Tabris Skrevet 15. september 2013 #101 Skrevet 15. september 2013 HÆ? Har du kjørt bil i oslo noengang? Så underdimensjonerte veier finner du ingen andre steder i landet. Det er vel ingen plasser med så mye sykehuskø heller. Har du kjørt strekningen Stavanger-Oslo noen gang? Fra Stavanger til Kristiansand er veiene smale, gamle og noen ganger hullete. Gjennomsnittshastigheten er vel 60 km/t. Så fort du passerer østsiden av Kristiansand mot Oslo, så blir veiene brede, fine og med høyere hastighet.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #102 Skrevet 15. september 2013 HÆ? Har du kjørt bil i oslo noengang? Så underdimensjonerte veier finner du ingen andre steder i landet. Det er vel ingen plasser med så mye sykehuskø heller. Jeg har kjørt bil i Oslo. Har du noen gang kjørt bil utenfor Oslo? Virker ikke sånn. Ler litt oppgitt nå. Anonymous poster hash: 2ad87...283
kråkefjas Skrevet 15. september 2013 #103 Skrevet 15. september 2013 (endret) Jeg har kjørt bil i Oslo. Har du noen gang kjørt bil utenfor Oslo? Virker ikke sånn. Ler litt oppgitt nå. Anonymous poster hash: 2ad87...283 Jeg har kjørt over store deler av landet. Jeg har til gode å stampe i kø i timesvis andre steder enn oslo/akershus Endret 15. september 2013 av kråkefjas 5
kråkefjas Skrevet 15. september 2013 #104 Skrevet 15. september 2013 Har du kjørt strekningen Stavanger-Oslo noen gang? Fra Stavanger til Kristiansand er veiene smale, gamle og noen ganger hullete. Gjennomsnittshastigheten er vel 60 km/t. Så fort du passerer østsiden av Kristiansand mot Oslo, så blir veiene brede, fine og med høyere hastighet. Så problemet er at det ikke er 6felts motorvei der det ikke er trafikk? Jeg trodde man måtte se slik i henhold til behovet. 5
Gjest Raindrops Skrevet 15. september 2013 #105 Skrevet 15. september 2013 Jeg kan ikke for at jeg ikke liker Oslo. Det er noe med steminingen som rett og slett ikke tiltaler meg, uten at det gjør meg til en uintelligent bondeknøl som bare er misunnelig, jeg har vært og bodd i større byer og trivdes som plommen i egget. Det skal være sagt at jeg ikke rakker ned på Oslo av den grunn, det er sikkert fint å bo der for de som trives med det.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #106 Skrevet 15. september 2013 Jeg har kjørt over store deler av landet. Jeg har til gode å stampe i kø i timesvis andre steder enn oslo/akershus Har du prøvd å kjøre i Vestfold i rushtiden? Rushtrafikken her er verre enn den jeg noen gang har opplevd i Oslo! Anonymous poster hash: a3a3a...98c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #107 Skrevet 15. september 2013 Har du kjørt strekningen Stavanger-Oslo noen gang? Fra Stavanger til Kristiansand er veiene smale, gamle og noen ganger hullete. Gjennomsnittshastigheten er vel 60 km/t. Så fort du passerer østsiden av Kristiansand mot Oslo, så blir veiene brede, fine og med høyere hastighet. Det skulle da bare mangle. At veiene er bygget for mer trafikk der flest folk bor. Anonymous poster hash: f4c30...a7f 2
Tabris Skrevet 15. september 2013 #108 Skrevet 15. september 2013 (endret) Så problemet er at det ikke er 6felts motorvei der det ikke er trafikk? Jeg trodde man måtte se slik i henhold til behovet. Jeg har aldri nevnt noe om 6-feltsmotorvei. Og ditt utsagn om "der det ikke er trafikk" er den type uvitende utsagn som gjør at vestlendinger mistror folk fra Oslo. Endret 15. september 2013 av Tabris 2
