Gå til innhold

Lettlurte idioter på KG

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å være kritisk er en god ting. Å innbille seg at det er "kulturmarxistenes" feil (et uttrykk jeg aldri hørt før den 22 juli for øvrig) at en haug med uskyldige barn ble drept tror jeg det bare er de mest forstyrrede som tror på.

Å innbille seg at det er (enkelte) på KG sin feil at noen begår selvmord er like forstyrret.

At det finnes folk som skriver dumme ting på et lite sensurert forum er ikke til å unngå. Jeg er en av de. Det hender at jeg skriver noe intelligent, men det meste jeg skriver er hjernedødt.

Like fullt er det ikke min feil eller noen annens hvis noen velger å ta sitt liv for noe som blir skrevet her.

Når folk har forsøkt eller faktisk har endt opp med å ta sitt liv er det alltid nærmiljøet som er ansvarlig. For å lytte, for å vise interesse, for å bry seg om, for å gi den kjærligheten vedkommende trenger.

Jeg vet. Jeg har forsøkt selv.

Men at folk var så lite kritiske her på KG... jaggu. Da lærte jeg noe gammelt i dag. Folk er sauer. Det er galt å være kritisk og bryte ut av gruppen (hule-teorien).

Skal dere skjerpe dere? Nei, alt kommer til å fortsette å være som før. Dette å tenke selv er en egenskap som er få forunt. Men enkelte har bevist at det er noe de klarer, selv når alle andre ønsker å rive dem i stykker. Tøft gjort av den/de som sto frem som kritisk!

Anonymous poster hash: 051c6...87d
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som du prøver å fyre opp en ny diskusjon som skal ta avgårde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at de som skal forsvare hele tiden, spesielt i den tråden, tyr til personangrep og avsporinger hele tiden. De er på ingen måte bedre selv.

Anonymous poster hash: 09e0e...082
  • Liker 8
Gjest Vampen
Skrevet

Nei, det er ikke tøft gjort å stå frem som kritisk i en slik tråd. Det er idiotisk,taktløst og upassende. Det handler ikke om manglende evne til å tenke selv eller være kritisk, men om bedre før var- prinsippet. Å være "tøff og kritisk" og det så viser seg å være sant, er langt verre enn å gi the benefit of the doubt. Og personlig vil jeg mye heller være en sau, enn å ta sjansen på noe slikt.

• Liker 16
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg tror nok de aller fleste i den tråden reflekterte over muligheten for at HI var en stor dårlig spøk. Men det er en tid og sted for alt, og noen ganger er det greit å holde mistankene for seg selv. Hvis man er redd for å miste ansikt ved å opptre sympatisk i en trolletråd så er det bedre for alle parter om man rett og slett holder kjeft og heller rapporterer innlegget.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var tøft gjort, jeg.

Anonymous poster hash: e155b...ccb

• Liker 2
Skrevet

Og personlig vil jeg mye heller være en sau, enn å ta sjansen på noe slikt.

Helt enig, jeg vil heller vise meg som en lettlurt, hjernedød tulling enn å anklage et menneske i en virkelig vond, desperat situasjon for å være et troll.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, jeg vil heller vise meg som en lettlurt, hjernedød tulling enn å anklage et menneske i en virkelig vond, desperat situasjon for å være et troll.

Det er også en gedigen forskjell på en person som forteller om sorg som følge av noe vedkommende har opplevd og en person som anklager andre for sin sorg.

• Liker 4
Skrevet

Vi må vise respekt ovenfor andre mennesker, spesielt om et så sårbart tema!

• Liker 2
Gjest Inggolf
Skrevet

Det er mer tragisk å lage en slik alvorlig trolletråd og/eller å være kritisk til denne tråden det handler om, fremfor å være et empatisk medmenneske!

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Hæ, hva skjedde med tråden?

den ble stengt... sikkert for en vurdering om den kan fortsette eller ei..

Gjest Gjest
Skrevet

Men at folk var så lite kritiske her på KG... jaggu. Da lærte jeg noe gammelt i dag. Folk er sauer. Det er galt å være kritisk og bryte ut av gruppen (hule-teorien).

Skal dere skjerpe dere? Nei, alt kommer til å fortsette å være som før. Dette å tenke selv er en egenskap som er få forunt. Men enkelte har bevist at det er noe de klarer, selv når alle andre ønsker å rive dem i stykker. Tøft gjort av den/de som sto frem som kritisk!

Ikke skjær oss alle over en kam nu da. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Handler vel egentlig om sosial intelligens..

.. eller fravær av det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der var virkelig en tråd av dimensjoner. Om TS var oppriktig, har hun all min medfølelse. Men jeg tror ikke hun var det. Og som sagt før, dette var i så fall ikke rette fora å ta det opp.

At en person er kritisk og sier meningen sin, må være greit, da dette fortsatt er et meningsforum og ingen støtteside. Det er faktisk bare å la være å "fore trollet". Men ISTEDET så går hylekoret og ødelegger hele tråden med avsporinger fra helvete. Jg så t.o.m. et innlegg hvor det ble rakket ned på utseende på denne kritiske brukeren. Da var det ikke snakk om tid og sted, taktløshet og sympati.. Og plussene haglet inn..

Anonymous poster hash: 95f30...780

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble tråden slettet? Jeg fikk ikke sett den før det skjedde, men har fått med meg at det handler om et selvmord. Ødela folk tråden ved å beskylde ts for å være troll?

Anonymous poster hash: ea342...329

AnonymBruker
Skrevet

For øvrig, når jeg blar tilbake litt så var det ikke mange "empatiske" eller "medfølende" personer å spore i denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=746301

Med et lignende tema, lignende situasjon. Men ingen empati, ingen "sosial intelligens".

AnonymBruker
Skrevet

Noen reagerte veldig kraftig på tråden som ble opprettet og så ut som de følte seg veldig truffet, og begynte å forsvare - med det konkluderer jeg at det var de bitre mennene som reagerte og begynte å syte og klage på alle som dømmer menn. Ingen dømmer alle menn, men menn som konsekvent sprer ut kvinnehat bør kritiseres.

Anonymous poster hash: 6919b...d4d
  • Liker 1
Gjest Euforia
Skrevet

den ble stengt... sikkert for en vurdering om den kan fortsette eller ei..

Åja, okei. Kanskje like greit... Jeg bare reagerte på TS i dette innlegget som bruker ordet "lettlurte", og lurte derfor på om TS i den tidligere tråden skrev noe som gjorde at tråden ble stengt. :)

Gjest TJ Oshie
Skrevet (endret)

Syntes det er jævlig cringeworthy med enkelte av gutta som poster i slike tråder, som bresker seg med sympatimeldinger og slakter "de og de" for å sanke kudos blant damene. Og det er uansett om det er genuint eller som min mistanke er, for å bli poppis, så er det i alle fall "tvilsomt" på et kvinneforum (deres territorium). . Det er greit å gi sin sympati, men med måte.

For øvrig enig i elementer av førsteinnlegget, selv om jeg ikke ville ordlagt meg like voldsomt eller gitt noen skylda for noe såpass alvorlig. Dog er det ja, rimelig håpøst å skylde på en gruppering på et anonymt nettfora hvis hverdagens påtatte filtre åpenbart er tatt av dage. Verden er en kald plass, sånn er det bare.

Noen tar nettforum altfor seriøst, andre tar det altfor useriøst. Ergo, krasj

Endret av TJ Oshie
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...