk noen minutter på å vaske barnas hender og fjes (dersom de er små), kam håret deres og skift klærne dersom de er skitne. Barna er hans små skatter, og de bør se slik ut. Minimer all lyd Legg spesielt merke til dersom mannen din må kjøre i rushtrafikken. Når han kommer hjem eliminer all lyd fra vaskemaskinen (selvsagt dersom denne står på). Oppfordre barna til å være stille når han kommer. La dem bråke litt på forhånd, slik at de får det ut av systemet sitt. Vær glad for å se ham Motta ham med et varmt smil og vær lykkelig. Si at det er bra å ha ham hjemme. Dette kan tilføre ytterligere verdi til dagen hans. Han trenger all den romantikken han kan få fra deg. Ikke!! Ikke motta ham med plager eller klager. Løs problemene før han kommer hjem, hvis ikke, vent med dem til kvelden kommer. Også, ikke klag dersom han kommer sent hjem til middagen. Regn dette som et lite problem i forhold til hva han kan ha gjennomgått på jobben den dagen. Ikke la barna oversvømme han med problemer eller krav. Bare la dem hilse kort på faren deres. Vær hyggelig mod ham Gi ham godstolen eller foreslå at han hviler seg litt på soverommet. Ha en kjølig eller varm drikk klar for ham. Tilby deg gjerne å massere føttene hans, men ikke insister på dette. Snakk til ham med en myk og avslappende stemme. La ham slappe av. Hør på ham Du har kanskje et dusin ting å fortelle ham, men hans hjemkomst er ikke det korrekte tidspunkt. La ham snakke først, så hører han bedre på hva du har å fortelle ham senere. La kvelden være hans Klag aldri dersom han ikke tar deg med ut på restaurant eller i teateret. Prøv å forstå hans stressende og trykkende verden og hans behov for å være hjemme og kunne slappe av. Er han sur og irirtabel, ikke slå tilbake igjen, forstå hans stressende vesen. Målet Prøv å gjøre deres hjem til et sted med ro og orden der mannen din kan forfriske seg selv i kropp og ånd. Gjør du dette vil han heller være sammen med deg enn noe annet i verden og han vil bruke all sin fritid på deg og barna. Forsøk å leve etter disse reglene for hjemkomst og se hva som skjer. Dette er den rette måten å få en mann hjem til deg på, ikke ved å klage og være til irritasjon. En ting er E stoffer, men jeg vil heller spise E stoffer til det tyter ut ørene mine enn å leve på 1950 tallet altså, men det er nå bare meg, godt mulig andre er skapt annerledes og da er det jo bare til å kjøre på! Endret 12. oktober 2013 av skreppamedleppa 1
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #91 Skrevet 12. oktober 2013 Det er faktisk de som ønsker å leve mer som på etterkrigsårene enn bare det å gå i slike klær. Jeg og samboeren min er enige om at vi skal flytte å leve mer "naturlig" om noen år. (altså når hans sønn har blitt eldre slik at det passer bedre med pendling med fly). Da skal jeg ha drivhus og grønnsakshage og bærbusker, og vi skal kun kjøpe ting som ikke vokser i hagen Men for all del, jeg er fullstendig klar over at folk ikke har samme ønskene som jeg (vi) har. Poenget mitt her er at bare fordi tiden selv ikke er slik nå så er det faktisk folk som faktisk ønsker å leve mer slik de gjorde før. Å ikke bare gå i butikken å kjøpe ferdiglaget mat som er fulle av all slags farlige sprøytemidler og E-stoffer. Jeg er helt enig i det du skriver her. Og du har ett godt poeng med dette at det er lett med missforståelser når man skriver i stede for å prate face to face. Det har jeg opplevd litt for mange ganger, og derfor er jeg litt "smiley avhengig", for at jeg skal få understreket hva jeg mener om en sakt Tenk så deilig det hadde vært om det faktisk var sant at det ALDRI kom noe stygge