Gå til innhold

Hva har dere spist i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uanede mengder kaffe med melk til frokost (hadde ørten møter og sov for lenge så rakk ikke mat).

Salat av crispi, rødløk, spisspaprika, sukkererter, feta og avokado med krydret pannestekt kyllingfilet til middag.

litt 85% sjokolade på jobb.

Forhåpentligvis en skive brød eller to om jeg rekker å bake et brød etter jobb ikveld.

Satte på en brøddeig, men gadd ikke vente til det er ferdig, så slengte sammen en salat istedet.

Hjertesalat, spisspaprika, sukkererter, rødløk, kidneybønner, feta og en boks tunfisk. Dressing av mager kesam, provancekrydder, sitron, salt og pepper på toppen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag har jeg følgt magen og matlysten 100%. Det føles veldig bra fordi jeg har lytta til kroppen min.
Andre dager spiser jeg mer/ større måltider. Idag ble dagen slik:

kl 06:30 2 yoplaityoghurter til frokost

kl 08:30 en stor fiskekake

kl 09:00 skyr rips&vanilje

kl 11:30 en mandarin

kl 12:30 et eple

kl 15:00 skyr blåbær

kl 17:30 stor porsjon wok av kalkunskinke, krydder og grønnsaker

kl 22:00 en stor skål vannmelon

ellers svart kaffe, grønn te og vann

Ofte er det slik at jeg er småsulten hele formiddagen og så trenger jeg mindre mat på kvelden.

Anonymous poster hash: 8c568...f5d
Skrevet (endret)

Du spiser godt, det skal du ha :laugh: !

..Men sånn bortsett fra Yme, litt småsjokkert over hvor lite folk spiser jeg! Holder dere stabil vekt med så lite mat :klo: ?

Kroppen fungerer sånn at den kan venne seg til det energiinntaket den får, til en viss grad. Jo mindre du spiser, jo mer energieffektiv blir den. Det er derfor overvektige mennesker kan spise lite, mens de slanker seg, uten å faktisk gå ned i vekt. Det er ikke så enkelt som kalori inn, kalori ut... Det er ikke nødvendigvis at den har godt av lite mat, selv om en kropp på 80 kilo kan juster seg til å leve på 1500 kalorier om dagen, noe som i utgangspunktet burde være rundt 1500 kalorier for lite.

Selv spiser jeg omtrent 2000 kalorier om dagen, som er omtrent 2000 kalorier for lite, i forhold til aktivitetsnivået mitt.

Endret av Yme
Skrevet

Havregrøt

Biff med potet og grønnsaksblanding

En brødskive

Plomme og en neve druer

Skrevet

Salatbar,tre knekkebrød, en plomme, halv boks druer, ett eple, en porsjon pølse og bønnegryte, en håndfull potetgull og et glass rødvin.

Anonymous poster hash: a8859...fa3

Skrevet

Frokost: havregrøt laget av 1 dl havregryn og 3 dl vann med 100 gram cottage cheese og lett blåbær syltetøy

Lunsj: 1 kyllingfilet, grønn salat og 3 soltørkede tomater 1 ss hvitløksdressing

Mellommåltid: 1 nutrilettbar

Før trening: 2 stk dobbel yoplait yoghurt

Middag: lavkarbo kyllinggryte

Kvelds: 2 stk funskjonell mat kakemix muffins og te med melk, noen rosiner

Anonymous poster hash: a7cc8...75b

Skrevet (endret)

I går:

Frokost: En rips-skyr

Lunsj: Fire rugsprø med ca 90 gram mager leverpostei, bittelitt majones og rødbeter

Mellommåltid: Ca. 60 gram kålrabiskive

Middag: To tacos i lefser med ekstra lett rømme, litt ost og ellers mye grønt.

Må bli flinkere til å spise jevnere utover dagen, så middagen ikke havner oppi 650-700 kalorier... :/ Men totalt ble det ca 1350 kcal.

Endret av Maryan190686
Skrevet

Må bli flinkere til å spise jevnere utover dagen, så middagen ikke havner oppi 650-700 kalorier... :/ Men totalt ble det ca 1350 kcal.

Størrelsen på middagen spiller ingen rolle så lenge det totale dagsinntaket ligger på det nivået du skal ha.

Anonymous poster hash: 2e834...ddd

• Liker 1
Skrevet

Frokost: 1 yoghurt dobbel 0%
Lunsj: 1 skyr og en proteinshake
Middag: Fiskepinner og poteter
Snacks: Litt sjokolade
Mellommåltid: 1 egg og en skive
Kvelds: Skal finne havregrøt snart

Anonymous poster hash: 7f23d...460
Skrevet (endret)

Frokost: 3 knekkebrød med salami og hvitost

Ingen lunsj

Middag: 2,5 porsjon Moussaka med karbonadekjøttdeig, chilli, aubergine og søtpotet.

Dessert: Vaniljeis med Daimsaus

Ingenting mer.. Ennå ;)

Endret av Version 2.0
Gjest Runforit
Skrevet

Størrelsen på middagen spiller ingen rolle så lenge det totale dagsinntaket ligger på det nivået du skal ha. Anonymous poster hash: 2e834...ddd

Nettopp :)

Min middag er alltid på 600 kcal. Er skikkelig middagsmenneske og det er kun da jeg har skikkelig appetitt så da spiser jeg en god og solid middag :)

Gjest Sengaia
Skrevet

Omelett av to egg, ost og skinke

Det samme etter trening + en skyr

yogurt og bringebær

en lavkarbobrødskive med makrell i tomat

et kyllinglår med salat

masse grønnsaker

tar en skyr til kvelds

(noen som orker å ta seg tid til å se hvor mye kalorier dette blir? Er så dårlig på å regne ut sånn :-S )

Gjest Heartbeat
Skrevet

Ekstra lettrømme med kyllingbiter, skinke og isbergsalat til frokost

Svinestrimler, to egg , isbergsalat og ekstra lettrømme over til middag, pluss to skiver norvegiaskiver til kvelds :P

Skrevet

170 gram sjokolade

150 gram kjeks

4 knekkebrod med lett vita hjertegod

3 knekkebrød med røkelaks

1 knekkebrød med skinke

1 knekkebrød med salami

2 knekkebrod med smøreost

Havregrøt med yoghurt

Havregryn, banan, honning, rosiner og diverse frø med melk

Torsk og grønnsaker

Woho, jeg blir nedstemt av å bare skrive ned dette. I dag har jeg virkelig spist følelsene mine. Blir direkte kvalm av meg selv. Dette er vel noens ukeinntak. Fy, jeg kommer til å legge på meg hvis det fortsetter sånn. Ekle, ekle meg.

Anonymous poster hash: f67bf...12e

Skrevet (endret)

Tre grove skiver hjemmebakt brød med leverpostei/rødbeter og hapå. Kaffe til.

0,5 l Cola zero til lunsj (på jobb uten krav på lunsjpause).

Kjøttkaker til middag; 300 gram kjøttdeig, litt løk, to små poteter, 2 store gulrøtter og litt hjemmelaget brunsaus. Vann.

100 gr. helnøtt. 50 gr. M-sjokolade. En kopp latte macchiato og et glass lett-brus.

Edit; glemte en håndfull, eller to, sørlandschips med salt!

Endret av FantasDick
Skrevet

Frokost: To skiver med banan
Middag: To grove tacolefser med innhold
Snacks: To boller
Kvelds: Finner meg sikkert noe snart.

Skrevet

Er det bare meg, men begynner denne tråden å bli litt ekkel?

9 av 10 er enten på slankern eller har seriøse spiseforstyrrelser, for å spise som jeg ser mange gjør her er rett og slett ikke normalt.

En håndfull mandler, så og så mange gram av ditt og datt, blir kvalm av seg selv når man spiser litt for mange knekkebrød... Det er bare trist:(

Jeg synes denne tråden burde stenges, for det er garantert noen som henter inspirasjon fra selvpinerene som skriver her.

• Liker 3
Skrevet

Er det bare meg, men begynner denne tråden å bli litt ekkel?

9 av 10 er enten på slankern eller har seriøse spiseforstyrrelser, for å spise som jeg ser mange gjør her er rett og slett ikke normalt.

En håndfull mandler, så og så mange gram av ditt og datt, blir kvalm av seg selv når man spiser litt for mange knekkebrød... Det er bare trist:(

Jeg synes denne tråden burde stenges, for det er garantert noen som henter inspirasjon fra selvpinerene som skriver her.

Kunne jeg gitt deg tusen plusser, så hadde jeg gjort det. En ting er nå hva de som skriver her spiser, noe som for enkelte er trist nok i seg selv, men en annen og viktigere ting er hvilken inspirasjon og inntrykk tråden kan gi de som leser. Det er grunn til å tro at tråder som denne tiltrekker seg folk som har, eller er på vei, til å utvikle spiseproblemer og spiseforstyrrelser, eller som er veldig usikre på kosthold.

Derfor er denne tråden ekkel. Derfor er den uansvarlig.

Anonymous poster hash: ae442...ab8

• Liker 1
Skrevet

Takk! Akkurat det jeg selv tenker.

En voksen kvinne kan ikke leve godt og holde seg sunn av 2 speltlomper med kalkunskinke, 60 gram kålblader og en kyllingfilet hver dag. Eller 15 mandler og Yoplait dobbel plus (eller hva den heter). Det er ikke sunt, det er ikke riktig og det gir et forvrengt bilde på hva som er et greit kosthold.

Vi vet at denne delen av forumet er som fluepapir på de med SF, så når de får legitimert og endog delt de syke tankene sine om hva som er nok mat så blir det veldig feil. Og de som kanskje ikke har SF men ønsker å gå ned i vekt eller endre kosthold ser at "alle" spiser kjempelite og mister troen på seg selv og på hva som egentlig er en sunn mengde mat.

Jeg mener, jeg er ikke store damen og ikke trener jeg hele tiden. Men jeg spiser virkelig kjempemye i forhold til de fleste andre her, og jeg kan bare ikke tro at det er kun meg som må ha mer enn et par knekkebrød og litt karbonadedeig for å klare meg gjennom dagen.

Skrevet

Kunne jeg gitt deg tusen plusser, så hadde jeg gjort det. En ting er nå hva de som skriver her spiser, noe som for enkelte er trist nok i seg selv, men en annen og viktigere ting er hvilken inspirasjon og inntrykk tråden kan gi de som leser. Det er grunn til å tro at tråder som denne tiltrekker seg folk som har, eller er på vei, til å utvikle spiseproblemer og spiseforstyrrelser, eller som er veldig usikre på kosthold.

Takk! Akkurat det jeg selv tenker.

En voksen kvinne kan ikke leve godt og holde seg sunn av 2 speltlomper med kalkunskinke, 60 gram kålblader og en kyllingfilet hver dag. Eller 15 mandler og Yoplait dobbel plus (eller hva den heter). Det er ikke sunt, det er ikke riktig og det gir et forvrengt bilde på hva som er et greit kosthold.

Vi vet at denne delen av forumet er som fluepapir på de med SF, så når de får legitimert og endog delt de syke tankene sine om hva som er nok mat så blir det veldig feil. Og de som kanskje ikke har SF men ønsker å gå ned i vekt eller endre kosthold ser at "alle" spiser kjempelite og mister troen på seg selv og på hva som egentlig er en sunn mengde mat.

Jeg mener, jeg er ikke store damen og ikke trener jeg hele tiden. Men jeg spiser virkelig kjempemye i forhold til de fleste andre her, og jeg kan bare ikke tro at det er kun meg som må ha mer enn et par knekkebrød og litt karbonadedeig for å klare meg gjennom dagen.

Kan dere finne noen innlegg som tyder på en spiseforstyrrelse?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...