Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Caroline har bevist flere ganger at hun er et sunt forbilde for å både gravide kvinner og unge jenter. Hun inspirerer til en sunnere og gladere livsstil. De tingene du sier henger ikke på grep med virkeligheten.

Anonymous poster hash: 36b54...177

Helt enig .....

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen hennes er ureflektert og flere eksperter, blant annet Finn Skårderud som er en av landets aller fremste eksperter på spisefprstyrrelser, sier at bloggen er et problem. Pasienter med spisevegring helt ned i 13-årsalderden sier de bruker bloggen som inspirasjon til å bli tynnere.

Det som irriterer meg er at hver gang Caroline blir konfrontert med slike opplysninger forsvarer hun seg med at hun faktisk har inspirert og hjulpet mange jenter ut av spiseforstyrrelsen. Hvor er bevisene på dette? Hun fraskriver seg alt ansvar for at hun har en påvirkningskraft på unge jenter og dette er skremmende. Det er ikke bare henne, også Rihanna er et veldig dårlig forbilde for dagens ungdom. Hun legger ut flere bilder ukentlig på Instagram der hun helt åpenbart ruser seg med hasj i "kule" settinger som på båttur og på fest. Hun får det til å virke ufarlig og "trendy" å bruke dop. Hvorfor tar ikke disse jentene ansvar? Det å være en kjendis, eller en offentlig person kommer med mye ansvar og om man ikke ønsker dette ansvaret er man heller ikke skikket til å ta denne rollen. Caroline kan absolutt leve akkurat hvordan hun vil, men hun er strengt tatt ikke nødt til å dokumenter hver mil hun løper og hver agurkskive hun spiser. Se for eksempel på Jenny Skavlan som til og med er mer trent enn Caroline, om hun hadde blogget om alle sine treningsøkter hadde det også vært et problem. Men Jenny er rett og slett litt smartere og skjønner at ikke bare er det kleint å skryte av treningen sin, men det er også farlig. Unge jenter er alt for usikre og lettpåvirkelige til at man kan legge ut slike "oppskrifter" på hvordan man blir tynn og trent og hvor stor del av livet treningen bør ha.

Nå lyver du ... blir rett og slett flau av å se hva du skriver.

Legg ved innlegget til Skårderud så kan alle få se hva han skriver. Tør du?

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lyver du ... blir rett og slett flau av å se hva du skriver.

Legg ved innlegget til Skårderud så kan alle få se hva han skriver. Tør du?

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Akkurat det der er linket til i tidligere tråder, så bare å ta et kjapt søk. Sto forresten over en dobbelside i dagbladet/vg om akkurat dette, og mener det er lagt ut bilder av dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat LKE: "Vektoppgangen under et svangerskap skal helst ikke overstige 15 kg, og bør ligge rundt 12 - 14. Caroline er helt i rute hva gjelder dette"

Stakkars jente! Hun er helt i rute? Hva hvis hun legger på seg 20 kilo da? Jeg har alltid synes han høres ut som en tyrann

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lyver du ... blir rett og slett flau av å se hva du skriver.

Legg ved innlegget til Skårderud så kan alle få se hva han skriver. Tør du?

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Ikke jeg som skrev det der, men her:

http://i48.tinypic.com/302q6w2.jpg

http://i48.tinypic.com/652xwx.jpg

http://www.kjendis.no/2010/11/15/kjendis/blogging/spiseforstyrrelser/14300317/

Anonymous poster hash: 1ca5c...0ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vilma2000

Nå lyver du ... blir rett og slett flau av å se hva du skriver.

Legg ved innlegget til Skårderud så kan alle få se hva han skriver. Tør du?

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Kan tenke meg du ble litt paff nå som du lekte så tøff og fikk hele artikkelen i fleisen? Jeg studerer journalistikk skjønner du så jeg har tilgang på atekst.no. Du regnet kanskje ikke med at jeg skulle finne denne artikkelen? Det er det som er så fint med 2013 - alle kilder ligger på nett. Blir du fortsatt flau over det jeg skriver, eller er du mest flau over deg selv nå?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skremmende at de som sskriver dritt i denne tråden skal bli foreldre. Fotballfruen og mannen klarer aldri nå dette nivået av drittkasting, selv om de prøver hardt. Tenk at det er dere her inne som går løs på gaten. Det skremmer meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg du ble litt paff nå som du lekte så tøff og fikk hele artikkelen i fleisen? Jeg studerer journalistikk skjønner du så jeg har tilgang på atekst.no. Du regnet kanskje ikke med at jeg skulle finne denne artikkelen? Det er det som er så fint med 2013 - alle kilder ligger på nett. Blir du fortsatt flau over det jeg skriver, eller er du mest flau over deg selv nå?

