AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #21 Skrevet 26. juni 2013 Hvorfor ble tråden slettet? Jeg fikk ikke sett den før det skjedde, men har fått med meg at det handler om et selvmord. Ødela folk tråden ved å beskylde ts for å være troll?Anonymous poster hash: ea342...329 Nei, den utviklet seg til en evig avsporing der "barmhjertige samaritanere" hetset en bruker som var kritisk som var kritisk til tråden og ta. Anonymous poster hash: 09e0e...082 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #22 Skrevet 26. juni 2013 Noen reagerte veldig kraftig på tråden som ble opprettet og så ut som de følte seg veldig truffet, og begynte å forsvare - med det konkluderer jeg at det var de bitre mennene som reagerte og begynte å syte og klage på alle som dømmer menn. Ingen dømmer alle menn, men menn som konsekvent sprer ut kvinnehat bør kritiseres. Anonymous poster hash: 6919b...d4d De bør kritiseres ja, men ikke beskyldes for å være delaktig i et selvmord. Anonymous poster hash: 95f30...780 2
FruLuna Skrevet 26. juni 2013 #23 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Sauer er ålreite dyr. De holder sammen, passer på flokken og gjør ingen noe vondt. Endret 26. juni 2013 av FruLuna 5
Gjest sophia21 Skrevet 26. juni 2013 #24 Skrevet 26. juni 2013 Fra en som har opplevd selvmord - hvor rasjonelt det er eller ikke - så er et en naturlig reaksjon å lete etter en forklaring, og om denne historien er sann er det overhodet ikke rart at en etterlatt føler bitterhet og sinne over noen som kan ha dyttet henne over kanten. Jeg har lest meg mye opp på temaet og snakket med eksperter, og det er dessverre slett ikke uvanlig at enkelthendelser, en skjev kommentar eller kritikk etc blir en utløsende faktor for noen som allerede sliter. Tenk før dere skriver, det er i alle fall ingen tvil om at det er MANGE som tar skade av mye av det som skrives på dette forumet - over 50% av Norges befolkning vil slite psykisk en gang i løpet av livet (i større eller mindre grad). Neste gang er det kanskje deg. 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #25 Skrevet 26. juni 2013 De bør kritiseres ja, men ikke beskyldes for å være delaktig i et selvmord.Anonymous poster hash: 95f30...780 Ingen utenom TS gjorde det, de fleste var enige i at slikt kvinnehat som flere utviser her kan føre til slike hendelser, og det kan og vil gjøre det. Jeg har selv lest noen av trådene og har blitt satt ut av alle kommentarene som ble skrevet av visse brukere og gjester. Anonymous poster hash: 6919b...d4d 5
Gjest Vampen Skrevet 26. juni 2013 #26 Skrevet 26. juni 2013 Nei, det var TS' søster som hadde tatt selvmord på grunn av kvinnefiendtlige innlegg på KG.Gjest som ba om å få linker til tråder hvor disse utsagnene forekom, men TS svarte ikke på forespørselen. Tråden utviklet seg deretter til å bli en "hvem hater Gjest aller mest" konkurranse. Anonymous poster hash: 9dc4f...6a5 Interessant omskriving av realiteten. Det TS skrev var ikke at søsteren tok selvmord pga KG. Hun ble voldtatt, og slet psykisk. Tråder på KG med alt fra kvinnehat til de som legger skylda for voldtekt på offeret, gjorde det verre. Det er voldtekten, ikke KG, som er årsaken. Pisspreiket på KG ble en ekstra belastning, for en som allerede slet. Og disse trådene har det vært mange av, noe Gjest sansynligvis vet jævlig godt. 12
