Gå til innhold

#HCPEEPS Hilde Christina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

'Har ikke kommet med en hyllest, men et nøytralt svar når enkelte her setter seg opp på en høy hest for så å erklære seg selv som "Såååå" mye bedre, i mine øyne er det minst like latterlig. Dessuten er det alltid en grunn til at vi svarer som vi gjør. I og med at vi ikke kjenner denne grunnen blir det tåpelig å SPEKULERE i hva den grunnen kan være, samt komme med masse usakelig dritt. Da er jo ikke denne tråden konstruktiv lengre, fordi man må ty til latterlig argumentasjon.

Synes det er latterlig at du sier at hele denne tråden er usaklig fordi noen kommer med stygge kommentarer. Du kaller hele tråden skammelig. Det eneste som er skammelig her er Hildes oppførsel, uavhengig av hva hennes "grunn" for å oppføre seg sånn er. Det er ikke noe poeng i å spekulere om hva som er grunnen til denne oppførselen, fordi det ikke er en eneste ting i verden som kan unnskylde oppførselen. Jeg forstår at du kanskje mente at NOEN i denne tråden tar det for langt, men når du sier at hele tråden er skammelig tråkker du på mange tær.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskytter alle som blir hetset på det viset jeg, men jeg erkjenner også at det kan være en annen kontekst som ligger til grunn for den type språkføring hun benytter seg av. Om det sier noe om meg, javel. Det kan jeg fint stå for. Svaret mitt var på det generelle grunnlag av denne tråden her, som en oppsummering av trådens utvikling. Hvem er du til å bestemme over hva jeg kan og ikke kan svare på/skrive?

Har ikke kommet med en hyllest, men et nøytralt svar når enkelte her setter seg opp på en høy hest for så å erklære seg selv som "Såååå" mye bedre, i mine øyne er det minst like latterlig. Dessuten er det alltid en grunn til at vi svarer som vi gjør. I og med at vi ikke kjenner denne grunnen blir det tåpelig å SPEKULERE i hva den grunnen kan være, samt komme med masse usakelig dritt. Da er jo ikke denne tråden konstruktiv lengre, fordi man må ty til latterlig argumentasjon.

Jeg driter egentlig langt i konteksten. Det finnes ingen kontekst som gjør det greit å komme med rasistiske kommentarer, be en tenåring ta plastisk operasjon, "lek på motorveien"-kommentarer og regelrett utdriting av noen på grunn av et skjerf. Kontekst-schmontekst. Enkelte ting holder man seg for god til. Og glir man mast så mye på, og har det så fælt, så er fortsatt blogging frivillig.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Jeg kan være tilbøyelig med å være enig med noe av kritikken som har blitt rettet her, da noen svar HC gir er på kanten, spesielt til unge mennesker. Samtidig kan jeg forstå grunnen.

...

Vi vet jo ikke hva slags kommentarer hun får inn, men som ikke kommer på bloggen, derfor kan det være at enkelte personener maser gjentatte ganger om ting, eller lager seg ulike måter å slenge dritt som får henne til å bli sint på den personen. Dette kan jeg lekende lett forstå. Det er en ting å svare hyggelig den første gangen noen er frekke/spydige/whatnot, men hva med den 10.gangen, 20. gangen også videre? Da er det ikke like lett å fortsette å svare på en hyggelig måte.....

Ingenting av det du skriver her er i nærheten av å kunne unnskylde HC sin oppførsel på nettet ovenfor småjenter.

Jeg jobber selv i et yrke, der jeg må ta imot veldig mye. Både fysisk og psykisk i ett stressende miljø. Hvis jeg hadde vært uprofesjonell, kunne jeg oppført meg likedan som HC, men da hadde det blitt avisoverskrifter, samt jobben kunne jeg sett langt etter.

Samfunnet forventer en viss impulskontroll fra voksne - og da spesielt ovenfor barn. Og det er derfor folk i denne tråden reagerer - med god grunn.

Når folk henviser til at det må være noe galt med psyken hennes, så er det fordi de tenker at det er eneste som kan forklare en slik atferd.

