Gå til innhold

Jeg har så innmari lyst å knekke nakken på katten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe jeg selvsagt ikke kommer til å gjøre! Men herregud så fristende det er!

Jeg hadde en tråd her tidligere, hvor jeg forteller jeg og mannen hadde nøye planlagt en hund nr 2, men så kommer han hjem med en katt istedenfor. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=747841

Uansett, det er vel ikke så veldig relevant til denne tråden.

Jeg har begynt å hate katten. Han nærmer seg halvåret, og er som kattunger flest tenker jeg. Og jeg klandrer egentlig ikke katten for noe som helst.

Men, han gjør meg så sint.

Han repeterer ting han ikke får lov til i det uendelige. Som å hoppe på stuebordet, vi tar han ned, sier NEI!, og han hopper opp igjen. Dette kan pågå i timesvis.

Samme med badevasken, kloring på klær (selv om vi har klorestativ over hele leiligheten), hopper på pc'n, tygger opp ledninger osv.

Men, det verste er når vi skal sove.

Har vi døra til soverommet åpent, så hopper han på oss når vi sover, eller rettere sagt, PRØVER å sove han, tygger på oss, han river i øredobbene mine og klor opp føttene våre.

Har vi døra til soverommet lukket så hyler han heeeeeele jævla natta gjennom. Han hopper oppetter dørene, klorer på døra og veggen og prøver å grave seg mellom dørkarmen.

Så vi har egentlig hatt minimalt med søvn siden katten kom i hus.

I natt har det faktisk vært så ille at vi har tatt tur på å sitte oppe med katten fordi vi er så vanvittig trøtte.

Mannen min har fått lov å sove natten gjennom siden han har jobb imorgen, jeg har ferie, og når han står opp så fikk jeg sove, til han dro på jobb, da ble det leven fra katten igjen.

Vi holder katten stimulert, han leker mye med hunden, han har masse leker, vi leker daglig med han og prøver å slite han ut før vi legger oss. Men det hjelper ingenting.

Jeg er så sliten og lei, har ikke sovet skikkelig siden Mai.

Jeg fantaserer om å gi han vekk til noen på andre siden av landet og si til mannen min at han stakk av. Kommer selvsagt ikke til å gjøre det, men det frister noe vanvittig akkurat nå, er så trøtt.



Anonymous poster hash: 7cf75...bb2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avliv katten og kjøp hund... Hva i alle dager skal du med en katt du hater og som bare gjør tilværelsen helt forferdelig for deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er et så stort problem og du ikke ønsker denne katten så må du prate med samboeren din om det og sammen finne et nytt hjem til katten.. Du sier du ikke er seriøs med å knekke nakken på den, men det er uansett stygt å spøke med. Har man tatt til seg et dyr så må man ta vare på det helt til det dør av naturlige årsaker, eventuelt finne et nytt hjem til dyret om det er en håpløs situasjon å beholde det.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å aldri få unger i hvert fall. Ingen erfaring på det området, men hører rykter om at det kan være slitsomt.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på å aldri få unger i hvert fall. Ingen erfaring på det området, men hører rykter om at det kan være slitsomt.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars katt :(



Anonymous poster hash: 7d330...576
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

En katteelsker er IKKE en hundeelsker! Noe samboeren din burde tenkt på FØR han fikk deg i hus.

*pynte på* *plystre uskyldig*

Edit: Seriøst, så har Rori rett. Snakk med ham og krev katten omplassert. Du skal trives i ditt eget hjem og du skal helst ikke drives til å mishandle dyr på noe vis. Sier han nei, så må du velge. Et valg som innebærer samboeren din (som i så tilfelle har valgt katten over deg) med katt, eller singellivet uten katt. Og kanskje med en hund.

Endret av Tirkes
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Vel. Det er en kattunge. Det er et barn, og barn oppfører seg slik. Hva hadde dere forventet?

Det er ikke sikkert katten trives hos dere siden han mjauer hele natten. En kattunge som har det bra bør sove mellom 13 og 20 timer i døgnet. Hvorfor får han ikke sove inne med dere? Det kan gjøre han tryggere å få sove i en kurv på gulvet.

Har dere sjekket om maten han får er riktig for han, tåler han den?

Er kattedoen ren og pen?

Får han nok tilgang på friskt vann?

Har han en plass han kan ligge på i høyden?

Er han frisk?

Har dere prøvd å spraye en tiltrekkende duft på klorestativet?

Når han klorer på noe han ikke skal må dere løfte han bort til klorestativet, og når han klorer der bør dere gi han en godbit eller kos og ros. Gi han også ros hver gang dere ser han bruke klorestativet. For å få katten til å slutte å gå på bordet kan dere ta en spruteflaske med vann og sprute på han når er på vei opp på bordet eller har klatret opp.

Hvis du ikke klarer mer bør du få samboeren din til å omplassere pusen, eller gjøre det selv, det er ikke trivelig for en pus å bo en plass den så tydelig ikke er ønsket. Dette merker katten.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avliv katten og kjøp hund... Hva i alle dager skal du med en katt du hater og som bare gjør tilværelsen helt forferdelig for deg?

Avliver ingenting.

Håpet mer på tips som kunne hjelpe, så vi får sovet. Kattunge perioden kommer jo til å gå over en vakker dag og at den mest sannsynlig roer seg når vi får kastrert han og vokst opp litt.

Samboeren din bør knekke nakken på deg og skaffe en katt til.

(Jeg bare veier opp for sakligheten i svaret over).

Hehe, nei. Så ille er det ikke enda.

Hvis det virkelig er et så stort problem og du ikke ønsker denne katten så må du prate med samboeren din om det og sammen finne et nytt hjem til katten.. Du sier du ikke er seriøs med å knekke nakken på den, men det er uansett stygt å spøke med. Har man tatt til seg et dyr så må man ta vare på det helt til det dør av naturlige årsaker, eventuelt finne et nytt hjem til dyret om det er en håpløs situasjon å beholde det.

Skjønner det er stygt å spøke med, men jeg har ikke sovet mer enn en time omgangen siden Mai. Jeg er dønn sliten.

Jeg har lyst til å beholde den til den dør av alderdom, men akkurat nå er jeg helt utslitt.

Pass på å aldri få unger i hvert fall. Ingen erfaring på det området, men hører rykter om at det kan være slitsomt.

Unger skal vi ikke ha da han er steril. Så ikke bekymre deg for det.

Hilsen TS.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ørepropper, gå å legg deg og overlat problemet til samboeren. Er jo han som har skaffet seg katt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger skal vi ikke ha da han er steril. Så ikke bekymre deg for det.

Hilsen TS.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

Katten eller typen din?

Endret av Feeky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt er IKKE en hund! Noe du burde tenkt på FØR du fikk deg katt.

JEG anskaffet ingenting. Leser du linken jeg la her, så ser du hvorfor det er en katt i hus.

Vel. Det er en kattunge. Det er et barn, og barn oppfører seg slik. Hva hadde dere forventet?

Det er ikke sikkert katten trives hos dere siden han mjauer hele natten. En kattunge som har det bra bør sove mellom 13 og 20 timer i døgnet. Hvorfor får han ikke sove inne med dere? Det kan gjøre han tryggere å få sove i en kurv på gulvet.

Har dere sjekket om maten han får er riktig for han, tåler han den?

Er kattedoen ren og pen?

Får han nok tilgang på friskt vann?

Har han en plass han kan ligge på i høyden?

Er han frisk?

Har dere prøvd å spraye en tiltrekkende duft på klorestativet?

Når han klorer på noe han ikke skal må dere løfte han bort til klorestativet, og når han klorer der bør dere gi han en godbit eller kos og ros. Gi han også ros hver gang dere ser han bruke klorestativet. For å få katten til å slutte å gå på bordet kan dere ta en spruteflaske med vann og sprute på han når er på vei opp på bordet eller har klatret opp.

Hvis du ikke klarer mer bør du få samboeren din til å omplassere pusen, eller gjøre det selv, det er ikke trivelig for en pus å bo en plass den så tydelig ikke er ønsket. Dette merker katten.

-Kattedoen rengjør jeg to ganger daglig.

-Alltid friskt vann tilgjengelig.

-Maten tåler han helt fint, er royal canin.

-Han har dusinvis med soveplasser, høyt og lavt, til og med montert hylletrapper oppetter veggene så han kan herje som han vil. (Noe JEG tok initiativ til)

-Frisk som en fisk :)

-Og ja, han bruker klorestativene sine rett som det er. Med mindre vi har lukket døra til soverommet når vi er der.

Vannflaske har jeg prøvd, men det hjelper ingenting siden han faktisk liker vann, hadde jeg aldri trodd!

Og han mjauer og klorer som sagt bare når vi prøver å sove med døra lukket.

Vi lot han først sove inne sammen med oss, men han herjer uten stans når vi skal sove, og tygger på oss, klorer på oss og prøver å få oss opp.

Det med at han klatrer på bord, det overlever jeg fint. Men jeg vil sove, og jeg får ikke sove. Jeg er sliten og lei.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et stygt menneske du er. Nei, monster.Et helt uskyldig dyr.

Din mor hadde snudd seg i graven.



Anonymous poster hash: 0bc90...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta katten i nakkeskinnet når den gjør noe galt, da slutter den etter et par ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et stygt menneske du er. Nei, monster.Et helt uskyldig dyr.

Din mor hadde snudd seg i graven.

Anonymous poster hash: 0bc90...6a6

Min mor er strengt tatt enda i livet.

Og jeg plager ikke katten min jeg. Jeg koser med den, jeg leker med den, gir den mat og vann, tilbringer hele dagen med den, den mangler ingen verdens ting.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta katten i nakkeskinnet når den gjør noe galt, da slutter den etter et par ganger.

Jeg kommer ikke til å gå fysisk til verks på en kattunge.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg kommer ikke til å gå fysisk til verks på en kattunge.

Anonymous poster hash: 7cf75...bb2

Der vant du tilbake absolutt alle bonuspoengene du tapte med overskriften på tråden. Tar av meg hatten.

Håpe du overlever kattungetiden og får en fin, rolig, voksenkatt i hus. :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...