Gå til innhold

1 måned igjen!!


83`

Anbefalte innlegg

Ok.

Men da synes jeg de burde skrive ting litt klarere på sidene sine.

Det står jo at en skal ha omsorgen for barnet, men det står også at en kan fortsette på skolen. (og da må jo noen andre nødvendigvis ha omsorgen for barnet)

Forvirrende den delen der.

Men det er jo greit at du har sjekket det ut...

Hos oss så er det mannen som både jobber og studerer med støtte fra Lånekassen, så det skal bli spennende å så hvordan reglene er der.

Tror han får fødselsstipend, siden jeg ikke har krav på det, men en vet jo aldri....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, reglene for fødselsstipend står ikke akkurat godt forklart! Der burde jo stått at man måtte sende inn dokumentasjon på farens permisjon, og alt det der! Hvordan skal vi studentene ellers vite hva som er rett og galt?!! Men det er jo bare de selv som taper på at folk tar feil! :wink:

Lykke til med dere da, Chiquita! Håper mannen din får fullt fødslesstipend!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+6

Tusen takk for julehilsen, Trulselinemor!! :nisse:

Nå er det bare 4 dager igjen.. Undervisningen på skolen er ferdig, men skal ha en prøve i dag.

Er ferdig med julegavene, og julekortene er sendt. Huset pyntet jeg i helgen, og julesneen har dalt ned! Så nå kan julen baare komme!

..nei, forresten, har ikke kjøpt julegave til samboeren min ennå.. Vet ikke hva jeg skal kjøpe heller.. Har lysst å gi ham noe uventet.. Noe han er interessert i, eller har snakket om at han har lysst på. Men kommer ikke på noe. Han sier jeg ikke skal kjøpe noe, siden jeg har så dårlig råd, og det går jo ut av samme "kassen" uansett. Men siden han er fast bestemt på at han skal kjøpe til meg likevel, kommer jeg til å kjøpe ham noe også. Men bare til rundt 600,-.

Det er jo ikke bare heller, forresten. Skjønner ikke vitsen med å skulle kjøpe dyrest mulig gave til kjæresten. Da er det heller bedre å kunne unne seg og ham litt ekstra i hverdagen, og heller kjøpe seg noe stort når man virkelig trenger det. I staden for å kjøpe dyrest mulig akkurat til jul! I allefall når man har felles økonomi!

Det er iallefall deilig å være ferdig med eksamenene før jul. Nå er det mange måneder til neste gang! :P

Lurer litt på hvordan det skal gå å lese til 3 eksamener med en liten baby å ta meg av! Pappa`n skal jo også være hjemme. Men likevel, kommer ikke til å ha konsentrasjon til NOE annet enn barnet de første månedene.

Samboeren min sa i går kveld; tenkt neste år, da kan vi feire jul med et barn! Kanskje det kryper, eller til og med går!

Også sa han; da skal ungen vår få verdens fineste julepresang! -og jeg sa; og noen kjempefine juleklær!

Hehe.. vi drømmer oss helt bort! Verden blir så mye mer innholdsrik med barn!

Når jeg ligger i sengen kjenner jeg ofte sparkene og bevegelsene til barnet helt ut på sidene. Der hvor huden er helt tynnstrekt! Og da er det akkurat som om det bare er en millimeter mellom håndene min og krabaten. Kjenner liksom konturene av foten og hodet godt. Litt arrti, så jeg må le hver gang. Og andre ganger er det som om barnet sparker innover mot bekkenet. Hele bekkenet rister, liksom.. Hehe.. I helgen var første gang jeg kjendte at barnet støtte mot urinblæren.. Men har hørt at også det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker!!

Bare 10 uker igjen nå!! :hoppe: ..vel, bare og bare, har lysst på en baby nå med en gang jeg! :sjarmor: Uuutålmodig!!

Er sånn herlig vinterstemning ute nå. Håper bare ikke uværet som er meldt kommer å ødelegger.. Litt kjedelig å gå hjemme alene mens mannen er på jobb da men..

Er uansett deilig å slippe å tenke på at jeg må lese fagstoff..

Er litt sløv og giddaløs om dagen.. Humøret opp og ned.

Men det pleier å hjelpe med litt trening!!

kankje jeg skulle sette i gang nå med det samme?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sløv og giddaløs høres kjent ut ja :wink:

Men i Jula har du lov til å være det!

Fint å se at du er innom og oppdaterer litt nå. Forstår at det har vært travelt til deg.

Da vil jeg ønske deg

Ei gledelig og fredelig Jul! :nissevink:

Juleklem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+2

Takk for julehilsner, Siam, Cappo, Murmel og Glossy!! :P

Nå er snart julen over for denne gang! Har vært deeilig med fri, og vi har for det meste bare slappet av og kost oss med mye god mat og drikke, samboeren min og jeg. Litt familiebesøk også da, såklart..

Fikk mye kjekt baby-utstyr til jul, og det var kjempehyggelig! Mangler nesten bare vogn og klær nå!

Har ikke vert ute på by`n hele julen. Er så godt å bare ta det med ro hjemme, for er ganske trett om dagene. Og da frister det ikke med de store utskeielsene. Dessuten er det litt ekkelt å være på de overfylte utestedene med stor mave! :wink:

Humøret er heller ikke helt på topp for tiden. Litt deppa, rett og slett.. Noen ganger fryder jeg meg over å være gravid, andre dager er jeg bare drit lei av å ikke kunne gjøre noen ting..

Ser såå frem til fødselen er overstått, og babyen er ute!

:babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

35+3

Uff, går dårlig med denne dagbokskrivingen min!!

Er visst en måned siden sist.. Men er vel ikke så mye nytt heller.

På forrige kontroll trodde jordmoren at hodet var festet. Det var i uke 34. Men gleder meg til jeg skal til legen i neste uke og få bekreftet om det er det eller ikke. Litt kjedelig å gå sånnå lure, i tilfelle vannet går!

Vil nødig legge meg rett ned på bakken viss hodet egentlig er festet! :wink:

Ellers så er alt barneutstyret i hus, så nå gjenstår det bare å vente... å vente.. å vente..

Går fortsatt på skolen, og det går i grunnen fint. Tiden går vel litt forrtere også når man har noe å gjøre. Selv om jeg misunner de som kan ta permisjon 3 uker før termin, og bare gå hjemme og kose seg uten å måtte tenke på studier, oppgaver og alt det der.. Og som kan gå hjemme et år uten å tenke på jobb eller studier. Men jeg har nå engang valt å ikke ta permisjon fra skolen, så da får jeg bare bite tennene sammen!

Trøster meg med at ved neste graviditet får jeg sikkert litt bedre til til å "bare" vere gravid og mamma! -For da er jeg forhåpentligvis komt meg ut i jobb! :-)

Ser virkelig frem til sommeren nå.. Lei av det stadige slapset og det å ikke kunne gjøre noe ute. Ikke noe hyggelig gå tur ute med stor mage når det er så glatt på veiene! Så jeg har lovt meg selv at neste gang jeg er gravid skal jeg vere høygravid på sommeren!! For vinteren er en kjeeedelig tid å vere høygravid på!! (men kan det kanskje komme av at jeg er begynt å bli ganske lei av å gå gravid!!?) :Nikke:

Har tenkt litt på hva smertestillende jeg vil ha under fødselen, og har mest lysst på akupunktur og varme (basseng eller varmeflaske). Men tror nok jeg kommer til å skrilke etter epidural viss smerten blir for gale! Litt vanskelig å skulle kunne bestemme seg for hva smertelindring man ønsker før fødselen, når man ikke vet noenting om hvordan den kommer til å bli!!

Har på følelsen at jeg kommer til å føde litt før termin. Forhåpentligvis ikke mye før, men en uke før hadde vert perfekt! :sjarmor: Samboeren min tipper jeg føder 2 uker før, så da får vi se hvem som får rett!

Har vert konstant plaget med soppinfeksjon i skjeden gjennom halva svangerskapet, så det er også litt av grunnen til at jeg begynner å bli ganske lei! Har sikkert brukt 1500,- på Canesten-kurer.. Ingenting annet har hjelpt. Prøvd yoghurt naturell og alt.. Nå er jeg akkurat ferdig med en 6 dagers kur, og er symptomfri. men regner med at soppen er tilbake om max et par dager. Er litt bekymret for å bruke canesten nå så sent i svangerskapet, i tilfelle mormunnen er begynt å opne seg, eller noe.. Men men..

Nei, nå får jeg gjøre litt skolearbeid. Var i grunnen det jeg skulle gjøre i hele dag, men er ennå ikke begynt.. :oops: (motivajson motivasjon -kom til meg!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Gjest Madden

Nå var det iallefall lenge siden du var innom!! Snikleser melder seg og lurer på hvordan det står til med dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...