Gå til innhold

Draumen om tredjegullet!

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Mirabella76 skrev:

Harlekin og Sisti: Har dåke gått på nasespray eller Orgalutran, når dåke har kjent EL-smerter første gangen under forsøk? Det eg synst er litt skummelt, er at EL-smertene og slimet kom allerede før eg hadde begynt på Orgalutran. Og nasespray har eg ikkje tatt i det heile tatt, sidan eg har kort protokoll. Så då var det jo ingenting som kunne hindra ei spontan eggløysing i går. 

Jeg har kjent EL-smerter både på lang og kort protokoll. Det har altså ikke skjedd under nedreguleringen med nesespray, men etter noen dager med Puregon. Ved kort protokoll har vel "smertene" kommet etter noen dager med Puregon, jeg mener det var før jeg begynte med Orgalutran. Det er jo ikke så rart at man kjenner EL-aktige smerter, for det er jo egg som modnes inni deg. Også i vanlige sykluser har jeg EL-smerter i flere dager før egget faktisk slipper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Sisti skrev:

Hadde kort protokoll. Syns å huske jeg kjente litt før jeg begynte på orgalutran, og så ble det gradvis "verre" frem mot uttak. Men jeg tenkte aldri over det så nøye, så kan ikke si noe sikkert. Prøv å senke skuldrene litt, det er uansett ingenting du kan gjøre, og i morgen får du svar. :)

Takk for svar! :klem:

Eg prøver å senka skuldrene, men det er ikkje så lett. :sjenert: I morgon får eg svaret, ja - og det er akkurat det som er så skummelt! :redd: Men som du seier, så er det uansett ikkje noko eg kan gjera. Så eg må jo berre håpa på det beste, og kryssa fingrane for at alt ser fint ut på UL i morgon. 

Endret av Mirabella76
Skrevet
1 time siden, Harlekin skrev:

Jeg har kjent EL-smerter både på lang og kort protokoll. Det har altså ikke skjedd under nedreguleringen med nesespray, men etter noen dager med Puregon. Ved kort protokoll har vel "smertene" kommet etter noen dager med Puregon, jeg mener det var før jeg begynte med Orgalutran. Det er jo ikke så rart at man kjenner EL-aktige smerter, for det er jo egg som modnes inni deg. Også i vanlige sykluser har jeg EL-smerter i flere dager før egget faktisk slipper.

Tusen takk for svar! :klemmer:

Ved lang protokoll, så hindrar jo nasesprayen spontan eggløysing. Nasesprayen tar ein vel heile tida, både før og under sprøyteperioden. Så det er vel ved kort protokoll at spontan eggløysing kan skje? Men det skal jo egentlig ikkje skje då heller, viss ein begynnar med Orgalutran i tide. 

EL-aktige smerter under eggmodning er sikkert normalt. Men i går var smertene såpass sterke og heilt identiske med dei smertene eg pleier å ha den dagen eg har eggløysing, så derfor vart litt bekymra. Eg pleier aldri å ha EL-smerter meir enn max eit par timar, akkurat den dagen eggløysinga skjer. Eg kjenner ingen smerter i dagane før. Derfor synst eg det var litt mystisk når eg i tillegg hadde EL-slim i går, for første gang denne syklusen. 

Det som er positivt, er at eg har sett EL-slim tre gangar i dag, når eg har vore på do. :) Og eg pleier aldri å ha EL-slim etter at eggløysinga er over. Så kanskje kroppen berre prøver å lura meg, og at egga ikkje har gått til grunne likevel? Eg anar rett og slett ikkje. Merkar berre at eg er veldig nervøs for morgondagens UL. :unsure:

Skrevet

Lykke til på UL i dag! Håper alt er i orden :)

Skrevet

Håper ikke at eggløsningen er over! Krysser fingrene for at du får gode nyheter!

Skrevet
2 timer siden, Harlekin skrev:

Lykke til på UL i dag! Håper alt er i orden :)

49 minutter siden, Susa skrev:

Håper ikke at eggløsningen er over! Krysser fingrene for at du får gode nyheter!

