Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler også Misery. Den var veldig bra. Morsom, men litt mørk humor om jeg ikke husker helt feil?

Fra 1990?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne4388

Lovely Molly - terningkast 3 kanskje.

Men er veldig usikker på om jeg egentlig helt skjønte den

Meget spesiell film! Laget av de som lagde Blair Witch....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd, artig å lese hvordan andre reagerer på skrekkfilmer.

Selv er jeg ute av stand til å se noe mer spennende enn spenningsfilmer. Kan ramse opp "skrekkfimene" jeg har sett i løpet av livet og hvorfor jeg aldri kan se sånne filmer :P

Stephen King's IT: Så denne da jeg gikk på barneskolen (sjakktrekk), og sov knapt på en hel uke etterpå. Var så redd at jeg gråt hver eneste kveld og hadde mareritt om denne klovnen med hoggtenner som dukket opp over alt. Turte heller ikke dusje etter gymtimene resten av det skoleåret fordi jeg var livredd for sluket i dusjen.Turte nesten ikke vaske hendene mine heller, av frykt for at det skulle begynne å boble blod opp av vasken *grøss*.

Den sjette sansen: Ble så redd at jeg fysisk hoppet flere ganger da jeg så den. Er kjemperedd "levende døde", så hjalp ikke at filmen var spekket av dem.

Naboer: Ååå, fy f... for en grusom film. Den kødder virkelig med hjernen din og gjør deg redd for naboen din. Spesielt hvis du bor i blokk og vet at leiligheten til naboen er speilvendt ift din egen. Denne filmen satte en støkk i meg i dagesvis.

Også så jeg en episode av X-files en gang, hvor de viste en mann med et helt oppbrent ansikt. Det var bare en skorpe igjen av hele fyren, og fy f... som jeg skvatt da jeg så ham. Jeg hadde mareritt flere netter etterpå hvor jeg så en mann som sto i brann i trappa hjemme hos meg selv.

Nei, herregud. Blir til og med uggen og husredd av å se på Criminal Minds.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå jeg vil og se skrekkfilmer.

Men jeg tørr ikke alene :fnise: og mannen ser ihvertfall ikke på

Endret av Wanita
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse var jævlige, hadde vondt i magen etter filmene. Litt i samme sjanger. Ble sjokkert.

http://www.imdb.com/title/tt1020530/

http://www.imdb.com/title/tt0844708/

thihi artig å se hva andre synes er ekkelt,skremmendes osv. De filmene du nevner synes jeg var kjedlig og dårlig.

Stephen King's IT likte jeg (mange år siden) Ekle klovnen og de tenna. Herlig skremt av den filmen ♥

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misery er vel fra 1990 ja. :) Med Kathy Bates i hovedrollen. Har ikke lest boken men har veldig lyst til å lese den!

Naboer, tror jeg så den da jeg var rundt 16-17 ble dritredd, gikk skikkelig kaldt nedover ryggen min på slutten altså. Men vet ikke om jeg har reagert likt nå da. :) Bra norsk film ihvertfall.

Så forresten The messengers for en tid tilbake siden. Ekkel film. Skvatt en del, men historiemessig synes jeg den var veldig tynn. Spilte for mye på grøss og gru.

http://www.imdb.com/title/tt0425430/

Noen som har sett Tideland? Bra, litt syk film :P Men den er vel kanskje mest en thriller.

http://www.imdb.com/title/tt0410764/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør Eden Lake dårlig?

den fikk ikke meg skremt eller engasjert .Hvorfor kan jeg ikke svare på,sån er det bare.

The cabin in the woods i går. Mange rare ting i den.For min del ble det ødelagt at disse som driver med "eksperimentet" ..

Zombiene var bra sminket og hadde potensiale .Men.. bleeh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne4388

The cabin in the woods i går. Mange rare ting i den.For min del ble det ødelagt at disse som driver med "eksperimentet" ..

Hva mener du med eksperimentet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke skrive for mye ,så jeg ikke ødelegger filmen for andre.

Eksperimentet, disse som satt og overvåket hyttefolket. Om det var mer forståelig ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg nettopp sett Poltergeist for andre gang siden barndommen. En ordentlig klassiker, synes jeg : )

så ble jeg for en tid siden "tvunget" til å se Evil dead. Satt mest og lo jeg, hehe. Ordentlig lavbudskjettsfilm. Vet ikke helt hva jeg syns om den egentlig, annet en at den var morsom :P !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en lang periode hvor jeg kun har villet se skrekkfilmer. Et par stykker har skilt seg ut:

The Orphanage:

Ikke direkte skummel for min del, men SÅ utrolig bra!

The Cabin In The Woods:

Heller ikke skummel, men jeg digget hele konseptet.

Rec:

Underholdning fra start til slutt! Oppfølgerne hadde jeg derimot droppet...

Jeg har lenge hatt lyst til å se Paranormal Activity, men herregud... Så skuffet! Ble ikke redd en eneste gang! Utrolig monoton handling og dårlig skuespill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig i fht. Paranormal activity! Synes den var ganske dårlig rett og slett. Da synes jeg faktisk 2'ern var litt bedre. Men ikke bra, i den forstand : p bare litt skumlere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som var skummelt i Paranormal Activity 1 var de fotsporene i melet som de la ut. Ellers var de alle kjempekjedelige. Jeg savner tiden da jeg var redd for å sove etter å ha sett en skummel film. Ingenting som skremmer meg lengre

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...