Gjest boblebrus Skrevet 29. januar 2014 #221 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Det funker tydeligvis helt utmerket å skrive opp det man spiser. Fra i går til i dag har jeg mistet 1 kilo Jada jada, det er nok vann. Men uansett! Det å skrive opp måltidene gjør at jeg vegrer meg for å spise usunt. For jeg vet at absolutt alt jeg spiser SKAL inn i den tabellen. Og jeg vil rett og slett ikke se antall kalorier som dukker opp hvis jeg plotter inn en sjokolade Da må jeg unngå å spise det også I dag er det vanlig onsdagsmøte igjen. Kjedelig. Jeg gruer meg hver gang! Men jeg må jo bare holde ut Ellers skjer det veldig lite spennende på hjemmefronten for tiden, annet enn den stua vi er litt treige med da Skal kanskje kikke litt på resterende lamper i dag, vi har sett oss ut noen aktuelle. Så tar nok kjæresten siste del av det elektriske i stua i helgen. Det blir bra! Vi har også bestilt noen oppbevaringsmøbler på ikea som kommer på døra om en toukers tid. Da mangler vi vel egentlig bare en TV før alt er sånn nogenlunde på plass. Gleder meg! Endret 29. januar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 30. januar 2014 #222 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Dagene flyr, allerede torsdag I går rett før jeg skulle hjem kom en av kollegaene mine bort til meg og uttrykte sin frustrasjon over våre ukentlige møter, sjefen min osv. Og det var så godt å høre noen som tenkte som meg! Kollegaen min sa det liksom på en fin måte, h*n fikk frem akkurat det jeg også tenkte. Jeg bare "hælleluja, en frustrert fellow!" . Det vi irriterer oss over er særlig sjefen min som legger opp til et evig dokument- og skjemavelde. Alt skal skrives ned, krysses ut osv. Og det tar unødvendig mye tid, og det gir en følelse av at sjefen ikke stoler på at vi gjør jobben vår. Vi jobber jo kontinuerlig med det vi skal. Sjefen selv sier at det er sjefen over som ber om denne dokumentasjonen. Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det.. jeg har en følelse av at det vi plotter inn og skriver ned kun brukes som et "se så flink jeg er" fra sjefen og oppover i systemet. Huff.. kunne sikkert skrevet en hel roman om ting jeg er frustrert over på jobben. Samtidig er det litt vanskelig å få sjefen til å forstå, for h*n er sånn. Og det virker ikke som om det vi sier går veldig inn. Jeg ønsker meg ny sjef til jul. En som enten har peiling på mitt fagområde, eller som kan si "dette har jeg ikke peiling på, men jeg stoler på dere". Nåværende sjef vil jo ikke innrømme at h*n ikke har snøøring.. også er det jo disse evige møtene. "Møte for å ha møte" Som sagt, jeg kunne skrevet en hel roman Deilig å få luftet ut litt her. Har ikke gått ned noe mer siden i går, men har heller ikke gått opp. Da er jeg fornøyd. Spent på å se hva resultatet blir på veiedagen i morgen. Jeg skal på en gjenforeningsfest i mars, håper jeg klarer å gå ned et par kilo til frem til da. Vil gjerne være smashing Gleder meg forøvrig veldig til den helgen. I tillegg til fest og moro skal jeg bestille hotellrom, og virkelig kose meg Endret 30. januar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 3. februar 2014 #223 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Har hatt en veldig fin helg! Jeg og kjæresten har hatt dugnad. På lørdag kjøpte vi inn de siste lampene, og i går måkte vi først snø fra terrassen før kjæresten tok seg av elektrikerarbeid i stua og jeg støvsuget hele huset og vasket badet og trappa (stereotypisk kjønnsfordeling.. men jeg er jo ingen elektriker) Så ble det altså mandag igjen, og jobb. Og sjefen sitter selvfølgelig der, og ikke før jeg får satt meg ned er det "boblebrus, hvordan går det med dét og dét prosjektet". Så kommer h*n med masse innspill på ting som egentlig er ferdig (h*n fikk skisser for tusen år siden, hørte jeg noe da? nei). Så da må jeg kontakte alle vi har samarbeidet med og si sånn "neei, vi skal ikke ha det likevel, for sjefen sier.." blabla. Og så må de bruke tid og ressurser på å endre. Fordi folk her på huset er så jævla dårlige på å gi innspill på skisser. Men når ting er ferdig, DA er det frem med pekefingeren - puh. Godt å få det ut. Igjen. Ellers er jobben grei altså I helgen har jeg egentlig ikke brydd meg om maten noe særlig. Jeg har ikke plottet inn noe og spist når jeg har følt for det. Pluss litt mørk sjokolade nå og da. Haha! Har gått opp litt, men det pleier jeg å gjøre i løpet av helgen. Har heldigvis ikke gått opp like mye som helgen før, så håper dette blir en bra uke. Vi får se. Jeg synes det har gått veldig treigt i januar, håper på et bedre resultat i løpet av februar. Ellers må jeg jo bare rope hurra for plussgrader og sol! Endret 3. februar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 4. februar 2014 #224 Del Skrevet 4. februar 2014 Blæ. Jeg kjenner at jeg trenger ferie snart Seriøst, jeg føler at det eneste jeg gjør er å være på jobb! Jeg går ut av døra etter endt arbeidsdag, før jeg vet ordet av det sitter jeg jammen i bilen på vei til jobb igjen. Men det blir nok ikke ferie før i mars. Må prøve å spare litt på feriedagene Tror jeg skal ta ett par dager i forbindelse med oslotur i slutten av mars. Kanskje ta noen fridager etter turen for å komme til hektene igjen. Og etter det kommer jo påsken, og så et par langhelger i mai. Så det er bare å holde ut! Snikveiing i dag viser at jeg burde ha et godt utgangspunkt for videre vektnedgang resten av uka. Men jeg stoler ikke helt på kroppen min etter jojo-resultatene i januar. Men jeg får bare fortsette å holde oversikt over det jeg spiser og prøve å finne ut av hva som funker for meg. Jeg klarte det jo så fint før jul. Kjæresten min går på medisiner, og etter legebesøk i går skal han begynne på enda mer medisin. Jeg vet ikke helt om jeg liker at legen hans propper han full med masse piller altså. Men han er jo en helt annen mann enn før han begynte på medisinene, så de fungerer jo. Men han er jo ikke 30 engang, så jeg lurer jo litt på om han skal gå på dette hele livet liksom. Han spør jo ikke legen sjøl om dette (han bare "jaja, okei, piller" ), jeg lurer på om jeg skal være med på neste legebesøk og si sånn "Du legen, nå skal du høre her..". JEG hadde i alle fall reagert om jeg aldri fikk noe tidsestimat, type "nå skal vi prøve disse så-så lenge", og om legen bare proppa meg full med enda flere piller hele tiden Ellers venter jeg faktisk på mensen. Om jeg hadde hatt 28 dagers syklus skulle den kommet i går, men her er det ingen tegn til noe TR (ja, jeg har tatt en graviditetstest - negativ, og har ingen symptomer). Men jeg kan jo ikke si noe sikkert om syklusen før det har gått noen måneder, tenker jeg. Dette er jo trossalt den første ordentlige syklusen min siden pilleslutt, det kan ta litt tid før det går seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. februar 2014 #225 Del Skrevet 4. februar 2014 Det kan fort ta noen måneder før det stabiliserer seg ja. Var det slik at dere skulle begynne å prøve nå, eller slutter du pga noe annet? Det er nok lurt å være litt skeptisk til hva legen propper i deg ja. Google et en fin ting Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 4. februar 2014 #226 Del Skrevet 4. februar 2014 Det kan fort ta noen måneder før det stabiliserer seg ja. Var det slik at dere skulle begynne å prøve nå, eller slutter du pga noe annet? Det er nok lurt å være litt skeptisk til hva legen propper i deg ja. Google et en fin ting Ha en fortsatt fin dag Jepp, kan ta litt tid! Nei, skal ikke begynne å prøve riktig ennå. Jeg er mer enn klar, men gjelder å få med seg mannen på planene også Men det blir vel ikke såå lenge til, vi er jo i den rette alderen og har alt på stell. Slutta på pilla fordi jeg ville bli kjent med kroppen før evt. prøving, ikke minst var jeg lei av å "klusse til" systemet og tilføre hormoner i kroppen. Så da sluttet jeg etter siste brett like før jul I forbindelse med medisinene til sambo var jeg enig i begynnelsen. Da var han jo helt utafor stakkar (skyhøyt blodtrykk bl.a.), og jeg så jo at pillene fungerte. Men jeg trodde medisinbruken ville bli trappet ned etter en stund, at det var en midlertidig løsning. Men det virker jo ikke sånn. Nei, jeg vet ikke jeg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. februar 2014 #227 Del Skrevet 4. februar 2014 Blodtrykksmedisiner er vel kanskje noe man må gå på resten av livet? Hvis man da ikke kan gjøre noe med årsaken til det høye blodtrykket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 4. februar 2014 #228 Del Skrevet 4. februar 2014 Blodtrykksmedisiner er vel kanskje noe man må gå på resten av livet? Hvis man da ikke kan gjøre noe med årsaken til det høye blodtrykket... Ja.. jeg vet ikke. Legene har jo ikke funnet en årsak, så da må han vel det. Han har jo blitt utredet opp og ned i mente uten at noe konkret er funnet. Det er vel kanskje det jeg håper på, at legene skal ta en siste utredning og faktisk finne noe håndfast som kan fikses og som er årsaken, slik at han slipper alle disse medisinene. Men det er kanskje naivt å tro. Jaja. Det viktigste er at kjæresten min føler seg frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 5. februar 2014 #229 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Edit: slapp alle møtene (med unntak av ett) i dag! Så da tar jeg tilbake alt jeg skrev om kjip dag og masse møter og buhu jeg får ikke jobbet effektivt osv. I går dro jeg og kjæresten ut for å kjøpe bursdagsgave, og siden vi var i nærheten av svigers ble vi selvfølgelig invitert på kaffe og bakst. Det var hyggelig det altså, men jeg synes at sånne besøk egentlig kan holdes til helgene. Nå er jeg litt sær da Men det er fordi vi ofte "må" bli der så lenge. Så tar det 45 min å kjøre, da blir det plutselig veldig seint før vi kommer hjem igjen, og det er litt uheldig midt i uka mtp jobb osv. JAJA. Jeg er for høftlig til å takke nei og begynne å mase om å dra hjem uansett Vekta viser fremdeles at det er gode sjanser for et godt resultat denne uka. Men jeg tør liksom ikke håpe på noe. Jeg får fortsette i samme baner, så får vi se på fredag Fremdeles ingen TR.. herlighet, jeg ser jo sjøl at jeg skriver på den måten. "To dager over IKM, negativ test på EL og heller ikke TB, venter på TR". Snikleser på prøverforumet sier du? Haha! Jadda. Jeg håper å joine klubben i løpet av året, men vi får se. Endret 5. februar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 6. februar 2014 #230 Del Skrevet 6. februar 2014 Tilbake på jobb igjen. Nå er det heldigvis ikke lenge igjen til helg, og i morgen er det offisiell veiedag. Det blir spennende Vi drar vel til svigers i morgen og blir der over helgen pga bursdag, blir spennende å se vekta på mandag da, etter en helg med mye kaker Jeg bakte noe som skulle bli lavkarbo-cookies i går slik at jeg har noen sunnere alternativer i bursdagen, men det ble mer som.. sjokoladekake-sveler? De ble gode da, men ikke så sprø som jeg håpet. Jeg fant en annen oppskrift som kanskje er litt bedre, skal forsøke den i dag I går satt jeg og kjæresten på hver vår pc rett før leggetid, og noen ganger kikker kjæresten over til skjermen min. Jeg sitter på KG og surfer rundt i forskjellige tråder, aner fred og ingen fare. Så sier han plutselig "Hæ? Ser du på barnevogner? " I samme sekund klikker jeg meg ut av tråden rent tilfeldig, men da blir han jo ennå mer mistenksom! Men helt seriøst, barnevogn? Hæ? Jeg så jo ikke på dét? Jeg prøver å overbevise ham om at jeg ikke så på barnevogner, vi har en lang diskusjon, men den fjompen tror ikke på meg! Han bare "joho, du er avslørt og du tør ikke innrømme det!" MEN - så finner jeg igjen tråden, og bildet han har sett i sidesynet er ikke barnevogn, men skolisser! Da måtte han krype til korset gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 6. februar 2014 #231 Del Skrevet 6. februar 2014 Haha, var godt du kunne motbevise det da, selv om det er ganske uskyldig å se på barnevogn. Jeg har kikket på vogn i flere år allerede, lagt merke til ulike typer på gata osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 6. februar 2014 #232 Del Skrevet 6. februar 2014 Haha, var godt du kunne motbevise det da, selv om det er ganske uskyldig å se på barnevogn. Jeg har kikket på vogn i flere år allerede, lagt merke til ulike typer på gata osv Haha, ja jeg vil ha meg frabedt å bli beskyldt for noe jeg ikke har gjort altså På toppen av det hele kom en tråd opp på forumforsiden rett etter at vi hadde avsluttet diskusjonen: "hvilken barnevogn har du?" eller noe sånt. Da måtte jeg demonstrativt inn på den og si "Men se her, HER er det barnevogner!" Smugkikker litt på barnevogner selv iblant, men unngår å fortelle samboer det. Da blir han bare stressa og mistenker at jeg skal føde i morgen eller noe. Men i går gjorde jeg altså ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 9. februar 2014 #233 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Nå er jeg hos svigers, har vært her hele helgen. Koselig, men blir godt å dra hjem etterpå også Gruer meg litt til jobb i morgen, har egentlig deadline på en viktig sak jeg må fullføre, men har blitt innkalt på møter hele dagen... kjenner jeg blir demotivert av sånne dager der all tid går bort til møter. Reservasjonsrett på møter, det hadde vært noe Endret 9. februar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 10. februar 2014 #234 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Mandag, jobb og alt som hører med Kjenner at det virkelig ikke hadde gjort noe om møtet fra 9 til 11 blir avlyst i dag altså. Har nok av andre ting å gjøre, i tillegg til mensen herfra til månen (apropos, forsøkte mooncup i går.. jeg tror jeg fikk det til sånn nogenlunde, må øve mer for å bli helt sikker ). Uff.. trøtt og fæl og giddeløs mandag Kjenner jeg er spent på morgendagen også, da kommer Ikea-møblene i hus! Eller, vi får se om de kommer helt fram. Bakken vår opp mot huset har nemlig vært helt håpløs de siste dagene, såvidt vi har kommet opp. Så det blir jo spennnede å se Endret 10. februar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 11. februar 2014 #235 Del Skrevet 11. februar 2014 Først må jeg bare gi en til mooncupen! Hvor har du vært hele mitt liv? For det andre, jeg har fått meg iphone! Jeg har hatt en htc i ca. 3 år og såvidt rørt en iphone i mitt liv omtrent, så jeg er ikke helt fortrolig med den ennå. Men når man trenger ny telefon og får gratis av jobben, så hvorfor ikke prøve?Den gamle jeg hadde slo seg av midt i samtaler osv, og alle har mast på meg om ny telefon i et år omtrent. Så det var vel på tide å oppgradere litt For det tredje, Ikeamøblene kommer i dag! Samboer har strødd bakken foran huset og testkjørt litt, forhåpentligvis kommer varebilen seg opp. Vi har bestilt vitrineskap, bokhylle og tv-bord i hemnes-serien, pluss en veldig stilig glasshylle med stålkanter. Endelig noen oppbevaringsmøbler! Hvis samboer får somlet seg til å ferdigstille det elektriske og henge opp lamper nå, så er vi faktisk i mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 11. februar 2014 #236 Del Skrevet 11. februar 2014 Omtrent samme reaksjon som jeg hadde det der, godt du er fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 11. februar 2014 #237 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Omtrent samme reaksjon som jeg hadde det der, godt du er fornøyd Haha, ja! Jeg er fortsatt i en slags tilvenningsprosess. Kløner litt og det føles uvant nå i starten. Men generelt sett - menskopp er genialt Sparer penger, sparer miljø og i det hele tatt Edit: apropos : Endret 11. februar 2014 av boblebrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 11. februar 2014 #238 Del Skrevet 11. februar 2014 Så bra at menskoppen falt i smak! Du får prøve å ikke la den ligge og slenge Hurra for IKEA-møbler! Oppbevaringmøbler mangler vi også altså, men må jo finne noen vi (les: jeg) liker godt nok. Vil ha litt kvalitet når jeg først skal kjøpe, og det som frister i utseende har som regel dårlig kvalitet Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 12. februar 2014 #239 Del Skrevet 12. februar 2014 Menskoppen har fått sin faste plass i skapet på badet, skal unngå å flashe den for alle besøkende. Ikke alle som er like gira på å se/høre om slike ting IKEA-møblene ble veldig fine! Satte opp alt med unntak av bokhylla i går. Selvfølgelig, kvaliteten er så-som-så, men de fungerer greit til vårt bruk akkurat nå. Kjæresten min var egentlig veldig skeptisk til møblene først, fordi han også ville ha noe med kvalitet. Men kvalitet koster, og som unge og nyetablerte har vi egentlig ikke råd til noe fancy nå i starten. Og hemnes-serien vi har kjøpt nå er i det minste i heltre furu. Kvalitet til IKEA å være, egentlig. Ikke minst fikk vi totalt 4 møbler for prisen av.. en krakk i en fancy butikk I dag skal vi sette opp bokhylla, kjæresten skal henge opp de siste lampene og vi kan begynne å sette småting inn i stua (bøker, filmer etc). Deilig. Jeg skal surfe etter gardiner i dag, tror jeg skal finne noen fine på dekoria. Både jeg og mamma har kjøpt derfra før, og vi er veldig fornøyde. TV har vi fortsatt ikke, men det får vi ta til slutt når vi ser hvor mange penger som er igjen Ellers tror jeg dette skal bli en fin onsdag, med unntak av ett møte om en times tid (det som jeg klager om hver onsdag, haha. Liker virkelig ikke det møtet, blir ofte høylytt og masete). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 13. februar 2014 #240 Del Skrevet 13. februar 2014 Åherrekongsverre, i dag er jeg trøtt I går satte vi opp bokhylla og to av vegglampene. Nå mangler vi bare å få satt opp taklampa over spisestuebordet, så er vi egentlig klare. Eller, ikke helt klare. Vi må jo pynte Egentlig er det litt utfordrende, for jeg har faktisk en kjæreste som er opptatt av stil og interiør. Vi klarte å bli enige om gardiner i går, da. Skal bestille fra dekoria i dag tenker jeg. Men pynteputer i sofaen er det verre med. Vi er enige om å bestille noen fine fra Society6, og der fant jeg selvfølgelig tusenvis av fine putetrekk. For meg er det egentlig bare å gjøre et random utplukk på 3-4 trekk, er så mye fint å velge i. Men så viste det seg at kjæresten selvfølgelig er kresen på pynteputer også Morsomme puter ble feil, han likte sånn-og-sånn stil, men ingen av de han fant var helt tipptopp osv. Haha! (jeg bestiller trekk likevel, så får han si hva han vil ) Ellers snakket jeg med en god venninne i går, hun skal også til hovedstaden i mars. Så vi ble enige om en hotellweekend sammen, aaah det blir deilig. Hotellfrokost, here I come! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå