Gå til innhold

#HCPEEPS Hilde Christina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er blitt så ufordragelig synes jeg, har fått en holdning jeg ikke synes noe om.

Spørs om penger, suksess og dyre fine ting har gått til hodet på henne. Ikke alle som tåler å få litt penger mellom fingrene, de føler seg plutselig så ovenpå og ser på andre som dritt de kan behandle som de vil.

Men hun må jo tåle å få en kommentar uten å blokkere folk vel? Snakk om hurpe.



Anonymous poster hash: 3f344...633
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har hun tweetet om en kommentar hun har fått på et innlegg på hverdagsbloggen, og e-postadressen til jenta er synlig. Dette kan da ikke være lovlig? Det står jo svart på hvitt i kommentarfeltet at "Your email address will not be published.".

At man skal oppgi e-post er en sikkerhet mot spam i kommentarfeltet, ikke slik at bloggeren kan dele den med hele verden og latterliggjøre folk. Er. det. mulig.

Link til tweet: https://twitter.com/hildechristina/status/388688785543667714/photo/1

Link til kommentarfelt: http://purpleladida.com/?p=6664#comments

Anonymous poster hash: 11abb...a4b

Jeg er enig med deg i at dette er ille.

Men noe som er enda verre.

I linken du la ut til bloggen lå et innlegg der en 12 år gammel jente søkte råd hos bloggeren. Jenta fortalte at mor hadde kreft, far hadde vært voldelig mot jenta i alle år, og nå skulle de skilles, og hun måtte velge hvem hun skulle være hos.

Essensen i rådet fra bloggeren: "Skilsmisse er tøft, men velg den du vil være mest med!".

Det er for så vidt et greit nok råd generelt sett, og jeg skjønner at hun vil være forsiktig, men jenta forteller at hun blir utsatt for vold fra en av sine foreldre!

Jenta skal ikke rådes til å ta et valg i et slikt tilfelle, for hun har ikke noe valg!

Hva med å råde henne til å snakke med en voksen hun stoler på om at far er voldelig? (Lærer eller helsesøster, tante/onkel/bestemor, eller noen andre som kan hjelpe)

Anonymous poster hash: 0616a...0d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at dette er ille. Men noe som er enda verre.I linken du la ut til bloggen lå et innlegg der en 12 år gammel jente søkte råd hos bloggeren. Jenta fortalte at mor hadde kreft, far hadde vært voldelig mot jenta i alle år, og nå skulle de skilles, og hun måtte velge hvem hun skulle være hos. Essensen i rådet fra bloggeren: "Skilsmisse er tøft, men velg den du vil være mest med!". Det er for så vidt et greit nok råd generelt sett, og jeg skjønner at hun vil være forsiktig, men jenta forteller at hun blir utsatt for vold fra en av sine foreldre! Jenta skal ikke rådes til å ta et valg i et slikt tilfelle, for hun har ikke noe valg! Hva med å råde henne til å snakke med en voksen hun stoler på om at far er voldelig? (Lærer eller helsesøster, tante/onkel/bestemor, eller noen andre som kan hjelpe) Anonymous poster hash: 0616a...0d5

Enig. Bloggere generelt bør innse sine begrensninger, og heller referere til psykolog/helsesøster/lege/lærer o.l. i stedet for å gi råd om spiseforstyrrelser, helseproblemer, psykisk helse og andre ting som strengt tatt bør håndteres av barnevernet.

Det er hårreisende å svare så overfladisk på en så alvorlig kommentar, etter min mening. Jenta er jo mishandlet av faren!

Endret av Ophelia85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Leste dette nå, hun burde absolutt henvise istedet for å leke psykolog å svare så intetsigende og kort! Hun hadde jo tenkt å starte råd-spalte... Hun bryr seg ikke en dritt om andre enn seg og sitt.

Kald og overfladisk.



Anonymous poster hash: 3f344...633
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at dette er ille.

Men noe som er enda verre.

I linken du la ut til bloggen lå et innlegg der en 12 år gammel jente søkte råd hos bloggeren. Jenta fortalte at mor hadde kreft, far hadde vært voldelig mot jenta i alle år, og nå skulle de skilles, og hun måtte velge hvem hun skulle være hos.

Essensen i rådet fra bloggeren: "Skilsmisse er tøft, men velg den du vil være mest med!".

Det er for så vidt et greit nok råd generelt sett, og jeg skjønner at hun vil være forsiktig, men jenta forteller at hun blir utsatt for vold fra en av sine foreldre!

Jenta skal ikke rådes til å ta et valg i et slikt tilfelle, for hun har ikke noe valg!