Tusen takk! :klemmer:

Skrevet

Håper gulleggene er på plass, alle mann. Og at du får uttak denne måneden! :)

Skrevet (endret)
2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Håper gulleggene er på plass, alle mann. Og at du får uttak denne måneden! :)

Tusen takk! :klem:

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)

Hurra, eg er visst ikkje sanndrømt likevel! jippi.gif Alt såg fint ut på UL i dag, og ingen eggløsning på gang enda. glis.gif Legen meinte at eggløsningssmertene eg hadde kjent på mandag, kom av at eggstokkane jobba. Så då kan eg endelig senka skuldrene litt. smil.gif

Eg er på syklusdag 9 i dag. Legen fann ganske mange eggposar, både på høgre og venstre eggstokk. Den største eggposen var på høgre eggstokk, og var på 17 mm. Så var det ein god del fleire eggposar, som også var ganske store. Legen meinte at eg hadde omtrent like mange eggposar denne gangen, som ved forrige ferskforsøk. :)

Livmorslimhinna mi var på 12 mm, og det er eg fornøyd med. smil.gif Forrige ferskforsøk var livmorslimhinna på 11 mm, og på fryseforsøket vårt var den berre på 9 mm. Så alt såg veldig bra ut i dag! jupp2.gif

No skal eg fortsetja med Menopur og Orgalutran til og med fredag. Lørdag kveld skal eg setja eggløsningssprøyte (Ovitrelle). Og så blir det egguthenting på mandag! heia.gif

Endret av Mirabella76
Skrevet

Kjempeflott! Godt du ikke er sanndrømt ... jeg har lest at det bare drømmer man drømmer natt i torsdag som er sanne drømmer ;)

Egguttak mandag allerede! Her går det unna. Det blir en spennende tid fremover!

Skrevet

Så gode nyheter! Smerter av at eggstokkene jobber, er det normalt? Jeg satt akkurat og tenkte at jeg hadde en rar smerte på høyre side nede på magen. Så leste jeg her og "aha!" ;) 

Gleder meg til å høre hvordan egguthenting foregår. Jeg har spurt mannen hvordan det var for eksen, men han har hukommelse som en gullfisk. "Hun ynket seg litt, mer husker jeg ikke" :rolleyes:

Skrevet
12 minutter siden, Weebs skrev:

Så gode nyheter! Smerter av at eggstokkene jobber, er det normalt? Jeg satt akkurat og tenkte at jeg hadde en rar smerte på høyre side nede på magen. Så leste jeg her og "aha!" ;) 

Det er mest normalt med den type smerter ved prøverør (i tillegg til rundt EL så klart), fordi man da modner flere egg enn i en vanlig syklus, så eggstokkene jobber ganske hardt. ;) Men det er jo mulig å kjenne for andre også, alles eggstokker jobber jo så lenge de fungerer. Hvis du har EL snart er det sikkert det du kjenner. Jeg plagdes med sjelden EL, og hadde ofte EL-smerter utenom prøverørsforsøket også, og det kan være fordi kroppen forsøkte så godt den kunne å få noe til å skje. Men gudan veit, nå er jeg gravid og har fortsatt EL-smerter i ny og ne så jeg aner ikke hva kroppen tror den driver med nå. :vetikke: 

--

Så bra med uttak på mandag allerede! Lykke til! :) 

Skrevet
2 timer siden, Sisti skrev:

Det er mest normalt med den type smerter ved prøverør (i tillegg til rundt EL så klart), fordi man da modner flere egg enn i en vanlig syklus, så eggstokkene jobber ganske hardt. ;) Men det er jo mulig å kjenne for andre også, alles eggstokker jobber jo så lenge de fungerer. Hvis du har EL snart er det sikkert det du kjenner. Jeg plagdes med sjelden EL, og hadde ofte EL-smerter utenom prøverørsforsøket også, og det kan være fordi kroppen forsøkte så godt den kunne å få noe til å skje. Men gudan veit, nå er jeg gravid og har fortsatt EL-smerter i ny og ne så jeg aner ikke hva kroppen tror den driver med nå. :vetikke: 

--

Jeg har ikke EL før søndag (tror i hvert fall appen) så da er det sikkert noe annet kroppen holder på med :) Hvem vet. Skulle ønske vi kunne snakke sammen av og til,  tullekropp :P Jeg har aldri hatt noen som helst symptomer under EL, så jeg har kun fått "bevis" på at det faktisk skjer ved hjelp av eggløsningstest. 

Skrevet (endret)
6 timer siden, Harlekin skrev:

Kjempeflott! Godt du ikke er sanndrømt ... jeg har lest at det bare drømmer man drømmer natt i torsdag som er sanne drømmer ;)

Egguttak mandag allerede! Her går det unna. Det blir en spennende tid fremover!

Ja, no er eg veldig glad og letta! :)

Ha ha, det har eg aldri høyrt før! Jammen godt at det ikkje var natt til torsdag eg hadde den draumen då. :fnise:

Eg rekna med at egguttaket kom til å bli enten no på fredag, eller rett over helga, på mandag. Egentlig skulle egguttaket ha blitt på søndag, viss det skulle ha blitt på samme syklusdag som forrige ferskforsøk. Men sidan klinikken er stengt i helgene, så måtte det bli enten fredag eller mandag. 

Ja, det kjem nesten til å bli litt for spennande framover no. :bond: Synst tida berre har rast av gårde, frå den dagen eg begynte med Menopur-sprøyter. Sånn var det forrige gang og. Plutselig er det tid for egguttak, før eg veit ordet av det. ;)

Endret av Mirabella76
Skrevet
6 timer siden, Weebs skrev:

Gleder meg til å høre hvordan egguthenting foregår. Jeg har spurt mannen hvordan det var for eksen, men han har hukommelse som en gullfisk. "Hun ynket seg litt, mer husker jeg ikke" :rolleyes:

6 timer siden, Sisti skrev:

--

2 timer siden, Weebs skrev:

Jeg har ikke EL før søndag (tror i hvert fall appen) så da er det sikkert noe annet kroppen holder på med :) Hvem vet. Skulle ønske vi kunne snakke sammen av og til,  tullekropp :P Jeg har aldri hatt noen som helst symptomer under EL, så jeg har kun fått "bevis" på at det faktisk skjer ved hjelp av eggløsningstest. 

Takk for det! :)

Ja, eg trur nok det stemmer det Sisti seier, at den type smerter er vanligast ved prøverørsforsøk, sidan det er så mange egg som skal modnast samtidig. Spesielt når desse smertene kjem lenge før eggløysinga skjer. Men smertene var faktisk identiske med dei smertene eg pleier å kjenna den dagen eg har eggløysing, i naturlige syklusar. Så viss du Weebs kjenner sånne smerter rett før/når du har eggløysing, så er det heilt normalt også i naturlige syklusar. :)

Skrevet (endret)

Forrige ferskforsøk hugsar eg at eg hadde masse eggløysingsslim i dagane før egguttak. Kan ikkje hugsa at det var noko spesielt før det. Denne gangen derimot, tar det heilt av med EL-slim! :sprettoy:  

Det starta på mandag (syklusdag 7) med EL-slim og EL- smerter, då eg frykta at eggløysinga kom allerede. Og så har det berre blitt meir for kvar dag! Korleis skal dette enda? Det er fortsatt 4 dagar igjen til eggutttak! Føler at eg går rundt med våt truse nesten heile tida. :rodme: :ler2: 

Endret av Mirabella76
Skrevet

Hurra for at det ikke ble som du fryktet! :strix: 

Krysser virkelig fingrene for deg denne gangen, og synes det høres lovende ut med en kropp som tydeligvis jobber med et eller annet. :jepp: 

:duskedame:

Skrevet

Heldiggris som har masse slim! Jeg har null! Stakkars sædcellene til mannen som bare "æææ, vi klarer ikke å svømme i denne ørkenen her! WTF, Weebs!?" 

Tenk at jeg en gang skulle bli misunnelig på våt truse... 

Skrevet
6 minutter siden, Kokos skrev:

Hurra for at det ikke ble som du fryktet! :strix: 

Krysser virkelig fingrene for deg denne gangen, og synes det høres lovende ut med en kropp som tydeligvis jobber med et eller annet. :jepp: 

:duskedame:

Ja, det er heilt supert! :hoppe:

Og godt å kjenna at kroppen jobbar med eitt eller anna. :) Eg kjenner også svake smerter i høgre eggstokk innimellom, så eg føler virkelig at egga veks der inne. ;)

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Weebs skrev:

Heldiggris som har masse slim! Jeg har null! Stakkars sædcellene til mannen som bare "æææ, vi klarer ikke å svømme i denne ørkenen her! WTF, Weebs!?" 

Tenk at jeg en gang skulle bli misunnelig på våt truse... 

:hoho:

Eg kan trøsta deg med at det ikkje er særlig mykje eggløysingsslim eg pleier å ha eg heller, i naturlige syklusar. ;) Av og til berre litt samme dagen som eg har eggløysing, og av og til også nokre få dagar før. Men det er aldri snakk om sånne mengder som no!

Berre vent til du går i gang med forsøk du og (om du ikkje blir naturlig gravid før den tid). Då skal du berre sjå at kroppen din også klarar å laga dei utruligaste mengder med EL-slim. :Nikke: Når berre kropppen får tilført litt ekstra hormon, så kan det meste skje!:skya:

Endret av Mirabella76
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...