kommentarer fra voksne til barn. Men dessverre forekommer det fortsatt. Kanskje når den eldste generasjonen av lærere som er i dag har gått av med pensjon, så blir det mindre. Men det forekommer i dag også. Jeg fikk selv ikke noe hjelp før jeg begynte på vgs, selv om at jeg følte jeg trengte å få undersøkt om jeg hadde dysleksi. Nei da, jeg var bare dum og lat og en hel drøss med andre enda værre stygge ting. Og det var lenge etter erna solberg gikk på skolen. Så ting er ikke så veldig perfekt i dag heller. Tenk så deilig det hadde vært om det faktisk var sant at det ALDRI kom noe stygge kommentarer fra voksne til barn. Men dessverre forekommer det fortsatt. Kanskje når den eldste generasjonen av lærere som er i dag har gått av med pensjon, så blir det mindre. Men det forekommer i dag også. Jeg fikk selv ikke noe hjelp før jeg begynte på vgs, selv om at jeg følte jeg trengte å få undersøkt om jeg hadde dysleksi. Nei da, jeg var bare dum og lat og en hel drøss med andre enda værre stygge ting. Og det var lenge etter erna solberg gikk på skolen. Så ting er ikke så veldig perfekt i dag heller. At det begås svært krenkende overgrep mot barn av voksne mennesker den dag i dag , jo takk det vet jeg alt om. Men at det er "vanlig" i dag kontra da, det tviler jeg sterkt på. Frem til 2010 kunne foreldre med loven i hånden klapse barn, Jeg har aldri sagt at en tidsepoke er perfekt , men at barns rettigheter står langt klarere og fastere i dag enn før det er det ikke noe tvil om. Det nytter ikke å være bekymret for barns internettvaner når en ser på hvordan de ble behandlet før. At det var en vanesak mer enn tidligere (da dysleksi og ADHD overhode ikke eksisterte engang) å kalle barn for idioter på skolen ja det tror jeg du får vanskeligheter med å bevise at er mer utbredt i dag enn før. 1
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #92 Skrevet 12. oktober 2013 "å arbeidet unnagjort Planlegg oppgavene dine nøye, og hold øye med klokken. Bli ferdig en time før han ventes hjem. Mannen føler ikke at varmen strømmer mot han når han hører deg bryte ut «Er du hjemme allerede?». Ha middagen klar Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om han og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten. Forbered deg selv Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha, og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren. Mens du hviler kan du tenke på avtaler og ting du kan gjøre for å gi han åndelig oppløfting. Når du står opp, ta hånd om utseendet ditt. Fiks på sminken, sett et bånd i håret og se frisk og opplagt ut. Han har nettopp vært sammen med mange frustrerte og arbeidstrette mennesker. Vær litt mer festlig og interessant enn vanlig. Han kan trenge en oppkvikker etter den lange arbeidsdagen. Rydd vekk rotet Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hjem, samle opp skolebøker, leker, papir osv. i en bøtte eller søppelkurv og legg dem i soverommet for senere sortering. Så går du over bordene med en støvklut. Mannen i ditt liv må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også føle deg mer avslappet. Å ha orden i huset er nok en måte å vise ham at du vrkelig bryr deg om hans hjemkomst. Forbered barna Bruk noen minutter på å vaske barnas hender og fjes (dersom de er små), kam håret deres og skift klærne dersom de er skitne. Barna er hans små skatter, og de bør se slik ut. Minimer all lyd Legg spesielt merke til dersom mannen din må kjøre i rushtrafikken. Når han kommer hjem eliminer all lyd fra vaskemaskinen (selvsagt dersom denne står på). Oppfordre barna til å være stille når han kommer. La dem bråke litt på forhånd, slik at de får det ut av systemet sitt. Vær glad for å se ham Motta ham med et varmt smil og vær lykkelig. Si at det er bra å ha ham hjemme. Dette kan tilføre ytterligere verdi til dagen hans. Han trenger all den romantikken han kan få fra deg. Ikke!! Ikke motta ham med plager eller klager. Løs problemene før han kommer hjem, hvis ikke, vent med dem til kvelden kommer. Også, ikke klag dersom han kommer sent hjem til middagen. Regn dette som et lite problem i forhold til hva han kan ha gjennomgått på jobben den dagen. Ikke la barna oversvømme han med problemer eller krav. Bare la dem hilse kort på faren deres. Vær hyggelig mod ham Gi ham godstolen eller foreslå at han hviler seg litt på soverommet. Ha en kjølig eller varm drikk klar for ham. Tilby deg gjerne å massere føttene hans, men ikke insister på dette. Snakk til ham med en myk og avslappende stemme. La ham slappe av. Hør på ham Du har kanskje et dusin ting å fortelle ham, men hans hjemkomst er ikke det korrekte tidspunkt. La ham snakke først, så hører han bedre på hva du har å fortelle ham senere. La kvelden være hans Klag aldri dersom han ikke tar deg med ut på restaurant eller i teateret. Prøv å forstå hans stressende og trykkende verden og hans behov for å være hjemme og kunne slappe av. Er han sur og irirtabel, ikke slå tilbake igjen, forstå hans stressende vesen. Målet Prøv å gjøre deres hjem til et sted med ro og orden der mannen din kan forfriske seg selv i kropp og ånd. Gjør du dette vil han heller være sammen med deg enn noe annet i verden og han vil bruke all sin fritid på deg og barna. Forsøk å leve etter disse reglene for hjemkomst og se hva som skjer. Dette er den rette måten å få en mann hjem til deg på, ikke ved å klage og være til irritasjon. En ting er E stoffer, men jeg vil heller spise E stoffer til det tyter ut ørene mine enn å leve på 1950 tallet altså, men det er nå bare meg, godt mulig andre er skapt annerledes og da er det jo bare til å kjøre på! Dette er aldeles perfekt! Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv! Jeg sier ikke at det er mange som vil ha det slik, men det der passer meg perfekt. Og jeg vet det passer min samboer også. De tingene jeg får aller mest skryt av min samboer for er ting som beskrives her. At jeg lytter til han først, og ikke klager å syter. Og hvor flink jeg er til å lage mat osv.. Han setter pris på at jeg er slik, og jeg føler meg som en god samboer. Supert for oss At det begås svært krenkende overgrep mot barn av voksne mennesker den dag i dag , jo takk det vet jeg alt om. Men at det er "vanlig" i dag kontra da, det tviler jeg sterkt på. Frem til 2010 kunne foreldre med loven i hånden klapse barn, Jeg har aldri sagt at en tidsepoke er perfekt , men at barns rettigheter står langt klarere og fastere i dag enn før det er det ikke noe tvil om. Det nytter ikke å være bekymret for barns internettvaner når en ser på hvordan de ble behandlet før. At det var en vanesak mer enn tidligere (da dysleksi og ADHD overhode ikke eksisterte engang) å kalle barn for idioter på skolen ja det tror jeg du får vanskeligheter med å bevise at er mer utbredt i dag enn før. Bare fordi det var vanlig å klapse unger før, og jeg har lyst til å leve slik de gjorde før, betyr ikke at jeg skal (eller bruker) å klapse barn. Å jo da, man kan så absolutt være bekymret for barns internett vaner, uansett hvordan barn ble behandlet før. At foreldre var hardere før betyr ikke at det rettferdiggjør alle de negative tingene med at unger blir avhengige av både det ene og det andre, blir mindre sosiale, mister interesse av å være aktive osv osv..
