kisskissbangbang Skrevet 13. august 2014 Forfatter #1761 Del Skrevet 13. august 2014 Nånei, dette også går over, ikke sant? Nå har jeg lagt meg, babyen våknet opp og ble forbanna av at pappaen var så frekk og gikk for å bysse Så nå ligger jeg her med en svett baby klistra inntil magen og en pupp plassert i munnviken hans. Herregud, at han ikke bare kan ta smokk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. august 2014 #1762 Del Skrevet 13. august 2014 Du ødelegger fantasien min om at nr. To er sååå mye lettere enn nr 1! Håper det blir ei god natt i alle fall! Pleier han å ville stå opp tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. august 2014 Forfatter #1763 Del Skrevet 13. august 2014 De første ukene var han SÅ mye lettere. Han bare sov og siv og sov, og smilte bnår han var våken. Og han er jo for så vidt lett - blid og glad og søt og god, men litt vanskeligere å få til å sove på dagen enn det L var. L sov tre og en halv time på formiddagen og en time på ettermiddagen ute i vogna si - hver dag. Ekstremt komfortabel permisjondtid Men til gjengjeld var han et helvete å legge på kvelden,da. Når vi bare får ordnings på soving uten pupp så blir det så enkelt atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. august 2014 Forfatter #1764 Del Skrevet 13. august 2014 Og så hadde du et spørsmål og,ja Nei, vil ikke opp tidlig. Nitida,ca. Her er det jeg som må vekke (han vekkes når jeg står opp),eller storebror som vekker. Om han styrer skuta sover han til ni-ish, er våken et par timer, og så vil han sove to-tre timer i senga igjen. Og han er aldri våken på natta, ikke en eneste våkennatt (eller våkentime på natta) så langt, bankibordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 13. august 2014 #1765 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) De første ukene var han SÅ mye lettere. Han bare sov og siv og sov, og smilte bnår han var våken. Og han er jo for så vidt lett - blid og glad og søt og god, men litt vanskeligere å få til å sove på dagen enn det L var. L sov tre og en halv time på formiddagen og en time på ettermiddagen ute i vogna si - hver dag. Ekstremt komfortabel permisjondtid Men til gjengjeld var han et helvete å legge på kvelden,da. Når vi bare får ordnings på soving uten pupp så blir det så enkelt atte Selv hadde jeg rutiner fra dag 1, faktisk ved positiv test. Strøk på magen og sa at "nå er klokka 19, det er sovetid" og tok på meg ullpysj samt tok et bad med oljer og litt massasje. Babyen skjønte asap hva som var på gang allerede fra barsel, og han sover så søtt atte bare jeg gir han smokken og hvisker "sov lille søte knøttelillegosse" Sånn går det når dere mødre ikke gidder innføre rutiner fra positivtest dag 1 Årh, jeg kan jo ikke lese i disse mødredagbøkene og innse at barn nummer 2 faktisk OG innebærer babyjobb! Jeg trenger leve i fornektelse 3&1 halvtime er jo ville greier! Jeg bestiller en sånn unge neste gang, minus helveteslegging på kveld. Jeg har faktisk lagt på meg etter fødsel og de første månedene, alle de helvetes trilletimene gjorde tydeligvis noe som ikke skjer nå uten 7-9 timer trillings hver dag Endret 13. august 2014 av AllisHagtorn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. august 2014 Forfatter #1766 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Selv hadde jeg rutiner fra dag 1, faktisk ved positiv test. Strøk på magen og sa at "nå er klokka 19, det er sovetid" og tok på meg ullpysj samt tok et bad med oljer og litt massasje. Babyen skjønte asap hva som var på gang allerede fra barsel, og han sover så søtt atte bare jeg gir han smokken og hvisker "sov lille søte knøttelillegosse" Sånn går det når dere mødre ikke gidder innføre rutiner fra positivtest dag 1 Årh, jeg kan jo ikke lese i disse mødredagbøkene og innse at barn nummer 2 faktisk OG innebærer babyjobb! Jeg trenger leve i fornektelse 3&1 halvtime er jo ville greier! Jeg bestiller en sånn unge neste gang, minus helveteslegging på kveld. Jeg har faktisk lagt på meg etter fødsel og de første månedene, alle de helvetes trilletimene gjorde tydeligvis noe som ikke skjer nå uten 7-9 timer trillings hver dag Æ har savna dæ! Ja, L var herlig sånn, hadde så mye fritid at jeg tidvis gørrkjeda meg J vil gjerne også sove masse, men han vil sove med pupp i munnen. Ikke like mye fritid. Så lenge jeg følger hans ønsker krav så er jo dagene rosenrøde. Men dersom jeg våger meg på å tenke at han skal sove i vogn, hengevugge eller sammen med pappaen sin, da blir det helvete. Foreløpig strategi er å adlyde sjefen, så får jeg gjøre litt mer opprør etterhvert. RUTINA E OPPSKRYTT! Endret 13. august 2014 av kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. august 2014 #1767 Del Skrevet 14. august 2014 Selv hadde jeg rutiner fra dag 1, faktisk ved positiv test. Strøk på magen og sa at "nå er klokka 19, det er sovetid" og tok på meg ullpysj samt tok et bad med oljer og litt massasje. Babyen skjønte asap hva som var på gang allerede fra barsel, og han sover så søtt atte bare jeg gir han smokken og hvisker "sov lille søte knøttelillegosse" Sånn går det når dere mødre ikke gidder innføre rutiner fra positivtest dag 1 :ler: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 14. august 2014 Forfatter #1768 Del Skrevet 14. august 2014 Ferdig på (skikkelig forsinka) firemånederskontroll. J er 66.6 cm lang og 7565g. Kurven som hadde dippet litt sist har tatt seg fint opp igjen, og nå ligger han nøyaktig på gjennomsnittet på både høyde og lengde. Ellers bare skryt, som vanlig. I dag var første dag for L på storavdeling i barnehagen. Jeg tenkte han kanskje ville protestere litt, men næh... løp rett bort til resten av gutta som lekte med biler, og hadde såvidt tid til å nusse oss hadet. Storgutten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 14. august 2014 #1769 Del Skrevet 14. august 2014 Liker lengden Der har du forklaringa på hvorfor han er så trøblete med søvn bortsett fra når han får mammaen sin (ikke tørr i det heeele tatt... nop!). Store gutter har vel ikke tid til å susse mammaen sin hadet når de kan leke med biler Men godt å se at han har det bra der kan jeg tenke meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 15. august 2014 Forfatter #1770 Del Skrevet 15. august 2014 Liker lengden Der har du forklaringa på hvorfor han er så trøblete med søvn bortsett fra når han får mammaen sin (ikke tørr i det heeele tatt... nop!). Store gutter har vel ikke tid til å susse mammaen sin hadet når de kan leke med biler Men godt å se at han har det bra der kan jeg tenke meg! Han gjorde opp for det halvhjerta kysset i går nå når han dro i barnehagen. "Ælska dæ mamma, ælska dæ lillebror, sov godt, og god ferie ( )!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 15. august 2014 Forfatter #1771 Del Skrevet 15. august 2014 Når dét er sagt; i går tror jeg at jeg økte kondomsalget med noen prosenter. Jeg gikk nemlig rundt i byen med baby på magen og VERDENS SURESTE treåring ved siden av meg. Herregud som han grein og sutra og surva, og det toppa seg da han skulle få et par fiskekaker fra ferskvaredisken (suringa var nemlig sulten+trøtt), men fikk FEIL fiskekake. Han hadde nemlig pekt på den ved siden av. Verden raste sammen, og han var så trist og lei, og fullstendig oppløst i tårer. Har aldri før fått så mange medlidende blikk, "ser kjent ut.."-kommentarer og lure smil som jeg fikk i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. august 2014 #1772 Del Skrevet 15. august 2014 Huff, slike dager er sååå slitsom! Håper dagen endte godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. august 2014 #1773 Del Skrevet 15. august 2014 Stor bøtte med sympati herfra. Håper du har en rolig fredag, og at helga blir fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 15. august 2014 #1774 Del Skrevet 15. august 2014 Tålmodigheten blir virkelig satt på prøve på sånne dager! Planleggingsdag i barnehagen dag, jeg sier ikke mer (for det har jeg ikke tid eller energi til )! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 15. august 2014 Forfatter #1775 Del Skrevet 15. august 2014 Heldigvis var det såpass ekstremt at jeg klarte å le av det (sånn litt i det stille, L var oppriktig trist og frustert, stakkars, og det siste han trengte var en mamma som lo av ham ). Men vi var nok vandrende prevensjon der vi gikk, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. august 2014 #1776 Del Skrevet 15. august 2014 Stakkars L, virkelig ikke greit å være liten, sulten og trøtt, og i tillegg få feil fiskekake. Håper det ikke gjentar seg i nærmeste fremtid, god helg til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 16. august 2014 #1777 Del Skrevet 16. august 2014 Uff....altså, jeg LER jo ikke av lille fyren, men litt mer av situasjonen- ser liksom for meg mora med bæresele drassende på unge 2 hvor alt handler om ei fiskekake og mor står oppgitt foran disken og tenker "jævla.....fiskekake....." Tipper det ikke hadde hjulpet å få riktig fiskekake etterpå heller, så jeg tror nok jeg selv hadde rasket med meg en sjokolade på utveien og blitt en av de som andre ser foraktfullt på fordi "hun gav en unge sjokolade på en helt vanlig hverdag på bussen!"(mesteparten hadde jeg spist selv altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. august 2014 #1778 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) All medfølelse ang dagsoving. Vi har også slitt med den i sommer, her vil baby også helst sove med meg ved siden av. Det har jo sine praktiske sider, for man kan da få et par timer på øyet selv også. Men det er ikke hver dag man vil det, og det går jo ikke når man er ute f.eks. Men jeg tester jevnlig nye ting, og har nå oppdaget at det funker å putte ham i bæresele når han begynner å bli trøtt, og når han har sluttet å kave i søvne og har sovet rolig i noen minutter, altså kommet i dypere søvn, kan jeg legge ham over i vogn eller seng. Ambisjonen er å i det minste kunne trille ham i søvn, men det går svært sjelden nå. Håper, slik det var med eldstemann, at nærhetsbehovet ved soving plutselig blir borte av seg selv. Selv om helsesøster var skeptisk, da hun er redd for dårlige vaner. Men man må jo få disse til å sove på et vis. Endret 16. august 2014 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. august 2014 Forfatter #1779 Del Skrevet 16. august 2014 Stakkars L, virkelig ikke greit å være liten, sulten og trøtt, og i tillegg få feil fiskekake. Håper det ikke gjentar seg i nærmeste fremtid, god helg til dere Nei, vanligvis er han ganske samla, men det var en slikkelig melt down. Stakkatrs liten! God helg til dere og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. august 2014 Forfatter #1780 Del Skrevet 16. august 2014 Uff....altså, jeg LER jo ikke av lille fyren, men litt mer av situasjonen- ser liksom for meg mora med bæresele drassende på unge 2 hvor alt handler om ei fiskekake og mor står oppgitt foran disken og tenker "jævla.....fiskekake....." Tipper det ikke hadde hjulpet å få riktig fiskekake etterpå heller, så jeg tror nok jeg selv hadde rasket med meg en sjokolade på utveien og blitt en av de som andre ser foraktfullt på fordi "hun gav en unge sjokolade på en helt vanlig hverdag på bussen!"(mesteparten hadde jeg spist selv altså). Følte meg ganske svett i panna, ja, tipper det så ganske hektisk ut Jeg visste at det bare var å få i ham et par biter fiskekake, så ordna det seg. Og det gjorde det. I tillegg skulle vi ta buss etterpå - det kjekkeste han vet, så det gikk heldigvis fort over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå