Gå til innhold

Rannveig Heitmann hva syns dere?


#Sunrise

Anbefalte innlegg

Jeg er overhodet ikke fan av Ranveig. Synes det er mye trist som skjer i hennes hjem. Men ditt innlegg... FY F!!! Dette er stygt, Myrthel. Du skriver ofte veldig fornuftig, selv om jeg flere ganger har vært uenig med deg. Men dette her synes jeg du burde holde deg for god for. Hva slags studier er dette? Og hvilke andre mammablogger tar du for deg?

Anonymous poster hash: d4a8f...69a

Jeg mener ikke noe stygt med dette. Jeg kritiserer bare ting hun KAN forandre, ting hun har lagt seg til - ikke hennes naturlige utseende. Jeg skulle bare ønske noen kunne "hjupet" ei jente som til de grader ødelegger for seg selv. Hun forstår ikke sitt eget beste, det er vondt å lese/se. Jenta er jo veldig søt fra naturens side (som jeg skrev), men hun ødelegger seg totalt og dette er leserene med på å fremheve. (I den virkelig verden er det ikke negativt å få skryt, men jeg mener slik blogg"hylling" er med på å ødelegge et menneske fra å ha et naturlig forhold til egen kropp.) Det er ikke naturlig å tro at "alle i verden" er sjalu og misunnelig på deg f.eks..

De leserene som "hyller" henne får henne bare til å dumme seg mer og mer ut. Jeg tipper veldig mange (utfra noe ironisk skrivemåte) skriver til henne for å få henne til å fortsette.

Det er egentlig ikke hennes oppførsel primært, men det at hun legger alt dette ut til manges "forlystelse" som gjør det så trist.

Endret av Myrthel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man ser jo at hennes forbilde er Linni Meister, bare i en verre format. Den trutmunnen hun alltid lager er bare too much, men det selger jo det og, så mulig det er derfor. Hun tjener nok penger på kroppen og puppene sine, dessverre. Hun har sikkert mannlige rådgivere?



Anonymous poster hash: ef2ec...f46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt og uskyldig er det siste hun virker som, i min mening. Hun har tidligere skrevet innlegg om mennesker hun har råket ut med, og alltid for å fremstille dem som "the bad guys". Heldigvis har det vært mindre av dette i det siste.

Hun virker til å tenke "all PR er god PR", men jeg synes noen burde frarådet henne både å henge ut andre - og seg selv. Det hadde vært til hennes eget beste om om hun hadde spart seg for å legge ut visse innlegg. I mange av dem gir hun inntrykk av å være umoden, dramatisk og furten. Er det noen som ikke er enige med henne, er de haters som bare er misunnelige på hvor deilig hun er - og å kverne om det gang på gang får henne ikke til å virke mer sjarmerende akkurat.

Men: Jeg synes ikke man kan vite alt om hvordan hun oppdrar barna, f.eks, gjennom en blogg. Og det kan selvfølgelig hende at hun hadde oppført seg annerledes om man hadde møtt henne ansikt til ansikt enn i bloggen.



Anonymous poster hash: 73e62...4b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen er i trass alder, vanlig med uro i den alderen- enkelta av dere er direkte stygge, skikkelig sladring.



Anonymous poster hash: c8ccd...7d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhodet ikke fan av Ranveig. Synes det er mye trist som skjer i hennes hjem. Men ditt innlegg... FY F!!! Dette er stygt, Myrthel. Du skriver ofte veldig fornuftig, selv om jeg flere ganger har vært uenig med deg. Men dette her synes jeg du burde holde deg for god for. Hva slags studier er dette? Og hvilke andre mammablogger tar du for deg? Anonymous poster hash: d4a8f...69a

Helt enig!!!!!

Anonymous poster hash: edd14...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på hva slags studier dette er, og hvilke andre bloggerer du "studerer."

Anonymous poster hash: d4a8f...69a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger er aktive ja, men de skal ikke ha konstant uro i kroppen heller. Men barnehagen følger nok opp om det er noe.



Anonymous poster hash: ef2ec...f46
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på hva slags studier dette er, og hvilke andre bloggerer du "studerer."

Anonymous poster hash: d4a8f...69a

Jeg skrev og skriver litt diffust rundt dette, fordi jeg vil beholde min anonymitet her inne. Oppgaven går ut på å studere rosablogger/mammablogger og gå litt ned i dybden på hva dette "fenomenet" egentlig er. Hvorfor har noen et enormt behov for å vise seg frem til alle, (i manges øyne: brette seg ut), hva har skjedd i barndommen din som gjør at du som ung/voksen ikke har noen grenser/begrensninger når det kommer til åpenhet om deg selv/kroppen din, barna dine, privatlivet ditt. Hva gjør disse bloggene med andre unge jenter/(gutter)s følelser? Hvordan går det med barna til bloggerene?

I tillegg går det på å sjekke om utdannelse, sosial inteligens, oppveksmiljø osv. skiller disse fra andre unge. Hvordan "leve videre" etter å ha blogget. Klarer de å komme videre? Klarer de å slutte og blogge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev og skriver litt diffust rundt dette, fordi jeg vil beholde min anonymitet her inne. Oppgaven går ut på å studere rosablogger/mammablogger og gå litt ned i dybden på hva dette "fenomenet" egentlig er. Hvorfor har noen et enormt behov for å vise seg frem til alle, (i manges øyne: brette seg ut), hva har skjedd i barndommen din som gjør at du som ung/voksen ikke har noen grenser/begrensninger når det kommer til åpenhet om deg selv/kroppen din, barna dine, privatlivet ditt. Hva gjør disse bloggene med andre unge jenter/(gutter)s følelser? Hvordan går det med barna til bloggerene?

I tillegg går det på å sjekke om utdannelse, sosial inteligens, oppveksmiljø osv. skiller disse fra andre unge. Hvordan "leve videre" etter å ha blogget. Klarer de å komme videre? Klarer de å slutte og blogge?

Hørtes veldig kjekt ut, kunne også tenke meg å være med på noe slikt. Hvor henvender man seg?

Jeg er sikker på disse rosabloggene ikke har hatt en så veldig bra barndom, kanskje de var mye alene, hadde mye barnevakt. Var mye og lenge i barnehagen? At når de endelig ble sett så klarte de ikke stoppe, og forteller hele livshistorien sin på nett inkl bilder av alt fra undertøy til hverdagsklær. Eller har det bare en vannvittig selvtilitt og bare må vise for hele verden sitt ytre??

Anonymous poster hash: ef2ec...f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig kjekt ut, kunne også tenke meg å være med på noe slikt. Hvor henvender man seg?

Jeg er sikker på disse rosabloggene ikke har hatt en så veldig bra barndom, kanskje de var mye alene, hadde mye barnevakt. Var mye og lenge i barnehagen? At når de endelig ble sett så klarte de ikke stoppe, og forteller hele livshistorien sin på nett inkl bilder av alt fra undertøy til hverdagsklær. Eller har det bare en vannvittig selvtilitt og bare må vise for hele verden sitt ytre??

Anonymous poster hash: ef2ec...f46

Dette er en en undersøkelse/studieoppgave noen studenter har valgt ut, utfra studiet vårt. Drømmer om at dette kan videreføres til et prosjekt som går over mange år. Vi er bare i startgruppen ennå, men det er spennende (og skremmende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp, dette bør virkelig opp i dagen og belyses. Viktig tema i dagens `rosa` samfunn.



Anonymous poster hash: ef2ec...f46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønske noen hadde tak og gitt henne god veiledning - hvis ikke er jeg redd hun kan miste barna sine.

Det er det dummeste jeg har hørt!! Håper ikke du studerer til barnevernspedagog,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, hun er sikkert en kjempe god mor, men utifra bloggen å dømme så virker det som hun tror at desto mer materielle ting hun gir ungene, desto bedre mor er hun. (Ref siste innlegg).

Hu kjøper og kjøper, til jul får ungene et lass med julegaver og det er kun fra henne.

Jeg liker å gi barnet mitt ting jeg også, men ønsker at han skal lære seg at man ikke kan få absolutt alt man ønsker seg på en gang, det er godt å ha noe å glede seg til også :) lære han at man ikke kan få alt servert på sølvfat.

Sønnen min er 3år gammel og så absolutt stor nok for pakkekalender i adventstiden, men vi trenger ikke kjøpe mer enn en sjokoladekalender for 10kr for å glede han kjempe masse. Egentlig trenger vi ikke det engang for han forstår jo ikke dette ennå.

Jeg leser i kommentarfeltet på siste innlegget også der folk forteller hvor mye de bruker på julegaver til barna at "fattige studenter" BARE bruker 1000-1500kr på julegave til barnet. Det er jo ikke BARE, det er mye penger på en gave.

Er det nødvendig med en overflod av materielle ting? Jeg syns ikke det... Å gi så mye på en gang ødelegger for å fremtidig kunne glede barnet, hun handler jo haugevis med klær og leker hver eneste uke.

"Ingen skal fortelle meg at det ikke er dyrt å ha barn" sier Rannveig.

-jeg skal fortelle deg en ting Rannveig, Du gjør det selv dyrt å ha barn for så mye er virkelig ingen nødvendighet.

Anonymous poster hash: dfa7b...76f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utifra bloggen å dømme så virker det som hun tror at desto mer materielle ting hun gir ungene, desto bedre mor er hun. (Ref siste innlegg).

Hu kjøper og kjøper, til jul får ungene et lass med julegaver og det er kun fra henne.

Jeg leser i kommentarfeltet på siste innlegget også der folk forteller hvor mye de bruker på julegaver til barna at "fattige studenter" BARE bruker 1000-1500kr på julegave til barnet. Det er jo ikke BARE, det er mye penger på en gave.

Er det nødvendig med en overflod av materielle ting? Jeg syns ikke det... Å gi så mye på en gang ødelegger for å fremtidig kunne glede barnet, hun handler jo haugevis med klær og leker hver eneste uke.