ninuska_ Skrevet 26. juni 2013 #27 Skrevet 26. juni 2013 Tråden er ryddet for persondebatt. Den andre tråden som dere etterspør er skjult for moderering. Vennligst vis respekt for hverandre selv om dere er uenige og har ulike synspunkt. ninuska_, mod 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #28 Skrevet 26. juni 2013 Ingen utenom TS gjorde det, de fleste var enige i at slikt kvinnehat som flere utviser her kan føre til slike hendelser, og det kan og vil gjøre det. Jeg har selv lest noen av trådene og har blitt satt ut av alle kommentarene som ble skrevet av visse brukere og gjester. Anonymous poster hash: 6919b...d4d DET er jeg enig med deg i. Helt enig faktisk. Som sagt, dette er et veldig åpent forum, da er det ikke til å unngå at det skrives mye dumt også. Ikke til å unngå i det hele tatt. Det eneste andre alternativet er at moderatorene blir mer "nazi". Selv om folk tror at det er å foretrekke akkurat nå så vil de fort bli var at det er mange innlegg som slett ikke er så dumme som blir slettet hvis forumets moderatorer skal være "nazi". Nå er de heldigvis ikke "nazi", så da får en heller bare lære seg å leve med at det finnes irriterende personer på dette forumet. Anonymous poster hash: 051c6...87d
Gjest sophia21 Skrevet 26. juni 2013 #29 Skrevet 26. juni 2013 Vil også tilføye at de mennene som kondolerte i tråden, IKKE er blant de som jeg har merket meg som kvinnehatende og med innlegg langt over streken. De verste kvinnehaterne viste seg overhodet ikke i tråden - i alle fall ikke med nick. 5
TheHairyToothfairy Skrevet 26. juni 2013 #30 Skrevet 26. juni 2013 det som slår meg er at dette forumet fungerer på skuddårsbasis. slike store diskusjoner kommer opp hvert fjerde år. det er mye innestengt aggresjon og tension ute og går. 1
Djungelvrål Skrevet 26. juni 2013 #31 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Nemlig, noe som var et av mine del poeng i nevnte tråd. og jeg bare digget det. Fordi de blir for dumme. Jeg stilte enkle spørsmål som TS kunne godt svart på. Og selv om at jeg finner enkelte av våre mannelige medbrukere ganske så smaksløse, så finner jeg meg ikke i at de blir beskyldt for å drive folk til selvmord uten at det føres argumentasjon og bevis for påstanden. Men var det virkelig nødvendig å være så ufin mot TS? Du kunne fint fått fram poenget ditt på en langt mer taktfull måte..... syns det er unødvendig å kjefte på noen som har gjennomgått noe så tragisk. Endret 26. juni 2013 av *Cat* 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #32 Skrevet 26. juni 2013 ...And here we go again. Anonymous poster hash: bfd48...306
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #33 Skrevet 26. juni 2013 Men var det virkelig nødvendig å være så ufin mot TS? Du kunne fint fått fram poenget ditt på en langt mer taktfull måte..... syns det er unødvendig å kjefte på noen som har gjennomgått noe så tragisk. Det var også unødvendig å henge seg på med å angripe Gjest. Anonymous poster hash: 3297e...5e8 6
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #34 Skrevet 26. juni 2013 Men var det virkelig nødvendig å være så ufin mot TS? Du kunne fint fått fram poenget ditt på en langt mer taktfull måte..... syns det er unødvendig å kjefte på noen som har gjennomgått noe så tragisk. Jeg var overhodet ikke ufin. 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #35 Skrevet 26. juni 2013 Interessant omskriving av realiteten. Det TS skrev var ikke at søsteren tok selvmord pga KG. Hun ble voldtatt, og slet psykisk. Tråder på KG med alt fra kvinnehat til de som legger skylda for voldtekt på offeret, gjorde det verre. Det er voldtekten, ikke KG, som er årsaken. Pisspreiket på KG ble en ekstra belastning, for en som allerede slet. Og disse trådene har det vært mange av, noe Gjest sansynligvis vet jævlig godt. Tittelen var "Lillesøster tok sitt liv. Kvinneguiden drog henne ned". Voldtekten gjorde henne svært sårbar, det har du rett i, men ifølge trådstarteren så var det kommentarene på nettet som til syvende og sist dyttet henne over kanten. Anonymous poster hash: 9dc4f...6a5 3
skreppamedleppa Skrevet 26. juni 2013 #36 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Det en person finner ut er rene skjære galskapen er faktisk en beintøff realiteten for andre, det har ingenting med å være en sau å gjøre. Selvsagt bør en være kritisk til hva som blir skrevet her inne i de fleste tråder, men det er da en tid for alt. Og i den tråden mener jeg virkelig ikke at det var noe som en gang kan minnes om tøffhet, og sunn fornuft med å anklage ts for troll og tull. Det trengs overhode ikke å være motstridene å være medmenneskelig med sunn fornuft. Å kalle ts for et oppmerksomhetssyk troll som lyger så man nesten tror det selv for å statuere et poeng av at man bær være kritisk her inne når ts muligens var i sorg og fortvilelse kan jeg umulig se verken er sunn fornuft eller medmenneskelig. Men jeg slutter meg til de som heller vil være en naiv sau en å muligens legge flere tynge bør hos et annet menneske. Det handler om ytringsfrihet og ytringsansvar, og jeg mener også at den tråden var en viktig debatt av mange grunner. Når KG handler utelukkende om penger, profitt og antall klikk uten en tanke av kvalitet og hva som blir tatt opp her inne og hvordan det i verstefall kan påvirke liv er det også på sin plass å ta det opp. Utskjellingen av gjest og hennes person synes jeg absolutt var en av mange ting i tråden som gav avsmak, en bør kunne diskutere ytringer uten å gå på person. Endret 26. juni 2013 av skreppamedleppa 10
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #37 Skrevet 26. juni 2013 (endret) men ifølge trådstarteren så var det kommentarene på nettet som til syvende og sist dyttet henne over kanten. Anonymous poster hash: 9dc4f...6a5 Nemlig og det reagerte jeg på. Endret 26. juni 2013 av Gjest 2
Gjest Vampen Skrevet 26. juni 2013 #38 Skrevet 26. juni 2013 Tittelen var "Lillesøster tok sitt liv. Kvinneguiden drog henne ned".Voldtekten gjorde henne svært sårbar, det har du rett i, men ifølge trådstarteren så var det kommentarene på nettet som til syvende og sist dyttet henne over kanten. Anonymous poster hash: 9dc4f...6a5 Du har hørt om utløsende årsaker eller triggere? Når glasset er fullt, så kan selv den minste dråpen få det til å renne over. Dråpen i seg selv er ikke et problem, med mindre det altså er fullt. Og du skriver det jo selv, dro henne ned. Når noen allerede er i dyp krise, så kan småtteri dytte en over kanten. Det endrer ikke på hva som er hovedårsaken. Triggerne gjør ikke noen skade, uten det som ligger i bunn. 8
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #39 Skrevet 26. juni 2013 Du har hørt om utløsende årsaker eller triggere? Når glasset er fullt, så kan selv den minste dråpen få det til å renne over. Dråpen i seg selv er ikke et problem, med mindre det altså er fullt. Og du skriver det jo selv, dro henne ned. Når noen allerede er i dyp krise, så kan småtteri dytte en over kanten. Det endrer ikke på hva som er hovedårsaken. Triggerne gjør ikke noen skade, uten det som ligger i bunn. Men hvor hen var hjelpeapparatet i RL? 3
Gjest Vampen Skrevet 26. juni 2013 #40 Skrevet 26. juni 2013 Det var en gutt i Sverige som tok selvmord live på et forum, etter å ha fått oppfordringer om å gjøre det. Samme greia. Hovedårsaken til at han tok livet av seg var de psykiske problemene som lå i grunnen. Men katalysatoren var alle idiotene som trodde han tullet, og i sin visdom oppfordret ham til å gjøre det. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå