Gå til innhold

#HCPEEPS Hilde Christina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:o Hun virker jo psykopatisk (ikke basert på dette, men flere ting oppigjennom)!

Å henge ut en unge pga det hun skriver, samt å svare så slemt... Og dermed vise at man ikke er noe bedre selv er ikke bra...

Lurer virkelig på hvordan denne dama oppfører seg blant mann, venner, familie osv. jeg. Det er jo gjerne de aller nærmeste som får gjennomgå mest av slike personer.

Anonymous poster hash: 5eade...c7e

Det var jo ungen som begynte. Drittunge. Hadde tatt igjen sjæl jeg ass. Problemet er at norske barn eier ikke folkeskikk. Jeg skammer meg på deres vegne. Skal man bare akseptere all slags dritt fra folk?

Anonymous poster hash: 64611...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo ungen som begynte. Drittunge. Hadde tatt igjen sjæl jeg ass. Problemet er at norske barn eier ikke folkeskikk. Jeg skammer meg på deres vegne. Skal man bare akseptere all slags dritt fra folk?

Anonymous poster hash: 64611...7af

Nei, men når man synker lavere enn en tolvåring så har man ikke mye folkeskikk selv.

Det spiller aldri noen rolle at et barn begynte, voksne oppfører seg som voksne uansett.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene er alltid like fascinerende. Det hyles ut om mobbing, men samtlige tråder utvikler seg til å bli mobbing av bloggeren som påstås å ha mobbet/skrevet noe dumt. Dobbeltmoralen lenge leve, sier jeg bare, uten å ta stilling til hva bloggeren har gjort, ettersom siteringen ser ut til å være ytterst sparsom (og nøye utvalgt) uten å vise konteksten.

Nettopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men når man synker lavere enn en tolvåring så har man ikke mye folkeskikk selv.

Det spiller aldri noen rolle at et barn begynte, voksne oppfører seg som voksne uansett.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

Da lærer man jo bare barn at slikt er greit. Er så mange frekke folk i Norge at jeg spyr, i Frankrike kan hvertfall barn oppføre seg. Er enig i at det hadde vært annerledes om HC begynte, men det er IKKE greit å kalle noen stygg. Da fortjener man en korreksjon. Jeg sier ikke at mobbing er greit, men folk i Norge klarer jo ikke oppføre seg. Lærer ikke folkeskikk hjemmefra, eller at det ikke er greit å poste stygge kommentarer på nettet. HC burde forøvrig ikke blogge om hun ikke kan takle hetsen fra frekke nordmenn.

Anonymous poster hash: 64611...7af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at unger ikke eier folkeskikk, og dette burde foreldrene ta tak i. Men jeg som fast leser av hennes skjønnhetsblogg mener at hun burde gitt blaffen i de umodne kommentarene, og slettet dem, evt gitt dem et voksent tips ala "det er slemt å snakke stygt om andres utseende, og det sårer, ikke gjør det igjen :)". Hun burde aldri ha oppfordret noen til å ta plastisk operasjoner eller lignende. Da synker hun ned på barnas nivå.



Anonymous poster hash: b051a...fb1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at unger ikke eier folkeskikk, og dette burde foreldrene ta tak i. Men jeg som fast leser av hennes skjønnhetsblogg mener at hun burde gitt blaffen i de umodne kommentarene, og slettet dem, evt gitt dem et voksent tips ala "det er slemt å snakke stygt om andres utseende, og det sårer, ikke gjør det igjen :)". Hun burde aldri ha oppfordret noen til å ta plastisk operasjoner eller lignende. Da synker hun ned på barnas nivå.

Anonymous poster hash: b051a...fb1

Jeg ville nok ville vært litt skarpere, som "jeg godtar ikke slike kommentarer, og jeg kommer til å blokkere deg. En god lærdom å ta med seg videre i livet, er at har du ikke noe positivt å si, kan du holde det for deg selv. ".

Da sier hun i fra, uten å bli ufin, og gir en voksen respons.

Men ellers er jeg veldig enig med deg!

Anonymous poster hash: 005b8...c80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da lærer man jo bare barn at slikt er greit. Er så mange frekke folk i Norge at jeg spyr, i Frankrike kan hvertfall barn oppføre seg. Er enig i at det hadde vært annerledes om HC begynte, men det er IKKE greit å kalle noen stygg. Da fortjener man en korreksjon. Jeg sier ikke at mobbing er greit, men folk i Norge klarer jo ikke oppføre seg. Lærer ikke folkeskikk hjemmefra, eller at det ikke er greit å poste stygge kommentarer på nettet. HC burde forøvrig ikke blogge om hun ikke kan takle hetsen fra frekke nordmenn.

Anonymous poster hash: 64611...7af

Nei, man lærer barn at slik oppførsel er helt greit når voksne mennesker synker like lavt, eller enda lavere i dette tilfelle, ved å respondere enda hardere tilbake. Tror du jenta som ble oppfordret til å operere nesen sin fordi den er så stygg, sitter igjen med en stor aha opplevelse og lærdom om at det ikke er rett å kalle folk negative ting? For det tror jeg nok er det siste hun tenker på, da det er mer sannsynlig at hun blir stående å granske seg selv i speiler framover og bli mer og mer opphengt i utseende sitt og at hun ikke er bra nok som hun er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ville vært litt skarpere, som "jeg godtar ikke slike kommentarer, og jeg kommer til å blokkere deg. En god lærdom å ta med seg videre i livet, er at har du ikke noe positivt å si, kan du holde det for deg selv. ".

Da sier hun i fra, uten å bli ufin, og gir en voksen respons.

Men ellers er jeg veldig enig med deg!

