AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #221 Skrevet 5. oktober 2013 Hun sier i videoen "Jeg forklarer hvorfor jeg ser slik ut om et lite øyeblikk" Hun har ikke på seg sminke, håret er rufsete oppsatt. Hun kommenterer det jo selv. Da er jo i hvert fall ikke den unge jentas kommentar ille!! Anonymous poster hash: 5eade...c7e 1
Gjest Izabella Skrevet 5. oktober 2013 #222 Skrevet 5. oktober 2013 Disse trådene er alltid like fascinerende. Det hyles ut om mobbing, men samtlige tråder utvikler seg til å bli mobbing av bloggeren som påstås å ha mobbet/skrevet noe dumt. Dobbeltmoralen lenge leve, sier jeg bare, uten å ta stilling til hva bloggeren har gjort, ettersom siteringen ser ut til å være ytterst sparsom (og nøye utvalgt) uten å vise konteksten. 1
Gjest Izabella Skrevet 5. oktober 2013 #223 Skrevet 5. oktober 2013 Tror hc har sletta brukeren sin, men håpet hun oppretter ny og forsvarer seg i denne tråden! Vil ha litt draaaamaaaa, det er så gøy! Men hovedsakelig er jeg som flere andre her litt spent på hvordan hun skal forsvare seg og den motbydelige oppførselen sin. Oppfordre barn til plastiske operasjoner, fy faen! Glad jeg fant denne tråden, ellers hadde jeg sikkert gått inn på skjønnhetsbloggen hennes igjen. Den andre har aldri vært interessant, så den har jeg knapt nok tittet innom. Foreldre burde egentlig sperre barnas pc for bloggene hennes! Da ville hun nok ikke vært så høy i hatten mer! Er jo småjenter fra 12-17 hun tjener mest penger på. Drama er gøy... og du sier at HC er barnslig? Jizez Christ... 1
Magnifique Skrevet 5. oktober 2013 #224 Skrevet 5. oktober 2013 Disse trådene er alltid like fascinerende. Det hyles ut om mobbing, men samtlige tråder utvikler seg til å bli mobbing av bloggeren som påstås å ha mobbet/skrevet noe dumt. Dobbeltmoralen lenge leve, sier jeg bare, uten å ta stilling til hva bloggeren har gjort, ettersom siteringen ser ut til å være ytterst sparsom (og nøye utvalgt) uten å vise konteksten. Hei. Jeg kan være enig i at det har kommet noen usaklige utsagn i denne tråden, men de fleste har holdt seg på et saklig nivå. Det er en fin linje mellom debattering og uthengning, men i dette tilfellet diskuteres det rundt en kjent blogger, som regelrett har mobbet andre jenter. Og det er ikke greit. Og hvis du tar deg tid til å lese gjennom hele tråden, vil du se at det finnes utallige eksempler som støtter opp om hva denne bloggeren har sagt, eller gjort. Nettopp det at hun har mobbet andre, ER konteksten. 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #225 Skrevet 5. oktober 2013 Disse trådene er alltid like fascinerende. Det hyles ut om mobbing, men samtlige tråder utvikler seg til å bli mobbing av bloggeren som påstås å ha mobbet/skrevet noe dumt. Dobbeltmoralen lenge leve, sier jeg bare, uten å ta stilling til hva bloggeren har gjort, ettersom siteringen ser ut til å være ytterst sparsom (og nøye utvalgt) uten å vise konteksten. Ja, det er det noen som går over streken, det er det ofte når det er et tema som engasjerer. Sitering er ikke nødvendig, du greier vel å finne henne på instagram og twitter selv? Hva hun har skrevet går rimelig greit frem av tråden. Går du god for dette? Slik jeg ser det, stiller dette i en helt annet klasse enn det andre bloggere blir kritisert for her. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 2
Gjest Izabella Skrevet 5. oktober 2013 #226 Skrevet 5. oktober 2013 Hei. Jeg kan være enig i at det har kommet noen usaklige utsagn i denne tråden, men de fleste har holdt seg på et saklig nivå. Det er en fin linje mellom debattering og uthengning, men i dette tilfellet diskuteres det rundt en kjent blogger, som regelrett har mobbet andre jenter. Og det er ikke greit. Og hvis du tar deg tid til å lese gjennom hele tråden, vil du se at det finnes utallige eksempler som støtter opp om hva denne bloggeren har sagt, eller gjort. Nettopp det at hun har mobbet andre, ER konteksten. Jeg synes ikke at å kalle noen psykopat og rakke ned på deres utseende (lagt på seg, hoven) er spesielt passende når man påstår at den aktuelle bloggeren mobber andre. Det blir som å kaste stein i glasshus for min del. Jeg sjekket ut et av utsagnene som ble sitert, og etter å ha sett bakteppet for det, synes jeg det ble litt feil fremstilt her, derfor ser jeg ingen grunn til å gjøre meg opp en mening på bakgrunn av det som skrives her. 1
Gjest Izabella Skrevet 5. oktober 2013 #227 Skrevet 5. oktober 2013 Ja, det er det noen som går over streken, det er det ofte når det er et tema som engasjerer. Sitering er ikke nødvendig, du greier vel å finne henne på instagram og twitter selv? Hva hun har skrevet går rimelig greit frem av tråden. Går du god for dette? Slik jeg ser det, stiller dette i en helt annet klasse enn det andre bloggere blir kritisert for her. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 Som sagt; jeg er ikke så into dama at jeg har interesse av å bla opp alt hun har skrevet og se konteksten i det, men generelt er jeg imot netthets. Hva HC har gjort/ikke gjort er ikke noe jeg kommer til å bedømme utelukkende med utgangspunkt i det som er sitert her, ettersom at jeg ser at en del av det er tatt ut av kontekst (i en større twitter-samtale) etc. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #228 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg synes ikke at å kalle noen psykopat og rakke ned på deres utseende (lagt på seg, hoven) er spesielt passende når man påstår at den aktuelle bloggeren mobber andre. Det blir som å kaste stein i glasshus for min del. Jeg sjekket ut et av utsagnene som ble sitert, og etter å ha sett bakteppet for det, synes jeg det ble litt feil fremstilt her, derfor ser jeg ingen grunn til å gjøre meg opp en mening på bakgrunn av det som skrives her. Selvfølgelig er det ikke greit, men igjen: det er mindretallet i denne tråden. Hvordan blir saklig kritikk av en blogger som som fremstår som ekstremt dobbeltmoralsk være å kaste stein i glasshus? Hvilket utsagn er det du henviser til her? Jeg kan ikke se at noen som helst kontekst legitimerer måten hun har skrevet til barn på. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #229 Skrevet 5. oktober 2013 Det var ett av de første utsagnene, jeg gikk inn på Twitter og sjekket ut samtalen, og for å si det sånn; jeg så at det var mye mer bak utsagnet enn det som kommer frem her. Det gjør det selvfølgelig ikke greit, men jeg synes det i det minste er relevant å få frem hvilken kontekst sitatene er skrevet i. Og nei, jeg gjør meg ikke opp noen mening på bakgrunn av de få utsagnene jeg har lest her (har bare skummet hele tråden). Men som sagt før, og som jeg gjerne kan gjenta; jeg er sterkt imot netthets. Jeg synes for øvrig at denne tråden har blitt ryddet for mye, og at det er flere enn bare "noen få" som har tatt igjen med samme mynt. For all del; dere kan gjemme dere bak at hun "ber om å få tilsvar", men gjør det dere bedre? Som sagt, dette er rettet mot de som slenger kritikk i samme stil, og ikke alle som skriver i tråden, det har jeg heller aldri påstått. Igjen: hvilket utsagn og hvilken kontekst? Anonymous poster hash: 2e161...fe9 5
Magnifique Skrevet 5. oktober 2013 #230 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg synes ikke at å kalle noen psykopat og rakke ned på deres utseende (lagt på seg, hoven) er spesielt passende når man påstår at den aktuelle bloggeren mobber andre. Det blir som å kaste stein i glasshus for min del. Jeg sjekket ut et av utsagnene som ble sitert, og etter å ha sett bakteppet for det, synes jeg det ble litt feil fremstilt her, derfor ser jeg ingen grunn til å gjøre meg opp en mening på bakgrunn av det som skrives her. Nei, selvsagt er ikke det greit. Det er usaklig og teit - men det de aller, aller fleste her inne debatterer, er de utsagnene denne bloggeren har kommet med til unge jenter. Frekke og forferdelige utsagn. De utsagnene du tar som eksempler, er noen få utsagn i en tråd med over 100 svar. Det er greit at du nevner de som har skrevet useriøst, men når omtrent alle i tråden ellers diskuterer saklig, blir det annerledes. Du bør se på alle sammen. Bloggeren det diskuteres om her, har sagt til unge jenter at de bør operere nesen sin, leke på motorveien i rushtiden og kommet med rasistiske utsagn, når hun selv for under 4 måneder siden la ut en video på Youtube om at det aldri er greit å kritisere andres utseende. DET er dobbeltmoral, det. Jeg kjenner ikke denne bloggeren personlig, men jeg forstår såpass godt at en person som gjør slike ting, ikke kan ha det noe godt med seg selv. 7
Gjest Izabella Skrevet 5. oktober 2013 #231 Skrevet 5. oktober 2013 Nei, selvsagt er ikke det greit. Det er usaklig og teit - men det de aller, aller fleste her inne debatterer, er de utsagnene denne bloggeren har kommet med til unge jenter. Frekke og forferdelige utsagn. De utsagnene du tar som eksempler, er noen få utsagn i en tråd med over 100 svar. Det er greit at du nevner de som har skrevet useriøst, men når omtrent alle i tråden ellers diskuterer saklig, blir det annerledes. Du bør se på alle sammen. Bloggeren det diskuteres om her, har sagt til unge jenter at de bør operere nesen sin, leke på motorveien i rushtiden og kommet med rasistiske utsagn, når hun selv for under 4 måneder siden la ut en video på Youtube om at det aldri er greit å kritisere andres utseende. DET er dobbeltmoral, det. Jeg kjenner ikke denne bloggeren personlig, men jeg forstår såpass godt at en person som gjør slike ting, ikke kan ha det noe godt med seg selv. Nå leste jeg denne tråden for første gang for noen dager siden, og det er mulig at vi har ulik oppfatning av hva som er saklig, men jeg synes verken spekulasjoner eller injurierende utsagn er spesielt ok. Og dem var det mange av da. 1
Magnifique Skrevet 5. oktober 2013 #232 Skrevet 5. oktober 2013 Nå leste jeg denne tråden for første gang for noen dager siden, og det er mulig at vi har ulik oppfatning av hva som er saklig, men jeg synes verken spekulasjoner eller injurierende utsagn er spesielt ok. Og dem var det mange av da. Ja, det har vært noen av dem - det har jeg sett. Og det er dumt. Men som sagt: de aller fleste utsagn synes jeg har vært saklige. 2
Kassiopeia Skrevet 5. oktober 2013 #233 Skrevet 5. oktober 2013 Nå leste jeg denne tråden for første gang for noen dager siden, og det er mulig at vi har ulik oppfatning av hva som er saklig, men jeg synes verken spekulasjoner eller injurierende utsagn er spesielt ok. Og dem var det mange av da. Nå er det jo du som er dobbelmoralsk. Du forsvarer HC sin oppførsel ved å si at det ligger så mye mer bak det hele så du kan forstå hvorfor hun reagerer sånn (merkelig at du ikke vil skrive hva som ligger bak og hvordan det er dratt ut av kontekst. Hvis du ikke kan begrunne det du skriver, er det helt meningsløst og har ingen betydning.) Men de få usaklige kommentarene som har blitt postet her (og fjernet) gjør hele tråden til en mobbetråd av en stakkars blogger og består bare av spekulasjoner og frekke kommentarer. Eh, ok. Uansett hvordan du snur og vender på det så er det ikke greit å be en 12 åring om å ta en plastisk operasjon på nesen hennes fordi hun er så stygg. 4
Gjest Izabella Skrevet 5. oktober 2013 #234 Skrevet 5. oktober 2013 Nå er det jo du som er dobbelmoralsk. Du forsvarer HC sin oppførsel ved å si at det ligger så mye mer bak det hele så du kan forstå hvorfor hun reagerer sånn (merkelig at du ikke vil skrive hva som ligger bak og hvordan det er dratt ut av kontekst. Hvis du ikke kan begrunne det du skriver, er det helt meningsløst og har ingen betydning.) Men de få usaklige kommentarene som har blitt postet her (og fjernet) gjør hele tråden til en mobbetråd av en stakkars blogger og består bare av spekulasjoner og frekke kommentarer. Eh, ok. Uansett hvordan du snur og vender på det så er det ikke greit å be en 12 åring om å ta en plastisk operasjon på nesen hennes fordi hun er så stygg. Jeg har ikke forsvart noen, som sagt tusen ganger: netthets er ikke greit. Men jeg baserer ikke alt HC har skrevet på det som sies i denne tråden, derfor kan jeg ikke konklusivt si at jeg er enig i at hun er så forferdelig som det hun fremstilles som. Når det er sagt, forsvarer jeg henne heller ikke. Uttalelsen du sikter til har jeg ikke sett på, men det høres ikke bra ut slik du fremstiller det. Uansett - jeg bryr meg nok ikke nok om HC eller andre bloggere til å lese alt de har skrevet og konteksten det står i, så jeg står fortsatt ved det jeg skrev i første innlegg om at jeg vet for lite om saken til å konkludere. Det jeg imidlertid kan konkludere på bakgrunn av, er hetsen dere kommer med her inne (noen av dere). Og den er uten tvil dobbeltmoralsk, uavhengig av hva HC selv skriver. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #235 Skrevet 5. oktober 2013 Dessverre er tråden ryddet for det nå, og jeg kommer ikke til å bruke tid på å finne det igjen, men det er grunnen til at jeg ikke ønsker å konkludere med bakgrunn i det som står her som den hele og fulle sannhet. Du får bare respektere det. Jeg respekterer at du ikke er enig, men respekterer ikke at du ikke kan begrunne utsagnene dine. Det blir ihvertfall dårlig når du kun baserer deg på et enkelt sitat og det finnes mange henvisninger i denne tråden til uakseptabel oppførsel. Og jeg lurer fortsatt på hvilken kontekst som legitimerer den slags oppførsel ovenfor barn. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 5
Kassiopeia Skrevet 5. oktober 2013 #236 Skrevet 5. oktober 2013 Jo, det har det, for det er så mange like utsagn her at det vil ta meg lang tid å finne det aktuelle innlegget, og jeg liker å ha kildehenvisninger når jeg skal henvise til noe konkret. Slik innlegget nå er det basert på det jeg har lest - og du får vurdere det slik du vil. Når du kommer her og konkluderer meg at utsagn i denne tråden bare er spekulasjon og netthets, bør du i det minste ta deg tid til å faktisk lese tråden først, og ikke bare et par innlegg. Alt som er nevnt at HC har sagt har blitt linket til i de første sidene, linket til HC sin egen profil eller bilder som er tatt av profilen hennes. Det kan du ikke kalle spekulasjon, men harde fakta. At vi bringer dette fram i lyset så flere får vite hvordan hun behandler leserne sine som er barn, er IKKE nettmobbing eller netthets. Det vi har snakket om er hvordan hun hengte ut en mørk jente og sa at hun som er så stygg burde tenke seg om før hun kommenterer andre sitt utseende (da denne jenta hadde startet det hele ved å si at HC har et hovent ansikt). HC avsluttet så med å skrive åpent på Twitter at hennes hovne ansikt kommer til å forsvinne, men hun kommer alltid til å være svart etterfulgt av noe annet. Det andre er at hun har kommentert på et bilde som en 12 år gammel jente har lagt ut på Twitter, hvor han har sagt at jenta bør få foreldrene til å spandere på henne en neseoperasjon med en så stygg nese. En annen jente rundt samme alder forteller hun at hun kondolerer til de stakkars foreldrene hennes, og hvis hun var HC sitt barn ville hun adoptert henne vekk. En annen forteller hun at hun bør leke på en motorvei i rushtiden. En annen sier til HC at hun har et skjerf som ligner på HC sitt (som hun har lagt ut bilde av), hvor HC og en annen begynner å gi masse, masse stygge kommentarer til henne. Det hele avsluttes med at jenta beklager seg så mye og håper at stakkars HC ikke er sint på henne. Det har blitt linket til tingene vi har snakket om, og det har også blitt nevnt at det er disse små jentene som starter det hele ved å kommentere masse fjortisdritt på sidene hennes. Men disse jentene er alle barn, og HC er 27 år gammel. Hun driver Norges største skjønnhetsblogg og tjener massevis av penger på det. 10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #237 Skrevet 5. oktober 2013 Jo, det har det, for det er så mange like utsagn her at det vil ta meg lang tid å finne det aktuelle innlegget, og jeg liker å ha kildehenvisninger når jeg skal henvise til noe konkret. Slik innlegget nå er det basert på det jeg har lest - og du får vurdere det slik du vil. Med andre ord: du konkluderer uten å ha fakta på bordet. Jeg lurer fortsatt på hva som legitimerer hetsing av barn. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #238 Skrevet 5. oktober 2013 , og hvis hun var HC sitt barn ville hun adoptert henne vekk. Jeg må bare korrigere denne, i innlegget sto det abortert bort etter fødselen. (Altså tatt livet av like etter fødsel) Anonymous poster hash: 005b8...c80 8
Kassiopeia Skrevet 5. oktober 2013 #239 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg må bare korrigere denne, i innlegget sto det abortert bort etter fødselen. (Altså tatt livet av like etter fødsel) Anonymous poster hash: 005b8...c80 Beklager, da leste jeg kommentaren hennes for raskt. Abortere etter fødselen er da fryktelig mye verre enn adoptere, er det i det hele tatt noe som heter å abortere etter en fødsel?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #240 Skrevet 5. oktober 2013 Beklager, da leste jeg kommentaren hennes for raskt. Abortere etter fødselen er da fryktelig mye verre enn adoptere, er det i det hele tatt noe som heter å abortere etter en fødsel? Nei, da heter det drap. Anonymous poster hash: 2e161...fe9
Fremhevede innlegg