Gå til innhold

Hvilke jentenavn signaliserer lav sosial status?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en meningsløs tråd. Mange klager på telletrådene, men de rakker i det minste ikke ned på noen. Dette er bare helt på jordet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GiftMann38
4 minutter siden, Arabella said:

Jeg er spent på om du plasserer prinsesse Märtha Louise og hennes døtre i lavstatus- og trashysjiktet.

Märtha er faktisk jævli trashy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For en utrolig sårende tråd.. 

 

Anonymkode: 14c00...226

Det kan du si. Nå venter jeg på at noen av disse som har rent over med lavstatusnavn, kan liste opp navn de godkjenner. Sett i gang!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Arabella skrev:

Det kan du si. Nå venter jeg på at noen av disse som har rent over med lavstatusnavn, kan liste opp navn de godkjenner. Sett i gang!

Du får lage en tråd om det, i stedet for å forvente at man skal avspore denne for å tekkes deg. 😎

Anonymkode: 4cf41...81b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får lage en tråd om det, i stedet for å forvente at man skal avspore denne for å tekkes deg. 😎

Anonymkode: 4cf41...81b

Tekkes meg? Jeg føler meg ikke angrepet. Mitt navn er såpass sjeldent at det aldri blir nevnt i noen sammenheng.

Ettersom du ikke forstod det, mente jeg altså at disse som kan alt om lavstatusnavn, kunne opprette en tråd om godtagbare navn. Sånn, skjønte du det nå?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden lukter iallfall lavstatus og fritidsproblemer lang vei! Dessuten er den bare helt meningsløs og har ingenting med graviditet eller baby å gjøre, så den kan godt flyttes til et annet forum.

Anonymkode: 86094...2bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden lukter iallfall lavstatus og fritidsproblemer lang vei! Dessuten er den bare helt meningsløs og har ingenting med graviditet eller baby å gjøre, så den kan godt flyttes til et annet forum.

Anonymkode: 86094...2bf

Veldig enig. Og hva er egentlig «lav sosial status»? Lav intellektuell status? Lav pengemessig status?

Er spm egentlig «Hva kaller dumme og fattige folk barna sine?» Det er i så fall utrolig lavmål å bruke tid og krefter på.

Folk med disse navnene har uansett ikke valgt de selv, og burde slippe slikt oppgulp. (Nei, mitt navn er ikke nevnt, så er ikke på mine vegne jeg reagerer)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gry, Lisbeth, Rita, Marion, Liss, Lykke-Marie/Andrea/Lulea osv. 

Anonymkode: 0d1a1...25e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden lukter iallfall lavstatus og fritidsproblemer lang vei! Dessuten er den bare helt meningsløs og har ingenting med graviditet eller baby å gjøre, så den kan godt flyttes til et annet forum.

Anonymkode: 86094...2bf

Eller slettes fra jordas overflate. 

Det meste av jentenavn har vel vært nevnt i denne tråden nå. Jeg lurer på hva disse damene selv heter, og om de jobber for pengene sine selv (blogging teller ikke!) eller dasser seg hjemme hele dagen og lever på inntektene til mannen sin mens de roper etter barna som har gresk-aktige status-navn og lurer på hvor det blir av au pairen. 

Anonymkode: 14c00...226

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2013 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Anne er for all del ikke lavstatus.

 

Anne er tidløst og veldig sterkt navn.

 

 


Anonymous poster hash: d6cd2...734

 

Jo.... Det er det! Og litt gammel dame navn, men foreldrene håper det er originalt eller at det skal bli retro en dag. Eller plikt å oppkalle etter en slektning. 

Anonymkode: 951eb...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi så krenket! Jeg har ikke deltatt i tråden, men navnet mitt er nevnt to ganger. Ser ikke hvorfor det er så mye å hisse seg opp over?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
På 15.10.2017 den 7.32, AnonymBruker skrev:

Har dårlig erfaring med en som heter det sjæl. Læreren på ungdomsskolen var en hurpe. Lett å forbinde navnet, med enkelt personer. 

Anonymkode: 5d32c...2e4

Så fordi du forbinder det navnet med en lærer, så er liksom alle med det navnet sånn? :blink: 

Navnet skjemmer ingen så lenge man ikke skjemmer seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

Oioi så krenket! Jeg har ikke deltatt i tråden, men navnet mitt er nevnt to ganger. Ser ikke hvorfor det er så mye å hisse seg opp over?

Jeg hadde tenkt å kalle barnet mitt Nappetass men bestemte meg for ikke å gjøre det fordi noen damer på KG som er høy på seg sjøl synes det er lavstatus-navn.

Jeg skal heller kaller ungen min Maximillian. Eller Milano. For det høres ut som en gutt født inn i en velstående familie og som tar høy utdanning, får fin jobb og som kommer til å holde seg langt unna narkotika når han blir eldre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeanette, Chantelle, Desiré, René, Charlene, Maiken, Christel, Celine, Emily, Diane, Beatrice, Vanessa, Patricia m.fl.

Anonymkode: 4f329...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg er spent på om du plasserer prinsesse Märtha Louise og hennes døtre i lavstatus- og trashysjiktet.

Det var vel Märtha og Ari som begynte trenden. Og så hiver lave klasser seg på for å prøve å øke sin egen status.  

Anonymkode: 4d310...80e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg skal heller kaller ungen min Maximillian. Eller Milano. For det høres ut som en gutt født inn i en velstående familie og som tar høy utdanning, får fin jobb og som kommer til å holde seg langt unna narkotika når han blir eldre. 

 

Skal man tro folk, vil ikke det hjelpe hvis ungen har et -sen etternavn. Det er jo ikke «bra nok» må vite. Helst må ungen ha et dobbelt etternavn, går til nød med en -sen etternavn, men da bør det helst være foran det andre. 

«Maximillian/Milano Hansen» klinger ikke like bra som «Maximillian/Milano Morgenstjerne» for å ta et eksempel. 

Anonymkode: e24e6...977

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arabella skrev:

Det kan du si. Nå venter jeg på at noen av disse som har rent over med lavstatusnavn, kan liste opp navn de godkjenner. Sett i gang!

Jeg tror det er mange som er litt stormannsgale og har et enormt behov for å heve seg på andres bekostning.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...