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Det er meg du siterte, og jeg er helt enig med deg. Mye bedre å gi en krass respons. Men jeg mener fortsatt at man skal holde seg for god til å nevne plastisk kirorgi, rasisme, "gå å dø", osv, når man er nesten 30 og skriver til noen som er under 15.

Anonymous poster hash: b051a...fb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg du siterte, og jeg er helt enig med deg. Mye bedre å gi en krass respons. Men jeg mener fortsatt at man skal holde seg for god til å nevne plastisk kirorgi, rasisme, "gå å dø", osv, når man er nesten 30 og skriver til noen som er under 15.

Anonymous poster hash: b051a...fb1

Vi er som sagt helt enige i dette!

Jeg mente bare å illustere at det går an å gi et skarpt svar uten å bli ufin. :)

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene er alltid like fascinerende. Det hyles ut om mobbing, men samtlige tråder utvikler seg til å bli mobbing av bloggeren som påstås å ha mobbet/skrevet noe dumt. Dobbeltmoralen lenge leve, sier jeg bare, uten å ta stilling til hva bloggeren har gjort, ettersom siteringen ser ut til å være ytterst sparsom (og nøye utvalgt) uten å vise konteksten.

Jeg støtter ikke innlegg som kan minne om mobbing av HC., men å påstå at HC sin mobbing av småjenter kan likestilles med innlegg her i tråden (som kun har omtalt HC sitt utseendet eller at hennes atferd må skyldes ett eller annet psykisk) blir total skivebom.

Den som har vist dobbeltmoral er HC som har lagt ut video, der budskapet er at man ikke skal mobbe noen, for deretter å nettopp gjøre det - og da mobbe småjenter.

Tråden her har hovedsaklig handlet om at folk sin motstand mot en voksen dame sin usmakelige behandling av tenåringsjenter. Om noen virkelig klarer å forsvare dette, med å henvise til "kontekst", så vil jeg bare si at det finnes ingen slik kontekst som kan forsvare noe slikt - uansett. Så å snakke om "kontekst" blir bare en avsporing og forsøk på "tåkelegge" hva HC egentlig driver med

Som mor gjør atferden til HC meg "drittforbannet", og hadde jeg vært moren til en at de hun driter ut, hadde jeg personlig oppsøkt henne...

Uten sammenligning forøvrig, så minner deler av atferden til HC meg om de popstjernene som ikke takler kjendisstatus - det går til hodet på dem. Jeg tror ikke det feiler HC noe, men jeg tror at hun har mistet "fotgrepet".

Anonymous poster hash: c25a3...792

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde dere brukt like lang tid på noe konstruktivt som hets av suksesfulle mennesker. :filer: jeg tror faen ikke et sekund på att dere hadde reagert helt politisk korrekt på hets dere heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde dere brukt like lang tid på noe konstruktivt som hets av suksesfulle mennesker. :filer: jeg tror faen ikke et sekund på att dere hadde reagert helt politisk korrekt på hets dere heller.

Hets fra prepubertale småttiser? Det tror jeg faktisk de flest voksne mennesker takler bedre enn dette.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hets fra prepubertale småttiser? Det tror jeg faktisk de flest voksne mennesker takler bedre enn dette.

Tenk litt. Hvis det stemmer att hun er syk så er det forståelig hvis det koker over. HC er bare ett menneske!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper at noen flere enn meg i denne tråden er lærer. Tenk om en elev hadde sagt "du er så stygg, lærer Ellen", og jeg (lærer) hadde svart "what, jeg? se deg selv i speilet du, og gå og operer nesa di, du!"



Anonymous poster hash: b051a...fb1
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at noen flere enn meg i denne tråden er lærer. Tenk om en elev hadde sagt "du er så stygg, lærer Ellen", og jeg (lærer) hadde svart "what, jeg? se deg selv i speilet du, og gå og operer nesa di, du!"

Anonymous poster hash: b051a...fb1

Glemte å skrive: ja, da hadde læreren fått masse hets!

Anonymous poster hash: b051a...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at noen flere enn meg i denne tråden er lærer. Tenk om en elev hadde sagt "du er så stygg, lærer Ellen", og jeg (lærer) hadde svart "what, jeg? se deg selv i speilet du, og gå og operer nesa di, du!" Anonymous poster hash: b051a...fb1

Yes!:fnise: Noen av oss omgås puberter daglig, og de kan tidvis være riktig så morsomme. De fleste takler det uten å gå helt fjortisbanan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk litt. Hvis det stemmer att hun er syk så er det forståelig hvis det koker over. HC er bare ett menneske!!

Om man er så nedkjørt, så får man heller vurdere å ta seg en pause. At voksne mennesker takler dårlig oppførsel fra barn på den måten er fortsatt uakseptabelt. For ja, jeg setter høyere krav til oppførsel fra voksne enn fjortiser.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt. Hvis det stemmer att hun er syk så er det forståelig hvis det koker over. HC er bare ett menneske!!

Det er ingen unnskyldning og det gjør det ikke bedre på noen som helst måte.

En gjeng skadefro kaklehøns er det dere er. La hun få fred nå.

Hun får vel fred når hun slutter å hetse barn. Hvorfor uttaler du deg om en sak du ikke vet noen ting om?

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! :fnise: Noen av oss omgås puberter daglig, og de kan tidvis være riktig så morsomme. De fleste takler det uten å gå helt fjortisbanan.

Haha, nettopp! Har opplevd litt av hvert i løpet av min lærerkarriere. Har hørt at håret mitt er grusomt, klesstilen min er bestemorsaktig, jeg er en fæl person osv osv. Men jeg har uansett aldri ønsket å si noe dritt tilbake til disse hormonelle kidsa! Ler heller innvendig hver gang det skjer (og av og til kommer de til meg og sier "unnskyld, jeg mente det ikke")

Anonymous poster hash: b051a...fb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...