Gå til innhold

#HCPEEPS Hilde Christina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det du har funnet frem er en rent språklig definisjon. Når hun håner noen på grunnlag av hudfarge, er det faktisk straffbart.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

...Som en respons på at jenta kalte henne feit. Viktig å fortelle hele saken, ikke bare halvparten. Enig at hc har piggene litt vel langt ute en del ganger, men synes ikke denne drittslengingen og overdramatisering her inne er noe særlig heller. Two wrongs doesn't make a right!

Anonymous poster hash: 12647...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...Som en respons på at jenta kalte henne feit. Viktig å fortelle hele saken, ikke bare halvparten. Enig at hc har piggene litt vel langt ute en del ganger, men synes ikke denne drittslengingen og overdramatisering her inne er noe særlig heller. Two wrongs doesn't make a right!

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Det hjelper overhode ikke.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke første gang HC har mobbet noen, og jo, det hun driver med er mobbing. Det er flere år siden jeg havnet i diskusjon med henne her på kg, jeg tok opp dette med at hun hadde hermet og etterlignet en blogger på youtube. Hun laget en helt latterlig parodi, husker ikke hvilken ung blogger det var, men det var direkte mobbing. Jeg tok det opp med henne, og hennes argument var "men hun gjorde det først.." da var vel HC en 23-24 siden hun er 27 nå, og bloggeren hun parodierte var vel 14 eller noe.

Jadda, lenge siden jeg sluttet å ta denne hovne ( no pun intented ) kjerringa seriøst.



Anonymous poster hash: 89ddd...29b
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Som en respons på at jenta kalte henne feit. Viktig å fortelle hele saken, ikke bare halvparten. Enig at hc har piggene litt vel langt ute en del ganger, men synes ikke denne drittslengingen og overdramatisering her inne er noe særlig heller. Two wrongs doesn't make a right!

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Forskjellen her er at HC er en godt voksen dame på snart 30 år, og jenta som kalte henne feit nettopp har kommet i tenårene. Men man skulle jo trodd det var omvendt for det er jo HC som oppfører seg som en slem 13 åring.

Hvis en 4 åring slår deg, synes du det er rett at du kan slår tilbake? Det blir like teit som argumentasjonen din.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke første gang HC har mobbet noen, og jo, det hun driver med er mobbing. Det er flere år siden jeg havnet i diskusjon med henne her på kg, jeg tok opp dette med at hun hadde hermet og etterlignet en blogger på youtube. Hun laget en helt latterlig parodi, husker ikke hvilken ung blogger det var, men det var direkte mobbing. Jeg tok det opp med henne, og hennes argument var "men hun gjorde det først.." da var vel HC en 23-24 siden hun er 27 nå, og bloggeren hun parodierte var vel 14 eller noe.

Jadda, lenge siden jeg sluttet å ta denne hovne ( no pun intented ) kjerringa seriøst.

Anonymous poster hash: 89ddd...29b

Regner med du mener denne (mange som har kommentert der vedr. mobbing) - jenta hun "parodierte" (hengte ut) var den gangen ca. 13 år. HC var 23-24 år.

http://youtu.be/Xn4T0B8x1rM

Anonymous poster hash: c25a3...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år tilbake, da jeg var midt i tenårene, var jeg en ivrig leser av skjønnhetsbloggen hennes, og da hun opprettet en privat blogg ble jeg også leser av denne. Jeg så på mange måter opp til henne og hennes vittige, sarkastiske og småhumoristiske skrivemåte og meninger - og det tror jeg har mye å gjøre med det faktum at jeg som person er sarkastisk av meg og deler flere synspunkter med henne.

Men, jeg har ALDRI gått så langt som å be noen om å ta seg en spasertur på motorveien i rushtrafikken eller vært kommentert noens hudfarge (utenom da jeg var 4 år og spurte om hvorfor et barn fra Midtøsten var så møkkete) - det synes jeg er å gå langt over linja. I tillegg synes jeg det faktum at hun er 27 år gjør det hele enda værre - jeg er bare 19 år, og selv jeg forstår at man ikke sier sånne ting!

Jeg gidder ikke å sette meg inn i definisjoner og kommentere om jeg synes det går under kategorien mobbing, hets eller frekkhet. Men, jeg vet at om en person (og gjerne en usikker tenåring som ser opp til HC) mottar en slik kommentar på feil tidspunkt kan det gjøre mye skade og i verste fall føre til lav selvfølelse og kanskje også selvmord/selvskading. Det er utrolig lite som skal til, mindre enn man skulle tro.

