Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul (2013 versjon)


Gjest Wei Wei

Anbefalte innlegg

KaloriFRIE nudler? Leste jeg riktig :O Hvor? Hva? Hvordan?

YES :)

Du kan kjøpe dem på Iherb :)http://www.iherb.com/Miracle-Noodle-Angel-Hair-Shirataki-Pasta-7-oz-198-g/37585

De ligger i en ganske ekkel lake, men hvis du skyller dem først også koker dem så er de supergode :) Jeg pleier bare å ha i masse krydder og noe grønnsaker og litt mager kesam og kjøtt. Kjempegodt!

Uff, idag har jeg ikke vært flink i det hele tatt, har blitt forkjøla til tusen, så matlysten er ikke på topp. Fått i meg litt nøtter og sjokoladenøtter (Hehehe, litt for glad i dem..), en halv muffins fra jobb, to epler, rundt 50/60 gram blåbær, blomkålsuppe og et halvt hvitløksbrød til kvelds sammen med litt salat og paprika. Merker jeg er sulten, men orker ingenting :( Halsen min er tett og skikkelig sår, og de hersens mandlene mine vil jeg rive ut! :grine:

Har kjøpt inn masse brokkoli, lett ost, kjøttdeig, lett creme fraiche og lasagneplater. Så imorgen blir det trøste-syke-lasagne! :fnise:

Jeg har så sinnsykt lyst på sånne rekechips? Som man får på steder meg kinamat! Er de sunne, mye kalorier osv? Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkelig! Mye man ikke tenker over at det er mye kcal i. For eksempel er det 53kcal i en skive gulost!

Jeg har brukt denne som oppvarming før styrketrening. Jeg blir ganske svett på de 10minuttene, men nå skal det sies at jeg er ganske dårlig trent for tiden også da :laugh:

Ja, det der med kcal er en helt sinnsyk erfaring man gjør... Det å telle kalorier og veie maten er hysterisk for mange, men jeg synes det er helt obligatorisk helt i begynnelsen i det minste - for forståelsen av hvorfor man er der man er. Vekten lyver ikke, og ikke næringsinnholdet heller!

Hei jenter/gutter

Da har vi de første resultatene. Jeg prøvde å organisere navnene og tallene, så se her.

Anonymbrukere kan skrive sitt "nick" hvis de vil kjene seg igjen. Ellers kan de se på startvekten.

Hola! Hvis du hadde giddet å sette startvekten min på 73, tror jeg det blir litt mer realistisk. Mistanken min stemte helt fint - jeg var dehydrert som bare det... Gjennomsnittlig vekt var 72,1 forrige uke, så det er sikkert en god uke 1. :) Skal delta på nytt nå på fredag!

Dere somskal ned i vekt, hva gjør dere for å bli kvitt sulten? Prøvd å drikke mye vann, men begrenset hvor mye man kan drikke.

Jeg tenker litt kalorier, men også på hva slags kalorier det faktisk er. Jeg har mange ganger sett på næringsinnholdet i mat og tenkt "hæ? bare litt sunnere med grovt brød? Nei, da blir'e loff på meg, gitt!" - utrolig destruktiv tankegang... Grovt brød, fullkornspasta og brun ris metter så utrolig mye lenger enn loff, lys pasta og vanlig ris! Drikker selv rikelig for å få kontroll på apetitten, og holder meg opptatt mye av dagen. IKKE spis når du er distrahert... Ikke spis foran PC eller TV-skjermen, for det blir en uvane av det, og man tenker etterhvert at mat er noe man bare spiser på av kjedsomhet.

Min siste erfaring er at det å være i aktivitet som engasjerer, er noe som holder apetitten lav uten at du tenker over det så fort. Ikke sitt stille og nærmest inviter sulten på besøk, for den kommer! Selv har jeg begynt å være ekstra nøye på å rydde rundt meg, støvsuge, vaske treningstøy og lignende, for det holder meg opptatt OG hjelper på humøret... Hater husarbeid i mange tilfeller, men nylig har det blitt en perfekt flukt fra kjøleskapet... Om du har kjæledyr, kjæreste og/eller barn, kan kvalitetstid med dem gjøre akkurat det samme.

jeg drakk også bøttevis med vann da jeg holdt på med stoffskiftekuren. Det hjelper mot den verste sulten, men drakk opptil 1,5 liter av gangen for å få særlig metthetsfølelse etter hvert og så går som regel effekten bort etter 1-2 timer igjen, men da går det jo an å bøtte på med mer vann hehe.

Forsiktig, nå... Regner med det var med glimt i øyet, men føler for å nevne det likevel... IKKE bruk væske ukritisk for å dempe apetitten, folkens! For mye vann kan gi alvorlige og kritiske bivirkninger... Vanligvis er ikke dette et problem, for vi slutter å drikke når vi ikke er tørste... Men om man drikker for å dempe noe annet, og dette blir et altfor stort behov, så kan man faktisk klare å drikke for mye, noe som kan gi hjerneødem (les: vannforgiftning).

KaloriFRIE nudler? Leste jeg riktig :O Hvor? Hva? Hvordan?

Hahaa, tenkte det samme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått over til ekstremvarianten for vektnedgang, siden det ikke virker som om jeg greier å gå ned til London turen, raskt nok. Skal huske på det med vann da, og ikke drikke mer enn 1 liter i timen. Takk Elanore. Sikkert flere her inne som syntes det er en usunn måte å gå ned på, men er i alle fall noe som har funket på meg tidligere. Spiser et par ekstra ryvita i tillegg da, for å unngå hodepine.

I dag har jeg spist:

Frokost: 1 kopp svart kaffe + 1 ryvita
Lunsj: 2 hardkokte egg, spinat kokt i vann + 1 tomat
Middag: 1 stor biff, salat med olje og sitron

kvelds: 1 ryvita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått over til ekstremvarianten for vektnedgang, siden det ikke virker som om jeg greier å gå ned til London turen, raskt nok. Skal huske på det med vann da, og ikke drikke mer enn 1 liter i timen. Takk Elanore. Sikkert flere her inne som syntes det er en usunn måte å gå ned på, men er i alle fall noe som har funket på meg tidligere. Spiser et par ekstra ryvita i tillegg da, for å unngå hodepine.

I dag har jeg spist:

Frokost: 1 kopp svart kaffe + 1 ryvita

Lunsj: 2 hardkokte egg, spinat kokt i vann + 1 tomat

Middag: 1 stor biff, salat med olje og sitron

kvelds: 1 ryvita

Er ryvita uten noen pålegg? Når du mener salat, mener du da bare salatblader? I så fall spiser du veldig lite. Ja, du oppnår vel målet ditt, men det må jo være tungt å leve (sulte) sånt i flere uker. Hold oss oppdatert.

Jeg ville bare sjekke hvor mye du spiser hver dag.

frokost 30 kcal

lunsj 165

middag 350

kvelds 30

Totalt per dag: 575 kcal

Det vil si du går ca 1400 kcal i underskud. 1 kilo vekt tilsvarer 7 000 kcal. Så med det kostholdet skal du bli i mål om 13 dager.

Anonymous poster hash: 76fb2...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ryvita uten noen pålegg? Når du mener salat, mener du da bare salatblader? I så fall spiser du veldig lite. Ja, du oppnår vel målet ditt, men det må jo være tungt å leve (sulte) sånt i flere uker. Hold oss oppdatert.

Jeg ville bare sjekke hvor mye du spiser hver dag.

frokost 30 kcal

lunsj 165

middag 350

kvelds 30

Totalt per dag: 575 kcal

Det vil si du går ca 1400 kcal i underskud. 1 kilo vekt tilsvarer 7 000 kcal. Så med det kostholdet skal du bli i mål om 13 dager.

Anonymous poster hash: 76fb2...c84

yepp...

ryvita uten pålegg.

bare salatblader, men har unnet meg litt balsamico eddik i stedet for sitronen, men uten olje så smakte det ikke rare greiene :fnise:.

Jeg har prøvd denne før og ja... det krever en del selvdisiplin å spise så lite. Sist gang gikk jeg ned 5 kg med dette, men denne gangen tenkte jeg som sagt å spise 2 ryvita ekstra om dagen, så får muligens ikke så stor effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg prøver å finne meg en aktiv tråd for vektnedgang her inne, og det virker som denne er mest aktiv? Så jeg vil gjerne være med, hvis det er ok. Jeg trenger å miste mer enn 5 kg, men jeg ønsker et langvarig vekttap, så hvis jeg klarer 5 kg før jul bør jeg være fornøyd :)

Jeg har ligget rundt 98-101 kg lenge nå, og startvekt i dag er 100 kg nøyaktig. Strategien er moderat lavkarbo (passer magen min best), hvor jeg kutter ned på karbs men ikke øker fettinnhold ekstremt mye. I tillegg liker jeg å trene, det går mest i jogging, fjellturer, styrke og litt yoga.

Veiedag på fredag, stemmer det? Spørs vel om jeg har så mye å bidra til da, men jeg skal rapportere uansett ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YES :)

Du kan kjøpe dem på Iherb :)http://www.iherb.com/Miracle-Noodle-Angel-Hair-Shirataki-Pasta-7-oz-198-g/37585

De ligger i en ganske ekkel lake, men hvis du skyller dem først også koker dem så er de supergode :) Jeg pleier bare å ha i masse krydder og noe grønnsaker og litt mager kesam og kjøtt. Kjempegodt!

Tusen takk for linken! Dette må prøves når jeg endelig tørr å bestille fra iHerb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Her går det tregt. Dessverre tror jeg det har noe med en ny medisin jeg prøver ut for tiden (en av bivirkningene er visst vektoppgang :( )

Så nå er det tilbake på start igjen med å loggføre all mat og holde meg under 50g karbohydrater om dagen.

Har ikke klart å svømme eller sykle den siste uken heller, men forsøker rolig yoga og tai chi hver dag da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HADEBRA 67! :laugh:

Veide idag morges 66,8 kg, så dette går rette veien :) Jeg går ned helt sinnsykt fort, men det stopper vel opp rundt 65kg tenker jeg :(

Vært veldig flink til å trene i det siste, så jeg har nok hatt et ganske høyt kaloriunderskudd. En økt på tredemølla ligger på rundt 500-600 kalorier forbrent, og dette prøver jeg å gjøre minst annenhver dag.

Kan nok hende jeg ødelegger litt idag siden jeg har stappa i meg et halv horn med ost og skinke som lunsj, menmen :fnise:

Jeg tror at jeg kan ha gått ned 5 kg innen oktober er ferdig faktisk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, sjokoladenøtt :danse:

Takktakk :D

Kjenner det er hardt til tider altså.. men når folk tilbyr meg drittmat så må jeg bare si nei :) Det er liksom alt eller ingenting, og fredag er spisedagen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp.. det er der problemet mitt ligger, hvis jeg først spiser det så blir det overspising deluxe. Jeg klarer ikke å spise bare en bit sjokolade om jeg kan ta mer :fnise: Så da er det enklere å ha en dag i uka hvor jeg kan sprenge matbudsjettet mitt og gomle i meg masseeee nammedigg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Samme her.

Har store problemer med å bare spise litt pommes,1 potet eller lignende (siden jeg spisee lavkarbo).

Så jeg spiser strengt hjemme (når jeg er flink vel og merke :sjenert: ) også tillater jeg meg å spise karbomat når jeg får det servert hos andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid ha med meg tyggis eller noe slikt om typen drar meg med på noe fastfood noe sted når han vil ha mat. Jeg kan virkelig ikke spise sånt, jeg blir grisetjukk i løpet av no-time..

Føler meg stappmett nå etter den svære hornet med ost og skinke.. magen min lager verdens rareste lyder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wei Wei

Jeg kan ikke forestille meg at et halvt horn med ost og skinke er mye mat, desverre. Er det virkelig så farlig? Eller går du på lavkarbo?

Selv har jeg snikveid meg i dag og er fornøyd at resultatet blir noe bedre enn sist. Vi venter til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min går opp og ned heletiden syns jeg, veier +- 2kg fra dag til dag, selvom jeg veier meg bare på morgenen. Spiser heller ikke spesielt mye. Utrolig kjedelig å gå på vekta å veie 1kg mer enn morgenen før! Vi får se til fredag, hva vekten sier..

Endret av Sissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Kjenner meg igjen i det du skriver, Sissa :(

En periode veide jeg meg morgen og kveld...og det var ikke morsomt når vekta viste 2 kilo mer på kvelden enn hva den gjorde om morgenen.

Vet at mye av det sikkert bare er vann og magefyll, men likevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Vekten min går opp og ned heletiden syns jeg, veier +- 2kg fra dag til dag, selvom jeg veier meg bare på morgenen. Spiser heller ikke spesielt mye. Utrolig kjedelig å gå på vekta å veie 1kg mer enn morgenen før! Vi får se til fredag, hva vekten sier..

Vei deg heller en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...