Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

Gjest poltergeist

Det som er skremmende med Motorsagsmassakren er at det kanskje kunne skjedd & det er i grunn en utrolig disturbing tanke :/

I scenen hvor Hansen løper med saga , faktisk en ekte sag....kid you not.

Holocaust er nok mer motbydlig enn skummel kanskje.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_barbie_*

Slenger meg på her...Hva med "paranormal activity",noen som har sett den?

Eg har sett den,men har hørt at det finnes 2 forskjellige slutter på filmen(?)..

Lurer liksom litt på hvilken av de to eg såg.

Synes den var ganske skummel eg,spesielt på slutten når de styrer på i det rommet med loftet og det..skal ikke avsløre for mye tenker eg;)

Men så er jo eg en ganske lettskremt person da.

Elsker for øvrig "silence of the lambs",synes den er knallbra og digger A.Hopkins og jodie foster i rollene.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

LineGourmet, Kan du fortelle mer om The darkness . Fant så mange på google.

Har lyst å se paranormal activity, er den på dvd ennå?

http://www.paranormalactivity-movie.com/

morro å se ekte reaksjoner fra kino-publikum da!

Kjøpte meg The Decent i Danmark i helgen, skal se den etter trening i dag, den er så creepy ass :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å finne tips til skrekkfilmer i en tråd, tror jeg, for smaken er så individuell. Ser mange har nevnt Hostel, The Hills Have Eyes, Motorsagmassakren og The exorcist. Personlig synes jeg ingen av de er skumle. Hostel er bortimot den dårligste filmen jeg har sett i mitt liv. Skrekk for meg er spenning, skummel musikk... BØ!!!, ikke blod og gørr. The Exorcist så jeg med min da 10-11 år gamle bror som satt og LO.

Og Paranormal Activity er dritkjedelig.

The Descent er bra, det skal jeg være enig i. Skvatt som faen noen ganger!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg og min søster hadde leid Exorcist på video siden ingen av oss hadde sett den. Vi var fortsatt på de første minuttene i filmen da storebror kom inn, tittet på coveret og sa, "åja, den filmen hvor det ikke skjer noe som helst den første timen." Takk skal du faen meg ha. Og det stemte jo også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine grøss:

Identity (2003)

Pans labyrint (2006)

Og så må jeg nevne to filmer som jeg ikke vet om jeg skal karakterisere som veldig bra eller dårlige fordi de er så jævlige/blodige og skumle at jeg ikke klarte å se dem ferdig!!:

Rovdyr (2008)

High Tension (2005)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker god skrekk, men ikke splatterfilmer med uprovosert vold og masse blod og gørr a la Saw og The Dentist...

Nr.1 : The Exorcist

Nr.2: The Shining

Liker også veldig godt Stephen King-filmer, The Ring-filmene, og Sixth Sense og Signs av Shyamalan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_barbie_*

JA!Signs var BRA!husker jeg omtrent satt oppå venninna mi på kino fordi det var så spennende/skummelt.og så liker jeg jo joaquin phoenix og mel gibson godt da :rødme:

noen som har sett Nine miles down her??kom med kommentarer!har ikke sett den men har lyst..lurer på om den er verdt å se.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettskremt II
Boogeyman , niks, 1

Brødrene Grim, tja vel Harry Potter er like spenende asså, 3

The Village, åh spar meg,0

Har dere noen filmer å gi terningkast??

Så Boogeyman her om dagen, filmen bygget seg opp og endte med et lite piff... Vi satt der store spørsmålstegn i øynene og den får derfor terningkast 1

Brødrene Grim syns jeg er verdt 3

The Village har ikke satt noen spor etter seg, 0

Stay Alive - spennende men jeg skjønte slutten før filmen hadde startet - 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre skumlinger som også er bra:

- the messenger ( Kristen Stewart og Aidan fra SATC )

- beneath ( husker ikke hvem som spiller )

- dark water( Jennifer Connely, John C. Reilly )

- half light ( Demi Moore )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Her er noen av de jeg har sett i det siste:

Midnight Meat Train - 4

The Cottage - 5

Severance - 2

The Human Centipede - 5

Martyrs - 6

Inside (À l'intérieur) - 5

(Rec) - 6

Wrong Turn 2 - 5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har jo sett Splice når jeg tenker meg om, men den var egentlig bare litt trist og ikke så skummel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Brysomme Mannen som begynte på tv2 akkurat nuh er litt skummel - men kanskje på en litt annen måte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker the Shining, Pans labyrint, Orphanage, the Descent, the Others, Blair Witch, og faktisk paranormal activity 2, eneren var litt tam. Motorsagmassakren og andre filmer med mutert white trash kan jeg også like, men helst de litt stille, skumle. Har stor sans for japanske og sørkoreanske skrekkfilmer. A tale of two sisters for eksempel. Suspiria er også urgh, skummel. Med en kul stil.

Så spanske Hierro idag, og den var ikke noe særlig. Boogeyman er noe av det teiteste jeg har sett. Skal se REC i morgen, og den har jeg håp for.

Så Drag me to hell idag, og den er morsom! Den gamle dama som forsøker å bite hovedpersonen i ansiktet etter å ha mistet gebisset er kvalm og morsom på en gang. Ekleste senene noen sinne er suging på fingeren i Mmassakeren og voldtektssenen i Deliverance.....scream like a piiiig!!!

Og så kommer jeg sikkert på hundre andre.

Elsker vampyrfilmer og serier (ikke den derre teite, moralistiske mormoner-dritten med Edward og gjengen dog....), men frykter jeg har sett alt. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre toppfilmer (som ikke er nevnt mange ganger):

1. Dead Silence

2. Dark Water

3. The Orphan

Førstnevnte har jeg sett mange ganger, og anbefaler den alltid til de som spør etter skrekkfilmer :popcorn:

Endret av GUNS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...