*Edit*

Om noen skulle være i tvil; jeg er ikke lenger en av bloggleserne hennes.

Endret av -littleme-
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Som en respons på at jenta kalte henne feit. Viktig å fortelle hele saken, ikke bare halvparten. Enig at hc har piggene litt vel langt ute en del ganger, men synes ikke denne drittslengingen og overdramatisering her inne er noe særlig heller. Two wrongs doesn't make a right!

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Altså, hun kunne ikke heve seg over det en kommentar som en 13åring skriver? Istedet kommer hun med flere svar på instagram, og føler hun i tillegg er nødt å legge ut kommentar på twitter? "Du er svart, jeg har et hovent ansikt.... hevelsen min vil gå ned, du er....jauda. Men ellers har vi det bra. "

Du synes dette er helt ok oppførsel av en voksen dame som er 15 år eldre enn denne jenta?

Som det tidligere er nevnt her, så har hun sagt at hun ikke bryr wseg om drittkommentarer, men hvorfor skal hun på død og liv svare barn på denne måten da, og ikke minst legge det ut på twitter i samme slengen? Hva med å bare slette kommentaren eller skrive" gå å vask munnen din"?

Anonymous poster hash: 68cda...e13

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde Christina har vel blitt diskutert x-antall ganger her på forumet - med god grunn. Jeg sluttet å lese bloggen hennes for mange år siden pga:

* Gjentatte frekke kommentarer osv. (hun innrømte her inne at det hadde skjedd, men det var pga livssituasjonen i en periode. Påstod at hun hadde forbedret seg. Hun har vel kanskje (jeg har ikke lest bloggen på mange år) gjort det, for ikke miste inntektskilden (lesere på skjønnhetsbloggen), men denne tråden viser at hun er seg selv lik enda.

* Sletting av kommentarer som oppga billigere nettbutikker (enn fra de hun hadde avtale med/affilatelinker)

* Sletting av kommentarer, hvis man har kritiske spørsmål (ikke frekke, men kritiske)

* Affilatelinkene (uten å informere om det til leserne)/ skjult reklame rettet mot unge lesere. Hun kommer ikke under regelverket her i Norge, men bloggen er rettet mot norske (unge) lesere. Og det etisk riktige hadde vært å opplyst når hun faktisk skriver et reklameinnlegg.



Anonymous poster hash: c25a3...792
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun krangler med de fleste på Twitter. Eller at hun sleng drit til alle som sier henne imot. Kjenner at jeg blir flau og lei meg når jeg går å ser hva hun skriver til folk. At et voksent menneske kan si så mye sårende er skammelig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun krangler med de fleste på Twitter. Eller at hun sleng drit til alle som sier henne imot. Kjenner at jeg blir flau og lei meg når jeg går å ser hva hun skriver til folk. At et voksent menneske kan si så mye sårende er skammelig.

Hun klarte til og med å være spydig mot en som foreslo at en veske eller noe hun ikke brukte kunne være konkurranse i en premie (da hadde hun spurt etter forslag).

Jeg er så overrasket etter å ha lest litt på twitterkontoen hennes.

Hun kan godt prøve å kamuflere det som "sin humor", men jeg biter ikke på det.

Anonymous poster hash: 312fc...be9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ble feil på lenken... Prøver igjen)

Regner med du mener denne

http://www.youtube.com/watch?v=Xn4T0B8x1rM

(mange som har kommentert der vedr. mobbing) - jenta hun "parodierte" (hengte ut) var den gangen ca. 13 år. HC var 23-24 år....

Anonymous poster hash: c25a3...792

Fant faktisk diskusjonen vår under den parodien, får beklage, jeg skrev at jeg diskuterte på kg, jeg diskuterte på youtube.

Kommentarene går 3 år ned i tid, og dama har ikke forandra seg en døyt..

Anonymous poster hash: 89ddd...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarte til og med å være spydig mot en som foreslo at en veske eller noe hun ikke brukte kunne være konkurranse i en premie (da hadde hun spurt etter forslag).

Jeg er så overrasket etter å ha lest litt på twitterkontoen hennes.

Hun kan godt prøve å kamuflere det som "sin humor", men jeg biter ikke på det.

Anonymous poster hash: 312fc...be9

Stemmer det, hun bruker ofte den der med humor, "synd vi ikke har samme humor da :) " og sånt. Er ikke humor det, er ren og skjær drittslenging.

Anonymous poster hash: 89ddd...29b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det, hun bruker ofte den der med humor, "synd vi ikke har samme humor da :) " og sånt. Er ikke humor det, er ren og skjær drittslenging.

Anonymous poster hash: 89ddd...29b

Jeg ser ikke humoren og jeg liker sarkastisk humor, men ikke hets og mobbing av andre! For meg så handler dette om alt annet enn humor, hvordan i alle dager er dette morsomt? Kanskje for noen infantile tenåringer, men for voksne, oppgående mennesker burde ikke dette framkalle latter. Forteller vel hvilket nivå denne bloggeren er på.

Anonymous poster hash: fd664...f66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reagert på oppførselen hennes tidligere. Hun har blant gått ut i Cosmopolitan å beskyldt en eks for å ha mishandlet henne. Greit nok, ting kan godt ha skjedd, men fyren ble ikke dømt for noe. Cosmpolitian ble deretter felt i PFU. Jeg kjøpte selv det bladet hvor de beklaget, og PFU-dommen ligger ute på nettet for de som gidder å google.



Anonymous poster hash: eb7ad...acb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reagert på oppførselen hennes tidligere. Hun har blant gått ut i Cosmopolitan å beskyldt en eks for å ha mishandlet henne. Greit nok, ting kan godt ha skjedd, men fyren ble ikke dømt for noe. Cosmpolitian ble deretter felt i PFU. Jeg kjøpte selv det bladet hvor de beklaget, og PFU-dommen ligger ute på nettet for de som gidder å google.

Anonymous poster hash: eb7ad...acb

Akkurat det er jo ikke HCs ansvar da, men Cosmos. Å få noen dømt for mishandling er ikke barebare, så jeg syns ikke man skal spekulere i om akkurat det har skjedd eller ei, og en privatperson skal ikke trenge å vurdere om et intervju kan felles av PFU eller ei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat det er jo ikke HCs ansvar da, men Cosmos. Å få noen dømt for mishandling er ikke barebare, så jeg syns ikke man skal spekulere i om akkurat det har skjedd eller ei, og en privatperson skal ikke trenge å vurdere om et intervju kan felles av PFU eller ei.

Jeg har ikke spekulert. Hun har selv skrevet om dette flere ganger på bloggen, og en person med nok selvinnsikt ville sett at dette er svært grove beskyldninger å rette mot en person, som for det første ikke har muligheten til å forsvare, og for det andre, aldri har blitt dømt for dette tlfellet.

Anonymous poster hash: eb7ad...acb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner med useriøse karakteristikker av henne så blir ikke denne tråden mye bedre enn bloggen.. Utsagn som psykopat ol. blir drittslenging det også.



Anonymous poster hash: 610f7...cd4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo ikke HCs ansvar da, men Cosmos. Å få noen dømt for mishandling er ikke barebare, så jeg syns ikke man skal spekulere i om akkurat det har skjedd eller ei, og en privatperson skal ikke trenge å vurdere om et intervju kan felles av PFU eller ei.

Det er nå så, men det er snakk om svært grove beskyldninger. Man kan i noen tilfeller dømmes for ærekrenkelser selv om utsagnet er sant. Jeg tar ikke stilling til hva som har skjedd her på noen som helst måte, men jeg mener at det vitner om svært dårlig dømmekraft å skrive slike ting offentlig.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo ikke HCs ansvar da, men Cosmos. Å få noen dømt for mishandling er ikke barebare, så jeg syns ikke man skal spekulere i om akkurat det har skjedd eller ei, og en privatperson skal ikke trenge å vurdere om et intervju kan felles av PFU eller ei.

HC kunne latt være å navngi han i bloggen sin, jfr. http://www.pfu.no/case.php?id=2494 .

(Siden bloggen ble omtalt i Cosmopolitan, ble han identifiserbar).

Hadde hun bodd i Norge, kunne han nok ha rettsforfulgt henne).

Men den saken viser bare hvor korttenkt hun kan være, og en liten avsporing i forhold til det tråden handler om.

Jeg personlig synes det er forferdelig at unge lesere blir utsatt for noe slikt. Jeg håper de mødrene som har tenåringsdøtre, snakker med de om bloggere - bevisstgjøre reklamesatsingen som ligger bak innlegg, at produkter ikke trenger å være så bra som en blogger skriver, da de kan være "kjøpt og betalt". Videre at man snakker med døtrene om nettvett generelt.

Anonymous poster hash: c25a3...792

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...