Hva med å råde henne til å snakke med en voksen hun stoler på om at far er voldelig? (Lærer eller helsesøster, tante/onkel/bestemor, eller noen andre som kan hjelpe)

Anonymous poster hash: 0616a...0d5

Jeg klikker meg ikke inn på bloggen hennes av prinsipp.

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste det hun hadde skrevet på den andre bloggen sin nå, purpelladida eller hva det nå er den heter. Hun hadde fått så mange takkebrev fordi hun har visst hjulpet så mange, å skriver videre om at hun skal starte rådspalte! Skrev om mobbing å hvor viktig det var å være seg selv uansett hvor man kom fra og hvordan man så ut.

Jaja, snakk om å være to forskjellige personer på blogg og privat. Privat er det jo hun som mobber, mens på bloggen fremstiller hun seg som en som vil hjelpe andre. Forstår ikke noe av dette jeg :vetikke:



Anonymous poster hash: 3f344...633
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rapportert henne på instagram hvertfall. Vet ikke hvordan det funker, om instagram bare ser på bilder eller om de ser på kommentarer også. Og regner med at det må mange rapporteringer til fra forskjellige brukere for at de skal gjøre noe med saken.. Vil også sende epost til samarbeidspartnerne hennes.

Anonymous poster hash: 246ec...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan hun drive å gi råd ang mobbing å motta så mange takkebrev daglig, å fremstille seg sånn på bloggen? Er det ingen som reagerer på dette da? For irl er hun jo direkte ondskapsfull. Begynner seriøst å tro at hun er flere personer jeg.



Anonymous poster hash: 3f344...633
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rapportert henne på instagram hvertfall. Vet ikke hvordan det funker, om instagram bare ser på bilder eller om de ser på kommentarer også. Og regner med at det må mange rapporteringer til fra forskjellige brukere for at de skal gjøre noe med saken.. Vil også sende epost til samarbeidspartnerne hennes.

Anonymous poster hash: 246ec...452

Jeg vet at hun selv har gått aktivt ut for å rapportere andre brukere hun mener har mobbet andre, (husker ikke om det var på instagram eller twitter), og jeg tror faktisk at noen av brukerne har blitt fjernet.

Denne "elsk deg selv, drit i hva andre sier"-holdningen som hun så aktivt fronter, er jo så selvmotsigende at det er tragisk.

Anonymous poster hash: eb7ad...acb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at dette er ille.

Men noe som er enda verre.

I linken du la ut til bloggen lå et innlegg der en 12 år gammel jente søkte råd hos bloggeren. Jenta fortalte at mor hadde kreft, far hadde vært voldelig mot jenta i alle år, og nå skulle de skilles, og hun måtte velge hvem hun skulle være hos.

Essensen i rådet fra bloggeren: "Skilsmisse er tøft, men velg den du vil være mest med!".

Det er for så vidt et greit nok råd generelt sett, og jeg skjønner at hun vil være forsiktig, men jenta forteller at hun blir utsatt for vold fra en av sine foreldre!

Jenta skal ikke rådes til å ta et valg i et slikt tilfelle, for hun har ikke noe valg!

Hva med å råde henne til å snakke med en voksen hun stoler på om at far er voldelig? (Lærer eller helsesøster, tante/onkel/bestemor, eller noen andre som kan hjelpe)

Anonymous poster hash: 0616a...0d5

Jeg skrev følgende til dette innlegget:

Du må snakke med noen du stoler på om dette!

Vet mammaen din at du blir slått?

Har du en lærer du stoler på? Kanskje du kan snakke med rådgiver eller helsesøster på skolen, eller mor til en venninne?

Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, du er selvsagt glad i begge foreldrene dine, men du kan ikke velge å bo hos noen som er voldelig mot deg.

Jeg forstår du er redd for hva som kan skje hvis du forteller om at du er utsatt for vold, men det er ikke lov til å slå barn.

Vær så snill å snakke med noen om dette!

Alt jeg skrev var altså et råd til en fortvilet 12-år gammel jente. Ikke et negativt ord om noen.

Konsekvensen:

Access denied. IP-adressen din er blokkert fra å se innholdet på denne nettsiden. For spørsmål kan mail sendes til [email protected].

Jeg ble sperret ute fra bloggen!

Anonymous poster hash: 005b8...c80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev følgende til dette innlegget:

Alt jeg skrev var altså et råd til en fortvilet 12-år gammel jente. Ikke et negativt ord om noen.

Konsekvensen:

Jeg ble sperret ute fra bloggen!

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Dette blir bare verre og verre!!! Jeg tror nesten ikke mine egne øyne...

(Fint av deg at du prøvde å kontakte jenta <3)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Privat er det jo hun som mobber, mens på bloggen fremstiller hun seg som en som vil hjelpe andre. Forstår ikke noe av dette jeg :vetikke:

Anonymous poster hash: 3f344...633

Hun skriver at hun bruker Twitter som bitchekanal.

(Jeg kan ikke linke til innlegget, men hun skrev det 11 oktober)

https://twitter.com/hildechristina

Om du tar twitteren min seriøs forstår jeg godt om du tror jeg er en bitter drittkjerring. Så ikke gjør det a....takk.

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare verre og verre!!! Jeg tror nesten ikke mine egne øyne...

(Fint av deg at du prøvde å kontakte jenta <3)

Jeg ikke hva det var med innlegget mitt som gjorde meg fortjent til utestenging, det spiller forsåvidt ingen rolle, men jeg håper i det minste at hun selv har redigert sitt svar til jenta, og ber henne søke hjelp hos noen trygge voksne.

Anonymous poster hash: 005b8...c80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev følgende til dette innlegget:

Alt jeg skrev var altså et råd til en fortvilet 12-år gammel jente. Ikke et negativt ord om noen.

Konsekvensen:

Jeg ble sperret ute fra bloggen!

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Kommentaren din står der den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som skal sende en mail til vakker.no og feelunique.com om at man nekter å kjøpe flere varer derfra så lenge de samarbeider med hilde christina?

Anonymous poster hash: b051a...fb1

Will do! :)

Kanskje vi kunne få istand en form for underskriftsliste på forumet, der vi gjør det klart at vi vil boikotte samarbeidspartnerne til denne dama? Hvis vi kan linke til noe slikt på mail til samarbeidspartnerne, får vi plutselig litt mer tyngde bak oss :)

Bare for å understreke det; jeg var fan av skjønnhetsbloggen til HC i flere år, og var blant de få som har lest den helt siden starten. Jeg har skrevet gjesteinnlegg på bloggen hennes, og pleid å klikke meg inn flere ganger om dagen. Men oppførselen hennes er helt forkastelig, og jeg har liten lyst til å sponse henne noe mer. Jeg har direkte vondt av de utenlandske samarbeidspartnerne, som ikke kan lese kommentarene hennes på norsk, og forstår at dette er dårlig reklame for dem, iallefall i målgruppen av voksne, reflekterte kvinner - som er langt mer pengesterke en en del av HC's yngre lesere.

Anonymous poster hash: df421...667

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren din står der den.

Står virkelig kommentaren?

Det må jeg si overrasket meg.

Jeg var sikker på at den ble slettet samtidig som jeg ble blokkert.

Men siden kommentaren står, så gir det jo enda mindre mening at jeg ble utestengt. :klo:

Jaja, det har ingen betydning. Det var første, og siste, gangen jeg la inn en melding der uansett. :)

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står virkelig kommentaren?

Det må jeg si overrasket meg.

Jeg var sikker på at den ble slettet samtidig som jeg ble blokkert.

Men siden kommentaren står, så gir det jo enda mindre mening at jeg ble utestengt. :klo:

Jaja, det har ingen betydning. Det var første, og siste, gangen jeg la inn en melding der uansett. :)

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Kom blokkeringsmelding opp i det du kommenterte? For da ville jeg tippe det var en teknisk glipp. Hun har ikke på at hun må godkjenne kommentarer før publisering på den bloggen. De blir publisert automatisk. Så det er ingen måte hun kunne blokkert deg i samme øyeblikk. Var nok bare en feil i kommentarsystemet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom blokkeringsmelding opp i det du kommenterte? For da ville jeg tippe det var en teknisk glipp. Hun har ikke på at hun må godkjenne kommentarer før publisering på den bloggen. De blir publisert automatisk. Så det er ingen måte hun kunne blokkert deg i samme øyeblikk. Var nok bare en feil i kommentarsystemet.

Nei. Blokkeringsmeldingen oppdaget jeg i går kveld, da jeg skulle sjekke om kommentaren jeg la inn 11.oktober var godkjent.

Sjekket for en liten stund siden, og fikk samme melding.

Blokkert_zps9d57fc55.jpg

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Blokkeringsmeldingen oppdaget jeg i går kveld, da jeg skulle sjekke om kommentaren jeg la inn 11.oktober var godkjent.

Sjekket for en liten stund siden, og fikk samme melding.

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Bildet ble veldig dårlig, så jeg prøver igjen.

Blokkert_zps813cb2c4.jpg

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Blokkeringsmeldingen oppdaget jeg i går kveld, da jeg skulle sjekke om kommentaren jeg la inn 11.oktober var godkjent.

Sjekket for en liten stund siden, og fikk samme melding.

Blokkert_zps9d57fc55.jpg

Anonymous poster hash: 005b8...c80

Nei, da er det jo ikke en glipp på feilmelding. Så rart.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...