Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Aaah, sjuk baby.

Han har hatt feber i tre dager nå,og veksla mellom relativt fin og helt elendig form. Sovet kjempedårlig, og bare villet sove oppå mammaen sin. Jeg har helt seriøst ikke hatt tid til å dusje i dag, og føler meg skikkelig digg her jeg sitter nedsnørra og nedsikla av babyen. :ler:

Hvorfor kan ikke ungene synkronisere sjukdommen sin? L var syk sist helg, frem til onsdag, og J tok over på torsdag. Travelt!

Hååper på en skitur med svogeren min i kveld, trenger luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, ingenting er vel så deilig som snørr og sikkel fra sjuk og febervarm unge :hjerte: Hvem trenger vel varmt vann og dusjsåpe? :klo:

Vil også på skitur! Må bare finne ut av hvordan jeg skal smøre faenskapen. Finnes sikkert en skismøring for dummies app jeg kan ta med ut i skogen, jeg går for den :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ingenting er vel så deilig som snørr og sikkel fra sjuk og febervarm unge :hjerte: Hvem trenger vel varmt vann og dusjsåpe? :klo:

Vil også på skitur! Må bare finne ut av hvordan jeg skal smøre faenskapen. Finnes sikkert en skismøring for dummies app jeg kan ta med ut i skogen, jeg går for den :tommel:

Jeg må innrømme at jeg nyter å ha en varm liten tass på meg og, da. Når han ikke får til å sovne av annet enn å ligge tett inntil og høre på at jeg synger til ham. :hjerte: Begge ungene mine blir så superkosete når de er sjuke, veldig deilig når begge er supertravle gutter når de er friske! Men jeg merker jo at jeg ikke får gjort en dritt. :ler:

Jeg smurte skiene mine ekstremt feil forrige gang jeg var ute. Bakglatthelvete, herregud så sur jeg var :ler:

J må jo begynne å få et ekstremt bra immunforsvar etterhvert?

Ja, han har i hvert fall blitt eksponert for alle barnehagevirus i boka :ler: L var sjuk én gang før han begynte i barnehagen, J har tatt første barnehageår på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt for meg at begge er herdet til neste år,og at sykt barn-dagene holdes til et absolitt minimum ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg nyter å ha en varm liten tass på meg og, da. Når han ikke får til å sovne av annet enn å ligge tett inntil og høre på at jeg synger til ham. :hjerte: Begge ungene mine blir så superkosete når de er sjuke, veldig deilig når begge er supertravle gutter når de er friske! Men jeg merker jo at jeg ikke får gjort en dritt. :ler:

Jeg smurte skiene mine ekstremt feil forrige gang jeg var ute. Bakglatthelvete, herregud så sur jeg var :ler:

Det er jo litt godt også da, spesielt når de ikke har tid til å kose ellers :) I ettermiddag har han vært veldig opptatt med andre ting, bare innom for hurtigkos i to minutter før han fortsatte med ditt og datt, så antar kosemodusen her er over for denne gang :P

Den ser jeg så jævlig godt! :ler: Jeg får ta med alle typer smøring vi har, ringe pappa og forklare føret og satse på smøreveiledning pr tlf :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søkt barnehageplass til J ennå? Merkelig følelse å sende inn den søknaden synes jeg... Til bittelille babyen liksom... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Nå bruker jeg denne boka litt som sutrekanal, fordi jeg ikke gidder å ringe en venninne og bitche. :ler:

Jeg. Er. Så. Sliten! Hva skjer!? Har null energi, er trøtt men sover kjempedårlig, har overhode ikke matlyst og må tvinge i meg mat nå og da, bare fordi jeg holder på å gå i bakken, og har derfor ikke et gram energi til trening. Alt er tungt, bare det å løfte på J føles som et slit. Jeg som var så godt i gang med trening, og begynte å føle meg ganske ålreit. Nå føler jeg at musklene bare svinner vekk, og jeg ser ut som ei skrøpelig gammel dame :ler:

Tror det er en ond sirkel. Lite mat=sliten og trøtt=lite matlyst. Vil noen dele litt matlyst og/eller energi, plis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt få litt matlyst hos meg, men jeg har dessverre ikke noe energi å dele.. :P

Men det hørtes slitsomt ut da. Det er jo ikke så rart etter en ukes tid med syke unger. De bør definitivt lære seg å synkronisere seg litt ja, slik at det ikke blir så langvarig. ;)

Nå har jo solen endelig kommet over fjellene, så kanskje en rolig tusletur når solen er framme kan være godt? Jeg går ikke akkurat lang tur med bikkja, men jeg sørger for å gå i 12-tiden når det er sol. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt tilskudd av jern, d-vit osv? Kan jo være noen mangler som gjør at formen er som den er. Verdt å sjekke ut :Nikke:

Og kom deg ut i sola :jepp: Det gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Sjekk jern, dvitamin og B12 :)

Det er ofte en grunn hos meg. Har vært i den modusen siden fødselen, jeg venter stadig på alle de nevnte tinga der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Men, for mye jern gir ofte samme symptomer som for lite, så jeg ville ikke tatt tilskudd uten å ha testet først asså.

Dvitamin skal godt gjøres å ha for mye av, men det også er jo fettløselig og derfor lurt å sjekke opp før tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere,kanskje jeg burde bestille time og få tatt en prøve.

Jeg tror det er veldig lavt næringsinntak som gjør det da,men verdt å sjekke.

Har vært på skitur i dag, det ga endel energi mens det stod på, men akkurat nå er jeg helt tappet. Skal prøve meg på en dusj, så kafebesøk hvis jeg orker.

Så håper jeg J vil sove i natt. Og at jeg får sove når han sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke noe godt ut! :kose: Håper du føler deg bedre snart. Hvis du klarer å presse i deg litt mer mat og drikke så er sikkert ikke det så dumt. H-melk? Proteinshake? Smoothie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...