Gå til innhold

1 måned igjen!!


83`

Anbefalte innlegg

Endelig har vi bestemt oss for å ta skrittet..

Rett etter påske vil vi prøve fullt ut.. P-pillene måtte jeg slutte med i november pga. hormonelle plager, så syklusene mine er stabile og greie å ha med å gjøre..

Så rekner med at jeg har eggløsning den 13 april.. Guud.. selv om jeg er veeelig babylyssten, er litt nervøs også! Har vert sammen med min samboer i et og et halvt år, og vi har bodd sammen i 7 måneder. Likevel har vi lenge følt at vi har hatt lyst til å starte familiei! Er vi sprø?! :hoho:

Vi hadde egentig tenkt å vente til høsten med å prøve (pga at jeg studerer), men utålmodige meg klarer ikke vente lenger! -det hadde jo vert så fint med en liten baby tildlig i januar!! :P Så får vi heller ta konsekvensene av at det blir travelt med både skole og barn når den tid kommer....

Nå skal jeg nyte påsken, og feste ifra meg disse neste dagene! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: som dagbokskriver.

Er litt greit å samle tankene et sted. Har prøvd omtrent et år nå, men ingenting har skjedd... :roll:

Håper det ikke går like lang tid for dere da :kose:

Ha en riktig fin påske.

Påskeklem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: som dagbokskriver. Og ikke minst - lykke til med prøvingen! Vi slutta med pillene i oktober og i januar var bebisen i boks. Så selv om vi hadde tekt å prøve sånn rundt påsketider klaffa det med en gang for oss gitt. Krysser fingre for dere også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann capricorn & monja!!

Så hyggelig at dere tok turen innom. Koselig å høre fra andre prøvere! Vel, nå er det dag 7.. Omtrent akkurat en uke til pangstart!! :hoho:

Første dagen i påskeferien, våknet tidlig, men overskyet vær... Kjeeedelig!! Jeg som skulle gå på ski og bli brun!? :kul: Får håpe været tar seg opp igjen i morgen.

(fin dag til å sitte inne og lese skolepensum.. YEA!..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Heisann! Velkommen som dagbokskriver! Skal bli spennende å følge med deg! :D Jeg og min kjære har prøvd siden april i fjor, og prøver fortsatt... Håper dere slipper å måtte vente så lenge før det klaffer. Lykke til! Nyt tiden, det er jo utrolig spennende :hoppe:

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh.. SOL! Første dagen i ferien jeg har kunnet sitte ved husveggen og solt meg!

Dag 8, og akkurat en uke til eggløsning. Las graviditets-tips i KK i dag, men der sto ikke så mye nytt. Tror jeg har fått med meg alle tips fra før..

Men det er visst ganske vanlig å bli gravid utenfor det tidspunktet man venter eggløsning, fordi eggløsning kan komme når som helst.. Så det beste er visst å ha sex annenhver dag, uansett hvor man er i syklusen.

(var til og med en "ekspert" i KK som rådet til å bare ha sex en gang i uken for best "resultat" :o ) Og neste tirsdag skal jeg prøve å legge meg med bena i taket etter action! :wink:

I morgen skal samboeren min også ta seg fri, så da skal vi sikkert på en skitur i fjellet! (viss der er mer snø da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 9

Har vert på fjellet i dag og gått på ski! Vert nyydelig vær, og har nytt det til fulle! :kul:

Kan til og med begynne med litt arbeid i hagen og sånne vårlige ting - herlig! (ikke det at jeg er så flink til å ordne til med blomster og slikt, men litt raking må til;) Er forøvrig mannen som gjør det.. slik at jeg kan kose meg inne med KG.. hehe..

Vel, gleder meg til i morgen, for da skal jeg treffe venner, og vi skal ha det lysstig med en viss humørskapende flytende væske,..

Kanskje blir det siste gang på lenge? hmm.. vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag 11

I dag blir en deilig sløvedag inne.. Været ute er ikke det beste, så jeg kan slappe av og la kroppen komme seg igjen etter utskeielsene i går med god samvittighet! :wink:

Var altså ute på livet i går, og det var arrti det. Litt fullt på utestedene kanskje, da blir det litt travlelt.. Men en fest hører med til påsken!

I går var sambo og jeg på skitur igjen. Er så herlig med sol og snø og fjelltur!! Har faktisk fått litt farge også.. Tenkte å fylle på med litt solarium i dag eller i morgen, SÅÅ tenker jeg! Man føler seg så frisk og fin med litt farge i huden :P

Nå er jeg faktisk innen en av de dagene hvor litt sengekos kan gjøre utslag! Jippi! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13

Er litt uggen i dag. Var ute på livet i går også. Var ganske arrti, og bra med liv! I dag skal jeg ikke gjøre noe spesielt. Se litt tv og lese, kanskje. Veit jeg burde lese på pensum til skolen, skal ha eksamen om en måned, og føler jeg kan ingenting. Men det er så kjedelig å lese pensum forran arrtige andre bøker/blader!

Bare to dager til eggløsning! Men man kan jo aldri vere sikker, så vi prøver omtrent hver dag nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei! :vinke:

Dere gjør lurt i å prøve nå før eggløsning! Det er når sædcellene er på plass i forkant at sjansen er størst for befruktning når eggløsningen skjer. Sædcellene kan leve opptil 72 timer, og ligger i egglederne og venter på egget. Så prøv i veg, dere! (og ikke glem å kose dere samtidig :Hehe:) Krysser fingrene for dere jeg!

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som dagbokskriverr, '83 - og lykke til med 1. pp! Det blir kjempespennende å følge utviklingen :sjarmor: - jeg følger ca. 3 mnd. etter deg i løypa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag 14

I går hadde jeg en langvarig smerte nede på høgre side av magen.. Kanskje det var eggløsning?! Hvem vet.. Eller kanskje det bare var sånne "pass på nå skjer det snart" smerter! :ler:

I dag har jeg gått tur en times tid med moren min. Flott å komme seg ut litt, dessuten har jeg ikke trent på 10 dager! (og det er lenge når man er vant til å trene 4 ganger i uken). Trener Body Pump, Body Combat og Spinning. Vel, det har da litt to skiturer også i påsken, men det "teller" liksom ikke.. vet ikke hvorfor..

Men hva skal jeg gjøre på resten av dagen da..?? Hmm.. Lengter nesten etter å komme i gang på skolen igjen. Selv om det er deeilig å sove til 11-halv 12 hver morgen også da!! :wink: Begynner ikke før torsdag. Men får vel benytte dagene til å gjøre ferdig en skoleoppgave og lese litt skolestoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Velkommen som dagbokskriver.

Håper dere lykkes snart da.

Det sies at en bør ha sex på dag 10+12+14+16.

Hvem som fant opp det - vet jeg ikke...

Kanskje en mann som syntes han fikk for lite sex

av sin graviditetsopsatte kone... :ler:

Velkomstklem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 15

Kan ikke la vere å tenke på at jeg kanskje har en liten spire i magen nå?!

Er nemlig ikke sikker på om jeg hadde EL i går eller om jeg har i dag..(eller kanskje i morgen?.. ) Jeg har ikke fått noe slim eller noe, bortsett fra verk i siden... Men det er kanskje tegn nok?!

Men jeg skal ikke tenke for mye på dette.. er tross alt bare sånn ca. 17% sjanse per periode.. og det er jo ikke mye! Alt for lite, spør du meg!

Men det som er så trist er at viss det ikke klaffer denne måneden, må jeg vente til juli før vi prøver neste gang!! På grunn av at det må klaffe med praksisen på skolen,.. :murvegg:

Vel, vel.. er heldigvis vår og snart sommer, og da går vel tiden litt fortere..

I dag er samboeren begynt på jobb igjen. Så jeg sto opp tidlig jeg også. Tenk å stå opp halv 8 på en fridag! Jeg er flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til '83.

Vi skal starte prøvingen om litt over 2 md. Jeg er så spent!

Håper det klaffet for dere nå.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag 16

Litt menslignende smerter nedover lårene i dag... men er vel noe helt annet enn graviditetssymptomer... Er jo bare noen få dager siden EL! :roll:

Vel, jeg velger å vere optimistisk, og selv om jeg ikke vil, veit jeg at jeg kommer til å "kjenne etter" om jeg har noen symptom. Særlig neste uke blir spennende! Kjedelig å bli gravid, da har man jo ikke desse spennende ukene før IKM! :hoho:

Ellers har jeg i dag vert på trening. Var en gravid dame der idag. Lurer på om jeg er i form til å trene så hardt når jeg blir gravid.. Ble jo fullstendig pest i dag! :oops:

Men jeg har i alle fall bestemt meg for å fortsette å trene litt ut i svangerskapet, og gå turen og bevege meg selv om jeg er gravid. Men jeg er ikke hysterisk alltså! Blir så irritert over alle som en uke etter at de har født klager over vekta! "Uff, så jeg ser ut"..osv..

Da synest jeg man har feil fokus.. Greit nok å komme i form igjen etter en graviditet, men det å klage over litt mage etter å ha fått et lite skjønt barn, isteden for å godta at kroppen måtte forandre seg litt for å få barnet, da blir jeg kvalm.

Jaja.. skal på skolen i morgen. Skal bli godt å komme i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 20

Åj..på tide med en liten oppdatering, ser jeg. Vel, kjenner lite til noen symptom.. Vedder på at det ikke klaffet denne måneden. Men neste uke blir også spennende! :wink: Er bare en uke og to dager til IKM nå!

Neste uke blir det mye å gjøre på skolen, så det går sikkert fort.

Ellers er det lite nytt å komme med. Synest det er deilig med den varme luften som er for tiden. Fint å slippe å fryse bare man stikker hodet ut døren. Og jeg er en ordentlig frostpinn også, så om vinteren fryser jeg konstant!

Har bare slappet av i helgen. Tør ikke feste eller noe nå når jeg går og "venter"! Dessuten frister det ikke heller, vertfall ikke rett etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...