Nei, jeg mistet derimot respekten for Skårderud .. jeg synes det er alvorlig å legge skylden på rosabloggere for unge jenters spisevegring. Bestevenninnen min fikk anoreksia på 70-tallet. Hva skal hun skylde på?

Hvem skal jeg skylde på som slanket meg i alle årene på ungdomsskolen og videregående?

Det blir for lettvint å legge skylden på andre for sin egen svakhet.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for lettvint å legge skylden på andre for sin egen svakhet.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Sånn for å oppklare eventuelle misforståelser, så må jeg spørre: De som får spiseforstyrrelse gjør det pga egen svakhet, og hvilken svakhet sikter du til?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder Caroline så spiser hun langt sunnere enn meg. Jeg spiser ikke så mye fisk og grønnsaker som henne.

Blir også flau av å lese de barnslige og arrogante kommentarene på bloggen hennes. "Hvorfor spiser du ikke kake"? .. sånne spørsmål får hun hele tiden. Åjada - så mye sunnere babyen i magen blir hvis mor spiser litt mer kake og sjokolade. Forresten så spiser Caroline sjokolade nesten daglig - det har hun skrevet før - men hun holder seg til sunn sjokolade ... uff og uff.



Anonymous poster hash: 4e46a...62c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline har bevist flere ganger at hun er et sunt forbilde for å både gravide kvinner og unge jenter. Hun inspirerer til en sunnere og gladere livsstil. De tingene du sier henger ikke på grep med virkeligheten.

Anonymous poster hash: 36b54...177

Her er det vel vitterlig du som ikke har grep om virkeligheten. Hvis man kobler it alt gørra og leser den saklige kritikken (som det er ganske mye av) mot FF og mannen, finner man flere grunner for å ikke kopiere og verdsette livsstilen hennes.

Anonymous poster hash: 19be2...6b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn for å oppklare eventuelle misforståelser, så må jeg spørre: De som får spiseforstyrrelse gjør det pga egen svakhet, og hvilken svakhet sikter du til?

Er du for eksempel klar over hvor mange idrettsjenter som får spisevegring? Er det fotballfruen som skal ha skylden for disse også?

Ser ikke bort ifra at noen har fått spisevegring av å lese rosablogger - og også Caroline sin - men da er det spesielle tilfeller hvor de har dette latent. Og i slike tilfeller ville de mest sannsynlig blitt trigget av å lese Det Nye som vi gjorde i ungdommen. Det var aldri i våre tanker å gå ut i media og si at det er Det Nye sin skyld at Beate fikk anoreksia i 1976.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Nei, jeg mistet derimot respekten for Skårderud .. jeg synes det er alvorlig å legge skylden på rosabloggere for unge jenters spisevegring. Bestevenninnen min fikk anoreksia på 70-tallet. Hva skal hun skylde på?

Hvem skal jeg skylde på som slanket meg i alle årene på ungdomsskolen og videregående?

Det blir for lettvint å legge skylden på andre for sin egen svakhet.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Det handler ikke om at hver eneste person med spiseforstyrrelser har fått denne lidelsen på grunn av en rosablogger, det handler om at de siste 50 årene har vi sett en betydelig økning av denne sykdommen og man ser på det kulturelle som en direkte årsak til dette. All denne infoen står på regjeringen.no, og du kan lese mer om sykdommen i sin helehet der. Noe jeg faktisk anbefaler deg å gjøre siden du ser på spisevegring som en svakhet og det vitner om svært lite kunnskap rett og slett. Og jeg er enig med deg i at det er tåplig å si at Caroline er syk fordi hun ikke spiser kaker og sukker, men det er nå heller ikke det jeg har sagt, jeg har jo til og med påpekt flere ganger at jeg har samme kosthold som henne. Problemet er at hun dokumenterer hver eneste treningsøkt - gjerne flere ganger om dagen om hun ikke er fornøyd med "bare 5 km". Dette kan få unge jenter til å føle seg misslykket som i grunn egentlig burde føle seg bra. og jeg vil igjen påpeke at det ikke er normalt å trekke inn magen på gravidebilder, det sender jo ut veldig usunne signaler om at man ikke skal se gravid ut, selv i uke 23. Det er ikke bloggeres hele og fulle ansvar å passe på norges tennåringsjenter, men man bør tenke over hva slags konsekvenser det vil få å skrive som hun gjør og legge ut slike (halv)nakenbilder. Hvorfor er det så viktig for henne at alle leserene vet nøyaktig hvor langt hun løper hver dag??

