Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

The Village er ok, til det går opp for deg hva dette er, og da ville jeg bare skru av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Descent, må skaffe meg denne, lånte den bare sist.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så the amtyville (eller noe sånn) horror i går, var helt grei skrekkfilm.. ikke bra, men ikke elendig heller.. gir den 4 jeg

Vel, nå skiller jo "the Amityville horror" seg ut fra øvrige skrekkfilmer ved at den er basert på en sann historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir uhyre sjelden redd for skrekkfilmer, men det er heller ikke derfor jeg ser dem. Kan ikke forstå alt hysteriet rundt f.eks Eksorsisten og Motorsagmasakeren. Nye amerikanske skrekkfilmer ødelegges av alle klisjeene som følger med, så de ser jeg på mest for å få meg en god latter. Forøvrig liker jeg Saw- og Hostel filmene, men har ikke blitt redd av de. Jeg vil ikke sette terningkast, men jeg kan godt anbefale noen filmer som jeg liker.

The shining(1980)

The sixth sense (1999)

The night of the living dead (1968)

Brainscan (1994)

Se7en (1995)

Hannibal filmene:

- Red dragon (2002)

- Hannibal (2001)

- The silence of the lambs (1991)

Ellers så vil jeg (off.topic) anbefale denne:

Sleuth (2007)

Endret av Skildring
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir uhyre sjelden redd for skrekkfilmer, men det er heller ikke derfor jeg ser dem. Kan ikke forstå alt hysteriet rundt f.eks Eksorsisten og Motorsagmasakeren. [...]

Det er vel ikke hysteri. Men de to står som landemerker i filmhistorien. De betydde hver i sin sjanger et "paradigmeskifte", og er hvor de etterfølgende tok klisjeer fra.

Det at de i sin tid var nyskapende, gjør dem ikke automatisk gode. Og tidens blodstenkte tann gnager...

Motorsagmassakren markerte hjemmekinoens sensurbefriende inntog, Eksorsisten seriøsitetens tilbakekomst innen genren.

Så hvis du har lidd deg gjennom disse to, er du nå å anse som en kulturell person. :gjeiper:

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke hysteri. Men de to står som landemerker i filmhistorien. De betydde hver i sin sjanger et "paradigmeskifte", og er hvor de etterfølgende tok klisjeer fra.

Det at de i sin tid var nyskapende, gjør dem ikke automatisk gode. Og tidens blodstenkte tann gnager...

Motorsagmassakren markerte hjemmekinoens sensurbefriende inntog, Eksorsisten seriøsitetens tilbakekomst innen genren.

Joda, for all del. Jeg forstår at de var nyskapende i sin tid og har da respekt for det. Men når folk i dag sier at de blir oppriktig redde etter å ha sett en av disse, så stiller jeg meg veldig kritisk. Enten så har de aldri sett en god skrekkfilm i hele sitt liv, eller så er de uhyre lettskremte (muligens en kombinasjon av disse).

Så hvis du har lidd deg gjennom disse to, er du nå å anse som en kulturell person. :gjeiper:

Haha! Fryktelig kulturell, vil jeg si. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

filmer som The sixth sense (1999) synes jeg er fine.

Oppriktig, da er Harry Potter mer "skremmende".

Kanskje fordi jeg har levd i grenseland til det paranormale i hele mitt liv, og har hatt min del av ... bisare episoder.

Jeg er mer fan av basert på ekte historier, enn oppspinn...Om jeg kunne velge. Men sluker det meste innen skrekk/thriller.

An American Haunting er oxo koselig. Føler meg hjemme her.

Morro å se åssen skuespillerene lissom reagerer på slik eksponering med det åndelige. However, når det er på ordentlig blir man aldri den samme personen. Det er nok derfor visse ting aldri skremmer, som The shining(1980). Bortkastet tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har MANGE hot tips, men har ikke tid å ramse opp nå.

Skal derimot lire av meg et alvorlig NOT tips:

Drag me to hell.

Yeah, please do... Føle effekter, du forstår storyen lenge før det skjer noe, veldig overdrevet. Ikke spesielt bra skuespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjæreste som ikke ser skrekkfilmer. Så jeg ser alle alene når jeg har 'alene tid', og gleder meg ofte. Går inn på www.brafilm.no først...

Er det noen her som har peiling -og har sett en del skrekkfilmer?, kunne vi dele litt info om hvilke vi så, og hva vi synes om dem?

Her er de jeg har sett siste måneden ca

The Cave, ok, gir den en 3.

The Fog, nei egentlig ikke bra , 2.

Urban Legends 3 - Bloody Mary, ok men litt dull, 3.

Boogeyman , niks, 1

Saw II, den var litt ekkel åssa, 4

Brødrene Grim, tja vel Harry Potter er like spenende asså, 3

The Village, åh spar meg,0

Half Light, med Demi Moore, forstod greia innen 5 minutter, 2

The Ring I og II, ok men trist når jeg tenker jeg om, 3

The Grudge I og II, klarer ikke prate om det, 6!

Exorcism, klarer ikke prate om det, 6!

Har dere noen filmer å gi terningkast??

Evil dead 1 og 2. henholdsvis 5 og 6 (B-filmer, regissert av Sam Raimi, med Bruce Campbell i hovedrollen. Komedie/horror/splatter...)

Evil dead 3 anbefales også, men her kreves en spesiell type humor :) 4/5

De originale filmene i "Trilogy of the dead" Av George A. Romero. får kjøpt alle tre i et bokssett til under en hundrelapp på amazon, tror jeg... 6. På alle sammen :)

The descent. En av de beste nyere skrekkfilmer jeg har sett! 6 - den er helt feilfri.

Dog soldiers. Samme reggisør, mye morsommere film :) likevel bare en 4er.

Ju-on (Den originale, asiatiske, the grudge.) 6. Ikke like mange skvettescener som den amerikanske nyinnspillingen, men denne kryper godt under huden.

saw. Terningkast 3. Og det er på en god dag. Dersom jeg er snill, og i overstadig godt humør. :P

se7en. Mer en thriller/suspense, enn skrekkfilm, men likevel! klar 6er.

House of thousand corpses. Sær, cheesy, inspirert, og full av gode, gamle horror-klisjeer. REgissert av Rob Zombie. 5/6...

Scream 1-3. (Merkelig nok begynner terningkastene her på 3, og slutter på 1...)

Alien - 5

Aliens - 4

The thing - 5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har masse tips nå, må se de alene...

Drag me to hell var ok, man trenger ikke følge med en gang. gir den 3 bare...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

An American Haunting er bra på sin måte...

A haunting in Conneticut har jeg sett dokumentar på før, og filmen er bra, kast 5.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe på Hostel :grine:

The Blair Witch Project synes jeg oxo var drit skummel, men ikke film II, 6

The shining - den er bare teit, og muligens laget får de med svake nerver,0

The others - synes den var fin jeg, men ikke noe skummel ,1

The sixth sense- den var også fin, jeg vet har ett annet forhold til dette enn andre, 1,

Tror ikke det har noe med nerver å gjøre. Forskjellige folk blir skremt av forskjellige ting. Jeg ville for eksempel gitt stikk motsatte karakterer av det du gir ovenfor - Blair Witch finnes ikke skummel i mine øyne, den er bare dum. The Shining er imidlertid veldig skummel - i mine øyne. Det samme med Sixth Sense.

Det har nok bl.a. med årgang å gjøre - de som vokste opp på 80-tallet har andre kriterier for å bli skremt enn de som vokste opp på 90-tallet, hva film angår. Husk at den originale Frankensteinfilmen, Creature From the Black Lagoon og alle de, fikk publikum til å hoppe i setene av skrekk. I dag ler vi av filmene. Når min far slår over på en annen kanal når en av dagens skrekkfilmer går, er det ikke fordi det er skummelt, men på grunn av all den unødvendige gørra og den irriterende skrikingen.

I "Supernatural" følger vi brødrene Sam og Dean mens de krysser de øde og mystiske landeveiene i USA . Noen som følger med?

Jeg følger faktisk med - selv om den egentlig er teit. "Vi må finne pappa - så la oss jakte på onde monster." Men jeg synes serien tapte seg skikkelig i sesong 4 da den skiftet retning til å bli mer apokalyptisk og spesifikt kristen-mytologisk. Det er så lite å kjenne igjen av sesong 1, synes nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The Fog, nei egentlig ikke bra , 2.

Hvilken, den originale eller remaken? Den originale er en av mine yndlingsgrøssere den dag i dag (selv om jeg ikke synes Carpenter lager så veldig engasjerende filmer vanligvis), men remaken er søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt Oodishion fra 1996, Dark Water og HOSTEL...gleder meg.

Liker forøverig disse Final Destinaton filmene jeg,

skvetter å vrir meg i stolen, blir ikke redd, men ...ush, og The Cube hadde en helt skrekkslagen begynnelse... :klappe:

jeg digger også Final destination-filmene, men jeg liker å kalle de action-grøss. De er ikke så skumle, men mye action som skjer :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjæreste som ikke ser skrekkfilmer. Så jeg ser alle alene når jeg har 'alene tid', og gleder meg ofte. Går inn på www.brafilm.no først...

Er det noen her som har peiling -og har sett en del skrekkfilmer?, kunne vi dele litt info om hvilke vi så, og hva vi synes om dem?

The Ring I og II, ok men trist når jeg tenker jeg om, 3

The Grudge I og II, klarer ikke prate om det, 6!

Exorcism, klarer ikke prate om det, 6!

Har dere noen filmer å gi terningkast??

Jeg vil nok gi i hvert fall Ring 1 litt høyere terningkast. Ellers enig. Jeg liker grøssere ikke splattere - de blir bare latterlig. The hills have eyes er elendig!

Legger til The shining - en klassiker. Nyinnspillingen av motorsagmassakren er rå (bra skuespill og mye action syns jeg :ler: )

Jeg syns også Blair Witch prosject var dritbra. 2'ern også faktisk. Jeg liker litt sånn overnaturlige greier jeg :fnise:

Jeg så også en annen film for noen år siden - The darkness (jeg tror det var det den het) - den var bra syns jeg. Ikke sånn "bø-skvetting", mere sånn.. oj shit, så du det.. litt sånn creepy ting som skjedde glidende, ikke plutselig :)

Ellers så lages det mye middelmådig grøss/skrekk for tida syns jeg :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...