Gå til innhold

Hvilke jentenavn signaliserer lav sosial status?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av KG generelt: hvilke jentenavn mener dere her på KG signaliserer øv sosial status?

Selv tenker jeg at muligens navn som Ida, Dileki og Ann-Ramona signaliserer ganske lav status.

Anonymous poster hash: 3dda5...136

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vel slike som Alexandra, Henriette, Benedicte, Victoria osv blitt trash-navn? Ida derimot er jeg ikke enig i at signaliserer lav status.



Anonymous poster hash: 90c9d...1a1
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline, Beathe, Natalie, Samantha, Tone

Anonymous poster hash: d79ec...89e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første jeg tenkte var Veronica og Helene. Litt usikker på akkurat hvorfor Helene men..



Anonymous poster hash: 694b9...ff1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida? Hvorfor?

Jeg lurer også på hvorfor Ida ble med? Kanskje pga noen du assosierer navnet med?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Jeanette.

Heter man Jeanette, så kommer man født, oppvokst og missbrukt i Ammerudblokkene, har sliten joggedress og grorudpalme. Samt litt knekk i knærne.

Og jeg vet om mange freshe og oppegående folk som heter Jeanette, men det navnet er bare så belastet for meg.

Jeanettene jeg kjenner er joggedressjenter som subber rundt i sko de ikke gidder og knyte fordi de er så fjerne på tjall at det er for langt å bøye seg helt ned til skoa. Selv med 30cm knekk i knærne :fnise:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel slike som Alexandra, Henriette, Benedicte, Victoria osv blitt trash-navn? Ida derimot er jeg ikke enig i at signaliserer lav status.

Anonymous poster hash: 90c9d...1a1

Wræl! Victoria HAR blitt trash-navn, har det ikke? Jeg har hett det i 25 år, men jeg har begynt å kjenne på trash-faktoren de siste årene... :(

Men for min del er det dobbelnavn som "Amathea Eleanora" og sånne litt tilgjorte "Therès" og "Helèn" som blir mest trashy.

Og så syns jeg det er litt kjipt med den økende trenden hvor man har ett trendy navn og ett familienavn, sånn at man heter Trude Linnea, eller Sienna Grete.

Anonymous poster hash: a79e6...2ff

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke verre enn å be om klasselistene fra Grorud og sammenligne dem med de fra Bestum.



Anonymous poster hash: 0c887...f75
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Gry

- Monika

- Linda

- Veronika

- Ramona

- Liz

- Bodil

...alle ganske harry.

Anonymous poster hash: 3dda5...136

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vel slike som Alexandra, Henriette, Benedicte, Victoria osv blitt trash-navn? Ida derimot er jeg ikke enig i at signaliserer lav status.

Anonymous poster hash: 90c9d...1a1

Henriette er da absolutt ikke noe trash-navn! Det stammer jo fra Frankrike og det er ikke så mange i Norge som heter det.

Anonymous poster hash: 74919...153

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av KG generelt: hvilke jentenavn mener dere her på KG signaliserer øv sosial status?

Selv tenker jeg at muligens navn som Ida, Dileki og Ann-Ramona signaliserer ganske lav status.

Anonymous poster hash: 3dda5...136

Jeg syns amerikansk-klingende navn er trashy, slike man vet unge folk gjerne får fra tv-serier og filmer osv. Eks er Melissa, Jeanette, Liza, Samantha osv.

Er ikke enig i at Ida, Victoria og Benedicte er trashy i det heletatt! De er pene navn, syns jeg :)

Anonymous poster hash: 5f874...adb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica

Jennifer

Teres

Wenche

Kjersti

Linda

Hilde



Anonymous poster hash: d79ec...89e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i likhet med flere her overrasket over at Ida nevnes - for meg er det bare et veldig vanlig navn på linje med for eksempel Ingrid, Katrine og Maria. Tenker først og fremst på ordentlige jenter rundt min egen alder når jeg hører disse navnene, hverken nyrik eller fattig lavstatus.

For meg er kanskje bindestreksnavn og navn hentet fra tv-serier og lignende kanskje det som jeg i størst grad knytter til lavstatus, samt kjente navn med uvante stavemåter, eller norske navn der engelsk stavemåter er valgt uten at man har slekt i utlandet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...