Gå til innhold

Prøvere juni-juli-aug 2013


Babel80

Anbefalte innlegg

Hola senoritas!! :)

Endelig er jeg tilbake på KG etter nesten to uker uten... Abstinenser??? :fnise: Her har jeg ikke peiling på når EL var, for jeg hadde ikke med meg noen tester på ferie. Ifølge PinkPad appen min hadde jeg EL 26.juli, og i følge countdowntopregnancy.com hadde jeg EL 28.juli. Vi fikk lagt inn aksjer natt til 25.juli, så det er jo kanskje et lite håp.. Sambo dro da på guttetur, så da mistet vi 25,26,27,28 og 29.juli.. Men satser på at svømmerene er sterke ! :)

Kjenner ingen symptomer på noe som helst, men det er sikkert fordi jeg er DØDSSYK! Hehehee... forkjøla til taket. Sambo mener jeg har manflu, men jeg er faktisk skikkelig syk. Tett nese, tette ører, vondt i halsen, snørr og tårer om hverandre, feber..... Stakkars meg! :fnise: Nå skal vi pakke ut av bilen etter kjøreturen nordover i natt, og deretter skal sambo få lage kyllingsuppe til meg, for i dag skal jeg ikke gjøre NOENTING! :)

Ha en fin søndag jenter :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått besøk av TR, egentlig veldig greit, så vet jeg iallefall at alt er på stell, selv om jeg er skuffet fordi jeg ikke ble gravid nå. Vurderer å tempe denne pp altså, så jeg får mer oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring missdior! Krysser fingrene for at det klaffer for deg denne måneden :)

Lempikaspromis, så kjedelig da.. Lykke til neste pp :)

Her er kroppen VIRKELIG på bærtur.. kan se ut som om jeg får mensen igjen nå?! :klo: sist var jo 26 juli til 31 juli.. hadde noen små blødninger etter sex torsdag og lørdag og, og blør igjen i dag :sur:

Skulle ønske syklusen var i orden.. :tristbla:

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Hei Leanne, det kan høres litt ut som mine problemer for noen år siden når jeg hadde for mye S-testosteron i kroppen, så det "kvalte" eggløsningen min. Da kunne mensen hoppe helt over en periode, og jeg kunne ha 2-3 uker mellom... eller verst av alt: Jeg kunne ha mensen i 2-3 uker i strekk. Legen kan måle hormonnivået ditt med en enkel blodprøve. :)

Eller har du PCO/hatt utredning? Har ikke lest hele tråden, dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er også ny i denne sammenhengen. Samboeren skal ha sin sæd testet denne uken. Synes det er et bra utgangspunkt siden vi har prøvd i to måneder uten noe ønsket resultat.

Jeg kommer til å lese alt dere skriver, og gleder meg til å vite at jeg ikke er alene om å prøve uten å få det til...

Plusstegn gies ut gratis :danse:

Ingen barn fra før. Jeg er 33 år og han er 39 år.

Vi har vært sammen i 11 år.

Endret av Vår2011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ilille

Jeg er sååå lei meg...! 13 dpo og negativ test! Jeg har i en uke nå vært sengeliggende med kvalme,svimmelhet,vonde pupper og murringer slik jeg hadde da jeg gikk med sønnen min.. Magefølelsen har vært 100% sikker, men den dumme testen sier meg imot :((( åh.. Lyst å skrike her.. Syklusen min er vanligvis 26 dager og nå er jeg på dag 30! Lutealfasen min er også alltid 12 dager og nå er den også over.. Hva skjer med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig kliss ny, og hva betyr dette?

Må visst lage meg en glosebok.

Kan slenge meg på her.... er i PP1, IKM er 27.juni.

;)

at jeg ikke testet positivt før 18 dpo sist..

. IKM var på tirsdagen, og enda er det ingen tegn til TR.

kjøpe meg en CB test i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, får dere startet prosessen så tidlig? Eller tar dere privat? :)

Var denne til meg? Jeg vet ikke hva du mener med raskt. Vi går via fastlegen. Vi prøver på normalt vis. Ikke noe medikamenter inni bildet. Mulig jeg har missforstått ordet prøving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var denne til meg? Jeg vet ikke hva du mener med raskt. Vi går via fastlegen. Vi prøver på normalt vis. Ikke noe medikamenter inni bildet. Mulig jeg har missforstått ordet prøving?

Svarer på denne jeg (selv om jeg vet at Ravgull klarer det selv, men jeg er også nysgjerrig :) )

Du har ikke missforstått ordet prøving (ut i fra det jeg leser at du skriver). Om du har prøvd med medikamenter/hjelp eller ikke har ikke noe å si, man teller fra første måned man begynte. :)

Det er helt normalt at man kan bruke opp til ett år på å bli gravid, så hvis dere har prøvd i to måneder så er ikke dette lenge, og heller ikke (nødvendigvis) en indikasjon på at noe er galt. Så dermed er det raskt å begynne utredning etter kun to måneder.

Kan jeg spørre hvordan dere gikk frem når dere kontaktet legen for å få henvisning til sædtest? Var det legen sin ide?

Jeg spør for min egen del da vi har vurdert å gå privat for å gjøre dette, men kanskje jeg skal høre med fastlegen...

:)

Anonymous poster hash: db99b...620

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig kliss ny, og hva betyr dette?

Må visst lage meg en glosebok.

Edit: svarte feil...

IKM = ikke kommende mens (dagen man håper på uteblitt mens)

Dpo = dager etter eggløsning

PP = prøveperiode

Husker ikke om det var noen flere du lurte på, men det var hvertfall noen forkortelser :) og inne på iKM-trådene er det også litt forkortelser

Endret av Doh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarer på denne jeg (selv om jeg vet at Ravgull klarer det selv, men jeg er også nysgjerrig :) )

Du har ikke missforstått ordet prøving (ut i fra det jeg leser at du skriver). Om du har prøvd med medikamenter/hjelp eller ikke har ikke noe å si, man teller fra første måned man begynte. :)

Det er helt normalt at man kan bruke opp til ett år på å bli gravid, så hvis dere har prøvd i to måneder så er ikke dette lenge, og heller ikke (nødvendigvis) en indikasjon på at noe er galt. Så dermed er det raskt å begynne utredning etter kun to måneder.

Kan jeg spørre hvordan dere gikk frem når dere kontaktet legen for å få henvisning til sædtest? Var det legen sin ide?

Jeg spør for min egen del da vi har vurdert å gå privat for å gjøre dette, men kanskje jeg skal høre med fastlegen...

:)

Anonymous poster hash: db99b...620

:fnise::fnise: bare å svare i vei...

Jeg ble flau når jeg begynte å tro at jeg hadde slått meg ned på feil sted. :rodme: Guri malla. Nå som jeg for aller første gang åpner opp for hva vi har drivi med i sommer.

Det var vår egene ide. Jeg orker ikke kaste bort tid. Vi har så mange vennepar som har slitt med å få barn. Vi vil ikke si til noen at vi prøver så jeg kan liksom ikke lene meg på de vennene.

Vi bare bestillte time hos fastlegen, snakket løst om dette og ba om en sædtest. For enkel test er de bare en henvisning dere får. Tirsdag til Torsdag var det dropp-inn. Vi må kjøpe en sånn urintest-glass å ha seden i. Å komme med koppen i hånden i åpningstiden.

Vi går ikke privat ennå, da vi ikke er sikkre på om vi vil ha barn om 9 måneder.

Vi vil egentlig bare vite om vi er fruktbare sammen.

Siden vi har prøvd så halvhjertet i 11 år, og det ikke har skjedd noe på den fronten ser vi ikke annen løsning enn å starte i det små.

Å teste han er raskt og enkelt.

Endret av Vår2011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: svarte feil...

IKM = ikke kommende mens (dagen man håper på uteblitt mens)

Dpo = dager etter eggløsning

PP = prøveperiode

Husker ikke om det var noen flere du lurte på, men det var hvertfall noen forkortelser :) og inne på iKM-trådene er det også litt forkortelser

Tusen takk. Da har jeg skrevet det ned. Det er jo et eget fagspråk når det gjelder temaet så jeg får bare pugge.

Skjønner ikke at alt går på uker heller, at det ikke er måneder. Jeg som aldri har vært i denne verdenen har visst mye å lære på ordforrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TR= Tante Rød (Mensen)

CB = clearblue (en graviditetstest)

Kaller alle det Tante Rød??? Det har jeg ikke hørt siden ungdomsskolen.

Selv kaller jeg det Rødt Flagg, så jeg er sikkert ikke noe enklere å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller alle det Tante Rød??? Det har jeg ikke hørt siden ungdomsskolen.

Selv kaller jeg det Rødt Flagg, så jeg er sikkert ikke noe enklere å forstå.

Jeg sier bare mensen, jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare mensen, jeg :)

Ja blandt andre folk gjør jeg det også.

Endret av Vår2011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blandt andre folk gjør jeg det også.

Hvis du syns det var mye forkortelser her inne, skal du prøve deg på noen amerikanske forum! :fnise: De er ekseperter!!! :) Tok meg laaaang tid før jeg forstod hva AF var for noe... Aunt Flow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...