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #93 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Dette er aldeles perfekt! Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv! Jeg sier ikke at det er mange som vil ha det slik, men det der passer meg perfekt. Og jeg vet det passer min samboer også. De tingene jeg får aller mest skryt av min samboer for er ting som beskrives her. At jeg lytter til han først, og ikke klager å syter. Og hvor flink jeg er til å lage mat osv.. Han setter pris på at jeg er slik, og jeg føler meg som en god samboer. Supert for oss Bare fordi det var vanlig å klapse unger før, og jeg har lyst til å leve slik de gjorde før, betyr ikke at jeg skal (eller bruker) å klapse barn. Å jo da, man kan så absolutt være bekymret for barns internett vaner, uansett hvordan barn ble behandlet før. At foreldre var hardere før betyr ikke at det rettferdiggjør alle de negative tingene med at unger blir avhengige av både det ene og det andre, blir mindre sosiale, mister interesse av å være aktive osv osv.. Er man bekymret for barns internett vaner så får en gjøre som Totiki skriver, begrense bruken. Som sagt selv om de slo barna sine før i tiden betyr jo ikke at du har tenkt å gjøre det og samme er det med internett, selv om vi har internett så betyr ikke det at det er fritt frem for barn heller i dagens samfunn. Altså selv om noe er vanlig i en tid bestemmer en helt og holdent hvorvidt en vil gjøre det selv. Det gjelder før i tiden vedrørende klapsing av barn og det gjelder rutiner for barns pc bruk, Som sagt dere er så flinke til å glamorisere gamle dager at dere glemmer alle de vonde tingene. Skal en virkelig mene at alt var bedre før så ta med dere hele medaljen for så å legge tidsepokene på vektskålen så kan en jo da se om gamledagene fremdeles veier mest for dere Jeg tror ikke det gjør det, fordi hver gang jeg eller andre her i tråden kommer inn på de tingene som var vanskelig i gamle dager så blir dere så defensive, "nei det var ikke slik vi mente det".. Vel mener en at en tid virkelig er bedre enn den andre så bør dere også ta med hvordan datidens samfunn behandlet barn, siden dere mener internett nesten mishandler barna i dag. Og det er som sagt heeelt greit at du ønsker å leve som de gjorde på 1950 tallet, med å være tja din manns underdanige frue, om du får et godt liv med å leve slik så er det som sagt bare til å kjøre på (og samtidig ta konsekvensene og prioriteringene med det, som minstepensjons og et liv i mye mindre materielle goder, slik kvinner før deg måtte ofre noe) men jeg tror nok også det er en god grunn til at kvinnene på 70 tallet demonstrerte med liv og lemmer for å bytte ut mye av den teksten og levesettet med noe annet. Men som sagt i dag kan du leve som hjemmeværende, og jeg kan leve på en annen måte som gjør at jeg ikke blir riv ruskende galen, som jeg ville blitt av å leve slik. Jeg ville sett på det nesten som en slave kontrakt. Igjen det flotte med nåtiden er valgfrihet. På 1960 tallet var abort og prevensjon et tabu, du hadde ingen valgmulighet, det var simpelthen ikke eksisterende. I dag kan du velge. Kvinnelige studenter på 1960 tallet måtte tvinge seg til seksual opplysning, sex var noe mannen bestemte og som kvinnen føyde seg etter, de trengte ikke lære så mye... Aldri før eller siden har så mange kvinner vært hjemmeværende husmødre uten egen inntekt på 1950-1960 tallet. Mens 33 prosent av kvinnene var yrkesaktive i 1900, var tallet 26 prosent i 1950. I 1960 var andelen kommet ned i 24 prosent. http://fortellingeromhenne.no/_elsi/artikkel/vis.html?tid=60758 Kvinner måtte være hjemme, eller som du sa ved husmorsskolen, og jeg har spurt deg før i denne tråden men ikke fått noe svar så jeg spør igjen, er det da ikke bedre å leve i 2013 hvor man kan velge hvilket yrke man vil ha, hvor man ønsker å bo og ikke minst om man ønsker å være som deg å være hjemmeværende og passe mann (??) og barn.. Eller er det virkelig best å leve i fortiden for alle mennesker uten mulighet for individuelle valg for resten av oss og flytte permanent inn på 1960 tallet? Endret 12. oktober 2013 av skreppamedleppa 2
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #94 Skrevet 12. oktober 2013 Er man bekymret for barns internett vaner så får en gjøre som Totiki skriver, begrense bruken. Som sagt selv om de slo barna sine før i tiden betyr jo ikke at du har tenkt å gjøre det og samme er det med internett, selv om vi har internett så betyr ikke det at det er fritt frem for barn heller i dagens samfunn. Altså selv om noe er vanlig i en tid bestemmer en helt og holdent hvorvidt en vil gjøre det selv. Det gjelder før i tiden vedrørende klapsing av barn og det gjelder rutiner for barns pc bruk, Som sagt dere er så flinke til å glamorisere gamle dager at dere glemmer alle de vonde tingene. Skal en virkelig mene at alt var bedre før så ta med dere hele medaljen for så å legge tidsepokene på vektskålen så kan en jo da se om gamledagene fremdeles veier mest for dere Jeg tror ikke det gjør det, fordi hver gang jeg eller andre her i tråden kommer inn på de tingene som var vanskelig i gamle dager så blir dere så defensive, "nei det var ikke slik vi mente det".. Vel mener en at en tid virkelig er bedre enn den andre så bør dere også ta med hvordan datidens samfunn behandlet barn, siden dere mener internett nesten mishandler barna i dag. Og det er som sagt heeelt greit at du ønsker å leve som de gjorde på 1950 tallet, med å være tja din manns underdanige frue, om du får et godt liv med å leve slik så er det som sagt bare til å kjøre på (og samtidig ta konsekvensene og prioriteringene med det, som minstepensjons og et liv i mye mindre materielle goder, slik kvinner før deg måtte ofre noe) men jeg tror nok også det er en god grunn til at kvinnene på 70 tallet demonstrerte med liv og lemmer for å bytte ut mye av den teksten og levesettet med noe annet. Men som sagt i dag kan du leve som hjemmeværende, og jeg kan leve på en annen måte som gjør at jeg ikke blir riv ruskende galen, som jeg ville blitt av å leve slik. Jeg ville sett på det nesten som en slave kontrakt. Igjen det flotte med nåtiden er valgfrihet. På 1960 tallet var abort og prevensjon et tabu, du hadde ingen valgmulighet, det var simpelthen ikke eksisterende. I dag kan du velge. Kvinnelige studenter på 1960 tallet måtte tvinge seg til seksual opplysning, sex var noe mannen bestemte og som kvinnen føyde seg etter, de trengte ikke lære så mye... Aldri før eller siden har så mange kvinner vært hjemmeværende husmødre uten egen inntekt på 1950-1960 tallet. Mens 33 prosent av kvinnene var yrkesaktive i 1900, var tallet 26 prosent i 1950. I 1960 var andelen kommet ned i 24 prosent. http://fortellingeromhenne.no/_elsi/artikkel/vis.html?tid=60758 Kvinner måtte være hjemme, eller som du sa ved husmorsskolen, og jeg har spurt deg før i denne tråden men ikke fått noe svar så jeg spør igjen, er det da ikke bedre å leve i 2013 hvor man kan velge hvilket yrke man vil ha, hvor man ønsker å bo og ikke minst om man ønsker å være som deg å være hjemmeværende og passe mann (??) og barn.. Eller er det virkelig best å leve i fortiden for alle mennesker uten mulighet for individuelle valg for resten av oss og flytte permanent inn på 1960 tallet? Du jobber hardt for å svartmale hvordan ting var før i tiden. Jeg forstår at du ser på den måten de levde på da som et mareritt. Men er du ikke enig i at hver enkelt persons interesser og ikke minst verdier veier tungt i forhold til hvilken oppfatning de har av de forskjellige tidene? Og ja da, du har helt rett i at det er bare å begrense barnets bruk av pc. Men det betyr jo ikke at barnet ikke blir påvirket av de rundt seg. "alle de andre" får jo sitte på dataen hele dagen. Og da blir det dprlig stemning i heimen Og bare fordi jeg begrenser databruken så betyr ikke det at jeg da ikke fortsatt bekymrer meg for ANDRE barn sin databruk. Men det er ikke bare for meg å begrense den. Jeg slipper "heldigvis" å "ofre" noen materialistiske goder ved å leve på den måten, siden jeg allerede er "minste pensjonist" i dag Og hvor stort behov for materialistiske goder man har er veldig individuelt. Og kommer vel også mye an på oppvekst og hva man er vant til å få av ting. Jeg har aldri fått mer enn det jeg trenger, så derfor har jeg nok også helt andre behov enn andre som er vokst opp under andre vilkår enn jeg er. På måten du beskriver slik de levde på 50-60tallet så høres det jo ut som at du har en formening om at absolutt alle var direkte ulykkelig. Alle ble misshandlet og var slaver og underkuet og hadde ingen verdens ting. Du skriver flere ganger at du ville blitt riv ruskende gal av å måtte leve slik. Da kan jeg jo ta kontraen jeg da, å si hvis jeg måtte jobbe (slik det faktisk blir forventet av de aller fleste i dag) så hadde jeg blitt riv ruskende gal. Og ikke missforstå meg. Det er selvfølgelig masse ting jeg syns er bedre i dag enn det var før. Men det er også masse som ende ikke er bra nok. Og for å svare på det du spør om; Jo da, for de som ønsker å leve ett slik hektisk liv som det gjøres i dag med å ha både unger og mann og jobb å gjerne noen ekstra verv her og der, så er det selvfølgelig en fordel å leve i 2013. Men for den som ikke har behov for den måte å leve på så har det jo ikke mye å si i hvilket år de lever. Jeg ville heller ha slarvet med nabokjerringa over gjerdet mens vi hengte opp klesvasken, enn å ikke vite hvem naboen er.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #95 Skrevet 12. oktober 2013 Hvis det fantes en tidsmaskin til fortiden tror jeg folk ville reist, men 99,99% ville trykket på hjem-knappen og ikke bosatt seg der. Jeg tror dog fortiden ville blitt veldig populært som feriemål. Anonymous poster hash: 8f5c7...970
Lutetium 71 Skrevet 12. oktober 2013 #96 Skrevet 12. oktober 2013 Hvis det fantes en tidsmaskin til fortiden tror jeg folk ville reist, men 99,99% ville trykket på hjem-knappen og ikke bosatt seg der. Jeg tror dog fortiden ville blitt veldig populært som feriemål. Anonymous poster hash: 8f5c7...970 Tidsturisme kan ha uante konsekvenser. Som dokumentert her.
Botch Skrevet 12. oktober 2013 #97 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Du jobber hardt for å svartmale hvordan ting var før i tiden. Jeg forstår at du ser på den måten de levde på da som et mareritt. Men er du ikke enig i at hver enkelt persons interesser og ikke minst verdier veier tungt i forhold til hvilken oppfatning de har av de forskjellige tidene? På måten du beskriver slik de levde på 50-60tallet så høres det jo ut som at du har en formening om at absolutt alle var direkte ulykkelig. Alle ble misshandlet og var slaver og underkuet og hadde ingen verdens ting. Nei da, ting var helt flott på 50–60-tallet – så lenge du var en priviligert voksen hvit mann med en jobb, ikke kvinne, ikke mørkhudet, ikke var homofil, ikke hadde et liberalt syn og bodde på et sted hvor det var uheldig å ha, ikke var en som ønsket å jobbe med noe som ikke var et tradisjonelt mannsyrke, eller som ikke hadde en form for fysisk eller psykisk plage som hindret deg fra å jobbe fullt. Så lenge du var det. Ellers ville det muligens vært en fordel å leve i dag. Poenget: Ønsker man selv å leve slik de gjorde på 50–60-tallet i 2013 er det helt greit fordi selvstendighet og frie valg er noe vi har, uavhengig av kjønn, farge, legning og politisk orientering. Ønsket man å leve slik vi gjør i 2013 på 50–60-tallet, da skulle man helst være klar til å tåle å bli utstøtt fra samfunnet, arrestasjon, fysisk vold eller verre. Det er mye svartmaling av nåtiden og gullmaling av fortiden her også. Endret 12. oktober 2013 av Botch 4
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #98 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Du jobber hardt for å svartmale hvordan ting var før i tiden. Jeg forstår at du ser på den måten de levde på da som et mareritt. Men er du ikke enig i at hver enkelt persons interesser og ikke minst verdier veier tungt i forhold til hvilken oppfatning de har av de forskjellige tidene? Og ja da, du har helt rett i at det er bare å begrense barnets bruk av pc. Men det betyr jo ikke at barnet ikke blir påvirket av de rundt seg. "alle de andre" får jo sitte på dataen hele dagen. Og da blir det dprlig stemning i heimen Og bare fordi jeg begrenser databruken så betyr ikke det at jeg da ikke fortsatt bekymrer meg for ANDRE barn sin databruk. Men det er ikke bare for meg å begrense den. Jeg slipper "heldigvis" å "ofre" noen materialistiske goder ved å leve på den måten, siden jeg allerede er "minste pensjonist" i dag Og hvor stort behov for materialistiske goder man har er veldig individuelt. Og kommer vel også mye an på oppvekst og hva man er vant til å få av ting. Jeg har aldri fått mer enn det jeg trenger, så derfor har jeg nok også helt andre behov enn andre som er vokst opp under andre vilkår enn jeg er. På måten du beskriver slik de levde på 50-60tallet så høres det jo ut som at du har en formening om at absolutt alle var direkte ulykkelig. Alle ble misshandlet og var slaver og underkuet og hadde ingen verdens ting. Du skriver flere ganger at du ville blitt riv ruskende gal av å måtte leve slik. Da kan jeg jo ta kontraen jeg da, å si hvis jeg måtte jobbe (slik det faktisk blir forventet av de aller fleste i dag) så hadde jeg blitt riv ruskende gal. Og ikke missforstå meg. Det er selvfølgelig masse ting jeg syns er bedre i dag enn det var før. Men det er også masse som ende ikke er bra nok. Og for å svare på det du spør om; Jo da, for de som ønsker å leve ett slik hektisk liv som det gjøres i dag med å ha både unger og mann og jobb å gjerne noen ekstra verv her og der, så er det selvfølgelig en fordel å leve i 2013. Men for den som ikke har behov for den måte å leve på så har det jo ikke mye å si i hvilket år de lever. Jeg ville heller ha slarvet med nabokjerringa over gjerdet mens vi hengte opp klesvasken, enn å ikke vite hvem naboen er. Vel nå er mannen min både pottetrent og hustrent så han trenger ikke bli passet på som et barn, og jeg trenger ikke være moren hans nettopp derfor ser jeg på som det å leve livet mitt kun som en underdanig frue som "samlivstips fra 1950 tallet" beskriver som en slavekontrakt ja. Igjen du må gjerne mene at jeg svartmaler den tiden, men ut i fra linken min så kan du selv se at når man stripper ned glamouren du så gjerne ønsker skal være der, med realistiske skildringer for det virkelige livet disse kvinnene hadde det så fremstår det du skildrer som kunnskapsløst og naivt. Viss du føler du ikke må ofre noe som helst for å leve et liv tilsiende et liv på 1950-60 tallet så forstår jeg heller ikke hvorfor du klager på det livet vi andre ønsker å leve i og at vi andre foretrekker 2013. Igjen du må ikke jobbe i dag, dette er et valg et valg vi er så pass privilegert at vi, hver og en av oss får lov til å ta, du velger å la være jeg hadde ikke hatt det samme valget hadde jeg levd på 1950-60 tallet. Du velger dine interesser og jeg velger mine, men tiden kan en faktisk ikke gjøre noe med. Du har skrevet 714 innlegg på kvinneguiden på en måned, et nettsted ingen må innom for å leve i 2013, likevel bruker du tiden din her inne og du er bekymret for barns pc bruk. Det blir for meg som å skyte seg selv i foten og klage på at det blør etterpå. Jeg kjenner også andre som mener internett har tatt litt for mye over, men da bruker en selv ikke tiden sin på å diskutere med folk på nettet om at de ønsker mer kvalitetstid. Just saying Vi får vel nesten bare være enige om å være uenige her, men ikke har jeg flust av barn og ikke er jeg en karriere jagende kvinne, men jeg er en kvinne som liker å være kvinne med alle de rettighetene, pliktene, valgmulighetene og privilegiene vi har i dag. Endret 12. oktober 2013 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #99 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg skjønner ikke vitsen å skrive side opp og siden ned i en tråd som man er så negativ til. Anonymous poster hash: d5160...314 1
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2013 #100 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg skjønner ikke vitsen å skrive side opp og siden ned i en tråd som man er så negativ til. Anonymous poster hash: d5160...314 Du er klar over at vi er på et diskusjons forum nå sant Viss du ikke var klar over det så er det det vi er. Bare en generell undring siden du spør slik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå