Mann 42 Skrevet 24. juni 2013 #101 Skrevet 24. juni 2013 Jeg synes vold er grusomt Uansett, Men Synes dere bagateliserer Voldtekter her. For Det Er Jo Ifølge dere Ikke Så Ille. Jeg vil Heller Bli Banket Opp Enn å Bli voldtatt, Uansett hvor grov volden ved voldtekten Er. Dere er Menn Og Klarer ikke Sette Dere Inn På Samme Måte Dessverre. Jeg ville Nok hatt Problemer Etter Å Blitt banket også, men Ikke på Samme Måte Som Om Jeg hadde Blitt Voldtatt. Da misforstår du ganske ettertrykkelig. Jeg har ikke bagatellisert noe som helst. Jeg har svart et par kvinner som ser ut til å tro at å bli utsatt for grov vold bare er å bli påført en forbigående fysisk skade, og at man er like kjekk når den heles, og poengtert at all vold etterlater et psykisk traume som ikke bør bagatelliseres. Voldtatte kvinner er ikke de eneste som lider under slike ettervirkninger. Alle voldsofre gjør det. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #102 Skrevet 24. juni 2013 Hva med utrygghetsfølelsen mange voldsofre må leve med hele tida etterpå, tror du den også heles kjapt? Angsten for å gå ut? Du er, som alle kvinner, veldig fokusert på at hvis man blir voldtatt, så er man rammet i sin innerste sjel, mens en mann som "bare" blir banket opp, rister det av seg, for "ribbein heles lett". Du aner ikke hva du prater om. Utrygghetsfølelsen etter vold og etter voldtekt kan nok være sammenliknbar. Skadene ved voldtekt er imidlertid alltid mye med alvorlige, da det seksuelle misbruket som kommer i tillegg til volden, som regel innebærer det å bli fysisk invadert av en mann. Selv der det ikke nødvendigvis er brukt vold som ved uaktsom voldtekt, vil skadevirkningene av det seksuelle misbruket i regelen være langt mer omfattende og dyptgående enn rent fysiske skader. Derfor bør seksuell kriminalitet straffes spesielt strengt. 20 års fengsel burde være absolutt minimum for en hver type voldtekt. Samtidig må all seksuell aktivitet fra mannen mot kvinnen etter det øyeblikket hun har sagt nei, dømmes som voldtekt. Et grensetilfelle kan være dersom han trekker seg unna straks hun sier nei, men han fortsetter å onanere i hennes nærvær (uten fysisk kontakt). Er dette voldtekt? Hvis ja, kunne mindre enn aktuell minimumsstraff for voldtekt aksepteres?
Gjest hogwash Skrevet 24. juni 2013 #103 Skrevet 24. juni 2013 Sterilisering, lang fengselsstraff og en heftig oppreisning til offeret. Mine meninger er ikke enkle å gjennomføre, dessverre... Nesten enig, men sterilisering er drøyt i mine øyne. Konsekvensene ved justismord blir for store. haha, dere straffelystne mennesker! =) I india gjeninnførte de dødsstraffen for å forhindre overfallsvoldtekter, - Da har jeg to spørsmål til dere,- i og med at det idag er dødsstraff for overfallsvoldtekt i india noe det ikke var i fjor så lurer jeg på to ting, - 1) er man idag mindre redd for å bli voldtatt i india enn i fjor? 2) er risikoen for å bli voldtatt i india mindre nå enn i fjor? Ble ikke dette først innført i midten av mars?
Mann 42 Skrevet 25. juni 2013 #104 Skrevet 25. juni 2013 Utrygghetsfølelsen etter vold og etter voldtekt kan nok være sammenliknbar. Skadene ved voldtekt er imidlertid alltid mye med alvorlige, da det seksuelle misbruket som kommer i tillegg til volden, som regel innebærer det å bli fysisk invadert av en mann. Selv der det ikke nødvendigvis er brukt vold som ved uaktsom voldtekt, vil skadevirkningene av det seksuelle misbruket i regelen være langt mer omfattende og dyptgående enn rent fysiske skader. Derfor bør seksuell kriminalitet straffes spesielt strengt. 20 års fengsel burde være absolutt minimum for en hver type voldtekt. Samtidig må all seksuell aktivitet fra mannen mot kvinnen etter det øyeblikket hun har sagt nei, dømmes som voldtekt. Et grensetilfelle kan være dersom han trekker seg unna straks hun sier nei, men han fortsetter å onanere i hennes nærvær (uten fysisk kontakt). Er dette voldtekt? Hvis ja, kunne mindre enn aktuell minimumsstraff for voldtekt aksepteres? Heisann, hoppsan. Jeg svarer bare på dette for å gjøre det klart at jeg ignorerer innholdet i det åndssvake innlegget ditt. Men jeg HAR lest det.
Larsern Skrevet 25. juni 2013 #105 Skrevet 25. juni 2013 Heisann, hoppsan. Jeg svarer bare på dette for å gjøre det klart at jeg ignorerer innholdet i det åndssvake innlegget ditt. Men jeg HAR lest det. Du må ikke mate trollene, de kan få akutt munndiare og svak lukkerefleks av slikt!
Mann 42 Skrevet 25. juni 2013 #106 Skrevet 25. juni 2013 Du må ikke mate trollene, de kan få akutt munndiare og svak lukkerefleks av slikt! Det var ikke mating, det var dask på snuten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå