Gå til innhold

Jeg har så innmari lyst å knekke nakken på katten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Angående at katten går på bordet, eller klorer der han ikke skal, prøv dobbelsidig teip. Kattene liker ikke at de sitter fast når de setter potene på det. Fest det på rundt bordet, og på sofaen om han klorer der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Angående at katten går på bordet, eller klorer der han ikke skal, prøv dobbelsidig teip. Kattene liker ikke at de sitter fast når de setter potene på det. Fest det på rundt bordet, og på sofaen om han klorer der.

eey det var smart!! det skal jeg prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et stygt menneske du er. Nei, monster.Et helt uskyldig dyr. Din mor hadde snudd seg i graven. Anonymous poster hash: 0bc90...6a6

Du leste bare overskriften og ikke innlegget eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten VET IKKE hva som er rett og galt. Hvordan skal den vite at pinner skal klores på, men ikke sofaen, hvis dere aldri viser den det?

Ha en sprayflaske med vann og sprut på katten hvis den hopper på bordet. La den sove i en kurv på soverommet, lek med den slik at den blir sliten og får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Noe jeg selvsagt ikke kommer til å gjøre! Men herregud så fristende det er!

Jeg hadde en tråd her tidligere, hvor jeg forteller jeg og mannen hadde nøye planlagt en hund nr 2, men så kommer han hjem med en katt istedenfor. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=747841

Uansett, det er vel ikke så veldig relevant til denne tråden.

Jeg har begynt å hate katten. Han nærmer seg halvåret, og er som kattunger flest tenker jeg. Og jeg klandrer egentlig ikke katten for noe som helst.

Men, han gjør meg så sint.

Han repeterer ting han ikke får lov til i det uendelige. Som å hoppe på stuebordet, vi tar han ned, sier NEI!, og han hopper opp igjen. Dette kan pågå i timesvis.

Samme med badevasken, kloring på klær (selv om vi har klorestativ over hele leiligheten), hopper på pc'n, tygger opp ledninger osv.

Men, det verste er når vi skal sove.

Har vi døra til soverommet åpent, så hopper han på oss når vi sover, eller rettere sagt, PRØVER å sove han, tygger på oss, han river i øredobbene mine og klor opp føttene våre.

Har vi døra til soverommet lukket så hyler han heeeeeele jævla natta gjennom. Han hopper oppetter dørene, klorer på døra og veggen og prøver å grave seg mellom dørkarmen.

Så vi har egentlig hatt minimalt med søvn siden katten kom i hus.

I natt har det faktisk vært så ille at vi har tatt tur på å sitte oppe med katten fordi vi er så vanvittig trøtte.

Mannen min har fått lov å sove natten gjennom siden han har jobb imorgen, jeg har ferie, og når han står opp så fikk jeg sove, til han dro på jobb, da ble det leven fra katten igjen.

Vi holder katten stimulert, han leker mye med hunden, han har masse leker, vi leker daglig med han og prøver å slite han ut før vi legger oss. Men det hjelper ingenting.

Jeg er så sliten og lei, har ikke sovet skikkelig siden Mai.

Jeg fantaserer om å gi han vekk til noen på andre siden av landet og si til mannen min at han stakk av. Kommer selvsagt ikke til å gjøre det, men det frister noe vanvittig akkurat nå, er så trøtt.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

Vi hadde katt i mange år. Etterhvert ble jeg lei av dem og da hadde ikke kattene det godt, derfor tok vi dem med til dyrlegen for avliving. Dyr fortjener å ha et godt hjem, kan du ikke gi dem det, så avliv dem eller gi dem bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å gå fysisk til verks på en kattunge.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

Sprut litt vann på den hver gang den gjør noe den ikke skal. Helst så den ikke ser at det er dere som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde katt i mange år. Etterhvert ble jeg lei av dem og da hadde ikke kattene det godt, derfor tok vi dem med til dyrlegen for avliving. Dyr fortjener å ha et godt hjem, kan du ikke gi dem det, så avliv dem eller gi dem bort.

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

Anonymous poster hash: cb94d...eaa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

Anonymous poster hash: cb94d...eaa

Vi hadde katt i mange år. Etterhvert ble jeg lei av dem og da hadde ikke kattene det godt, derfor tok vi dem med til dyrlegen for avliving. Dyr fortjener å ha et godt hjem, kan du ikke gi dem det, så avliv dem eller gi dem bort.

Sykeste jeg har hørt noen gang!!

Anonymous poster hash: efa5e...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selket

Hva med å ha den på badet om natten? Ja den kommer til å miaue og kløre i døren(dere må klistre noe / dekke over døren for å beskytte det), men etter hvert så blir den vant til rutinen, også hvis den får ikke nok aktiviteter om dagen så legger den seg da og heller er våken om natten.

Hvis den gjør en ting den ikke skal så hjelper det mer å ha en sprayflaske med vann lett tilgjenglig og spraye den hver gang den gjør noe den ikke skal.

Hvis den er nå mer enn 6 mnd gammel, bør den også kasteres om den ikke er det, da blir den også mye roligere.

Og som noen nevnte før pass på å gi den riktig mat som passer til unge katter som du får kjøpt i dyrebutikker.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Sykeste jeg har hørt noen gang!!

Anonymous poster hash: efa5e...00a

Hva er sykt, at dyr fortjener et godt hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er sykt, at dyr fortjener et godt hjem?

NEI, at du tar livet av et dyr fordi du er LEI AV DEM! Det er et levende dyr, akkurat slik som deg! Det er slikt folk tenker over FØR de skaffer dyret, og OM de går lei, så behandler man da ikke katter som et bruk-og-kast-objekt!

Om du dro rett til dyrlegen og avlivde dem bør du skjemmes over dine egne verdier. Om du derimot prøvde å omplassere dem uten hell før de dro "til gården på landet", så må du skrive det, for her normaliserer du det å ta livet av et dyr fordi du er lei av det, og sprer holdningen til andre.

Anonymous poster hash: 8c540...129

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske drøyt å bare komme hjem med et dyr som kan leve i 15 år, uten å snakke med samboeren sin om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan knekke da?

Ta sånn kiropraktorgrep og lage knekkelyder, eller faktisk drepe katten?



Anonymous poster hash: f634a...7e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miranda2011

NEI, at du tar livet av et dyr fordi du er LEI AV DEM! Det er et levende dyr, akkurat slik som deg! Det er slikt folk tenker over FØR de skaffer dyret, og OM de går lei, så behandler man da ikke katter som et bruk-og-kast-objekt!

Om du dro rett til dyrlegen og avlivde dem bør du skjemmes over dine egne verdier. Om du derimot prøvde å omplassere dem uten hell før de dro "til gården på landet", så må du skrive det, for her normaliserer du det å ta livet av et dyr fordi du er lei av det, og sprer holdningen til andre.

Anonymous poster hash: 8c540...129

Det var da voldsomt..og nei, jeg skjemmes absolutt ikke over mine verdier. Å få gitt bort voksne katter er ganske så umulig å få gjort, men så klart prøvde vi, er enig med deg i at jeg burde skrevet det. Poenget mitt var at det er bedre å avlive enn å ha dyr som ikke er "velkomne" i et hjem. Dyr fortjener et godt hjem, som jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt..og nei, jeg skjemmes absolutt ikke over mine verdier. Å få gitt bort voksne katter er ganske så umulig å få gjort, men så klart prøvde vi, er enig med deg i at jeg burde skrevet det. Poenget mitt var at det er bedre å avlive enn å ha dyr som ikke er "velkomne" i et hjem. Dyr fortjener et godt hjem, som jeg sa.

Dyr fortjener eiere som ikke blir lei av dem som man blir av fjorårets genser. Håper du ikke får flere dyr du kan bli lei av.

Anonymous poster hash: cb94d...eaa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Dyr fortjener eiere som ikke blir lei av dem som man blir av fjorårets genser. Håper du ikke får flere dyr du kan bli lei av.

Anonymous poster hash: cb94d...eaa

Etter 20 år med katt, kan jeg ikke se at "fjorårets genser" er relevant her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 20 år med katt, kan jeg ikke se at "fjorårets genser" er relevant her...

Når du "etterhvert blir lei" av dem, så er det relevant. Etter 20 år med katt burde du vite hvor lenge en katt lever og prøve å tenke deg om du vil bli lei av dem eller ikke. Vi har også hatt katt omtrent like lenge som deg, og jeg kan ikke si vi noen gang har "blitt lei". Gensere blir jeg lei. Ikke levende vesener. Da hadde jeg ikke fått meg dyr.

Anonymous poster hash: cb94d...eaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...