Gå til innhold

1 måned igjen!!


83`

Anbefalte innlegg

10+1

Ah.. bare to uker igjen nå! Herlig!

Tuuusen takk for hilsner, Glossy, Løvinnen, Murmel og Veronal!! Er lenge siden jeg har oppdatert her inne nå!

Vel, formen er begynt å bedre seg litt angående kvalmen. Og der er ganske befriende! Men de siste dagene har jeg vært ganske trett og svimmel! Holdt nesten på å gå fra jobb i dag pga. at det svimlet helt for meg. Fikk vite på første kontroll at jeg hadde lite jern, så jeg håper det ikke er grunnen. At det har forverret seg altså. For jeg skulle ikke begynne på jerntabletter før i 20 uke, sa legen. Lurer på hvorfor jeg ikke bare kunne begynne med en gang!? -sikkert for å ikke få for mye.. skal visst være ganske farlig det..

Er begynt å glede meg til studiene starter igjen nå. Er tross alt morsomere det enn jobb! (sier jeg nå mens eksamenstiden er milevis unna.. :ler: )

Har vært på nippen til å fortelle familien om graviditeten også. Mye fordi de vil at jeg skal være med på ting jeg ikke kan når jeg er gravid, og det er mye arbeid som de spør om jeg kan gjøre.. Det er så travelt å måtte finne på unnskyldninger hele tiden! Og 2 uker til eller fra kan da ikke ha sååå mye å si?!! Men hver gang jeg har tenkt å si det, stopper det helt opp. Får det ikke ut. Så dette blir vanskelig, har jeg skjønt!! Viss noen har noen gode "hvordan fortelle det" tips, så PLEASE få høre!! :sjarmor: Kjæresten min har fått i oppdrag å fortelle det til sine foreldre, men det kommer i allefall til å ta sin tid.. :wink:

Er visst dukket opp mange andre gravide rundt omkring her jeg bor nå, og det gjør jo det hele xtra hyggelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei '83.

Bare stikker innom dagboken din for å se hvordan du har det. Bra at kvalmen begynner å gi seg, du kommer snart inn i perioden mange synes er den aller beste!

Ikke for stor, og ikke så mye ubehag.

Skjønner at du synes det er ubehagelig med svimmelhet, men det gir seg kanskje litt etterhvert. Pass på å reis deg sakte, og kjenn etter hvordan du har det før du forter deg av gårde.

Jeg turte selv ikke dusje alene en periode pga svimmelhet, jeg var så redd for å falle fordi jeg var så svimmel, men det gav seg etterhvert.

:klem: Sandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du begynner å bli bedre. Vet det der med å fortelle det. Passer liksom aldri og en blir litt flau. Vi bare hoppet ut i det og startet omtrent samtalen med å fortelle det, bare for å få det ut.

Men ønsker deg masse lykke til med det! Det er veldig gøy bare en får det ut! :wink:

Jeg skal snart til min 2 kontroll hos lege. Stor gleder meg. Er spent på om vekten har forandret seg :-?

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker!!

Takk for at dere stakk innom, Sandra og Glossy!! :P

I dag måtte jeg ringe jobben og melde meg syk..

Har så vondt i hodet, og er ganske svimmel! Så jeg orkte ikke å gå rundt å "holde ut" i 7 timer på jobb, slik som i går.

Er kjempefint vær i dag, og har bare lysst til å sitte ute og sole meg.. Men prøvte det i sted, og vart bare verre kvalm og svimmel..

Men gleder meg over at jeg bare har en uke til å engste meg på.!! Angsten har for såvidt gitt seg litt nå, men jeg tørr ikke slippe jubelen løs helt ennå! :-?

I forrige uke prøvde jeg altså å fortelle den store nyheten til familien, men klarte det ikke. Men i dag tenkte jeg at i allefall søsteren min skulle få vite det. Jeg kan ikke holde på hemmeligheten for all evighet! :wink:

Samboeren min gruer seg også til å fortelle det til sine foreldre, han synest det er litt flaut.. :oops:

Men jeg vet de vil bli glade, så egentlig er det ikke gale i det hele tatt, bare vi får sagt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev kort til foreldrene til min mann..

På kortet hadde vi festet et par babysokker og skrevet noe sånt som kan dere passe på disse til jeg kommer på besøk i september? Hilsen Bim. Det ble veldig populært og kortet står til "utstilling". Kanskje lettere å gjøre noe sånt enn å si det?

Vi var der når de åpnet kortet, men det trenger dere jo ikke å være.. Lykke til :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

23+2

I`M BACK!!!! Uff, nå er det jammen lenge siden sist! Var veldig aktiv her inne en periode, men så dabbet det av..

Men nå synest jeg det er på tide med en aldri så liten oppdatering her! :P

Vel, jeg er nå dobbelt så langt kommet i graviditeten som forrige gang jeg skrev.. Og magen er blitt dobbelt så mye større!! :klappe:

"Alle" vet det nå, og det er en lettelse! De tok det med glede alle vi fortalte det til!

Har vert på ultralyd, jordmortimer, hørt hjertelyden 2 ganger og kjenner mange sprak hver dag. De begynte jeg å kjenne skikkelig sånn ca i uke 17.. Er kjempedeilig! Samboeren min kjenner også, og jeg kan se de sterkeste sparkene utenpå magen!! :hoppe:

Magen min begynte å vokse for fullt rundt uke 18. Har for lengst bare gått i mammabukser...

Ellers så har jeg vert litt plaget av magesmerter, noe jeg bare håper er strekking og annet normalt gravid-smerter.. De kommer og går (men det er ikke kynnere altså..) Og så har jeg vert plaget med sopp en måneds tid. Den også kommer og går (og jeg HATER den!! :evil: )

Er MYE trett .. det har jeg i grunnen vert gjennom hele svangerskapet. Men kvalmen forsvant i uke 14. Blir derimot fortsatt lett svimmel og kvalm viss det går mange timer mellom hvert måltid, eller viss jeg står eller går lenge i gangen. Har vert på nippet til å besvime 2 ganger..

Ah, ble mye nytt på en gang her, men nå har jeg i allefall oppdatert litt. Får ta resten senere! Nå skal jeg rundt i "gamle trakter" å hilse på igjen!! Hihi!! Har savnet dette jeg!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen! :klem:

Jeg ble nesten bekymret for at det hadde skjedd noe, du var jo som du selv sier, veldig aktiv en periode :wink:

Fint å lese at det stort sett går bra med deg!

Selv om sopp ikke akkurat er noe gøy :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så gøy å se deg igjen!!! Du er jo kommet lang på vei!! Jeg er 24+2 så vi er fremdelse ganske så like!! Ser du har vært på UL. Fikk dere vite kjønnet?? Eller ville dere ikke...?

Kjempe gøy å se at du er tilbake!!

Ha en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+2

Å, så hyggelig at så mange har besøkt meg mens jeg har vert borte! -Tar visst litt tid å komme inn i skrivemodus igjen, Murmel.. Hehe.. Men skal skjærpe meg nå! :wink:

Vel, Glossy, da jeg var på ultralyd lå babyen så krummet at de ikke kunne se kjønnet. Men jeg TROR jeg ville ha spurt om å få vite det viss det hadde vært mulig! :roll: Men lever nå i spenning, og det er jo også gøy! Har heller ingen følelse på hva det kan bli, som mange har.. Men de som visstnok skal ha greie på dette, sier jeg har en guttemave. En sånn spiss en som ikke legger seg ut mot sidene.. Men nå er den ikke så stor ennå, så jeg har liten tro på at det går an å se det så tidlig.

Var på svangerskapskurs her forleden dag. Var ganske greit! Både det å møte andre gravide, og det å få litt mer informasjon. Lånte med meg et par filmer hjem også, om svangerskap og fødsel. Såg ene i går, og det var egentlig helt griet å se. Selv om alle liksom kommer med formaninger om å ikke se fødselsfilmer.. Men hvorfor ikke? Jeg vet jo at barnet skal komme "ut av der", så jeg vet fra før av hvor uhyggelig vondt det kan se ut som. Men jeg gleder meg til fødselen likevel jeg!

Slik sett er det godt å være førstegangsfødende; du har til gode å oppleve hvordan det er, og da kan man bare gå å glede seg til å få møte barnet. Er i allefall det jeg gjør. Jeg gidder ikke å gå rundt å grue meg til fødselen, for tenk på hva som kommer ut!! :kyss:

Er jo ikke sikkert jeg får en vond fødsel engang, mange er jo heldige sånn sett! Det jeg ennå iallefall ikke har fått, er strekkmerker. Ikke det at jeg frykter set så mye, men er jo kjekt så lenge man slipper også! :sjarmor:

I dag holder jeg på med skolearbeid. Gørre greier, men må gjøres. Er ikke lenge til eksamen nå.. (hjeelp..)

Lurte på å melde meg opp til et fag til neste år også, slik at jeg kan studere litt mens jeg går hjemme.. Blir i såfall et nettstudent-fag. Noe annet gidder jeg ikke å satse på. Skal jo prøve å få ammet mest mulig, og så er det jo grenser for hvor mye permisjon pappa`n kan ta ut. Vi har ikke sjekket dette opp så nøye, men jeg regner med at han må ta permisjon fra mai ca. og så er det jo sommer, så jeg vet ikke om det går over i ferie, så permisjonen kan starte igjen om høsten.. Dette må vi sjekke opp litt nøyere.

Kjenner at jeg er begynt å bli litt vond i halsen og i dag. Søren også. Men har i grunnen klart å holde meg borte fra det meste sykdom nå mens jeg har vært gravid. Og jeg som alltid har vert sånn plaget med forkjølelse og alt annet. Jeg trodde man fikk dårligere immunforsvar som gravid, men det motsatte er bevist! På meg, iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å se deg her igjen!!

Leste et bald i går som sa at når en kom i uke 25 var det på tide å snakke med trygdekontoret om permisjon og fylle ut de nødvendige papirer. Vi er i den situasjonen at vi aner ikke hva vi skal gjøre. Mannen vil gjerne ha pappa permisjon, men det kommr jo ann på økonomien og sånn. Så vi får vel sette oss ned å finne ut av det. Føler liksom at det er så utrolig lenge igjen og at der er ting som ikke haster. Er sikkert ikke det, men samtidig er det jo greit å være ute i god tid!!

Håper du får en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hm... synes du det er nok å oppdatere oss bare en gang i måneden eller... :sjenert::ler:

Hallo, hvordan går det med deg?

Håper du har det bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28+6

Hjelpe meg!! Jeg klarer ikke å holde oppe dagboktempoet mitt lenger! Tenkte at nå skulle jeg skrive litt her igjen, og så ser jeg at jeg ikke har vert her på en måned!! :sjokkert: hehe.. Men takk til dere som har vert innom og sett etter meg!! :P

I den siste tiden har jeg hatt så mye annet å tenke på! Mange skoleoppgaver og eksamener å lese på. Og jeg er fortsatt ikke ferdig!! Hvordan skal dette gå.. Har liksom ingen konsentrasjon for tiden. Bare lysst til å sitte i sofaen å lese i blader eller bøker om graviditet og barn.. Men så må jeg lese masse kjeeedelig skolestoff i stedet..

Har så lysst å ta et års permisjon etter fødselen, men må nok fortsette å studere. Både for økonomiens skyld, og for at det er en gyllen mulighet for at både jeg og samboeren min kan vere hjemme med barnet -i lag!! :sjarmor:

Vi har nemlig bestemt at han skal vere hjemme i 4, 5 måneder i permisjonstiden. Og det gleder vi oss sånn til!! Tenk å bare kunne kose seg hjemme med knøttet begge to i 4 måneder! (så får det heller briste eller bære med eksamenene til våren, det er jo bare å ta opp igjen de jeg stryker på. Ser ikke så mørkt på det!)

Men dumt at noen klarer å lure seg til å både få fødselsstipend fra lånekassen og permisjonspenger til mannen. Det er jo ikke lov, men mange som får det. Skikkelig urettferdig. :murvegg: Men vi har bestemt oss for å ikke prøve oss på noe slikt lureri. Derfor tar samboeren min ut "bare" 18 uker perm, i stedet for 29 uker, som han har rett på.

Er nesten ferdig med julegavene nå, har bare 2 igjen. Og gleder meg til å kunne ta juleferie (med god samvittighet?? -spørs hvordan det går på eksamen denne uken..)

Er i skikkelig shoppehumør også. Men ikke til meg -til babyen! Kunne ønsket jeg visste hva kjønn det ble, for der er så mye fint barnetøy i butikkene!! (men vanskelig å kjøpe til intetkjønn..)

Men syns det burde komme litt julesne nå. Våren har visst gått feil!

Nei, tilbake til skolearbeidet. Jippiiiii.... :-?

Snakkes, dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dumt at noen klarer å lure seg til å både få fødselsstipend fra lånekassen og permisjonspenger til mannen. Det er jo ikke lov, men mange som får det. Skikkelig urettferdig.

Det er da vel ikke noe galt i det, vel.

Fødselsstipend fra lånekassen får du jo uavhengig av om du skal ta permisjon fra studiene, eller ikke.

I allefall var reglene slik for et år eller to siden.

Så det er da ikke noe lureri da, at du får fødselsstipend, mens mannen din får permisjonspenger...

Reglene står her.

Kan ikke se noen steder at det står at en ikke kan fortsette å studere samtidig som en får fødselsstipend. Og da er det jo heller ikke ulovlig at mannen får permisjonspenger, vel...

Slik tolker jeg det i allefall....

Har du ringt Lånekassen og forhørt deg?

Det er jo gamske mye penger det er snakk om, så det er jo verdt å ta en telefon for å høre....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker

Ja, Chiquita, har ringt og forhørt meg med lånekassen, for jeg også trodde nemlig at det var sånn at både jeg og faren kunne motta støtte. Men de presiserte at de månedene faren var hjemme, hadde ikke jeg rett til å få omgjort lånet til fødselsstipend. Da fikk jeg bare vanlig lån og stipend. :cry:

Men vet også at der hersker en del ulike oppfatinger av denne loven, for jeg vet om mange som fikk fødselssttipend selv om mannen var hjemme og fikk permisjonspenger. De har da sannsynligvis ikke sendt inn brev (kopi av søknaden til trygdekontoret om permisjonspenger) til lånekassen, og dermed tror lånekassen at moren har hovedansvaret for barnet.

Men men, har iallefall ringt og forhørt meg to ganger, så der er vel ingen ting annet å gjøre enn å følge reglene. Ellers kan man sitte ille i det viss det blir oppdaget.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...