Gå til innhold

1 måned igjen!!


83`

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk takk!! Dere er så snille!! :P

Vel, i dag tidlig kom kvalmen, og i tillegg har jeg hatt hodeverk i hele dag. Men ikke så gale at jeg spyr eller er sengeliggnede, altså! Håper det ikke forverrer seg heller :wink:

Synest det er en merkelig tanke at jeg er gravid...

Har ikke helt gått opp for meg ennå.. men samboeren min går bare rundt og snakker om at han skal bli pappa... Det er så søtt! :kyss:

Vi skal holde det for oss selv i en tid fremover. Får se hvor lenge jeg klarer å holde stilt! Men tror nok folk klarer å rekne det ut ganske fort, særlig viss jeg blir mye dårlig og sånn. Skjønner ikke hvordan noen klarer å skjule graviditeten så lenge. Jeg gleder meg til å fortelle det! I allefall til min søster! Det er verre med mamma og pappa.. De kommer til å bli bekymret for studiene mine og sånn! :-? Men de kommer selfølgelig til å bli glade også! :P

Får bare håpe jeg får beholde denne lille spiren nå da. Man vet jo aldri, og jeg er allerede begynt å bekymre meg for SA. Men det gjør vel de fleste nygravide?! Slapper nok mer av etter hvert som det vokser. Er bare så lite og skjørt nå, føler jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :-D :hoppe: :D

Dine tanker er sikkert hele normale for nygravide ja...

Ser ikke bort ifra at jeg nå kommer til å stole på en mange timer gammel cb...som plutselig viser svakt positivt :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 uker og 7 dager på vei!

Ja, nå kjenner jeg virkelig på kroppen at jeg er gravid!!

Bare aktivitetsnivået er litt over normal syssel, blir jeg svimmel og kvalm. Litt hodeverk har jeg også. Har funnet ut at kroppen min har det best når jeg tar det helt med ro. Så jeg avbestilte treningen i dag. Ville ikke risikere noe spying i lokalet! :ler: Men brystene mine er nesten ikke ømme i det hele tatt. Så noe slipper jeg jo unna.

Kjøpte meg "På vei" boken av Nylander i dag. Og til samboeren min kjøpte jeg "Verdens beste pappa -en hakkespettbok" som jeg pakket inn og gav ham sammen med middagen da han kom hjem fra jobb. Han vart så glad! -og måtte le høyt av mye av det som stod der også!

"Jeg skulle vel kjøpt blomster til deg da.." sa han da han fikk gaven. "Ja, det skulle du!" svarte jeg. Er visst allerede begynt å bli en selvsentrert, egoistisk, sur dame -er det ikke det alle gravide blir!?! :ler:

Synest det allerede er litt vanskelig å skjule gravititeten jeg! Tør nesten ikke se folk inn i øynene av frykt for at de kan "se det på meg". Er visst noe som går an..

Også er det vanskelig når venner spør meg og jeg skal ut i helgen, og slikt...

Men dette venner jeg meg sikkert snart til, og bygger meg opp et hav med unnskyldnigner for å ha på lager :wink:

Verre blir det visst jeg blitr veldig dårlig og ikke kan dra på jobb eller trene (trente ganske aktivt før..)

Men jeg får ta det som det kommer! Er i alle fall veldig nytt og spennede å være gravid! Jeg bare gleder meg til 3 måneder er gått; til jeg kan slappe litt mer av, og til jeg har fått litt mage! Det blir så koselig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

3+7 er det ingenting som heter - så GRATULERER, du er 4+0! :hoppe:

Gratulerer så mye med positiv test! Jeg vet at 3 måneder kan føles som lang tid, så jeg skjønner godt at det var deilig å endelig se en positiv test. Kos deg masse i tiden som kommer, det er en helt spesiell periode i livet. NYT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det allerede er litt vanskelig å skjule gravititeten jeg! Tør nesten ikke se folk inn i øynene av frykt for at de kan "se det på meg". Er visst noe som går an..

Skjønner godt hva du mener! Du stråler jo sikkert!

Tror jeg kunne hatt vanskelig med å skjule smilet mitt i din situasjon... :wink:

Også er det vanskelig når venner spør meg og jeg skal ut i helgen, og slikt...

Du trenger jo bare å si at du ikke har lyst til å ta deg råd til det, eller at du er litt smådårlig, vondt i hodet, eller at du og mannen skal finne på noe romantisk sammen (etter hva jeg kan skjønner, så tar det kanskje noen uker før mannen har samvittighet til å gå ut uten deg!? :ler: ), eller at du skal besøke svigers?? :wink:

Og du; det er lettere å skrive en hvit løgn på sms, enn å si det face to face. Til nød telefonsamtale... :wink:

Matahari har rett; du er 4 + 0 !

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner, Matahari og Lillen!!!

På Babyverden står der at jeg er 4 uker

Men det er ikke så nøye -en dag fra eller til.. :wink:

Klarer ikke å sove lenge om morgenene lenger. I dag måtte jeg opp for å se etter om jeg blødde (skulle jo normalt sett fått mensen i dag..) Men ingen blødninger ennå. Vil ikke ha heller! Selv om det ikke behøver å være farlig, tror jeg at en blødning ville skremme meg litt.. Jeg blir jo bekymret bare vi har sex nå i disse dager -den lille kan jo bli støtt ut! :ler:

I går ringte jeg til legekontoret og bestilte meg time. Sa at det ikke hastet, men fikk likevel en time neste uke. Ikke med fastlegen min, men med en vikar.. Kanskje litt dumt, men kan umulig ha såå mye å si. Men kom til å tenke på det etterpå at jeg skulle vel ha opplyst om at jeg er gravid! Kankje de må avsette mer tid, ikke vet jeg.

Skal ringe tilbake til legekontoret i dag og opplyse om at det er svangerskapskontroll jeg skal til. Veit at mange synest det er for tidlig å gå til legen allerede i uke 5, men jeg har så lysst å sjekke meg tidligest mulig (jernlager, blodtrykk og alt det der..) Men jeg får høre hva de sier på legekontoret.

Har fri i dag, og skal bare slappe av. Heldigvis er det litt shabby vær ute, så jeg kan være inne med god samvittighet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp ringt legekontoret. Jeg sa at jeg hadde bestilt time i går og fått time neste uke, men burde kanskje opplyse om at det var graviditet det gjaldt. Hun svarte at hun skulle notere seg det. Så spurte jeg om det var altfor tildlig å komme når jeg bare er 5 uker på vei.. Da svarte hun "det er kanskje litt tidlig, men du har kanskje lysst til å komme igang, så jeg tenker det går bra".

Gleder meg!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten' date=' kan noen fortelle meg hvordan man skifter tittel på dagboken sin? Går det an?[/quote']

Enkelt - du går bare til det første innlegget ditt og endrer tittelen på den det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer '83 :)

Håper du får en flott tid fremover!

Hvordan skal du gjøre det med studiene dine nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Veronal (føler meg litt dum nå... hehe.. :oops: ) Denne kunne jo ikke se ut som en prøvedagbok nå lenger vet du! :wink:

Vel, Sandra, studiene får gå sin gang nå dette året. Viss jeg er heldig, klarer jeg akkurat å fullføre praksisdelen i februar. Så er planen å være hjemme med barnet og lese til eksamen samtidig i en 2 måneder. Men viss det går dårlig, så får jeg bare ta opp igjen de to eksamenene jeg skal ha til våren. Det er da ikke krise det. Får jo tross alt et barn til gjengjeld!! :P

Er fortsatt ung, og har god tid til å fortsette studiene etter permisjonstiden. Jobbe skal man jo gjøre hele sitt liv! Skal sikkert ta et år av skolen gjennom internett mens jeg er hjemme med ungen. Sånn sett er det ypperlig å få barn nå :hoppe:

Men jeg bør vel bare slappe av litt nå og ikke glede meg for mye eller tenke ALLTFOR mye på barnet. Er jo bare i 4 uke, så alt kan skje. Blir helt redd når jeg leser om de høye tallene på folk som får SA. Nesten så jeg bare går og venter på at min lille klump skal falle ut :cry:

Men det gjelder vel likevel å holde seg positiv! i dag, for eksempel skulle jeg få mensen med uhorvelige menssmerter.. Men neida. Litt pinglemenssmerter og ikkeno blod!! DEILIG! Tror nok jeg skal klare å venne meg til det i 8 måneder til ja! :wink: (men snart kommer vel den beryktede utfloden fossende! :ler: )

Veit egentlig litt lite om hvor hardt jeg kan trene og slikt. Så jeg er glad jeg skal til lege allerede neste uke. Da skal jeg spørre og grave! ..bør egentlig skrive meg opp en liste over alt jeg lurer på..

