Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Chloè

Har hun skrevet en pro-ana blogg? Ser at L.K bekrefter det i den KK artikkelen. Hva skrev hun? Noen som leste den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må hun ha slettet den kommentaren.

Hun skrev vitterlig at hun håpte på at hun kom til å bli like flink hvis hun ble gravid..

Anonymous poster hash: ba932...c0e

Ja, det har hun helt sikkert :ironi:

Anonymous poster hash: 26ee9...ca3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren dere snakker om gjaldt ikke denne gravide venninnen, det var en leser som kommenterte på en annen post (tror det var den da hun fortalte at hun hadde tatt ut piercingen i navlen) at hun kun hadde gått opp 5 kg, og FF gratulerte henne og sa "håper jeg klarer å være like flink!"



Anonymous poster hash: abfd2...ef5
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har hun helt sikkert :ironi:

Anonymous poster hash: 26ee9...ca3

Sorry, men du kan neppe være veldig god til å søke opp informasjon. Tviler på at du har jobbet med det i 15 år, eller i det hele tatt ;) Ved litt mer søking fant jeg nemlig dette innlegget:

http://fotballfrue.no/2012/02/20/ny-uke-2/comment-page-1/#comments

Får ikke limt inn kommentarene, får dessverre feilmelding, kanskje noen andre klarer. Men du kan hvertfall bla deg ned til kommentaren fra jenta med gullskjeen (eller noe lignende).

Kan det være mulig at det er dette som AB tenker på?

Og du som er så god på dette, burde strengt tatt funnet dette ved noen kjappe tastetrykk...

Anonymous poster hash: 70db4...93d

Anonymous poster hash: 70db4...93d

Anonymous poster hash: 70db4...93d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så da om hun bare går opp 5-10 kg? Skal hun da legge ut bilder og skryte av det? At hun er den beste, sunneste og tynneste gravide dame på jord???



Anonymous poster hash: 7ac72...929
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, man er KJEMPEFLINK om man bare går opp 5 kg og raser ned enda mer etter svangerskapet....OMG, sier jeg bare.



Anonymous poster hash: 7ac72...929
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kommentaren ligger på en av de andre trådene om fotballfrue her inne. Husker den og hun mente at venninna som ikke la på seg mer enn 5 kg var kjempeflink og at hun håpet at hun var like flink når hun ble gravid.

Om du har jobbet med søking av info i 15 år så burde du klare å bla i de tidligere trådene og finne den.

Bevisbyrden til å finne kilden ligger hos den som kommer med påstanden, ikke på den som utfordrer påstanden. Denne tråden er jo i ferd med å ta helt av, ikke rart det blir så mange oppleste og vedtatt sannheter om FF når det ikke finnes noen kontroll eller kritikk rundt det folk skriver her. Med tanke på alt som får stå, lurer jeg virkelig på hva KG sletter som "spekulasjoner".

Nå er det visst for eksempel plutselig opplest og vedtatt at eksen til Lars Kristian fikk anoreksia på grunn av ham - fordi en eller annen person påsto det på KK-tråden.

Nettopp, man er KJEMPEFLINK om man bare går opp 5 kg og raser ned enda mer etter svangerskapet....OMG, sier jeg bare.

Anonymous poster hash: 7ac72...929

Hun sier at vedkommende er flink, hun sier ikke at hun er flink når det gjelder vekt, kommentaren kan like godt gjelde treningen, og hun sier nettopp at hun "håper å være frisk og rask". I den andre kommentaren om "mirakelkur" legger hun på en :P, en tydelig markør for at kommentaren er ment sleivete.

Men sukk, jada, FF er sikkert mer opptatt enn gjennomsnittet av å beholde kroppen i svangerskapet, jeg skal gi dere rett i det. LIkevel kan det da ikke være nødvendig å alltid overdrive og i verste fall nærmest fantasere fram ting hun har sagt, og alltid ta det hun sier i absolutt verste mening?

Oh, what am I saying - selvfølgelig er det nødvendig ... glemte et øyeblikk hvilken tråd jeg befant meg i.

Endret av Niennas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at mobbing er under beltestedet, men de tåler jo ikke kritikk overhodet. FF har blant annet uttalt at "saklige kommentarer blir godkjent, men sannheten er at alt som er positivt godkjennes med 100 % sikkerhet, det meste annet utelates, likegyldig av hvor saklig det er. Litt av grunnen til at disse trådene har fått så voldsom oppslutning og grobunn er jo fordi det ikke går an å diskutere slike ting direkte med bloggeren.

Nå har aktivitieten dalt voldsomt hva angår disse trådene også, før kunne det være 60 personer som var logget inn samtidig, da var det et mye større moderatorarbeid også.



Anonymous poster hash: 74cf0...d4b

Endret av Niennas
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det igjen.. Jeg synes paret både bør og kan diskuteres, da de flere ganger selv velger å bruke offentligheten for å fremme sine meninger og handlinger. Som ofte er kritikkverdige. De har vært i gjennom mølja så mange ganger nå, at hvis det ikke er oppmerksomhet de higer etter, så burde de vel nå lært seg å trå noe stillere i media. Men nei, de kjører på med den prisvinnende nettoppførselen sin.

Ang det at det nå har blitt en niende tråd om dette, skyldes mye rart. Avsporing, usakligheter, større aktivitet. De andre trådene om bloggerne, som er stappa full av usakligheter, mobbing og ikke så stor aktivitet får stå.

Anonymous poster hash: ca12e...0a5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal superkjendisene si da, f.eks Justin Bieber, Rhianna, Selena Gomez. Hvor mange fake profiler har ikke de på facebook og twitter, noen tror de er dem og legger ut bilder og statuser. Google dem på facebook og mye rart dukker opp. Hvis man skal være superstjerne, kjendis eller annet så kan man ikke ta til seg kritikker, man må være ganske hardhudet. Folk snakker, spekulerer og synser uansett. Mange synes det er leit, men de kan ikke gjemme seg heller. Velger de å være offentlige og dele livet sitt slik med alle, både bikinibilder, gravidemager, hårfrisyrer, klær, sminke osv, Ja da blir dem diskutert om de vil eller ei.



Anonymous poster hash: 47819...9d3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får være glade de ikke er så kjente at paparazzier står utenfor dørene deres døgnet rundt ;)



Anonymous poster hash: 47819...9d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden "Del 8" og "DEL 9" er nå moderert, og blitt kombinert.

Trådene er ryddet for spekulasjoner, personhets, avsporing og reaksjoner på moderering.

Når en tråd forsvinner "uten grunn", så anbefaler jeg dere å titte innom Informasjonstråden, der det står om tråder vi skjuler for moderering.

Jeg har kjørt en moderering som inneholder "5 rydd=steng-regelen". Jeg prøver nå en ny taktikk, og har omdøpt tråden til Fotballfrue. Jeg kan ikke love at denne tråden ikke blir stengt en gang, men terskelen er nå satt mye høyere enn hva den var før. Jeg håper vi nå kan klare å ha en litt mer saklig diskusjon, da jeg merker at når nye tråder blir laget så kommer det ofte en storm med usakligheter, personangrep og spekulasjoner.

For øyeblikket er det jeg som har hovedansvaret for FF-tråden, og hvis det er noe dere lurer på angående moderering eller hvorfor en FF-tråd plutselig forsvinner, så ta kontakt med meg på PM eller på Ris og Ros.

Niennas, mod.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Vet du hva, jeg synes at det var en utrolig dumt spørsmål å stille, for hvordan kan det være så vanskelig å forstå at ektefeller forsvarer hverandre?

Gjør du deg dum med vilje? Selvfølgelig forsvarer ektefeller hverandre, gjerne til det urimelige, for man backer hverandre opp. Fokuset her er derimot på at han er den eneste som opptrer i kommentarfelt og lignende under eget navn, og Caroline er fraværende. Hvis hun gir faen, hvorfor bryr han seg? Hvorfor ikke respektere at kona vil la det være? Han drar henne lenger ned ved å kommentere gang på gang på gang. Han klarer ikke å la en kommentar stå ubesvart. Debattene hadde ikke eskalert slik det gjør i dag hadde han holdt fingrene av tastaturet. Hvis dette er så viktig for dem, så synes jeg det er veldig rart at hun aldri tar til motmæle selv, og, som hun selv sier; ikke en gang aner hva han skriver, eller hva han svarer på (ref. kommentar sitert tidligere innlegg i tråden). Det viser at det er mye viktigere for han å ha en godt likt kone, enn det er for henne å være et godt likt menneske.

Er det mulig............

Rama says:

Oi, du har jammen mange skrivefeil! Både i innlegg og svar. Kansje tåka har noe med det å gjøre?

  • Fotballfrue says:

    Hvor har jeg skrivefeil i innlegget? Det har jeg faktisk svært sjelden :) I kommentarfeltet er det kanskje fort gjort, det tenker jeg ikke over i samme grad, og ofte svarer jeg fra mobilen med autocorrect :)

    • h says:

      “Bland godt, hell i glasset og forvered deg på ren fest i munnen. NAM!”

      Det er ikke så svært sjelden som du påstår:)

      • Fotballfrue says:

        Å, nei! Ja, dette må nesten kunne kategoriseres som mange feil! Nå må jeg nesten ta et kurs i norsk :O Tenk at jeg klarte å skrive forvered i stedet for forBered :O B er jo aaaltfor tett på V på tastaturet! Kanskje jeg skal saksøke Mac for dette. Haha, jeg dauer! Takk for at du gjorde meg oppmekrsom . . nei. . oppmerksom, på denne horrible feilen, det skal aldri, aldri, aldri gjenta seg!

Anonymous poster hash: d5c0c...5db

Hva slags firma er Mac? :P Fantastisk at hun sverger til Appleprodukter, og ikke en gang vet hvem som står bak..

Anonymous poster hash: bd267...9b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser på profilen til "Lars Andreas" så har han kun kommentert emnene Fotballfrue, kosthold og treasures. Lavkarbokosthold, og blant annet hvor positiv han er til palmeolje, noe som til og med har vært diskutert i bloggen til Fotballfrue, hvor Lars Kristian var veldig ivrig.


Anonymous poster hash: da433...5cc

Endret av Niennas
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke heller du som fantaserer frem "fakta" som er litt syk, da?

Hva baserer du denne påstanden på, at LK er alle disse brukerne? Formulerer seg likt? Altså, du mener på norsk??

Kom igjen, jeg venter i spenning på et vettugt svar.

Anonymous poster hash: 9095f...372

Vel, at ingen andre gidder å bruke tiden sin på å forsvare det ekteparet der, særlig i denne saken som faktisk er helt syk. Hun legger ut lettkledde bilder av seg selv underveis i svangerskapet, fortsetter å trene 2 ganger daglig nå og da etc.. Fatter hun ikke at dette påvirker andre, unge jenter?! I tillegg har LK tidligere brukt denne teknikken, gå anonym for å forsvare FF når (nesten) ingen andre er enige i argumentene hans.

Anonymous poster hash: 56d25...230

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfruen hadde for ei stund siden et innlegg der hun og mannen var på besøk til et vennepar der dama i huset var gravid, med en bitteliten mage når hun var høygravid, og venninna hadde bare lagt på seg 5kg, selv om hun var syltynn fra før.

FF kommenterte selv i sitt eget innlegg at hun håpte at hun selv kom til å være like flink som venninna og bare gå opp 5kg og holde seg like slank........ Dette var ifjor vinter tror jeg, husker ikke akkurat datoen.

Så jo; Caroline er sykelig opptatt av å holde seg tynn under svangerskapet.

Anonymous poster hash: ba932...c0e

Hæ? Link? Er da rimelig sikker på at det der var en tilfeldig kommentar under et innlegg, fra en fremmed, der FF svarte at hun håpet hun kom til å være like flink.

Anonymous poster hash: 92ec2...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Tipper at du trener ingenting selv...". For det første er formuleringen her helt klein, for det andre gir det ingen mening. Det er ikke det at hun trener/er i en eller annen form for aktivitet hver dag som er oppsiktsvekkende, heller dette med at hun er så opptatt av tynnhet/oppmerksomhet for dette.



Anonymous poster hash: 56d25...230
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Jeg merker jeg er så skuffet over Caroline på måten hun har vist sitt sanne jeg på i denne gravidteten. Jeg har faktisk forsvart henne i flere diskusjoner her og med venner der folk er kritiske til kostholdet og treningen hennes. Jeg spiser selv lavkarbo og er aktiv så ofte har jeg sett at argumentasjonen mot hennes livsstil har vært provoserende og uriktig. Jeg har hele veien ristet på hodet over beskyldingene om at hun har spiseforstyrrelser, men det helt frem til nå. For det første er det skremmende hvor mye fokus HUN SELV legger på denne lille magen. Og jeg er den første til å påpeke at det faktisk er normalt å ha liten eller ikke synlig mage i uke 23. Alle kvinner er forskjellige og både tykke og tynne gravide kan få store og små mager, men Caroline har ikke bare påpekt sin tynne og smale gravidemage med tekst, hun har jo søren meg lagt ut bilder som skal vise "babybumpen" der hun HOLDER INN MAGEN. Så kan man si "du vet ikke at hun trekker inn magen, hun ser kanskje sånn ut" - men NEI, man ser veldig godt at hun holder inn magen. Så i samme innlegg som hun spiller en stakkars "åå det er så synd på meg som blir beskyldt for å være for tynn i uke 23"-innlegg så legger hun ut et magebilde der hun trekker inn magen! Merker jeg blir helt bekymra. Ikke over hennes egen helse, for hun har vist seg fra en så syk side den siste tiden at jeg ikke lenger bryr meg om henne, men jeg tenker på andre jenter og kvinner som meg selv som faktisk er gravide og begynner å sammenligne seg selv med henne. Har faktisk tatt meg selv i å se på min egen voksende livmor og tenke "kanskje jeg spiser litt mye?".

For det andre.. (hehe, dette ble langt gitt).. Så er noen av de tingene hun skriver i kommentarfeltene sine helt på grensen til å være pro-ana. F.eks skriver en leser at hun har fått fin babymage og Caroline svarer nesten hysterisk "nei jeg har ikke fått noen mage. Den eneste forskjellen er at før gikk magen min innover og nå er den flat". Jeg hadde også litt "innover" mage før jeg ble gravid, en blanding av gode gener og bra trening, men jeg ville jo aldri skrevet dette på en blogg der jeg vet at så mange unge, usikre jenter er faste lesere. Hun er virkelig ikke bevist på den påvirkningen hun har på dagens tennåringer og det viser bare at hun rett og slett er uinteligent.

For det tredje, en jente som er gift med en type som han LK kan virkelig ikke være helt god i toppen sjæl. Altså, har dere lest kommentarene på kk.no? Jeg anbefaler alle å gå inn å lese det han skriver, både under sitt eget navn, og alle disse aliasene sine. Jeg fikk et helt nytt syn på saken etter å ha sett at disse to menneske faktisk ikke er sunne. Noe som er synd i grunn, for det setter lavkarbokostholdet nok en gang i et ufortjent dårlig lys. Tror jeg faktisk skal begynne å si at jeg spiser steinalderkost som så og si er det samme, bare med en hel del bedre rykte.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Caroline har bevist flere ganger at hun er et sunt forbilde for å både gravide kvinner og unge jenter. Hun inspirerer til en sunnere og gladere livsstil. De tingene du sier henger ikke på grep med virkeligheten.

Anonymous poster hash: 36b54...177

Bloggen hennes er ureflektert og flere eksperter, blant annet Finn Skårderud som er en av landets aller fremste eksperter på spisefprstyrrelser, sier at bloggen er et problem. Pasienter med spisevegring helt ned i 13-årsalderden sier de bruker bloggen som inspirasjon til å bli tynnere.

Det som irriterer meg er at hver gang Caroline blir konfrontert med slike opplysninger forsvarer hun seg med at hun faktisk har inspirert og hjulpet mange jenter ut av spiseforstyrrelsen. Hvor er bevisene på dette? Hun fraskriver seg alt ansvar for at hun har en påvirkningskraft på unge jenter og dette er skremmende. Det er ikke bare henne, også Rihanna er et veldig dårlig forbilde for dagens ungdom. Hun legger ut flere bilder ukentlig på Instagram der hun helt åpenbart ruser seg med hasj i "kule" settinger som på båttur og på fest. Hun får det til å virke ufarlig og "trendy" å bruke dop. Hvorfor tar ikke disse jentene ansvar? Det å være en kjendis, eller en offentlig person kommer med mye ansvar og om man ikke ønsker dette ansvaret er man heller ikke skikket til å ta denne rollen. Caroline kan absolutt leve akkurat hvordan hun vil, men hun er strengt tatt ikke nødt til å dokumenter hver mil hun løper og hver agurkskive hun spiser. Se for eksempel på Jenny Skavlan som til og med er mer trent enn Caroline, om hun hadde blogget om alle sine treningsøkter hadde det også vært et problem. Men Jenny er rett og slett litt smartere og skjønner at ikke bare er det kleint å skryte av treningen sin, men det er også farlig. Unge jenter er alt for usikre og lettpåvirkelige til at man kan legge ut slike "oppskrifter" på hvordan man blir tynn og trent og hvor stor del av livet treningen bør ha.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan linke til det KKgreiene? Finner ikke...

Takker på forhånd!

Anonymous poster hash: 92a08...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...