"Ingen skal fortelle meg at det ikke er dyrt å ha barn" sier Rannveig.

-jeg skal fortelle deg en ting Rannveig, Du gjør det selv dyrt å ha barn for så mye er virkelig ingen nødvendighet. Anonymous poster hash: dfa7b...76f

Jeg leste det innlegget jeg også, og ble helt sjokkert. Det var ikke snakk om noen små adventsgaver, neida, her var det gaver til flerfoldige hundrelapper. Ungene får jo mer gaver i løpet av desember enn jeg har fått iløpet av 10 julefeiringer omrent :fnise:

Det tar litt av liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at hun lever slik TCMN gjorde før skattefuten knakket på døra.

Bare at Rannveig bruker pengene på ungene istedenfor festing, reise og masse klær!



Anonymous poster hash: e1715...783
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt det siste innlegget. Skal begge barna ha adventskalender? Er ikke minstejenta bare to - tre måndeder gammel? Skal Rannveig liksom pakke sin gave til babyen, og så må hun åpne en pakke hun har pakket selv? :vetikke:

"Personlig mener jeg man skal gi litt store og fine gaver, barna våre er tross alt det fineste vi har :) "

Med den innstillingen kommer barna til å bli bortskjemte drittonger. Det er generell allmennkunnskap at det er ikke bra å gi barn ubegrenset av materielle ting, ikke engang hvis du er milliardær.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønte ikke helt det siste innlegget. Skal begge barna ha adventskalender? Er ikke minstejenta bare to - tre måndeder gammel? Skal Rannveig liksom pakke sin gave til babyen, og så må hun åpne en pakke hun har pakket selv? :vetikke:

"Personlig mener jeg man skal gi litt store og fine gaver, barna våre er tross alt det fineste vi har :) "

Med den innstillingen kommer barna til å bli bortskjemte drittonger. Det er generell allmennkunnskap at det er ikke bra å gi barn ubegrenset av materielle ting, ikke engang hvis du er milliardær.

Virker som om det er planen hennes. For en 3mnd gammel baby kan jo ikke åpne gaver selv. Babyen vil jo ikke bry seg om det som er inni heller.

Anonymous poster hash: dfa7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil man gi alt til barna sine, men man gjør det jo ikke, for det fører ikke noe godt med seg i lengden. Dette er jo bare nok et bevis på hvor umoden hun er.

Synes det er litt morsomt at hun hevder at hun er så moden for hun drikker nesten aldri alkohol lenger. Ja, for det er det som definerer modenhet.

Synes det er dumt at hun viser denne sløselivsstilen til både barn og blogglesere. Disse pengene kunne jo ha blitt spart til en ganske grei egenkapital, virker det som.
Er av samme oppfatning som den over her som nevnte skattefuten.
Rannveig har heller aldri nevnt noen regnskapsfører eller noe sånt i bloggen, og hun er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen, så tviler på at hun har det på stell...



Anonymous poster hash: 6325e...774
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil man gi alt til barna sine, men man gjør det jo ikke, for det fører ikke noe godt med seg i lengden. Dette er jo bare nok et bevis på hvor umoden hun er.Synes det er litt morsomt at hun hevder at hun er så moden for hun drikker nesten aldri alkohol lenger. Ja, for det er det som definerer modenhet. Synes det er dumt at hun viser denne sløselivsstilen til både barn og blogglesere. Disse pengene kunne jo ha blitt spart til en ganske grei egenkapital, virker det som.Er av samme oppfatning som den over her som nevnte skattefuten.Rannveig har heller aldri nevnt noen regnskapsfører eller noe sånt i bloggen, og hun er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen, så tviler på at hun har det på stell... Anonymous poster hash: 6325e...774

Pengene burde kanskje gått til å spare opp til å betale straffeskatten? ;)

Bloggerne tar imot mye sponsa ting som bare er noe drit. De må skatte av dette. De kunne heller gått på ebay og kjøpt det til en brøkdel av prisen (mobildeksel fra handelsportal 200kr, samme deksel på ebay 8kr for eksempel). Lurer på hva de tenker på når de tar imot sånt drit

Anonymous poster hash: dfa7b...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil man gi alt til barna sine, men man gjør det jo ikke, for det fører ikke noe godt med seg i lengden. Dette er jo bare nok et bevis på hvor umoden hun er.Synes det er litt morsomt at hun hevder at hun er så moden for hun drikker nesten aldri alkohol lenger. Ja, for det er det som definerer modenhet. Synes det er dumt at hun viser denne sløselivsstilen til både barn og blogglesere. Disse pengene kunne jo ha blitt spart til en ganske grei egenkapital, virker det som.Er av samme oppfatning som den over her som nevnte skattefuten.Rannveig har heller aldri nevnt noen regnskapsfører eller noe sånt i bloggen, og hun er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen, så tviler på at hun har det på stell... Anonymous poster hash: 6325e...774

For noen fordommer da?!

Hva vet du om hun har det på stell eller ikke?? Fy søren. Skam deg.

Anonymous poster hash: edd14...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...