Gå til innhold

Overfallsvoldtekt - strafferamme

Fremhevede innlegg

Gjest Chloè
Skrevet

Dama nekter visst å forklare seg . Strafferammen for å forklare seg er trolig mye høyere enn strafferammene for overfallsvoldtekten.

Hun som var med henne til politet kom sa jo at det var noe av det verste hun hadde sett, så dama er sikkert i sjokk ennå.. helt sykt at disse jævlene mest sannsynlig kommer unna med å gjøre noe så grusomt midt på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

slettet

Endret av I Grosny
Skrevet (endret)

Hun som var med henne til politet kom sa jo at det var noe av det verste hun hadde sett, så dama er sikkert i sjokk ennå.. helt sykt at disse jævlene mest sannsynlig kommer unna med å gjøre noe så grusomt midt på dagen.

Bra observert. Narkogjeld. Skylder man penger for narkotika er man per definisjon den kriminelle. Helt sykt at staten kan la dette her skje!

Jeg har flere ganger påpekt at rusavhengige har ikke beskyttelse mot voldtekt fordi at rusavhengige vil selv blir tiltalt dersom de anmelder en voldtekt.

Dette her vet dere jo?

Endret av waco
Gjest Chloè
Skrevet

Bra observert. Narkogjeld. Skylder man penger for narkotika er man per definisjon den kriminelle. Helt sykt at staten kan la dette her skje!

Jeg har flere ganger påpekt at rusavhengige har ikke beskyttelse mot voldtekt fordi at rusavhengige vil selv blir tiltalt dersom de anmelder en voldtekt.

Dette her vet dere jo?

Hva er det du babbler om? Hvorfor blandet du inn dop her?

Skrevet

Hva er det du babbler om? Hvorfor blandet du inn dop her?

Fordi hun kvinnen som ble overfallsvoldtatt i nygårsparken i går var rusavhengig og dessuten så ønsker hun ikke anmelde hendelsen til politiet.

Årsaken til at hun ikke ønsket å anmelde handlingen til politiet er at hun er redd hun selv vil få straff siden hun driver med dop.

Bare spør om det er mer du ikke skjønner?

Gjest Chloè
Skrevet

Fordi hun kvinnen som ble overfallsvoldtatt i nygårsparken i går var rusavhengig og dessuten så ønsker hun ikke anmelde hendelsen til politiet.

Årsaken til at hun ikke ønsket å anmelde handlingen til politiet er at hun er redd hun selv vil få straff siden hun driver med dop.

Bare spør om det er mer du ikke skjønner?

Hvor har du lest det?

Skrevet

Hvor har du lest det?

At hun var rusavhengig står ikke det i dagens søndagsutgave av aftenposten og at hun ikke ønsker å anmelde var ikke det i dagens reportasje i dagsrevyen på nrk?

Gjest Chloè
Skrevet

At hun var rusavhengig står ikke det i dagens søndagsutgave av aftenposten og at hun ikke ønsker å anmelde var ikke det i dagens reportasje i dagsrevyen på nrk?

Link?

"Voldsepisoden har skapt sterke reaksjoner i Bergen. Beboerne på Møhlenpris varsler demonstrasjon"

Så bra!!

Skrevet

Tja, jeg leste i papirutgaven at hun kom fra rusmiljøet. Slik jeg kjenner rusmiljøet så vil ikke en i miljøet anmelde noe som gjør at en selv blir straffet.

enkel logikk.

Gjest Gjest
Skrevet

du som tror på straff, - hvilken straff ville ha forhindret overfallsvoldtekter?

En milliard år? Tusen år? Kanskje hundretusen år?

fortell?

Kanskje du kan styre skjebnen til folk med å være så straffelysten?

Jeg tolker dine innlegg dithen at du er i mot fengselsstraff overhodet? Hvis det er galt med 10 år er det vel like galt med 3 år?

Skrevet

Jeg tolker dine innlegg dithen at du er i mot fengselsstraff overhodet? Hvis det er galt med 10 år er det vel like galt med 3 år?

Jeg er for forsoning som avveksling til å kun bruke straff ja. Hva hjelper tre år? Straff hjelper ingen. Eller veldig få. Dersom det hjelper veldig få burde det vært frivillig å sitte i fengsel. Man setter ikke folk det ikke hjelper å sette i fengsel. Det er i såfall veldig dumt spør du meg.

Hva hjelper det deg at en som har gjort noe mot deg sitter i fengsel når det er DEG han skylder noe og ikke staten?

Det er omtrent like dumt som å straffe horekunder med bøter og ikke gi pengene til hora fordi hun er offer og staten er hallik. Helt meningsløst at staten skal kunne tjene penger på sexsalg og sexkjøp. (jeg vet det var en avsporing, men bare et lite eksempel på å minne dere på at om at straff er ikke et universalvidunderkur som hjelper mot alt og alle)!

• Liker 1
Gjest Nexus
Skrevet

Sterilisering, lang fengselsstraff og en heftig oppreisning til offeret.

Mine meninger er ikke enkle å gjennomføre, dessverre...

Rettelse: Kastrering, ikke sterilisering ;) Kutt gjerne pølsa av i samme slengen. Og straffearbeid der overskuddet går til erstatning til offeret frem til summen er oppfylt. Den bør være flere millioner.

Passe straff for de fem umenneskene som voldtok i Bergen.

Gjest Gjest
Skrevet

Rettelse: Kastrering, ikke sterilisering ;) Kutt gjerne pølsa av i samme slengen. Og straffearbeid der overskuddet går til erstatning til offeret frem til summen er oppfylt. Den bør være flere millioner.

Passe straff for de fem umenneskene som voldtok i Bergen.

Jeg mener at kjemisk kastrering burde holde, så lenge voldtektsmennene i tillegg får tilstrekkelig lang fengselsstraff, gjerne med 20 år som minstestraff ved uaktsom voldtekt der det er tvil om han burde oppfattet hennes "nei", og 40 år og oppover som vanlig straffeutmåling ved overfallsvoldtekt. Ingen seksuelle overgrep (kanskje med unntak av de mildeste former for seksuell trakassering) burde kunne straffes med mindre enn 10 års fengsel, og ingen voldtekt med mindre enn 20 års innesperring uten mulighet for strafferabatt. Seksuelt samkvem med mindreårige må alltid dømmes som voldtekt, med mindre overgriperen var jevnaldrende.

Seksuell kriminalitet er enda mer alvorlig enn drap, da det påfører ofrene livslang lidelse.

Skrevet

Eh jo. Jeg vil heller bli banka opp enn voldtatt av 5 menn. Det går ikke ann å sammenligne disse tingene en gang. Det første ødelegger mest sannsynlig ditt følelse og sexliv for en god stund, om ikke for alltid. Tre brukkne ribbein heles

Hva med utrygghetsfølelsen mange voldsofre må leve med hele tida etterpå, tror du den også heles kjapt? Angsten for å gå ut? Du er, som alle kvinner, veldig fokusert på at hvis man blir voldtatt, så er man rammet i sin innerste sjel, mens en mann som "bare" blir banket opp, rister det av seg, for "ribbein heles lett". Du aner ikke hva du prater om.

• Liker 1
Gjest Chloè
Skrevet

Hva med utrygghetsfølelsen mange voldsofre må leve med hele tida etterpå, tror du den også heles kjapt? Angsten for å gå ut? Du er, som alle kvinner, veldig fokusert på at hvis man blir voldtatt, så er man rammet i sin innerste sjel, mens en mann som "bare" blir banket opp, rister det av seg, for "ribbein heles lett". Du aner ikke hva du prater om.

Nei, selvfølgelig ikke,men dere prøver å gjøre dette om til en kjønnskamp(som med alt annet her inne). Ja, man bli rammet i sin innerste sjel og det er verre for meg enn om jeg blir banka opp en gang. Begge deler er forferdelige, men jeg er ganske sikker på at jeg hadde kommet meg over den ene tingen fortere enn den andre, for å si det sånn. Det betyr ikke at jeg mener menn "bare" blir banket opp, men når du prøver så hardt du kan å overbevise meg om at det er verre enn om 5 menn hadde voldtatt meg vitner til at det er du som ikke aner hva du snakker om.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke,men dere prøver å gjøre dette om til en kjønnskamp(som med alt annet her inne). Ja, man bli rammet i sin innerste sjel og det er verre for meg enn om jeg blir banka opp en gang. Begge deler er forferdelige, men jeg er ganske sikker på at jeg hadde kommet meg over den ene tingen fortere enn den andre, for å si det sånn. Det betyr ikke at jeg mener menn "bare" blir banket opp, men når du prøver så hardt du kan å overbevise meg om at det er verre enn om 5 menn hadde voldtatt meg vitner til at det er du som ikke aner hva du snakker om.

Vold er vold, og jeg tror ikke forskjellen er så stor som du skal ha det til. Dine forestillinger om hvor fort man kommer seg over å ha blitt gjennombanket og skadet stygt, er ganske overdrevne, tror jeg.

Det som sitter igjen og som er verst å komme seg over, er ikke de fysiske skadene, men opplevelsen av å miste kontrollen, og å være hjelpeløs. Og jeg tror ikke den er noe sterkere for en som blir voldtatt, enn for en som blir slått og sparket fordervet av flere overfallsmenn.

Når det gjelder traumer generelt, så er det opplevelsen av kontroll i situasjonen som mer enn noe annet avgjør prognosen etterpå. De som har opplevd den største hjelpeløsheten, har også den dårligste prognosen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn kan også bli voldtatt vet du. Og jeg tror virkelig at det også er verre for menn å bli voldtatt enn å bli banket opp. Det handler ikke om kjønn, noe som det virker som dere tror.

Anonymous poster hash: 0edaf...4fd

• Liker 2
Skrevet

Menn kan også bli voldtatt vet du. Og jeg tror virkelig at det også er verre for menn å bli voldtatt enn å bli banket opp. Det handler ikke om kjønn, noe som det virker som dere tror.

Anonymous poster hash: 0edaf...4fd

Hvilke dere, da? Jeg poengterte at det er temmelig meningsløst å nedvurdere skadene man påfører folk ved grov vold, og late som om det bare dreier seg om fysiske skader, og at man ikke sitter igjen med noe traume når sårene gror.

• Liker 1
Gjest Hilde
Skrevet

Det er ikke mye verre, det er tilnærmet det samme. Å si noe annet vitner om manglende innlevelse å se for seg disse fem mennene heller bruke knokler og spark til man ligger der blodig.

Jeg kjenner Jeg Blir Provosert Jeg. Tilnærmet Det samme? Voldtekt er Vold PLUSS å bli seksuelt Misbrukt.
Gjest Hilde
Skrevet

Jeg synes vold er grusomt Uansett, Men Synes dere bagateliserer Voldtekter her. For Det Er Jo Ifølge dere Ikke Så Ille. Jeg vil Heller Bli Banket Opp Enn å Bli voldtatt, Uansett hvor grov volden ved voldtekten Er. Dere er Menn Og Klarer ikke Sette Dere Inn På Samme Måte Dessverre. Jeg ville Nok hatt Problemer Etter Å Blitt banket også, men Ikke på Samme Måte Som Om Jeg hadde Blitt Voldtatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...