Anonymous poster hash: c25a3...792

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er latterlig at du sier at hele denne tråden er usaklig fordi noen kommer med stygge kommentarer. Du kaller hele tråden skammelig. Det eneste som er skammelig her er Hildes oppførsel, uavhengig av hva hennes "grunn" for å oppføre seg sånn er. Det er ikke noe poeng i å spekulere om hva som er grunnen til denne oppførselen, fordi det ikke er en eneste ting i verden som kan unnskylde oppførselen. Jeg forstår at du kanskje mente at NOEN i denne tråden tar det for langt, men når du sier at hele tråden er skammelig tråkker du på mange tær.

Jeg dro hele tråden på det grunnlaget den har utspilt seg på, fra side 1 til nå, og jeg synes fortsatt den er skammelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, men nei, jeg glemte det ikke. ;) For, som du skriver til slutt, selv om jeg også kan være både bitchy og frekk, så har jeg litt mer folkeskikk enn som så. Eventuelt fungerende sosiale antenner og grenser for hva som er greit å skrive til andre mennesker. Å servere "gå å dø"-kommentarer, som høres ut som de er hentet fra en tegneserie, blir for dumt, ufint, krampeaktig og harry.

Det var mitt poeng også!

Selv om du ville gi igjen med samme mynt, så har du for mye folkeskikk til å synke ned på samme nivå!

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting av det du skriver her er i nærheten av å kunne unnskylde HC sin oppførsel på nettet ovenfor småjenter.

Jeg jobber selv i et yrke, der jeg må ta imot veldig mye. Både fysisk og psykisk i ett stressende miljø. Hvis jeg hadde vært uprofesjonell, kunne jeg oppført meg likedan som HC, men da hadde det blitt avisoverskrifter, samt jobben kunne jeg sett langt etter.

Samfunnet forventer en viss impulskontroll fra voksne - og da spesielt ovenfor barn. Og det er derfor folk i denne tråden reagerer - med god grunn.

Når folk henviser til at det må være noe galt med psyken hennes, så er det fordi de tenker at det er eneste som kan forklare en slik atferd.

Anonymous poster hash: c25a3...792

Så flott at du er så perfekt da :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til trådstarter!

Jeg har det siste året vært trofast leser av HC hudpleieblogg, den private bloggen hennes og følgt henne på facebook. Jeg har ikke vært klar over fremtoningen hennes på twitter og instagram - ikke har jeg ork til å følge med på slikt heller. Jeg er mildt sagt sjokkert over hetsen hun har lirt av seg - som vist tidligere i tråden. De siste dagers tweets er fullstendig uakseptable. Utsagnene hennes står helt pent på egne ben og oser av rasisme og hets.

HC er blitt u-likt på facebook og droppet fra bloglovin listen min. Hadde jeg vært på twitter og insta ville jeg rapportert. Og dette er kanskje den eneste reaksjonsformen hun forstår..? Om hun mister lesere og følgere så vil hun kanskje kjenne det på lommeboka? Ikke vet jeg. Det finnes nok av andre gode hudpleiere på nett om ikke jeg skal følge en som synes det er morsomt å hetse mindreårige. Nei takk!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er så perfekt da :ironi:

Du legger lista for perfekt lavt, skjønner jeg? Det kalles normal folkeskikk, ikke perfeksjon.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er så perfekt da :ironi:

Det er da ingen her som har påstått at de er perfekte, dette blir bare latterlig.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskytter alle som blir hetset på det viset jeg, men jeg erkjenner også at det kan være en annen kontekst som ligger til grunn for den type språkføring hun benytter seg av. Om det sier noe om meg, javel. Det kan jeg fint stå for. Svaret mitt var på det generelle grunnlag av denne tråden her, som en oppsummering av trådens utvikling. Hvem er du til å bestemme over hva jeg kan og ikke kan svare på/skrive?

Du kommer med en lang klagetale om masse ting som ikke diskuteres i denne tråden. Det blir totalt avsporing, og man kan jo prøve å holde seg til trådens tema istedefor å dra inn andre ting, som i dette tilfellet hvordan hun driver bedriften sin.

Det blir som at jeg kommer inn i tråden din om å vente på frieri (f.eks) og begynner å snakke i det vide og brede om julebord. Men det er kanskje ok for deg det, for hvem er vel du til å bestemme om jeg skal holde meg til trådens tema eller ikke?

Anonymous poster hash: 3ddcf...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er så perfekt da :ironi:

Så normal impulskontroll er det samme som å være perfekt i dine øyne. Javel... Da er det vanskelig å ta deg seriøst i denne tråden.

Anonymous poster hash: c25a3...792

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har herved lest meg gjennom alle kommentarene i denne tråden, og må si meg sjokkert! :sjokkert: Av dere! At noen velger å sitte på en høy hest å rett og slett drittslenge på et så lavt nivå finner jeg mer enn merkelig. Skammelig er vel mer rett å bruke om denne tråden.

Jeg kan være tilbøyelig med å være enig med noe av kritikken som har blitt rettet her, da noen svar HC gir er på kanten, spesielt til unge mennesker. Samtidig kan jeg forstå grunnen. Har lest denne bloggen fast i et par år nå, og den har gitt meg et stort utbytte, da med tanke på hennes videoer på youtube, men også anbefalinger av produkter. Om hun tjener penger på om jeg kjøper et produkt ser jeg ikke problemet med det, fordi hun har hjulpet meg til å finne produktet i den jungelen det er av produkter på markedet. Hun trenger heller ikke å merke alle innleggene som sponsing ol da hun bor i usa, med en annen lovgivning, samt det faktum av at hun har skrevet om dette tidligere på bloggen, og det står også svart på hvitt om hun tjener penger på det eller ikke. Humoren til HC er i grunn det som får meg til å fortsette å følge med, fordi vi har omtrent den samme humoren. Når folk maser og maser på deg dagelig om ting, blir man jo lei til slutt? Vi vet jo ikke hva slags kommentarer hun får inn, men som ikke kommer på bloggen, derfor kan det være at enkelte personener maser gjentatte ganger om ting, eller lager seg ulike måter å slenge dritt som får henne til å bli sint på den personen. Dette kan jeg lekende lett forstå. Det er en ting å svare hyggelig den første gangen noen er frekke/spydige/whatnot, men hva med den 10.gangen, 20. gangen også videre? Da er det ikke like lett å fortsette å svare på en hyggelig måte. Dessuten, skal dere ta opp mobbing på nett/hets/osv bør dere kanskje holde dere for gode til å bedrive det samme selv?

Det med videoer har hun også forklart gjentatte ganger: hun lager dem når hun ikke blir konstant mast på, har tid, har krefter til det eller føler for det. Hun har hele veien presisert at hun kune lager videoer når hun ønsker å lage dem, så når hun da har sagt at hun slutter med dem har hun også sagt at det ikke er med sikkerhet at det kommer til å skje.

Uansett så synes jeg enkelte her kan hoppe ned fra den høye hesten sin som sier "jeg er så mye bedre enn henne, jeg har så mye mer folkesikk enn henne". Nei, når du ikke har bedre argumenter enn det der, da synker du faktisk lavere. Derfor kan jeg anbefale de det gjelder å stille seg foran et speil for å si de tingene til seg selv i stedet, fordi det angår dem selv i aller høyeste grad.

Du kan forstå grunnen til at hun hetser små jenter på 12 år grovt? Hvordan kan du forsvare rasisme, be noen drepe seg selv og påpeke hvor stygge små jenter er i form av at de burde få seg en operasjon og at det er så synd i foreldrene at de burde adoptert dem vekk? Kvinnen er snart 30 år gammel og sier dette til små fjortiser som ikke vet bedre! Er det noe som er skammelig så er det innlegget ditt!

HC har valgt selv å leve av en blogg å offentliggjøre seg selv på twitter, personlig blogg, instagram osv. Det er ingen som tvinger henne til denne livsstilen, og da må man faktisk glatt tåle kritikk like bra som positive tilbakemeldinger. Slik er det for alle. Takler man det ikke er det bare å slutte. Men som et voksent menneske bør man ha vett nok til å ikke hetse og nettmobbe unge barn på en så forferdelig måte!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Herregud for et menneske! Leste skjønnhetsbloggen hennes før, men har ikke lest den på lenge og ikke skal jeg det heller! Jeg er en av de som har forsvart henne med nebb og klør i tidligere tråder her inne, aldri mer! Var ikke klar over at hun oppførte seg sånn på twitter og instagram siden jeg ikke har noen av delene. Nå skal hun unlikes på facebook og bloggen hennes skal jeg aldri mer klikke meg inn på! Synd, for jeg fikk mange gode tips der inne, men heretter får jeg stole på meg selv og dere her inne ang å prøve nye produkter. Jeg vil ikke bidra til at en blærete mobber skal leve som en superstjerne og kjøpe seg designvesker i hytt og pine! Er skikkelig skuffet over henne, makan til bitch!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger lista for perfekt lavt, skjønner jeg? Det kalles normal folkeskikk, ikke perfeksjon.

Nei det gjør jeg ikke, men det er noe med det å kritisere andre for en ting, for så å presisere hvor perfekt man er rett etterpå. For meg blir det tåpelig.

Det er da ingen her som har påstått at de er perfekte, dette blir bare latterlig.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

Igjen, det blir fremstillingsmetoden.

Du kommer med en lang klagetale om masse ting som ikke diskuteres i denne tråden. Det blir totalt avsporing, og man kan jo prøve å holde seg til trådens tema istedefor å dra inn andre ting, som i dette tilfellet hvordan hun driver bedriften sin.

Det blir som at jeg kommer inn i tråden din om å vente på frieri (f.eks) og begynner å snakke i det vide og brede om julebord. Men det er kanskje ok for deg det, for hvem er vel du til å bestemme om jeg skal holde meg til trådens tema eller ikke?

Anonymous poster hash: 3ddcf...ff7

Jeg dro det generelle inntrykket jeg fikk av denne tråden samt ga et svar til enkelte angående merkelige påstander. Med andre ord, innenfor trådens tema. Om du kommer inn i mine tråder for å snakke om julebord blir det dermed utenfor tema. Hadde du snakke om bryllup hadde det vært innenfor teme (f.eks).

Så normal impulskontroll er det samme som å være perfekt i dine øyne. Javel... Da er det vanskelig å ta deg seriøst i denne tråden.

Anonymous poster hash: c25a3...792

Nei, men å rakke ned på andre samtidig som du fremhever deg selv for så å sette det som et ideal blir for meg meget ironisk.

Du kan forstå grunnen til at hun hetser små jenter på 12 år grovt? Hvordan kan du forsvare rasisme, be noen drepe seg selv og påpeke hvor stygge små jenter er i form av at de burde få seg en operasjon og at det er så synd i foreldrene at de burde adoptert dem vekk? Kvinnen er snart 30 år gammel og sier dette til små fjortiser som ikke vet bedre! Er det noe som er skammelig så er det innlegget ditt!

HC har valgt selv å leve av en blogg å offentliggjøre seg selv på twitter, personlig blogg, instagram osv. Det er ingen som tvinger henne til denne livsstilen, og da må man faktisk glatt tåle kritikk like bra som positive tilbakemeldinger. Slik er det for alle. Takler man det ikke er det bare å slutte. Men som et voksent menneske bør man ha vett nok til å ikke hetse og nettmobbe unge barn på en så forferdelig måte!

Ja, jeg kan det fordi jeg ikke vet hele konteksten rundt de forskjelige svarene. Derfor holder jeg meg for god til å spekulere på mulige grunner. Mange av hennes utsagn må jeg også innrømme at jeg finner komiske. Har ikke påstått at ei som nærmer seg 30 ikke burde vite bedre, for det har jeg selv poentert ut at hun har vært på kanten med flere utsagn, samtidig som jeg ikke vet hele rammen rundt. Hva som får enkelte derimot til å sitte å diskutere usakeligheter på over 10 sider blir for meg skammelig. Dersom du er opptatt av å ikke netthetse/mobbe burde du kanskje føsrt og fremst lære deg til å ikke gjøre det selv. Man må leve slik man snakker/skriver ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke vært på kanten, hun har vært så langt over kanten at hun ikke kan se den en gang.



Anonymous poster hash: 2e161...fe9
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei det gjør jeg ikke, men det er noe med det å kritisere andre for en ting, for så å presisere hvor perfekt man er rett etterpå. For meg blir det tåpelig.

Igjen, det blir fremstillingsmetoden.

Jeg dro det generelle inntrykket jeg fikk av denne tråden samt ga et svar til enkelte angående merkelige påstander. Med andre ord, innenfor trådens tema. Om du kommer inn i mine tråder for å snakke om julebord blir det dermed utenfor tema. Hadde du snakke om bryllup hadde det vært innenfor teme (f.eks).

Nei, men å rakke ned på andre samtidig som du fremhever deg selv for så å sette det som et ideal blir for meg meget ironisk.

Ja, jeg kan det fordi jeg ikke vet hele konteksten rundt de forskjelige svarene. Derfor holder jeg meg for god til å spekulere på mulige grunner. Mange av hennes utsagn må jeg også innrømme at jeg finner komiske. Har ikke påstått at ei som nærmer seg 30 ikke burde vite bedre, for det har jeg selv poentert ut at hun har vært på kanten med flere utsagn, samtidig som jeg ikke vet hele rammen rundt. Hva som får enkelte derimot til å sitte å diskutere usakeligheter på over 10 sider blir for meg skammelig. Dersom du er opptatt av å ikke netthetse/mobbe burde du kanskje føsrt og fremst lære deg til å ikke gjøre det selv. Man må leve slik man snakker/skriver ikke sant?

Du synes altså at å kritisere noen som netthetser barn er skammelig, men det å faktisk netthetse barn er helt ok avhengig av "konteksten"?

Og du sitter jo her og kritiserer oss som kritiserer HC, så hvem er det egentlig som sittern på sin høye hest og moraliserer her?

Ganske bakvendte holdninger du har.

Anonymous poster hash: c42ca...48c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Var inne og så, og ble sjokkert. At det er mange som spør om det samme, eller spør om at hun kan følge dem kan være irriterende, men andre bloggere takler det jo helt fint. Men det som gjør meg mest dårlig er det at det er så mange andre som liksom flokker seg etter og også slenger dritt etter den stakkaren som stilte det eller det spørsmålet. Og HC gjør ingenting for å stoppe de. Det ble diskutert tidligere i tråden om mobbing og hva det er, og jeg vil si at dette er akkurat som på skolen, en populær leder og de andre som slenger seg på for å ta vedkommende. Tviler ikke på at hun har peil på skjønnhet og mote, men noe sympatisk er hun ikke, og det skremmer meg at så mange jenter på instagram skriver at hun er deres forbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men å rakke ned på andre samtidig som du fremhever deg selv for så å sette det som et ideal blir for meg meget ironisk.

Merkelig.. Du får mitt svar (se under) til å være "rakke ned på" osv. Men HC sine (rasistiske, mobbe- o.l.) utsagn mot tenåringsjenter kan du forstå. Som sagt det er veldig vanskelig å deg seriøst.

Siterer svaret mitt, som du "reagerte" på:

Ingenting av det du skriver her er i nærheten av å kunne unnskylde HC sin oppførsel på nettet ovenfor småjenter.

Jeg jobber selv i et yrke, der jeg må ta imot veldig mye. Både fysisk og psykisk i ett stressende miljø. Hvis jeg hadde vært uprofesjonell, kunne jeg oppført meg likedan som HC, men da hadde det blitt avisoverskrifter, samt jobben kunne jeg sett langt etter.

Samfunnet forventer en viss impulskontroll fra voksne - og da spesielt ovenfor barn. Og det er derfor folk i denne tråden reagerer - med god grunn.

Når folk henviser til at det må være noe galt med psyken hennes, så er det fordi de tenker at det er eneste som kan forklare en slik atferd.

Anonymous poster hash: c25a3...792

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan det fordi jeg ikke vet hele konteksten rundt de forskjelige svarene. Derfor holder jeg meg for god til å spekulere på mulige grunner. Mange av hennes utsagn må jeg også innrømme at jeg finner komiske. Har ikke påstått at ei som nærmer seg 30 ikke burde vite bedre, for det har jeg selv poentert ut at hun har vært på kanten med flere utsagn, samtidig som jeg ikke vet hele rammen rundt. Hva som får enkelte derimot til å sitte å diskutere usakeligheter på over 10 sider blir for meg skammelig. Dersom du er opptatt av å ikke netthetse/mobbe burde du kanskje føsrt og fremst lære deg til å ikke gjøre det selv. Man må leve slik man snakker/skriver ikke sant?

Hei du!

Saken er den at en blogger, Hilde Christina, som er et forbilde for mange unge jenter, og som legger ut anti-mobbevideoer på nettet, selv mobber og hetser andre. Det er ikke snakk om at personene som diskuterer her inne tror de er 'perfekte', eller er bedrevitere. Sakens kjerne er at mobbing og drittslenging IKKE er akseptert. Og akkurat nå er det HC som har hetset andre, mindreårige jenter. Det spiller forsåvidt ingen rolle hvem det er som mobber - bare at vi som mennesker ser at det har skjedd noe som er galt, og ønsker å få det frem i lyset. Ingen her inne har hevdet at de er perfekte for det om - hverken på en direkte, eller indirekte måte. :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...