Har ikke vert noe kvalm i dag. Bare litt tung i hodet. Og brystene er bare periodevis litt ømme. Men har vært litt svimmel. Men synest det er bra jeg har symptomer jeg -da blir jeg sikrere liksom.. Dessuten har jeg hørt at viss man er dårlig i starten er det et godt tegn, fordi immunforsvaret er svekket for ikke å støte ut fosteret.. Så jeg kan godt være litt dårlig jeg! Blir spennende å se hvordan de neste ukene blir!

*viss fosteret holder seg der inne da... skal prøve å gjøre det ekstra koselig med mye god mat og varme til den lille nå disse ukene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, om jeg bare hadde klart å ikke være så redd for å miste hele tiden! :-( Som i går kveld, da hadde jeg ganske sterke menssmerter, og da vart jeg bekymret; "skal det være sånn?" Og i dag klarte jeg å dulte hardt borti magen med en bildør.. tenkte ikke sånn over det med en gang, men etterpå vart jeg litt engstelig.. Jeg vet jo ikke hvor mye som skal til!

Jaja.. I dag er det fint vær og sankthansaften! Blir nok litt grilling og sånt i kveld ja! :sikle: Mmmm.. elsker grillmat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer! Så morsomt med to blå. :-) Tror forresten ikke du trenger å bekymre deg for bildøren... Lille-føtus er nok godt beskyttet inne i magen din. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du bekymrer deg litt. De fleste gjør vel det. Jeg var ikke overbekymret, men slappet vel heller ikke helt av før etter uke 12.

Det er helt vanlig å ha en del vondt den første tiden. Livmorbåndene begynner bl.a å strekke seg.

Håper du klarer å slappe av og kose deg med graviditeten :klem2:

Kjempespennede tid du har forran deg nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du!! Fant deg etter litt leiting!! Gratulerer så mye enda en gang. Så kjempe koselig at vi er to rundt samme termin. lettere å følge hverandre da ;)

Jeg har en travel dag. bare 9 dager til jeg er gift!!! Men jeg titter innom en tur i kveld jeg.. Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3

I går kveld sa samoberen min til meg, "det har ennå ikke gått opp for meg at du er gravid!" Han har ønsket dette så lenge, og er så glad!! "Det har ikke helt gått opp for meg heller" svarte jeg da. Det har jo ikke det!

Kommer sånn blinkvis inni mellom; GUUD, jeg er jo gravid!! :P Hehe.. Men det samboeren min HAR fått med seg er at jeg er så redd for SA. Han blir nesten irritert når jeg nemner det noe mere.. Og det skjønner jeg godt! Jeg tør jo nesten ikke ha sex! :ler:

Uff, nei nå må jeg gi meg og slappe av litt. (trøster meg med at de som får en SA blir ofte fort gravid igjen! -er bare det at jeg gjærne skulle sluppet å gå gjennom prøveperioden en gang til, syns den var så altfor spennende..)

Har ikke vært så svimmel i dag, og heller ikke vond i hodet eller kvalm :P

Litt menssmerter, bare. Og de kommer og går. Og litt ømme brystvorter.

Nå er det helg, og jeg har ingen planer. Ikke fest, i alle fall :wink: Blir nok litt deilig å kunne vokne hver søndag fremover i laaang tid og slippe å være fyllesyk!! Ahh..

Sparer nok mye penger også! Sikkert en 400-500 i måneden! Mye, når man virkelig regner på det..

Skal på trening i dag. Selfølgelig tenker jeg nok under trening på hva "gale" dette kan gjøre forsteret, men NÅ SKAL JEG SLUTTE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...