Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

Litt trivia for Motorsagmassakren (den originale): I scenen hvor de kuttet jentas finger slik at gamlingen (som var spilt av en 17-åring) kunne sutte på den, gjorde de faktisk nettopp det. Det sto IKKE i manus, og jenta var fullstendig uforberedt på det. Grunnen var at Gunnar Hansen, som spilte Leatherface, ble lei av at spesialeffektene ikke ville virke og fjernet beskyttelsen fra kniven og gjorde det på rett.

Bortsett fra det ser jeg rett og slett ikke fascinasjonen med denne filmen.

Samme følelse som med The Hills Have Eyes. Har ikke sett remaken, men den originale suger kraftig.

Skjønner ikke hvorfor noen har nevnt Brødrene Grimm sammen med skrekkfilmer. Det er da vitterlig en eventyr-komedie. Likte den, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

One missed call......var kjempespennende. Litt treig i begynnelsen men herregud så skrekkelig skummel mot slutten :hakeslepp:

Synes de der ungdomsskrekkfilmene hvor alle springer rundt i skogen og hyler og blir drept er gørr kjedelige. :klaske:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor noen har nevnt Brødrene Grimm sammen med skrekkfilmer. Det er da vitterlig en eventyr-komedie. Likte den, jeg.

lurte seriøst på dette jeg oxo, kunne lixom ha nevnt legenden om narnia eller andre barnefilmer..og det er IKKE barnefilmer vi diskuterer her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:klappe: så sannt så sannt,

HER skal vi ha skrekk, jeg ELSKER skrekk

, og kan ikke finne noen i video-butikken som har snøring på dette,

og om noen nevner Narnia, ja da klypper jeg leiekortet mitt i to :sinnatagg:

Vel så to filmer i dag.MADHOUSE ,Let the insanity begin, fra 2004

Den får bare 3. Siden den er litt...tja mild.

Så så jeg THE DESCENT. denne får 5-6 av meg, helt sånn jeg liker det, ble likevel usikker på slutten, det var to slutter på en måte...uten at det ødela noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som skremte meg for over 20 år siden og fremdes gir meg et støkk er haisommer 1.(for det kan skje ;) )

Ondskapens hotel

Not-filmer:

villmark

Ring

Black witsh....

Det var filmer som jeg bare ble irritert over..bare ventet på at de skulle slutte...

Brødrene Grimm var det skrekk? trudde det var komedie jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns The Hills Have Eyes var bortkastet?

Har egentlig ingen forslag å komme med for øyeblikket, men har fått mange gode ideer her ihvertfall! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke sett den enda, gleder meg :sjarmor:

I stad så jeg GODSEND, fra 2004,

med Robert DE Niro, Rebecca Romijn-Stamos og Greg Kinnear

trykk på ENTER http://www.godsendthemovie.com/

Og EKSORCISTEN- begynnelsen, fra 2004 den oxo

Begge får 4+

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så audission da...kjedelig asså....45 min før du får ett ørlite glimt av noe unormalt... :sur: Terningkast 2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl
jeg så nettopp wolf creek, den skulle jeg ønske jeg aldri hadde sett!

den var skikkelig ekkel, sånn lik motorsagmassakren, sann historie dette oxo, og mannen ble løslatt etter 3 år i fengsel pga. de fant ikke likene eller plassen han befant seg på, de hadde for lite bevis.

Enig. Den var utrolig ekkel! Kjipeste skrekkfilm jeg har sett på lenge.

Men det var vel ikke han mannen som var slem som ble løslatt etter 3 år, men han gutten som var med dem. De fant jo aldri plassen han slemme bodde på, og derfor kunne de heller ikke ta han.

Kanskje han fortsatt er der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var vel ikke han mannen som var slem som ble løslatt etter 3 år, men han gutten som var med dem.  De fant jo aldri plassen han slemme bodde på, og derfor kunne de heller ikke ta han.

Kanskje han fortsatt er der ute?

hvorfor skulle han gutten som var med dem gå i fengsel??? :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cosmic Girl
hvorfor skulle han gutten som var med dem gå i fengsel??? :overrasket:

Fordi han aldri kunne beskrive hvor han hadde vært eller vise politiet stedet hvor det angivelig hadde skjedd. Derfor mistenkte politiet at det var han stod bak forsvinningen til de to jentene. Han satt kun for de 2, tror jeg. Ikke for alle de andre han slemme hadde myrdet. De føyde seg vel bare inn i rekken over folk som forsvant uten å komme til rette igjen. Det var ihvertfall sånn vi tolket det. Man så han jo på slutten av filmen i håndjern, gjorde man ikke? Skal sjekke opp om jeg finner noe mer om det

Den var så utrolig kjiip da han foretok "Head on a stick"-manøvren på hun ene dama. Det har jeg hatt mareritt om etterpå.

Endret av Cosmic Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns wolf creek var litt kjedelig jeg.. halve filmen var jo bare når de kjørte rundt.

men etter de ble tatt av mannen, så ble filmen plutselig bra..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The grudge - Både 1 g 2 var kjempe bra! 5

Saw 1 - Meir ekkel enn skummel.. 5/6

Endret av Bobble
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

The hills have eyes.

Vel vel, det er jo ganske opplagt film da...

Terningkast 4, fordi jeg hadde litt medfølelse for de stakkars turistene...

ja...dette er meg ovenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trivia for Motorsagmassakren (den originale): I scenen hvor de kuttet jentas finger slik at gamlingen (som var spilt av en 17-åring) kunne sutte på den, gjorde de faktisk nettopp det. Det sto IKKE i manus, og jenta var fullstendig uforberedt på det. Grunnen var at Gunnar Hansen, som spilte Leatherface, ble lei av at spesialeffektene ikke ville virke og fjernet beskyttelsen fra kniven og gjorde det på rett.

:forvirret: du tuller ikke sant?

synes det er mange dårlige skrekkfilmer der ute men likte saw, deler av woolf creek, the descent og motorsagmassakren (den nye versjonen)

btw, er det noen som har sett cannibal holocaust? skal visst være svææært creepy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn som har mye mer makaber fantasi enn det meste som vises på film, så for meg var The Blair Witch Project dritskummel. Jo mindre vi så, jo mer foregikk det i hodet mitt. *grøss*

Jeg er veldig enig i dette. Jeg mener det er dette som gjøre en til en god skrekkfilmseer, at man faktisk klarer leve seg inn i filmen å tenke seg frem til slutninger selv. På den måten blir mange filmen mye skummlere, har man ikke evnen(les interessen) til å leve seg inn i filmen blir det jo bare falskt blod og gørr liksom.

Lurer på en ting; etter å ha lest terningkastene deres, er det bare om dere syntes filmen var skummel som avgjør terningkastene? Jeg syntes feks "american pie" filmene er morsomme men jeg ville aldri gitt dem terningkast 6 av den grunn, om dere ser sammenligningen. Mange av filmene dere beskriver er jo fulle av dårlige fortellertriks uten dybde bare for å få en til å bli litt redd. Nei, en skrekkfilm må ha en dyptgående historie som i seg selv er skummel skal det bli noen 6'er mener nå jeg. Men som sakt noen har evne til å leve seg inn i drama og scifi(det har ikke jeg) mens andre har en evne til å leve seg skikkelig inn i en god skrekkfilmhistorie. Det går vel mer på interesse og hva man liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvilke skrekk-filmer mener du er bra da Gyngestol?

Jeg så njCabin Fever fra 2002, den var ok, 3'er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...