loffen Skrevet 20. mai 2013 #61 Skrevet 20. mai 2013 *snip* On topic... Jeg har ikke vært innom bloggen på en stund (siden sist jeg bidro med noe i disse trådene), men jeg fikk med meg kommentaren om at Beyoncé er for tjukk for LK. Jeg føler egentlig litt med de på Lillestrøm-laget, for det er sikkert provoserende for dem at media tar opp ting LK lirer av seg med dem, men det er vel kanskje media sin feil. Han spiller på Odd, ikke Lillestrøm. 2
Samaysa Skrevet 20. mai 2013 #62 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Han spiller på Odd, ikke Lillestrøm. Han er vel mer kjent som mannen til fotballfrue enn som god fotballspiller Jeg vedder på at de færreste vet hvilket lag han spiller på. Endret 20. mai 2013 av Samaysa 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #63 Skrevet 20. mai 2013 Han er vel mer kjent som mannen til fotballfrue enn som god fotballspiller Jeg vedder på at de færreste vet hvilket lag han spiller på. Var det ikke slik at han hadde scoret ètt mål på 3 år elelr noe, så ble han skadet og la opp? Eller ga seg mens man er på topp som det kan vries til Anonym poster: 8a1ff3890d4360c654ecf4e919c36d13 1
Samaysa Skrevet 20. mai 2013 #64 Skrevet 20. mai 2013 Var det ikke slik at han hadde scoret ètt mål på 3 år elelr noe, så ble han skadet og la opp? Eller ga seg mens man er på topp som det kan vries til Anonym poster: 8a1ff3890d4360c654ecf4e919c36d13 Han er fortsatt aktiv, om jeg ikke husker feil. Han er visstnok forsvarsspiller. Det er derfor han har scoret ett mål elns i løpet av hele karrieren 1
Elanore Skrevet 20. mai 2013 #65 Skrevet 20. mai 2013 Æsj, nå mistet jeg det jeg hadde skrevet igjen... Noen som vet hvor kladder blir lagret hen? Du mener ærlig talt at det å lese igjennom ff tråden(e) på KG gir deg grunnlag til å si at du har sett saken fra to sider? Anonym poster: ec90efa045baab6e7f86e0546fc7a45b Nei, og det tror jeg ikke at jeg har sagt heller - jeg skriver at jeg har forsøkt å se det hele fra begge (flere) sider gjennom hele debatten, og det kan bety at jeg prøver å bruke flere vinklinger når jeg selv deltar. Beklager om det var veldig utydelig, men kan heller prøve å gi eksempler på hva jeg mener. Forbered deg, dog, for jeg har en tendens til å gjøre det meste innviklet uansett hvor hardt jeg prøver å la være... Jeg forsøker å sette meg inn i hvordan det er for CBE når folk klager, for det er umulig for henne å gjøre alle til lags, noe som har kommet tydelig frem i mine tidligere innlegg. Skjønner hva hun mener er hensikten med bloggen, og prøver likevel å sette meg inn i hvorfor det reageres på måten CBE har gjort det hele på. Leser stadig over innlegg og avisartikler hvor folk klager på CBE eller bloggere generelt, noe jeg igjen prøver å sette meg inn i argumenteringen for, dette selv om jeg noen ganger er enige med FF/andre bloggere fremfor de som klager. I dagens samfunn er dessverre kroppshysteri en del av utviklingen, noe jeg og andre misliker. Derfor blir det naturlig å da diskutere om FF bidrar til dette eller demper dette, i tillegg til å debattere hvorvidt det lar seg løse på noen som helst måte. Her er man også nødt til å se det fra "de som bekymrer seg rundt unge" sitt perspektiv, og så bør man prøve å sette seg inn i hvordan det presenterer problemer for FF å skulle forholde seg til dette. Nå skal jeg ikke svare for andre her, men det er min måte å gjøre dette på, og det er dette jeg mener regnes som å prøve å se flere sider av noe selv om du ikke nødvendigvis er enig med alt. Nå skrev jeg for øvrig at jeg forsøker å gjøre dette, og understreker at jeg ikke tror jeg holder noen fasit, så i grunnen lurer jeg på om dette var et velment spørsmål eller om du bare ville "ta" meg for noe. Akk ja, blir mine spekulasjoner uansett, men nå har du i det minste fått et saklig svar. Han spiller på Odd, ikke Lillestrøm. Oisann, går litt fort i svingene her! Han spiller på Odd, okay, takk for info! 5
Anglofil Skrevet 20. mai 2013 #66 Skrevet 20. mai 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Å lure på om noen er ditt og datt er lov, men å hevde at noen er ditt og datt tas som spekulasjoner. Med andre ord: det er helt legitimt å spørre seg om Fotballfrue er gravid hvis hun hinter til dette, men det er ikke greit å spesifikt si at hun er det med mindre hun faktisk bekrefter dette selv. Med andre ord blir modereringen som den blir, og det er nok enklere for alle parter om dere da velger å ordlegge dere slik at det ikke blir sett på som ren spekulasjon. Fotballfrue har valgt å være offentlig, så at man stiller spørsmålstegn til utsagn og innlegg er derimot lov, dog innenfor saklighetens grenser. Spørsmål til moderering kan tas på ris og ros, eventuelt direkte til moderator. Yvonne (mod) 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #67 Skrevet 20. mai 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Å lure på om noen er ditt og datt er lov, men å hevde at noen er ditt og datt tas som spekulasjoner. Med andre ord: det er helt legitimt å spørre seg om Fotballfrue er gravid hvis hun hinter til dette, men det er ikke greit å spesifikt si at hun er det med mindre hun faktisk bekrefter dette selv. Med andre ord blir modereringen som den blir, og det er nok enklere for alle parter om dere da velger å ordlegge dere slik at det ikke blir sett på som ren spekulasjon. Fotballfrue har valgt å være offentlig, så at man stiller spørsmålstegn til utsagn og innlegg er derimot lov, dog innenfor saklighetens grenser. Spørsmål til moderering kan tas på ris og ros, eventuelt direkte til moderator. Yvonne (mod) Takk for det, når FF legger ut daglige hint om familieforøkelse lurer folk. Ikke noe feil i det og om hun ville avkrefte det kunne hun bare skrevet det. Hun har gjort det mange ganger før når folk har spurt. At hun ikke vil si noe før hun er over tolv uker er da helt ok, men når hun hinter såpass vet hun hva som skjer. Anonym poster: e7c346667fbb8e4cdc66121b71b283d2
Luux Skrevet 20. mai 2013 #68 Skrevet 20. mai 2013 Forstår ikke at hun kan ha 100 000 lesere som hun påstår når hun får så få komnentarer Anonym poster: 75e4afe02b66b595da094fa9d10fb487 Hvor har du det fra at dama har 100 000 lesere? Utifra blogglisten.no har hun ikke halvparten så mange lesere som det.
Lin10 Skrevet 20. mai 2013 #69 Skrevet 20. mai 2013 Det kan ikke være lett for fotballfrue mannen for tiden, nå som det virker som fotballkarrieren er på hell. Hadde jo vært skadet i nesten 1 år og når han endelig fikk litt spilletid i en ekstraomgang så greide han å pådra seg rødt kort og 2 kamper karantene. Odd ligger nest sist på tabellen nå. Det er jo litt morsomt at Caroline har gjort så stor suksess med bloggen som fotballfrue, mens karrieren til mannen har gått nedover. Kan tenke meg fotballfruen hadde syntes det hadde vært stas om mannen kunne spille i utlandet, men det fikk han aldri til. Lars Kristian virker som en iherdig student og gjør det visst bra der, godt å ha noe annet å falle tilbake på når fotballkontrakten går ut om 1 års tid. Jeg har ikke så god greie på fotball, men kan ikke tenke meg at han er så attraktiv for andre klubber, med tanke på hvor mye skadet han har vært. Det blir kanskje en blogg karriere med fokus på kosthold og ernæring... 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #70 Skrevet 20. mai 2013 Hvor har du det fra at dama har 100 000 lesere? Utifra blogglisten.no har hun ikke halvparten så mange lesere som det. Dette innlegget er riktignok 11 mnd gammelt, men jeg mener at hun skriver innimellom at hun har opptill 1000.000 lesere hver dag. I dette innlegget skriver hun at det er 90 000. http://fotballfrue.no/2012/06/18/min-bloggreise/ Anonym poster: 13d40e63514bbde2b2d4a1bd3c108768
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #71 Skrevet 20. mai 2013 Siste AB: Jeg mener selvsagt 100.000 lesere. Anonym poster: 13d40e63514bbde2b2d4a1bd3c108768
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #72 Skrevet 20. mai 2013 Jeg har ikke vært innom bloggen på en stund (siden sist jeg bidro med noe i disse trådene), men jeg fikk med meg kommentaren om at Beyoncé er for tjukk for LK. Jeg føler egentlig litt med de på Lillestrøm-laget, for det er sikkert provoserende for dem at media tar opp ting LK lirer av seg med dem, men det er vel kanskje media sin feil. Det er helt greit for meg om han eller CBE gjør feil, men det er provoserende når de ikke innrømmer at "ups, den var det kanskje litt undøvendig å legge ut på en offentlig blogg" eller at de viser forsøk på å så mye som prøve å innse hvorfor folk reagerer på ting som dette! Man skal få lov å mene noe om hva slags kropp man foretrekker, men det er uheldig for mange at LK måtte ta det offentlig midt blant smørøyet av sårbare lesere. Jeg lurer på om de noen sinne innser at mange unge leser bloggen deres og tar denne slags holdninger veldig til seg, for hvis unge mennesker idealiserer dette "sirkusparet", så blir meningene deres gull verdt for enkelte. (Obs: jeg synes Beyonce har drømmekroppen, så det har ingenting å si før min videre argumentasjon) Hvorfor skal ikke LK få lov til å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet på bloggen til kona? En kommentar som forsvarte henne mot alle de frekke kommentarene om at hun er for tynn. Er det ingen som ser dobbeltmoralen i dette? At VG valgte å ta opp saken har ingenting med LK å gjøre da vel, og han kan ikke ta ansvar for at denne lille kommentaren ble bragt til offentligheten. Det hadde jo vært like ille om alle kommentarene om at fotballfrue ser spiseforstyrret ut etc. hadde kommet frem i avisene - det hadde da vel vært mange som hadde tatt seg nær av det også! Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #73 Skrevet 20. mai 2013 ^ Det gikk litt fort i svingene, men jeg mente at det er dobbeltmoralsk av mange her inne å si at LK er en forferdelig person som kommenterte en slik kommentar om Beyonce, mens Caroline daglig får kommentarer om at hun er for tynn. Hvorfor er det ene mer greit enn det andre? Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3 7
Samaysa Skrevet 20. mai 2013 #74 Skrevet 20. mai 2013 (Obs: jeg synes Beyonce har drømmekroppen, så det har ingenting å si før min videre argumentasjon) Hvorfor skal ikke LK få lov til å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet på bloggen til kona? En kommentar som forsvarte henne mot alle de frekke kommentarene om at hun er for tynn. Er det ingen som ser dobbeltmoralen i dette? At VG valgte å ta opp saken har ingenting med LK å gjøre da vel, og han kan ikke ta ansvar for at denne lille kommentaren ble bragt til offentligheten. Det hadde jo vært like ille om alle kommentarene om at fotballfrue ser spiseforstyrret ut etc. hadde kommet frem i avisene - det hadde da vel vært mange som hadde tatt seg nær av det også! Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3 Dette må være lenge siden, men om jeg ikke husker feil så fortsatte han diskusjonen inne på VG sine hjemmesider og kranglet med forskjellige mennesker i den Facebook-kommentargreia de har der. Det var direkte pinlig å se på, og det endte med at de tok bort muligheten til å kommentere. Husker ikke om dette var den Beyonce-saken, men han har i alle fall dummet seg ut ved å gjøre slik jeg beskrev ved andre anledninger. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #75 Skrevet 20. mai 2013 ^ Hehe ja, jeg er enig i at han er flink til å dumme seg ut i diverse kommentarfelter. Men uansett så synes jeg ikke det er noe galt i at han "slo tilbake" mot de daglige, frekke kommentarene kona hans fikk (og fortsatt får). Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3 1
Elanore Skrevet 20. mai 2013 #76 Skrevet 20. mai 2013 (Obs: jeg synes Beyonce har drømmekroppen, så det har ingenting å si før min videre argumentasjon) Hvorfor skal ikke LK få lov til å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet på bloggen til kona? En kommentar som forsvarte henne mot alle de frekke kommentarene om at hun er for tynn. Er det ingen som ser dobbeltmoralen i dette? At VG valgte å ta opp saken har ingenting med LK å gjøre da vel, og han kan ikke ta ansvar for at denne lille kommentaren ble bragt til offentligheten. Det hadde jo vært like ille om alle kommentarene om at fotballfrue ser spiseforstyrret ut etc. hadde kommet frem i avisene - det hadde da vel vært mange som hadde tatt seg nær av det også! Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3 Han gjør jo som han vil, det har vi jo fått med oss ganske godt fra før... Men når det kommer reaksjoner på kommentarer, og disse reaksjonene er såpass betydelige og velbegrunnede som de er, synes jeg det er litt spesielt at de ikke ser ut til å prøve å se problemet med slike utsagn om kropp og vekt. Det er cold, hard front hele veien, på en måte. Dobbeltmoral er det ikke fra min side da jeg aldri er en del av mobben som legger sårende "du ser ut som et beinrangel"-kommentarer på siden hennes. Hvis det er en og samme person som kritiserer LK sin kommentar som samtidig legger ut beinrangel-fornærmelser, så er det dobbeltmoral fra vedkommende. Jeg har imidlertid ikke gjort dette, og det er meg du siterer. Eventuelt kan jeg driste meg til å gå med på at LK er dobbeltmoralsk dersom han sier at folk ikke skal kommentere CBE sin kropp, men så går han selv ut og sier at Beyoncé er for tung for hans smak. Skal du vurdere alle som diskuterer FF i en helthet, så er det jo dobbeltmoral det virker som, kanskje, men der kommer vi inn på det faktum at FF aldri kan gjøre alle til lags ettersom det er motstridende meninger. Uansett er det sjelden man kan slippe unna med å se alle debattantene rundt en problemstilling som én helhetlig greie, så du ender egentlig opp med å si at meningene er motstridende, ikke dobbeltmoralske. 1
annsme89 Skrevet 20. mai 2013 #77 Skrevet 20. mai 2013 Jeg gratulerte henne med graviditeten, men den kom ikke gjennom gitt :-p 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #78 Skrevet 20. mai 2013 Elanore: selv om det var deg jeg siterte, så ser du jo at det ikke var deg jeg siktet til når det gjaldt dobbeltmoralen. Jeg skrev; "er det ingen som ser dobbeltmoralen i dette", og med det mente jeg dobbeltmoralen i at de som la igjen kommentarer på bloggen til Caroline om at hun er for tynn, ble så sur når LK kom med motargument. I tillegg skrev jeg dobbeltmoralsk av "mange her inne" og ikke deg. Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #79 Skrevet 20. mai 2013 Jeg gratulerte henne med graviditeten, men den kom ikke gjennom gitt :-p Vær litt forsiktig. Hvis det skulle være slik at FF er gravid, så husk at de første tre månedene er usikre. Hvis FF skulle spontanabortere så har du vel ikke lyst til å være en som strør salt i såret? Anonym poster: de9165150d41c1f3213d5b5715ccefaa 9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #80 Skrevet 20. mai 2013 Dere som driver og poster gratulasjonskommentarer på bloggen hennes for så å bemerke at kommentaren ikke gikk igjennom..driver dere på sånn med folk IRL også? Med venner, familie eller kollegaer? OM dere hører rykter om graviditet så konfronterer dere det med dem og om de ikke vil svare så sitter dere etterpå og gnir dere i henda og; Nånei,det ville hun ikke innrømme nei! Synes det er snodig oppførsel å "teste" ff om spekulasjonene om graviditet ved å poste gratulasjonsmeldinger for så å rapportere her på KG at; Nånei, den kommentaren slapp ikke igjennom nei. Og spar meg for slike svar; Jammen, hun har blogg, jammen, hun tar bilder av mat og vannglass og sier hun er glad i epler og poster en sang som heter do you wanna know a secret. Anonym poster: ec90efa045baab6e7f86e0546fc7a45b 15
Fremhevede innlegg