Gå til innhold

Draumen om tredjegullet!

Fremhevede innlegg

Skrevet
32 minutter siden, Harlekin skrev:

Husk at det var ikke jeg heller! Jeg kjente ingenting, og var overbevist om at det ikke gikk veien. Men der tok jeg altså feil. Krysser fingrene for at det er det samme hos deg!

Ja, det er jo lov til å håpa! :)

Har du hatt nokon symptom før IKM, når du har vore gravid før? Det har nemlig eg, sjølv om symptoma har vore veldig svake. Det er derfor eg er ganske pessimistisk no. :dry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Kokos
Skrevet

Håper det er med deg som med Harlekin og fortsetter å krysse fingrene for at dette går veien! :klem:

Skrevet
43 minutter siden, Kokos skrev:

Håper det er med deg som med Harlekin og fortsetter å krysse fingrene for at dette går veien! :klem:

Takk for det! :klemmer:

Skrevet
4 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, det er jo lov til å håpa! :)

Har du hatt nokon symptom før IKM, når du har vore gravid før? Det har nemlig eg, sjølv om symptoma har vore veldig svake. Det er derfor eg er ganske pessimistisk no. :dry:

Ja. Første forsøk var jeg ganske sikker allerede før testing blant annet pga. endring i brystene. Denne gangen hadde jeg ingen symptomer, og var derfor pessimistisk og trodde ikke på det da jeg fikk svak strek på RFSU 10 DPO. Så det går an!

Skrevet (endret)
43 minutter siden, Harlekin skrev:

Ja. Første forsøk var jeg ganske sikker allerede før testing blant annet pga. endring i brystene. Denne gangen hadde jeg ingen symptomer, og var derfor pessimistisk og trodde ikke på det da jeg fikk svak strek på RFSU 10 DPO. Så det går an!

Godt å høyra at det faktisk er mulig! :) Men det skal vel godt gjerast at det samme skjer med meg. 

Endret av Mirabella76
Skrevet

Negativ billigtest i dag, 10 DPO, akkurat som forventa! :sukk:

Skrevet

10 DPO er såå tidlig! Når jeg googlet "false negative" i går (forberedet meg til negativ test) var det maaange som hadde fått negativ 10 DPO og positiv senere. Hold ut!

Skrevet
6 timer siden, Weebs skrev:

10 DPO er såå tidlig! Når jeg googlet "false negative" i går (forberedet meg til negativ test) var det maaange som hadde fått negativ 10 DPO og positiv senere. Hold ut!

Viss eg hadde hatt nokon symptom, så hadde eg tenkt at det fortsatt var håp. Men med negativ test i dag og null symptom, så trur eg nok dessverre ikkje at det er noko håp. :tristbla:

Veldig kjekt at du har testa positivt dag då! :hoppe: Bra at ikkje alle endar opp med negativ test, sånn som meg. 

Skrevet

Fader og :dry: Forstår at du er negativ, du har tross alt erfaring med hvordan en graviditet føles på kroppen. Men jeg hadde jo sånn trua! Tror ikke jeg slipper helt taket på dette før "dagen". 

Skrevet (endret)

Eg hadde faktisk trua denne gangen, eg og!

Livmorslimhinna var tjukk og fin (12 mm) denne gangen, noko som skal vera positivt. I dei to forrige forsøka mine var den på 11mm og 9 mm.

Dessuten var sædprøven til mannen min bedre denne gangen, noko eg reknar med et positivt for kvaliteten på dei befrukta egga. Sykepleiaren eg snakka med i telefonen rett før innsett, sa at sædprøven denne gangen var av god nok kvalitet til at dei kunne ha brukt IVF på alle egga, altså at sædcellene befruktar egga sjølv. Den einaste grunnen til at dei valgte å bruka ICSI på ein del av egga (der sædcellene blir ført inn i egga), var fordi mannen min hadde litt få sædceller i prøven (sjølv om kvaliteten var ganske god), og det var så mange egg (25), som skulle befruktast. Men alle dei 7 egga som overlevde og vart dyrka vidare, var egg som var befrukta med IVF. Så det var jo tydeligvis dei egga som var av best kvalitet.

I tillegg har eg tatt blodfortynnande sprøyter etter innsett denne gangen, noko som også skulle auka sjansen for at egget klarte å festa seg.

Så eg hadde faktisk trua på at det skulle bli vår tur denne gangen! Men når det endar med null symptom og negativ test denne gangen også, kva er det då som er feil?  Er det egentlig noko eg kunne ha gjort annleis? :vetikke: Alt låg jo virkelig til rette for at det skulle gå bra denne gangen. Eg begynnar å frykta at egga mine rett og slett er for gamle og av for dårlig kvalitet, og at er aldri vil klara å bli gravid igjen. :(

Eg har lest at 70% av alle par som går gjennom prøverørsforsøk, lykkast i løpet av 3 forsøk. Og no har me faktisk hatt 3 forsøk, og alle har enda med negativt resultat. :cry3: No veit eg ikkje sikkert om det er 3 ferskforsøk, inkludert eventuelle fryseforsøk, som teller i denne statistikken. Eller om alle forsøk teller som eit forsøk, enten det er fersk- eller fryseforsøk. Kjipt er det uansett! :sukk:

Endret av Mirabella76
Skrevet

Akkurat like negativ test i dag, 12 DPO. :cry3:

Skrevet
42 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Akkurat like negativ test i dag, 12 DPO. :cry3:

Fack! :ohmy: Hvis dette ender dårlig, hvordan ser framtiden ut? Mannen ville ikke bli med på flere forsøk? :icon_frown:

Gjest Sisti
Skrevet

Så leit! Men dere har jo fortsatt fryseforsøk + ett ferskforsøk igjen. Jeg tror ikke det er umulig for deg å bli gravid, men alderen gjør kanskje at sannsynligheten har falt litt ved hvert forsøk, og derfor trenger dere flere forsøk nå enn dere ville gjort for noen år siden. Er helt sikker på at dere får det til! Så lenge eggene befruktes er det godt med håp, men av og til må man ha litt uflaks først. :(

Jeg tolket de tallene fra Hausken som at 60-70% (vi fikk oppgitt de tallene) lykkes med en treer-pakke (altså tre ferskforsøk), men kan jo ha mistolket. Det betyr at noen trenger flere forsøk, ikke at man skal gi opp etter tre forsøk! Det er lov å være lei seg nå, virkelig - men jeg tror dere får det til, til slutt! Gullegget ligger der! :nigo:

Skrevet (endret)
3 timer siden, Weebs skrev:

Fack! :ohmy: Hvis dette ender dårlig, hvordan ser framtiden ut? Mannen ville ikke bli med på flere forsøk? :icon_frown:

2 timer siden, Sisti skrev:

Så leit! Men dere har jo fortsatt fryseforsøk + ett ferskforsøk igjen. Jeg tror ikke det er umulig for deg å bli gravid, men alderen gjør kanskje at sannsynligheten har falt litt ved hvert forsøk, og derfor trenger dere flere forsøk nå enn dere ville gjort for noen år siden. Er helt sikker på at dere får det til! Så lenge eggene befruktes er det godt med håp, men av og til må man ha litt uflaks først. :(

Jeg tolket de tallene fra Hausken som at 60-70% (vi fikk oppgitt de tallene) lykkes med en treer-pakke (altså tre ferskforsøk), men kan jo ha mistolket. Det betyr at noen trenger flere forsøk, ikke at man skal gi opp etter tre forsøk! Det er lov å være lei seg nå, virkelig - men jeg tror dere får det til, til slutt! Gullegget ligger der! :nigo:

Det stemmer som Sisti seier. Me har betalt for ein 3-pakke. Så me har berre hatt to av ferskforsøka våre enda, og me har eitt ferskforsøk igjen. Så har me også 3 egg på frys, etter dette andre ferskforsøket vårt. Så håpet er heldigvis ikkje ute enda! :) Men eg har høyrt at sjansen for å bli gravid er større ved ferskforsøk, enn ved fryseforsøk. Og no har me jo berre eitt ferskforsøk igjen. :(

Håpar det er riktig at det som er meint, er at 60-70% lykkast etter 3 ferskforsøk, og at eventuelle fryseforsøk kjem i tillegg. Og eg trur nok kanskje du Sisti kan ha rett i at alderen min gjer at me vil trenga fleire forsøk for å lykkast, men at det ikkje er umulig! Ja, eg håpar så veldig at gullegget ligg og ventar, og at det blir vår tur til slutt! :) Eg har vore veldig lei meg no, etter at eg skjønte at dette forsøket heller ikkje gjekk veien. Men det du Sisti skreiv her no, gjorde dagen min litt bedre. :) Tusen takk! :klem:

Og takk til deg også Weebs, som har hatt trua på meg heile dette forsøket, sjølv det ikkje gjekk veien! :klem: Veldig kjekt at det lykkast for deg denne gangen, så kryssar eg fingrane for at eg snart kjem etter! :jepp: 

Endret av Mirabella76
Skrevet

Jaa, stemmer! Hadde glemt ut at dere hadde flere forsøk i denne pakken. Veldig bra! Satser på at det funker fett veldig snart så vi kan ligge ca likt i løypen. Det hadde vært gøy! 

Når kan du prøve igjen egentlig? Må du vente en syklus liksom, eller er det bare å kjøre på ved neste eggløsning? 

Skrevet
4 timer siden, Weebs skrev:

Jaa, stemmer! Hadde glemt ut at dere hadde flere forsøk i denne pakken. Veldig bra! Satser på at det funker fett veldig snart så vi kan ligge ca likt i løypen. Det hadde vært gøy! 

Når kan du prøve igjen egentlig? Må du vente en syklus liksom, eller er det bare å kjøre på ved neste eggløsning? 

Veit ikkje om eg må venta ein syklus, men eg hadde uansett ikkje orka å begynna rett på igjen med nytt forsøk, uten ein liten pause innimellom. Dessuten hadde nok ikkje neste syklus vore mulig uansett, fordi det ville ha kollidert med påsken. 

Eg er også usikker på om eg skal spara fryseegga, og starta rett på nytt ferskforsøk  (vårt siste). Eller om eg først skal bruka eitt eller fleire av dei 3 egga me har på frys. Trur eg må ta ein liten tenkepause, og finna ut av kva eg vil. Eg skal iallfall prøva å få slappa av og kosa meg i påsken, og få tankane over på litt andre ting. Så reknar eg med at me startar opp med nytt forsøk igjen ein gang etter påske, enten det blir fersk- eller fryseforsøk.

Hadde vore gøy å fått termin omtrent samtidig som deg, ja. ;) Men eg tør ikkje å håpa på for mykje. Trur eg skal vera glad viss eg i det heile tatt klarar å bli gravid igjen, enten det blir no eller seinare.  

Skrevet

Du har en del å tenke gjennom, forstår jeg. Og denne prosessen er jo "litt" mer intens enn å prøve uten hjelp, så en pause høres lurt ut :) 

Skrevet
3 timer siden, Weebs skrev:

Du har en del å tenke gjennom, forstår jeg. Og denne prosessen er jo "litt" mer intens enn å prøve uten hjelp, så en pause høres lurt ut :) 

Ja, eg føler at eg treng ein liten pause no. Så får eg sjå om eg føler meg klar for nytt forsøk etter påske. :)

Skrevet

Det var dumt, Mirabella :( Jeg tror også at du gjør lurt i en tenkepause og medisinfri pause nå. Håper du får en fin påske!

Jeg ville hørt med legene hva de anbefaler, å spare fryseeggene og ta det siste ferskforsøket først, mtp. alderen min.

Skrevet (endret)
Den 14.3.2016 at 9.25, Harlekin skrev:

Det var dumt, Mirabella :( Jeg tror også at du gjør lurt i en tenkepause og medisinfri pause nå. Håper du får en fin påske!

Jeg ville hørt med legene hva de anbefaler, å spare fryseeggene og ta det siste ferskforsøket først, mtp. alderen min.

Eg har egentlig lyst til å venta med det siste ferskforsøket til etter sommeren, og ta eit fryseforsøk no før sommaren. Men eg har også tenkt på om det kanskje er lurt å ta det siste ferskforsøket før sommaren i staden, på grunn av alderen min. Eg blir jo 40 på slutten av året, så det går sikkert raskt nedover med egga mine no. :(

Eg kan jo spørja ein av legane ved klinikken kva dei anbefaler, sånn som du foreslår. For eg har ikkje lyst til å venta for lenge med det siste ferskforsøket, viss eg då risikerer at egga mine er av enda dårligare kvalitet enn no.

Eg satsar på ein fin og avslappande påske, ja - og at eg klarar å leggja vekk alle vonde tankar og bekymringar for ei lita stund! :)

Endret av Mirabella76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...