Gå til innhold

Overfallsvoldtekt - strafferamme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.koordinatoren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2293:35-menn-domt-for-overfallsvoldtekt-fri-etter-tre-ar&catid=12&Itemid=122

Snittet for overfallsvoldtekt ligger på 3 år og 4 mnd.

Etter å ha trålet endel dommer for gruppevoldtekt synes de å ligge på rundt 1-2 år ekstra.

Er dette Norge og nordmenn anser som rettferdige dommer? Hvis ikke, hvorfor i helvete gjør ikke folk noe med det?

Nordmenn er så utrolig naive og lite handlingskraftige.

Denne fryktelige stygge hendelsen i Bergen. Disse mennene, om de blir tatt og dømt, kommer også til å slippe BILLIG unna. Offeret er ødelagt for livet.

Heia Norge..

Anonymous poster hash: 55c02...439
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Norske politikere mener det ikke hjelper med harde straffer. Tvert i mot, milde straffer og luksusopphold i norske hotellfengsler evt frisoning på en øy er veien å gå i følge dem. Stefaren som mishandlet Christoffer til døde er jo et godt eksempel på dette. Han nyter herrens glade dager ute på Bastøy "fengsel" for sin groteske ugjerning.

Med andre ord er det for mange av disse svina en oppgradering fra dagens hverdag. Mange av disse ynkelige rottene lever under dårlige kår i dag, og et opphold i norske luksushoteller med gratis utdanning kan være veien til et bedre liv. Da er veien kort til å ødelegge andres liv ved å begå grove voldtekter, så får de tilfredsstillelsen de søker etter også. Paradoksalt nok vil de da gjennom å ødelegge andres liv få belønning i form av gratis utdanning og et BEDRE liv selv.

Derimot synes norske politikere at å gi lange og strenge straffer for økonomisk kriminalitet er en god idé. Det er tydeligvis noe som de mener funker godt. Å pælme inn en fredfull 40-åring 10 år bak murene for økonomisk kriminalitet tar de ikke 5 øre for. Han er jo livsfarlig for det norske samfunn må vite, og å stenge han inne i 10-12 år er på sin plass.

Hvis du f.eks. snyter 100000 på skatten vil du nesten garantert få en langt strengere straff enn om du voldtar en 10-årig jente.

DET er Norge det.

Garantien for at dette fortsetter er å beholde de rødgrønne i regjeringen. Jeg har liten tro på at det blir bedre med blått, men det er i allefall en mulighet for at det kan bli gjort noe med dette. FrP er vel det eneste partiet som ønsker en kraftig skjerpelse av strafferammer og som også ønsker en kraftig brems i å ta inn disse voldtektsforbryterne.

Det blir iallefall ikke gjennomført med FrP i posisjon. Med FrP i regjering vil i det minste dette kunne komme på forhandlingsbordet.

Fjern den idiotiske 2/3-regelen, dvs. at alle som "oppfører" seg fint i fengsel får innvilget løslatelse etter at 2/3 av dommen er sonet. I praksis vil det si at vi i Norge i dag har en maxstraff på 14 reelle år.

Fjern øvre maksramme. Det bør være muligheter for å dømme folk til livsvarig fengsel, dvs. bokstavelig talt, til de dør. Anders Behring Breivik er jo soleklart eksempel på dette.

Det er minimumsstraffene som er problemet i dag, da man alt for ofte ser straffene legges i nedre sjikt. Minimusstraffene bør derfor økes kraftig.

Minimumsstraff for voldtekt bør være 30 år. Grove voldtekter som gruppevoldtekter, overfallsvoldtekter, og voldtekt mot barn bør ha en minstestraff på 40 år. Det bør ikke være noen form for øvre strafferamme. Dvs. at det i praksisk skal være mulig å dømme særdeles grove voldtekter til livsvarig fengsel.

For overlagt drap bør minstestraff ligge på 40 år.

Da kan man fint dømme noen for økokrim til 10-15 år uten at det blir skjevt i forhold til mye verre forbrytelser.

Men det vil aldri skje i molbolandet Norge.

Til slutt en liten historie:

En AP-politiker og en SV-politiker gikk langs en vei. Plutselig ser de en ung kvinne i veigrøfta. Hun er kraftig medtatt og knapt i live. Ligger naken og skadd, og utsatt for gruppevoldtekt.

Da utbryter SV-politikeren: Den som har gjort dette trenger virkelig hjelp!

AP-politikeren: Ja, det har du helt rett i. Jeg drar straks inn til kontoret og starter på å utrede et forslag om mer støtte til kriminalomsorgen!

Før de rusler videre.

Skrevet

Sterilisering, lang fengselsstraff og en heftig oppreisning til offeret.

Mine meninger er ikke enkle å gjennomføre, dessverre...

Skrevet

http://www.koordinatoren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2293:35-menn-domt-for-overfallsvoldtekt-fri-etter-tre-ar&catid=12&Itemid=122

Etter å ha trålet endel dommer for gruppevoldtekt synes de å ligge på rundt 1-2 år ekstra.

Er dette Norge og nordmenn anser som rettferdige dommer? Hvis ikke, hvorfor i helvete gjør ikke folk noe med det?

Denne fryktelige stygge hendelsen i Bergen. Disse mennene, om de blir tatt og dømt, kommer også til å slippe BILLIG unna. Offeret er ødelagt for livet.

Heia Norge..

du som tror på straff, - hvilken straff ville ha forhindret overfallsvoldtekter?

En milliard år? Tusen år? Kanskje hundretusen år?

fortell?

Kanskje du kan styre skjebnen til folk med å være så straffelysten?

Skrevet

Sterilisering, lang fengselsstraff og en heftig oppreisning til offeret.

Mine meninger er ikke enkle å gjennomføre, dessverre...

For ingen av disse tingene har vært forsøkt før?

Har du virkelig ingen andre forslag enn straffelyst og pinelyst?

Skrevet

For ingen av disse tingene har vært forsøkt før?

Har du virkelig ingen andre forslag enn straffelyst og pinelyst?

Der det blir utøvd har det en virkning.

Lurer virkelig på hva du mener med det intelligente innlegget ditt, er du en sånn skalle som mener at kriminelle burde sendes til psykolog på statens regning?..

Skrevet

Der det blir utøvd har det en virkning.

Lurer virkelig på hva du mener med det intelligente innlegget ditt, er du en sånn skalle som mener at kriminelle burde sendes til psykolog på statens regning?..

Tja, jeg ønsker å forhindre voldtekter, - ikke straffe voldtektsmenn mest mulig?

Hva er vitsen med det da? Å gjøre alt verre?

Du da,- er du en sånn som aldri kan vise tilbakeholdenhet når det gjelder straffelyst? Mer straff da blir alt så mye bedre tankegang?

• Liker 1
Skrevet

du som tror på straff, - hvilken straff ville ha forhindret overfallsvoldtekter?

En milliard år? Tusen år? Kanskje hundretusen år?

fortell?

Kanskje du kan styre skjebnen til folk med å være så straffelysten?

Så hvis datteren eller søsteren din ble voldtatt så regner jeg med det hadde vært helt greit for deg at dyret slapp ut etter 1,5 år? Ok, det er jaggu forskjell på folk!

• Liker 3
Skrevet

Tja, jeg ønsker å forhindre voldtekter, - ikke straffe voldtektsmenn mest mulig?

Hva er vitsen med det da? Å gjøre alt verre?

Du da,- er du en sånn som aldri kan vise tilbakeholdenhet når det gjelder straffelyst? Mer straff da blir alt så mye bedre tankegang?

Og hvordan vil du forebygge?

Ved å snakke om følelser og sånn?

Vi må slå hardt ned på sånn kriminalitet, det vil uten tvil være forebyggende.

Det må såklart være grenser for straff, men litt mer "øye for øye, tann for tann" mentalitet er neppe skadevirkende.

Gjest sweetsugar
Skrevet

For min del kunne straffen vært (til de som ikke var psykisk syk) det samme, som de gjore mot noen andre. Brutalt, ekkelt, helt forjævlig, men har du voldtatt noen, skulle du måtte stått mitt i en luftegård i ett fengsel, (eller åpen gate) å fått en svær stokk opp i rassen. Syke tanker, og det er jo ikke realistisk.

Om jeg skal være realistisk, er straffene for korte. Det skulle vær lengere fengselstraff, men også skulle de hatt mulighet til å jobbe og få noe ut av livet. Tror det viser seg at de som har det bra i fengsler, og jobber kommer sjeldnere tilbake til fengselet (?)

Lengere straff hvertfall!

Skrevet (endret)

Dersom dette ikke er norske statsborgere , eller om de har dobbelt statsborgerskap bør de utvises straks. Straffen kan de sone i hjemlandet. Dersom de ikke kan sendes ut, dronning mauds land.

Og Waco, det er ikke i første omgang for å hindre at de gjør det igjen , men til avskrekkelse for resten av subbet.

Endret av sebastianen
  • Liker 5
Skrevet

Eller kanskje bouvetøya hadde vært bedre, enklere der, vi trenger ikke bygge gjerder.

Skrevet

haha, dere straffelystne mennesker! =)

I india gjeninnførte de dødsstraffen for å forhindre overfallsvoldtekter, -

Da har jeg to spørsmål til dere,- i og med at det idag er dødsstraff for overfallsvoldtekt i india noe det ikke var i fjor så lurer jeg på to ting, -

1) er man idag mindre redd for å bli voldtatt i india enn i fjor?

2) er risikoen for å bli voldtatt i india mindre nå enn i fjor?

Skrevet

haha, dere straffelystne mennesker! =)

I india gjeninnførte de dødsstraffen for å forhindre overfallsvoldtekter, -

Da har jeg to spørsmål til dere,- i og med at det idag er dødsstraff for overfallsvoldtekt i india noe det ikke var i fjor så lurer jeg på to ting, -

1) er man idag mindre redd for å bli voldtatt i india enn i fjor?

2) er risikoen for å bli voldtatt i india mindre nå enn i fjor?

Tror du de hadde hatt færre voldtekter i India hvis voldtektsmenn hadde risikert i snitt bare 2-3 års fengsel?

• Liker 1
Skrevet

Tror du de hadde hatt færre voldtekter i India hvis voldtektsmenn hadde risikert i snitt bare 2-3 års fengsel?

Voldtekt har ingenting med fengsel å gjøre!

Skrevet

Meh, i usa blir flere mennesker voldtatt i fengsler enn utenfor fengslene, er da din løsning, - da strengere staffer og flere i fengsel?

Gjest Lincoln
Skrevet

Heia Norge..

Den er da ganske gammel den linken din. Straffenivået har nå blitt skjerpet i den grad at det er gått for langt.

http://www.aftenposten.no/meninger/Straffenivaet-for-sovevoldtekt-er-urimelig-7235669.html#.UccIflY4V9M

Skrevet

Så hvis datteren eller søsteren din ble voldtatt så regner jeg med det hadde vært helt greit for deg at dyret slapp ut etter 1,5 år? Ok, det er jaggu forskjell på folk!

Uansett om jeg henrettet fyren så ville det vel ikke forhindret at datteren eller søsteren min ble voldtatt ville det det?

Om jeg stakk ut øynene på fyren ville det forhindret noe som allerede har skjedd?

Hva om jeg skar av pungen hans etterpå da?

Det er INGENTING som kan reversere tiden, men det er mange ting som kan gjøre fremtiden bedre.

Jeg forstår straffelystne mennesker, javisst, - bevares, - selvfølgelig gjør jeg det, jeg bare forteller at straff ikke fungerer!

Skrevet

Meh, i usa blir flere mennesker voldtatt i fengsler enn utenfor fengslene, er da din løsning, - da strengere staffer og flere i fengsel?

Ja, men dette henger i aller høyeste grad med at sikkerheten til de innsatte ikke er godt nok ivaretatt. Henger nok en god del sammen med hvor ekstremt presset på amerikanske fengsel er grunnet krigen mot narkotika.

Voldtekt har ingenting med fengsel å gjøre!

Fengsel virker avskrekkende, i tillegg så hindrer det allerede dømte fra å begå nye voldtekter mens de soner.

Skrevet

Ja, men dette henger i aller høyeste grad med at sikkerheten til de innsatte ikke er godt nok ivaretatt. Henger nok en god del sammen med hvor ekstremt presset på amerikanske fengsel er grunnet krigen mot narkotika.

Fengsel virker avskrekkende, i tillegg så hindrer det allerede dømte fra å begå nye voldtekter mens de soner.

Ikke i usa ihvertfall.

Jeg forstår ikke tankegangen om at alt blir så mye tryggere bare vi har strengere straffer når det er bevist at alt blir mye verre med strengere straffer?

Menn som er dømt for voldtekt og har sonet ubetinget fengsel på grunn av voldtektsdom har økt risiko og høyere sannsynlighet enn resten av den mannlige befolkningen til å bli anmeldt for voldtekt!

Helt sjukt!

Man øker risikoen i stedet for å minke den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...