Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!

Engel

Anbefalte innlegg

Innom med en liten :klem: !!!

Ikke lenge igjen nå :)

Godt å få alt i hus tenker jeg :) Vi er nesten i rute vi også, mangler bare oppussing av bad :o

Så gøy med Shakira, tenkte på henne igår faktisk! Du må gratulere henne når du ser/snakker med henne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33+2

Gud, som tiden flyr!

Jordmorkontroll igjen forrige uke, 32+4 eller noe sånt.

Alt var bra, småtten ligger med hodet ned, men ikke festet, sf-målene følger grafen perfekt (32.5), blodtrykk og urin helt tipp topp. Totalt 13 kg vektoppgang.

Var også til legen i forrige uke og fikk sykemelding (60%) og rekvisisjon til fysikalsk behandling for bekkenet mitt. Å klare å bare jobbe 40% når man har 1000 ting å gjøre på jobb er ikke så lett da...

Var til fysioterapauten i går, og skal dit igjen i morgen. Hun mente hun kunne hjelpe meg med de stive musklene jeg har fått rundt bekkenet, men selve bekkenløsninga må jeg jo selvfølgelig bare leve med. Fikk tips om bassengtrening, skal kanskje prøve å bli med på det.

Ellers er stellekommode kommet i hus, og jeg har begynt å vaske babyklær og utstyr! kjempekos! :-) Kan ikke gå forbi kommoden uten å smile og kjenne at jeg gleder meg!! :-)

Nå er det faktisk ikke mange ukene igjen... så spennende!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+5

Stønn!! Småtten har visst tenkt å borre seg ut!! Presser hodet mot bekkenbunnen min, det kjennes ut som hele livmorhalsen revner!! AU!!! :-( Og dette kan visst pågå helt fram til fødselen... uff!! :-(

Fysioterapien hjelper litt tror jeg, følte meg bedre i går. Men i natt var det skikkelig vondt igjen... Uansett så er det kjempedeilig å få myket opp muskelknuter med massasje og varme....

Jeg tok forresten å målte livvidden min i går, 112 cm!! :hoho: Tror jeg er noen og 70 cm normalt...

I dag er det fredag, og mannen kommer hjem igjen! Herlig! Har savnet han litt ja, selv om han bare har vært borte siden søndag.

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

35+2

Bare en kort rapport fra dagens jordmorkontroll! Alt er bra, og småtten har begynt å feste hodet! :-) Sf-målet på 35,5 syns hun var litt vel høyt nå, så jeg bør visst kutte litt på sukkerinntaket. Lettere sagt enn gjort det... :o Men jeg vil jo ikke at småtten skal bli kjempestor heller da. Blodtrykk og urin var helt i orden, småtten var aktiv, og først lå pulsen på 160, men gikk ned til 150 litt senere. Jordmor fikk et skikkelig spark mens hun undersøkte meg! :-) Så hun lurte litt på om det alltid var så aktivt der inne. og det er det faktisk veldig ofte. :-)

Ellers er formen ok, selv om bekkenet er vondt. Ei uke igjen å jobbe nå, så tar jeg permisjon! Både gleder meg og gruer meg til det... Håper det ikke blir så lenge å vente på at småtten skal komme til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel, en snikleser ble visst ikke anonym lengre!

Haaper bassengtreningen hjelper og at tiden gaar fort frem til den lille huleboeren vil ut og hilse paa!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

37+1

Hei, og takk for hilsener! Ja nå er det permisjonstid for meg også! Deilig, men også litt kjedelig.... Ikke så lett å få dagene til å gå.

Har vært på jordmorkontroll igjen i dag, men det er egentlig ikke noe å si om det, for alt var tipp topp, både jeg og småtten er i storform! Hodet er fortsatt "bare" knapt festet, men jordmor sa det var godt nede i bekkenet, og årsaken til at hun klarte å rugge på det var sannsynligvis bare fordi bekkenet mitt var romslig. Og det er jo ikke meg imot... Er veldig fornøyd med å ikke ha trangt bekken jeg! :-) Sf-målet idag var forresten 34, så jeg tror det på forrige kontroll var litt feil, for det avviker fra kurven min. Småtten kan ikke akkurat ha krympet heller... :-) Jordmor mente i allefall at det bare var måleavvik.

Bekkenet er litt opp og ned, men nå begynner jeg å bli så vant til det at det egentlig fungerer greit. Utrolig hva man kan venne seg til... Men jeg begynner likevel å bli skikkelig fødeklar, så jeg håper småtten har tenkt å komme ut snart! Men jeg vet jo at det fortsatt er tidlig, får vel prøve å være litt tålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her nærmer det seg jo virkelig! :hoppe:

Så spennende! Det er en fin tid du har foran deg..Venter i spenning på når den lille har tenkt å melde sin ankomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

38+4

SMÅTTEN, KOM UT!!! MAMMA ER LEI AV Å VENTE!!!

Og fortsatt 10 dager til terminen... Sukk.... Håper bare ikke jeg er like uheldig som et vennepar av oss.. De hadde termin 28. april. 12. mai ble hun satt på hormoner for å få igang fødsel, men på kvelden 16. mai ble det keisersnitt for å få ut gutten. Han trivdes visst godt der inne han!

Jeg har hatt noen skikkelige runder med "modningsrier" og nedpress da, så jeg håper jo at det ikke tar så altfor lang tid før det skjer noe mer. Skal på kontroll til jordmor i morgen, håper hun kan sjekke hvor moden jeg er. Skjønt småtten kommer når h*n er klar uansett, så det har jo ikke noe å si egentlig. Det er bare så kjedelig å gå sånn og vente!!!!!! :evil:

Jaja, jeg får litt annet å tenke på noen dager nå da. Et hus vi har veldig lyst på blir lagt ut for salg nå, visning på lørdag, og det har allerede kommet inn bud som står til mandag kl 16. Vi har sett på huset tidligere, men kommer nok til å dra på visning på lørdag også, håper vi kan kombinere det med barselbesøk! Så blir det vel budrunde på mandag da, og kanskje tirsdag, spørs hvor fort det blir avgjort... Er redd huset kommer til å bli for dyrt for oss, men vi håper nå i det lengste! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+0

1 uke til terminen! 7 dager! Men jeg har en misstanke om at jeg må vente enda litt lengre før småtten finner det for godt å komme ut... :-( Men jeg kan jo håpe at kanskje en spennende budrunde + fullmåne i morgen kan sette fart på tingene her. Er veldig redd for at vi kommer til å falle fort ut av den budrunden da.... Vi kan/vil ikke gå høyere enn 100 000 over det budet som allerede ligger inne. Så det spørs hvor ivrig og rike de andre er. Og om de ser hvor mye tid og penger som trengs for å sette huset i stand... Det er ikke lite nei... Det var mye folk på visningen, men det betyr ikke nødvendigvis så mye, mange blir nok skremt av at det må gjøres så mye der.

Forresten skal mannen inn på 2. gangsintervju på en jobb i området også, om han får den så kommer vi i allefall til å flytte i sommer, uansett om vi har fått kjøpt hus eler ikke. Spennende tider er det i allefall for oss! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+2

Om det var budrunden eller fullmånen, eller kanskje begge deler, vet ikke jeg. Men nå er det faktisk ting på gang her! (Vi fikk forresten ikke det huset, det gikk for 190 000 over prisantydning.)

Ca 23.30 i natt kjente jeg noe som rant mellom beina. Stablet meg ut på do og fant ut at det var slim og blod. Æsj! Men det var jo egentlig et godt tegn. Måtte skifte laken på senga (jeg hadde selvfølgelig lagt på nytt sengetøy i går, med hvitt laken!!), og la meg så igjen for prøve å sove litt. Noen som ikke var så lett, da "kynnerene" jeg hadde hatt i hele går stadig ble vondere, og ganske fort kunne kalles rier. Fikk sovet litt på morgensiden heldigvis.

Riene fortsetter, men er relativt korte (30-40 sek) of kommer litt uregelmessig fortsatt. Har sendt mannen på jobb, for dette kommer nok til å ta litt tid, får bare håpe at det ikke stopper opp.

Og om noen skulle være i tvil: Rier er vondt!! Selv de små jeg har nå river skikkelig!! Men hva gjør vel det når man vet at for hver rie er man en rie nærmere å få hilse på babyen sin... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!!! Endelig skjer det noe !!!!

Fulmånen hadde INGEN virkning på meg :roll: Heller ikke 3 aku timer, men skal til siste (forhåpentligvis) idag.

Håper riene tar seg opp og at kanskje vi sees imorgen ?

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Heier og krysser alt for at nurket skal komme ut og hilse på mammaen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :hoppe:

Jeg hadde også sånne rier 30-40 sekunder og de var vonde nesten fra første stund! Og det var ingen som trodde jeg skulle føde på lenge, men det tok 9 timer så var Victoria ute!! Så det kan gå fortere enn du aner..

HURRA! Og lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smugkikket på SM:

26. mai 2005:

Kl. 02.47 i natt kom omsider verdens skjønneste gutt til verden! 4075g og 53cm. Alt bra med alle 3, men mor er litt utslitt.

Gratulerer, Engel! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...