Endret av Bond
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir flau på vegne av ekteparet Eriksens, når jeg leser kommentarene under artikkelen på KK. Haha, er det virkelig mulig?!

Og hva er det med alle disse "Åhh, det er så synd i meg og den SUPERlille magen min som jeg ikke kan noe for innleggene"? Hvis hun hadde synes det var ubehagelig med en liten mage så hadde hun iallefall ikke lagt ut magebilde der hun trekker inn magen, samt å gå i angrepsposisjon og forsvare seg hver gang noen sier hun har fått mage. (Hun gjorde det tidligere).

Og tyrannfaktene til LK tar virkelig kaka. Sier at det er usunt(!) å legge på seg mer enn 16 kg i et svangerskap? Og den mannen skal liksom bli ernæringsfysiolog? Gud hjelpes, stakkars de menneskene som skal ha med denne fyren å gjøre.... Hva med de som får mye vann i kroppen på slutten da? Er de unormale de da?




Anonymous poster hash: 6fe81...a91

Endret av Bond
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på om hun har fått svart veiviser enda, jeg.



Anonymous poster hash: c2898...777
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er jo ikke snakk om at alle som leser bloggen til fotballfrue får spiseforstyrrelser, heller ikke at alle som har spiseforstyrrelser har fått det pga fotballfrue, men at NOEN får det.



Anonymous poster hash: da433...5cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at hver eneste person med spiseforstyrrelser har fått denne lidelsen på grunn av en rosablogger, det handler om at de siste 50 årene har vi sett en betydelig økning av denne sykdommen og man ser på det kulturelle som en direkte årsak til dette. All denne infoen står på regjeringen.no, og du kan lese mer om sykdommen i sin helehet der. Noe jeg faktisk anbefaler deg å gjøre siden du ser på spisevegring som en svakhet og det vitner om svært lite kunnskap rett og slett. Og jeg er enig med deg i at det er tåplig å si at Caroline er syk fordi hun ikke spiser kaker og sukker, men det er nå heller ikke det jeg har sagt, jeg har jo til og med påpekt flere ganger at jeg har samme kosthold som henne. Problemet er at hun dokumenterer hver eneste treningsøkt - gjerne flere ganger om dagen om hun ikke er fornøyd med "bare 5 km". Dette kan få unge jenter til å føle seg misslykket som i grunn egentlig burde føle seg bra. og jeg vil igjen påpeke at det ikke er normalt å trekke inn magen på gravidebilder, det sender jo ut veldig usunne signaler om at man ikke skal se gravid ut, selv i uke 23. Det er ikke bloggeres hele og fulle ansvar å passe på norges tennåringsjenter, men man bør tenke over hva slags konsekvenser det vil få å skrive som hun gjør og legge ut slike (halv)nakenbilder. Hvorfor er det så viktig for henne at alle leserene vet nøyaktig hvor langt hun løper hver dag??

Amen to that. Virker nesten som hun bruker bloggen som en slags treningsdagbok, enkelte ganger. Stakkars jente. Jeg kjenner meg så igjen, har slitt med anoreksi i to år. Bloggen til Caroline var en stor negativ påvirkning for meg, og jeg begynte å løpe minst én mil per dag, samtidig som jeg kun spiste noen never nøtter, salat og fisk hver dag.. Er fremdeles undervektig pga høyt aktivitetsnivå, men til forskjell fra tidligere ser jeg nå idiotien i bloggen til FF. Tåpelige oppdateringer om løping, løping, løping og kommentarer der hun alltid må presisere hvor tynn hun er, gravid eller ikke. Før hadde jeg tatt alt hun skrev til meg, og sammenlignet min kropp med hennes, men nå synes jeg bare synd på henne..

Anonymous poster hash: 56d25...230

Endret av Bond
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...