Gjest Gunfreak Skrevet 15. september 2013 #109 Skrevet 15. september 2013 Har du kjørt strekningen Stavanger-Oslo noen gang? Fra Stavanger til Kristiansand er veiene smale, gamle og noen ganger hullete. Gjennomsnittshastigheten er vel 60 km/t. Så fort du passerer østsiden av Kristiansand mot Oslo, så blir veiene brede, fine og med høyere hastighet. Jaha? har du noen gang kjørt bil I Oslo? 90% av gatene har store hull i seg, drenersings systemet funker ikke så når det pøsregner oversvømes gatene osv. Så nei Oslo har ikke noe bedre veier. 4
kråkefjas Skrevet 15. september 2013 #110 Skrevet 15. september 2013 (endret) Jeg har aldri nevnt noe om 6-feltsmotorvei. Og ditt utsagn om "der det ikke er trafikk" er den type uvitende utsagn som gjør at vestlendinger mistror folk fra Oslo. Jeg er ikke fra Oslo. Er du uenig i at det er mere trafikk på innfartsårene til Oslo enn det er mellom Stavanger -Kristiansand? Nei. Veiene på østlandet er generelt elendige og underdimensjonerte. Samtidig brukes det mangfoldige milliarder på veier, broer og tunneller til øyer på vestlandet med et par hundre innbyggere. Endret 15. september 2013 av kråkefjas 3
Alina X Skrevet 15. september 2013 #111 Skrevet 15. september 2013 Samma faen om hvordan veiene er....Oslo er best,ingen over og ingen ved siden....ha dere tilbake til sodd trondheim og regne bergen hvis dere ikke liker dere her, jeg inviterte ikke masse bondeknøler til å flytte til min vakre by for å sutre.... 1
Gjest JakeGreen Skrevet 15. september 2013 #112 Skrevet 15. september 2013 Dere tar feil. Både ja og nei. Produksjonen blir naturligvis inntektsført hvor den finner sted, men hovedkontoret i Oslo og den delen av verdikjeden som finner sted der blir registrert i Oslo og inntektsført der. Husk at hovedkontorene som regel administrerer investeringer i realøkonomien som finner sted andre steder i landet. Ellers sier jo artikkelen hvorfor Oslo har høyest BNP per innbygger i landet: Årsaken til at bnp per innbygger er så mye høyere i Oslo enn andre steder i landet, er rett og slett at tettheten av lønnsomme tjenesteytende næringer er mye større i Oslo enn i distriktene. Dette er tertiærnæringer som på mange måter er avhengige av det som skjer i primær og sekundærnæringene. Selvsagt er primærnæringene og sekundærnæringene også avhengig av tertiærnæringene, men det er neppe tertiærnæringene alene som driver landet fremover. La oss ta for eksempel revisjon. Dette er en bransje som tradisjonelt har hatt høy profittmargin og dermed er meget lønnsom, noe som gir et godt bidrag til BNP. Men hva slags verdier skaper egentlig en revisor som fakturerer for 6000 kr timen og skriver med gaffel? Eller en uærlig aksjemegler som selger høyrisikoprodukt til bestemor med høy profitt og på den måten gir sitt bidrag til BNP? 2
Gjest JakeGreen Skrevet 15. september 2013 #113 Skrevet 15. september 2013 Yes! Bestemor og bestefar kjøpte nettopp finansielle derivater for hele pensjonen sin av meg! Jeg bidrar til fellesskapet!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #114 Skrevet 16. september 2013 Samma faen om hvordan veiene er....Oslo er best,ingen over og ingen ved siden....ha dere tilbake til sodd trondheim og regne bergen hvis dere ikke liker dere her, jeg inviterte ikke masse bondeknøler til å flytte til min vakre by for å sutre.... Søtt at du tror du er mindre bondeknøl enn resten av Bondenorge, bare fordi du bor i "storbyen" Oslo Anonymous poster hash: 12576...3ef 1
kråkefjas Skrevet 16. september 2013 #115 Skrevet 16. september 2013 Både ja og nei. Produksjonen blir naturligvis inntektsført hvor den finner sted, men hovedkontoret i Oslo og den delen av verdikjeden som finner sted der blir registrert i Oslo og inntektsført der. Husk at hovedkontorene som regel administrerer investeringer i realøkonomien som finner sted andre steder i landet. Ellers sier jo artikkelen hvorfor Oslo har høyest BNP per innbygger i landet: Årsaken til at bnp per innbygger er så mye høyere i Oslo enn andre steder i landet, er rett og slett at tettheten av lønnsomme tjenesteytende næringer er mye større i Oslo enn i distriktene. Dette er tertiærnæringer som på mange måter er avhengige av det som skjer i primær og sekundærnæringene. Selvsagt er primærnæringene og sekundærnæringene også avhengig av tertiærnæringene, men det er neppe tertiærnæringene alene som driver landet fremover. La oss ta for eksempel revisjon. Dette er en bransje som tradisjonelt har hatt høy profittmargin og dermed er meget lønnsom, noe som gir et godt bidrag til BNP. Men hva slags verdier skaper egentlig en revisor som fakturerer for 6000 kr timen og skriver med gaffel? Eller en uærlig aksjemegler som selger høyrisikoprodukt til bestemor med høy profitt og på den måten gir sitt bidrag til BNP? Med et slikt samfunnsøkonomisk syn(eller fravær av det), så er det vel kun seddeltrykkere som skaper verdier. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #116 Skrevet 16. september 2013 Bor for tiden i Oslo og har bodd her i ca fem år, og før det igjen like utenfor. Jeg skjønner heller ikke greia med å hate Oslo, det er utrolig mye mer ved byen enn skandalene man leser om i avisen (at folk - voksne mennesker - går fem på krigsretorikk i VG skrevet med krigstyper er helt utrolig, det er selvfølgelig salg som ligger bak) Ja, selvfølgelig skjer det mer i Oslo enn andre steder i landet, slik det er for de fleste litt større steder. Men Oslo er verken utrygt eller stygt dersom man utforsker byen litt og unngår å rave bevisstløs rundt i fylla (som man bør holde seg for god til uansett hvor man bor). Byen er ganske mye mer enn Karl Johan og Jernbanetorget. Ta deg en tur til en pub på kampen eller løkka, så opplever du en litt annen stemning enn de sentrumsnære stedene. Anonymous poster hash: 5f2ae...f84 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #117 Skrevet 16. september 2013 Haha. Men det er det jo likevel Anonymous poster hash: 15081...4d7 New York er en storby. London er en storby. Paris er en storby. Tokyo er en storby. Oslo, IKKE en storby. Anonymous poster hash: bd8d7...512 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #118 Skrevet 16. september 2013 New York er en storby. London er en storby. Paris er en storby. Tokyo er en storby. Oslo, IKKE en storby. Anonymous poster hash: bd8d7...512 Men det spiller vel ikke så stor rolle hva man definerer det som. I Norge er Oslo helt klart størst, men i internasjonal sammenheng så kvalifiserer det nok som en stor småby eller en mellomstor by avhengig av hva som er referansen. Poenget er jo at man liker å rakke ned på Oslo nær sagt uten særlig grunn basert på uriktige opplysninger. Anonymous poster hash: 5f2ae...f84 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #119 Skrevet 16. september 2013 Med et slikt samfunnsøkonomisk syn(eller fravær av det), så er det vel kun seddeltrykkere som skaper verdier. Tror du bør innse at du har møtt din overmann og runde av her... Anonymous poster hash: 99af3...cc4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #120 Skrevet 16. september 2013 New York er en storby. London er en storby. Paris er en storby. Tokyo er en storby. Oslo, IKKE en storby. Anonymous poster hash: bd8d7...512 Joda.Anonymous poster hash: 15081...4d7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå