Gå til innhold

Hvilke jentenavn signaliserer lav sosial status?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Navnet mitt er faen ikke lavstatus, det er FINT :grine: Fatter ikke at folk har nevnt det så mange ganger :fnise:

:jolie:

Men kan ramse opp noen selv jeg, og da har jeg selvsagt sterke assosiasjoner til navnene:

Evelyn

Britt

Kine

Tone

Anne

Grethe

Michelle

Emilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de fleste her, men er det allmenn oppfatning at Kine, Anne og Ragnhild er lavstatus? For meg er de nærmest definisjoner på det motsatte. Iallefall dersom man tenker på "høystatus"-navn som noe annet enn navn man assosierer med penger.

Endret av Trolll
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen har spurt før meg nå, men Ida har vel to mens Jeanette har tre?

Mener du Sjann-ett-e eller Je-a-nett?

Anonymous poster hash: 0c887...f75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er navnene på meg og mine to søsken nevnt så mange ganger at jeg nesten vurderer å bytte navn :P Vi er nok ikke akkurat oppvokst på beste vestkant, men alle tre har fullført videregående og er i gang med høyere utdanning! Det er jo noe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så skiftet jeg ikke bare fornavn, gikk hele veien og matchet mellomnavn og etternavn med fornavnet. Slik at sluttresultatet høres veldig fint ut, uansett hvilket språk det uttales på eller hvor i verden du er. Men det høres fremdeles veldig typisk Norsk ut. ;)

Anonymous poster hash: bad74...1d0

Det er det jeg vil oppnå når jeg bytter navn også, men jeg sliter med å komme frem til noe som føles riktig. Hvordan kom du frem til ditt? :)

Anonymous poster hash: e0a8b...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av KG generelt: hvilke jentenavn mener dere her på KG signaliserer øv sosial status?

Selv tenker jeg at muligens navn som Ida, Dileki og Ann-Ramona signaliserer ganske lav status.

Anonymous poster hash: 3dda5...136

Tror heller vi skal snakke om hvorfor du trenger å vite det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de fleste her, men er det allmenn oppfatning at Kine, Anne og Ragnhild er lavstatus? For meg er de nærmest definisjoner på det motsatte. Iallefall dersom man tenker på "høystatus"-navn som noe annet enn navn man assosierer med penger.

Enig, selv om Anne nok finnes i alle lag. Stusser også over at Helene er med på noens lister her.

Anonymous poster hash: 0c887...f75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange uttaler ikke e'en på slutten av Jeanette.

MAN uttaler ikke e-en på slutten av Jeanette. Men sånn går det når folk med elendige språkkunnskaper absolutt skal ha utenlandske navn på ungene sine.

Anonymous poster hash: 0c887...f75

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne er for all del ikke lavstatus.

Anne er tidløst og veldig sterkt navn.



Anonymous poster hash: d6cd2...734
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAN uttaler ikke e-en på slutten av Jeanette. Men sånn går det når folk med elendige språkkunnskaper absolutt skal ha utenlandske navn på ungene sine.

Anonymous poster hash: 0c887...f75

Jeg har aldri hørt noen uttale den siste e'en, men tenkte hvor noen her skrev at det var et tre stavelses navn, uttalen blir jo to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til info: jeg kjenner en Jeanette som utaler navnet sitt 'Chanette'. Så noen uttaler også e-en.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at mange av de navnene som er nevnt er fine og er overhode ikke navn med lav-status. Syns heller at navn som Leah, Linneah, Thea, Linni, ol. har lav status, de får meg til å tenke på glamourmodeller og de er ganske trashy i mine øyne.

Anonymous poster hash: b5f0c...797

uff, stakkars navnet mitt... Da mine akademiker-foreldre kalte meg Thea tidlig på åttitallet var det hverken trashy eller spesielt vanlig. Synd folk nå syns et helt vanlig navn som Thea blir det samme som å hete Sjasmin og Leah Chanel.

Anonymous poster hash: 5b092...f22

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info: jeg kjenner en Jeanette som utaler navnet sitt 'Chanette'. Så noen uttaler også e-en.

Jeg tror dette kommer fra sør nå, i Danmark sier de Jeanette... I Nederland også uttaler de alt med e, MichellE, JeanettE, DaniellE... Kanskje derfor vi i Norge nå hører mer av det, jeg synes ikke det ved navn er en riktig uttalelse...

Anonymous poster hash: d6cd2...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er den merkeligste tråden jeg har sett på en stund. Tenk at fine navn som Anne, Ragnhild, Helene og Henriette blir sett på som lavstatus? :sjokkert: Jeg hadde forventet en repetisjon fra "jaskenavn"-tråden, med andre ord navn som Savannah, Sienna, Tallulah, Leah, Alea, Milea, Anea, Enea og lignende.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den merkeligste tråden jeg har sett på en stund. Tenk at fine navn som Anne, Ragnhild, Helene og Henriette blir sett på som lavstatus? :sjokkert: Jeg hadde forventet en repetisjon fra "jaskenavn"-tråden, med andre ord navn som Savannah, Sienna, Tallulah, Leah, Alea, Milea, Anea, Enea og lignende.

Ingen av de navnene er lavstatus.

Anonymous poster hash: 0c887...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...