Gå til innhold

Ooops we did it again

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg til det blir min tur igjen (forhåpentligvis om ikke lenge) :)

Høres ut som koselig dager :rodmer:

Småsøskenplaner, med andre ord? Spennende! :jepp:

Forvirrede nyfødt øyne :hjerte:

Ja, det er så herlig! :rodmer:

R høres herlig ut :) Vi skal bade lillemann i dag, jeg er skikkelig spent på åssen han tar det.

Hun er herlig, og det er sikkert din lillemann også :rodmer: Det kan da ikke være mulig å ikke bli fullstendig betatt av disse nyfødte små?! :rodmer: Håper badinga blir/ble en suksess! Et lite triks hvis de er urolige er en klut over magen. Virker av en eller annen grunn beroligende på dem :Nikke:
Skrevet

Jepp, begynner prøving i mai :lur:

Så gøy! :hoppe: Håper det klaffer fort, lykke til!! :)

Skrevet

:rodmer: Som jeg gleder meg til å ha baby i hus igjen!

Ha en god helg med familien din! :klem:

Skrevet

Baby i hus er superkoselig :hjerte: Klarer å nyte det mye mer denne gangen, og det er så godt! :rodmer:

Merker at selv om den fysiske formen er god (egentlig bare kondisen som tilsier at jeg nettopp var gravid), skal det ikke altfor mye til før jeg blir sliten i hodet, særlig etter de nettene som er mest strevsomme. I dag var vi bedt til frokost til svigers fordi broren til han godeste og familien var kommet østfra for å treffe R. Noe av det første svigermor gjorde, var å spørre om vi ble til middag. Hun krevde et svar umiddelbart, så det var ikke snakk om at vi kunne få diskutert det på tomannshånd. Enden på visa ble at jeg og R dro hjem etter 3,5 laaange timer, mens de to andre ble igjen og kommer senere. Jeg sov lite i natt, og orket ikke tanken på å være hyggelig og sosial en hel dag. Tror kroppen prøvde å si meg det samme, for jeg måtte snike meg unna med tårer i øynene flere ganger... Glad jeg lyttet til kroppens signaler, for det var utrolig deilig å komme hjem til sofaen! :veslejenta:

Skrevet

Høres fornuftig ut å dra hjem ja :Nikke: Er jo litt ufint å kreve svar sånn umiddelbart, det er ikke barebare å planlegge med en bitteliten i hus og hun burde jo hvertfall latt dere snakke om det på tomannshånd.

Vi fikk forresten bada lillemann i dag. Han ble litt overraska først (og tissa i vannet) men virka som om han syns det var ganske årleit :) Nå kan jeg til og med tørre å gjøre det selv, det gikk jo så fint.

Skrevet

Med en så ny baby så ville jeg slappet av mest mulig hjemme. Dumt å kreve svar med en gang. Hvordan sover R på natta? :)

Gjest Neferet
Skrevet

Veldig flink var du, som tok hensyn til deg selv og reiste hjem. Jeg hadde en gang en kollega som pleide å minne meg på at "Hvis du ikke tar hensyn til deg selv, er det ingen andre som gjør det heller" :opplyser: Og det er sant på mange andre måter enn på jobb! :jepp:

Og så er det godt å høre at du koser deg veldig med baby i hus, at det ikke bare har blitt det komplette kaos liksom :ler: Håper det fortsetter sånn! :sol:

Skrevet

Må si meg enig med de andre - det høres desidert ut som det riktige valget! :jepp:

Høres så kos (og slitsomt) ut med ny-baby. :rodmer:

Skrevet

:klem1: Godt at du tok hensyn til deg selv og R! Nå er vel ikke svigermoren din den mest hensynsfulle da....

Det er fascinerende at bortimot alle jeg vet om sliter med svigermor... Virker som om mødrene til jenter er mer taktfulle enn til gutter?? Isåfall så er S og R veldig heldige :klem:

Så herlig med det nydelige været vi har, har dere fått trillet litt?

Skrevet

Enda godt min mini også er ute, hvis ikke hadde jeg blitt helt gæren av det bleierumpebildet. Så herlig!!

Skrevet

Svarer mer her senere... Men: Har man lov å be besøk gå? :sjenert: Har never-ending barselbesøk av anstrengende folk... :sjenert::bond::sukk::Gjesp:

Skrevet

Nå er det vel på tide med kveldsstell og kveldsmat for storesøster, og hun finner jo dessverre ikke kveldsroen når det er mange mennesker rundt henne, så da må besøket dra enda så utroooolig hyggelig det er? :nigo:

Skrevet

De dro til slutt, etter at han godeste sa ifra om at det var på tide. De tok ingen hint underveis, bare kommenterte at han så sliten ut osv. :roll: S var halvveis i kveldsmaten da han sa at det kanskje var greit om de dro. Puh... :bond: De skulle komme igjen snart, men da tror jeg jeg og R (og sikkert de andre to også) skal rømme huset :rolleyes:

Skrevet

Takk for fine og gode ord, alle sammen! :klemmer: Godt å høre at dere var enige i avgjørelsen min :)

Yesterday: Hun er en skikkelig sovegris nesten uansett om det er dag eller natt :fnise: Våkner stort sett bare for å spise, med varierende mellomrom (1-3,5 timer). Hun blir naturligvis mer og mer våken og "med", men kan da ligge og kikke seg rundt uten en lyd. En ganske annen slag enn storesøster var, som var våken mer enn hun sov, og gråt "hele" tida ;)

Mokkon83: Har egentlig bare blitt én liten trilletur hittil. Er fortsatt aldri helt sikker på hvor lenge hun sover før hun våkner og er S-U-L-T-E-N :fnise: Svigermor er grei nok hun, men det som ramler ut av munnen hennes er ikke alltid like gjennomtenkt, for å si det sånn ;)

Skrevet

Jinxa det. :Gjesp:

Gjest Neferet
Skrevet

Det er alltid lov å be besøk gå når man har en nyfødt, det mener ihvertfall jeg! :Nikke: Godt han godeste sa fra til slutt!! :daane:

Da ei venninne av meg fikk sitt første barn for noen år siden, var det faren hennes som var det største problemet. Han er ikke velsignet med de største sosiale antennene sånn til vanlig, og det ble ikke bedre av å bli bestefar. Så han var på besøk i time etter time etter time (og ikke sånn behjelpelig besøk heller), og holdt i tillegg en lang tale om at når folk kom på besøk måtte hun bare si fra når hun var sliten, for det var hun som måtte bestemme etter form og sånn. Men å ta sitt eget råd, nei det var han ikke så god på... :rolleyes::fnise:

Håper dere fikk sove godt etterhvert! :klemmer:

Skrevet

Fikk dere sove til slutt? :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...